Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Brzdovy system nissan patrol gr y60 wagon
Autor |
Správa |
Majlo600
Učeň
Registrovaný: Ned, 21.09.2014, 22:53 Príspevky: 30 Bydlisko: Kolinovce
|
Zdravim kolegovia. Chcem sa opytat kto ma na y60 vyhodeny zadny regulator brzd? Zaujima ma ako sa auto sprava pri brzdeni v zime na snehu, ci neblokuje zadnu napravu? A dalej sa chcem opytat ci treba spojit tie dve trupky co idu od predu do zadu po sasoch z tou trupkov co sa uz napaja na hadicku co ide na napravu ? A zaujima ma preco idu s predu 2 trupky? Nieje to tak ze jedna je privod a dalsie dve su vyvod? Ze zo zatazovaka idu 2 vyvody, jeden na zadnu napravu a jeden na prednu?
|
Pon, 08.01.2018, 21:55 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Mam packu aj pruzinu vyhodenu a ten bazmek tam je ponapajany.Ked ti mam pravdu povedat tak dlho som uz pod autom nebol.Na stk zadne trochu slabsie brzdili ale mozno aj koli novym kotucom.A mozno aj preto ze je bazmek nastaveny na prazdne auto.Auto brzdi a preto to neriesim.Neviem ti poradit inak.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pon, 08.01.2018, 22:36 |
|
|
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1580 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
ja to tam nemam ako som auto kupil a co ja viem brzdi to normalne zapojenie nvm neskumal som to a neviem ako to je v org stave brzdenie v zime na hlavne ujazdenom snehu u mna na MT no co ti poviem katastrofa treba jazdit opatrne
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Uto, 09.01.2018, 0:53 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Tiez mam tu ,,inteligentnu,,krabicku vyhodenu a nepocitujem,zeby zadne kolesa boli prebrzdene ale tie dva vyvody uz nepamatam ako sme to spojili-musel by som pozriet pod auto
|
Uto, 09.01.2018, 1:09 |
|
|
Majlo600
Učeň
Registrovaný: Ned, 21.09.2014, 22:53 Príspevky: 30 Bydlisko: Kolinovce
|
JOE pomohol by si mi keby si vedel pozrriet pod auto. Jedna sa mi o to že neviem načo idu 2 trubky dozadu,a moja teoria je že jedna je privod a druha že ide jak keby z regulatora k prednej naprave? alebo druha teoria je že proste idu 2 privody keby nahodov jedna trupka praskla aby sa dalo ešte zabrzdit. Ak by to bolo tak, tak si myslim že ked obidem regulator a spojim všetko do jednej kocky tak sa nič nedeje, ale ak ta druha trupka ide ako vyvod z regulatora tak neviem ked to spojim či urobim dobre. A radu typu nechaj to tak mi ani nepište lebo je to už rozjeb... takže nemam inu možnost ako obyst ten regulator,alebo natianut nove trupky k nemu.
|
Uto, 09.01.2018, 10:31 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
Ak je to system ako na pajerach, tak jednou trubkou ide tlak do kocky a co kocka neprepusti tak ide brzdova na predne... Vela ludi to nahradza skodovackym rozdelovacom, ale tym padom ti bude zadok brzdit viac ako predok..
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Uto, 09.01.2018, 11:20 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Zadok určite nebude silnejšie brzdiť ako predok. Funguje to tak, že keď auto (zadná náprava) nie je zaťažená- to znamená, že nemá dostatočný prítlak, tak pri brzdení ide viac tlaku a teda aj väčší brzdný účinok na predné brzdy, pretože tie majú väčší prítlak a teda zabezpečia aj lepší účinok. Pri zaťaženom aute (zadnej náprave) je tlak rozdelený rovnomerne (zadné brzdy majú vždy menšiu účinnosť ako predné pretože majú už konštrukčne menšiu účinnosť). Keď to vyradíš bude sa to chovať ako na zaťaženom aute (pokial máš v aute nejakú expedičnú výbavu, zadný pevnostný nárazník a pod. tak je všetko v poriadku). Pri nezaťaženom aute a odstavenom regulátori môže nastať situácia, že pri prudkom brzdení zadné kolesá bez potrebného prítlaku a so silným brzdným tlakom, nedokážu ten preniesť na cestu a pôjdu do šmyku, čo pri brzdení mimo priamy smer môže spôsobiť pretáčanie auta. Ale ak máš nejaké MT, alebo T3 tak tie gumy aj tak nie sú schopné preniesť dostatočný brzdný účinok. Takže kľudne to vyhoď a jazdi opatrnejšie.
Do zaťažového regulátora idú 3 trubky - prívod od hl. brzdového valca (2. okruh), trubka od regulátora k zad. brzdám a spiatočka, ktorá vracia tlak do predných bŕzd (do 1. okruhu). Ak to chceš vyhodiť úplne, tak spoj trubku prívodu od hl. brzdového valca s trubkou k zad. brzdám a tú spiatočku zablenduj už vpredu na rozvádzacej kocke.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 09.01.2018, 15:57 |
|
|
Majlo600
Učeň
Registrovaný: Ned, 21.09.2014, 22:53 Príspevky: 30 Bydlisko: Kolinovce
|
No zaujima ma okolko viac bude hamat zadna naprava? Ci sa s tym da normalne jazdit alebo treba davat velky pozor. Pytam sa preto ze z trollom obcas jazdi aj manzelka,a nechcem aby sa niekde vysypala
|
Uto, 09.01.2018, 16:03 |
|
|
UZO
Učeň
Registrovaný: Pia, 07.03.2008, 21:15 Príspevky: 32 Bydlisko: Oravska Poruba
|
regulator mam vyhodeny,spatny tlak zablendovany na rozvadzacej kocke,a ci zatazeny alebo nie vsetky kolesa idu do smyku
_________________ Nechoď do terénu ďalej,ako si trúfaš vrátiť sa nazad pešo...
|
Uto, 09.01.2018, 16:12 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
Tomrs píše: Zadok určite nebude silnejšie brzdiť ako predok. Funguje to tak, že keď auto (zadná náprava) nie je zaťažená- to znamená, že nemá dostatočný prítlak, tak pri brzdení ide viac tlaku a teda aj väčší brzdný účinok na predné brzdy, pretože tie majú väčší prítlak a teda zabezpečia aj lepší účinok. Pri zaťaženom aute (zadnej náprave) je tlak rozdelený rovnomerne (zadné brzdy majú vždy menšiu účinnosť ako predné pretože majú už konštrukčne menšiu účinnosť). Keď to vyradíš bude sa to chovať ako na zaťaženom aute (pokial máš v aute nejakú expedičnú výbavu, zadný pevnostný nárazník a pod. tak je všetko v poriadku). Pri nezaťaženom aute a odstavenom regulátori môže nastať situácia, že pri prudkom brzdení zadné kolesá bez potrebného prítlaku a so silným brzdným tlakom, nedokážu ten preniesť na cestu a pôjdu do šmyku, čo pri brzdení mimo priamy smer môže spôsobiť pretáčanie auta. Ale ak máš nejaké MT, alebo T3 tak tie gumy aj tak nie sú schopné preniesť dostatočný brzdný účinok. Takže kľudne to vyhoď a jazdi opatrnejšie.
Do zaťažového regulátora idú 3 trubky - prívod od hl. brzdového valca (2. okruh), trubka od regulátora k zad. brzdám a spiatočka, ktorá vracia tlak do predných bŕzd (do 1. okruhu). Ak to chceš vyhodiť úplne, tak spoj trubku prívodu od hl. brzdového valca s trubkou k zad. brzdám a tú spiatočku zablenduj už vpredu na rozvádzacej kocke. ja som pisal o pripade ked pouzijes skodovacku kocku, nie ked zablendujes alebo pouzijes original ..
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Uto, 09.01.2018, 16:16 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
O.K. ale zadok nikdy, ani s kockou nebude brzdiť viac ako predok - veľkosť piestikov + veľkost platničiek a tlak bude v celom systéme rovnaký.
Kľudne to vyhoď, najskôr ani nepoznáš rozdiel, pretože väčšinou je ten záťažák aj tak po smrti. Ja s tým jazdím už pár rokov, sice na pickupe, ale tam je ten rozdiel hmotností ešte väčší a v pohode. Poprípade niekto dáva na zadný okruh obmedzovač tlaku zo škodovky, ten ti tam nikdy nepustí plný tlak.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 09.01.2018, 16:47 |
|
|
Majlo600
Učeň
Registrovaný: Ned, 21.09.2014, 22:53 Príspevky: 30 Bydlisko: Kolinovce
|
A co keby som vzadu spojil privod aj tu trupku čo ide nazat do predu a aj tu čo ide na zadnu napravu? je to pre mna najjednoduchšie a čo je podstatne nemusim nič kupovat lebo mam doma T-čko s 3ma vyvodmi, bude to ffungovat ked to tak pospajam, či musim tu spätnu trupku zablendovat už vpredu? tym padom mi bude treba 2 blendy zonat
|
Uto, 09.01.2018, 17:21 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Ze Tomrs Ti dobre radi .Ja to mam v predu od hlavneho brzdoveho valca ku zadnym brzdam rozdelene cez kocku a potom ku zadnym brzdam ked som pozrel ale ja som daval nanovo vsetky trubky tahat ,ze ten bazmek vyhod a zaslep alebo daj nanovo vsetky trubky a cez kocku zo skodovky ked pamatam asi. A kolesa idu do smyku vsetky 4naraz ale to ked velmi prudko zaflekujem ale zeby zadne isli skor do smyku tak to som nezaznamenal
|
Uto, 09.01.2018, 17:25 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Majo, to nie, to by si spravil z dvojokruhových bŕzd jednookruhové pretože by si tie okruhy natrvalo prepojil
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 09.01.2018, 17:25 |
|
|
Majlo600
Učeň
Registrovaný: Ned, 21.09.2014, 22:53 Príspevky: 30 Bydlisko: Kolinovce
|
a ako teda zistim ktora trupka čo ide z kocky do zadu je privod k zatažovaku a ktora je spiatočka?
|
Uto, 09.01.2018, 17:37 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|