4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Vibracie Nissan GR Y60 http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=2694 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | MIZU [ Štv, 11.10.2007, 17:26 ] |
Predmet príspevku: | Vibracie Nissan GR Y60 |
Zdravim mam taky problem na autaku.Od istej rychlosti tak cca 60 a viac sa zacnu prejavovat vibracie.Neviem presne s kade a robi to pri zaradenom prevodovom stupni , t.j ked nemam kvalt tak nic alebo respektive skoro nic.Predna naprava je po GO tak neviem asi to bude zadok.Neviete niekto poradit co tak to moze byt aby som aspon trochu vedel skade zacat hladat problem.Vdaka |
Autor: | MilanBB [ Štv, 11.10.2007, 17:29 ] |
Predmet príspevku: | |
Nemohol by to byť problém so zadným kardanom pri záťaži? Nemohol by ten spôsobovať vibrácie? Prmazávaš cez mazničky? Nemôžu byť kríže v háji? To ma len tak narýchlo napadlo... |
Autor: | MIZU [ Štv, 11.10.2007, 17:45 ] |
Predmet príspevku: | |
No mozno ano ale on sa toci aj pri viradeni.Premazany je pravidelne niekedy aj castejsie asi ako treba a vole v krizoch niesu este mozno skor na tisic hrane ale to by asi robilo bordel uz od mensich rychlosti.Neviem len hadam.Fakt netusim co to moze byt. |
Autor: | Martin 4 [ Štv, 11.10.2007, 23:05 ] |
Predmet príspevku: | |
...Mizu... ako sú na tom uhly resp. rovnobežnosť unášačov kardanov? Ak aj kríže trpia, namusí sa to prejaviť hneď. Nejakú chvílu to funguje, ale zvýšené namáhanie sa raz prejaví.... Kardan bude mať inú vôľu pod záťažou keď motor ženie auto a inú keď je len unášaný bez záťaže. Alebo niečo jednoduché... napr. silentbloky motora a prevodovky. |
Autor: | michi [ Pia, 12.10.2007, 0:13 ] |
Predmet príspevku: | |
Určite je to o kardane. Mal som po výmene podvozku ten istý problém, vyriešil sa podložením prevodovky. ![]() |
Autor: | Karlito [ Pia, 12.10.2007, 5:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Ak Ti to začalo robiť z ničoho noč (to znamená že si so zadnou nápravou nič nerobil) a ani s pružinami alebo tlmičmi, tak skontroluj šecky ramená a aich silentbloky, vrátane panhardky. Kardan ako píšu chalani je samozrejmý. No a keď Ti dôjde fantázia, tak skontroluj aj silenbloky pod motorom (dva zo strán motory ako je altík) - či sa neodpochodovali a nevisí ti to na zámkoch a tak isto aj pri priečke pod prevodovkou - dva šikmo uložené. -ka- |
Autor: | whiskey [ Pia, 12.10.2007, 11:29 ] |
Predmet príspevku: | |
Karlito píše: Ak Ti to začalo robiť z ničoho noč (to znamená že si so zadnou nápravou nič nerobil) a ani s pružinami alebo tlmičmi, tak skontroluj šecky ramená a aich silentbloky, vrátane panhardky. Kardan ako píšu chalani je samozrejmý. No a keď Ti dôjde fantázia, tak skontroluj aj silenbloky pod motorom (dva zo strán motory ako je altík) - či sa neodpochodovali a nevisí ti to na zámkoch a tak isto aj pri priečke pod prevodovkou - dva šikmo uložené. -ka- a pre pripad, ze mam ruky nie od oleja zamazane, ale od klavesnice zdeformovane, kde su nejaki dobri ludia, co by mi take, ako si popisal, urobili kvalitne a zodpovedne na mojom aute? Zetony na pivo im samozrejme milerad odovzdam. |
Autor: | Karlito [ Pia, 12.10.2007, 11:46 ] |
Predmet príspevku: | |
whiskey píše: Karlito píše: Ak Ti to začalo robiť z ničoho noč (to znamená že si so zadnou nápravou nič nerobil) a ani s pružinami alebo tlmičmi, tak skontroluj šecky ramená a aich silentbloky, vrátane panhardky. Kardan ako píšu chalani je samozrejmý. No a keď Ti dôjde fantázia, tak skontroluj aj silenbloky pod motorom (dva zo strán motory ako je altík) - či sa neodpochodovali a nevisí ti to na zámkoch a tak isto aj pri priečke pod prevodovkou - dva šikmo uložené. -ka- a pre pripad, ze mam ruky nie od oleja zamazane, ale od klavesnice zdeformovane, kde su nejaki dobri ludia, co by mi take, ako si popisal, urobili kvalitne a zodpovedne na mojom aute? Zetony na pivo im samozrejme milerad odovzdam. ![]() ![]() si nerob srandu, prečítaj ešte raz. V podstate nič olejové v ruke mať nebudeš, proste si vlezieš pod auto a kukáš na ramená a kosti. Mohol by to robiť mŕtvy silentblok a niekam sa to možno tlačí na železo... To isté platí aj o uložení motoru a prevodovky. Viacmenej vizuálne, možno trošku prišponovať. No a kardan a všelijaké tie chuťovky okolo. Ale za pohľad nič nedáš a nestojí to ani moc času... A inak chlope, pre mňa osobne je časť definície offroaďáka aj to, že sa dokáže zababrať od oleja a vazelíny aj keď nemá nazbrojené offauto... -ka- PS: zúčastni sa nejakého off zrazu, získaš kopec kamarátov, sem ta sem prispeješ, zorientuješ sa a za pár chvíľ budeš presne v obraze kdo, kde, čo ![]() |
Autor: | whiskey [ Pia, 12.10.2007, 11:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Karlito píše: ![]() ![]() si nerob srandu, prečítaj ešte raz. V podstate nič olejové v ruke mať nebudeš, proste si vlezieš pod auto a kukáš na ramená a kosti. Mohol by to robiť mŕtvy silentblok a niekam sa to možno tlačí na železo... To isté platí aj o uložení motoru a prevodovky. Viacmenej vizuálne, možno trošku prišponovať. No a kardan a všelijaké tie chuťovky okolo. Ale za pohľad nič nedáš a nestojí to ani moc času... A inak chlope, pre mňa osobne je časť definície offroaďáka aj to, že sa dokáže zababrať od oleja a vazelíny aj keď nemá nazbrojené offauto... -ka- PS: zúčastni sa nejakého off zrazu, získaš kopec kamarátov, sem ta sem prispeješ, zorientuješ sa a za pár chvíľ budeš presne v obraze kdo, kde, čo ![]() zle si pochopil, nemam problem sa zamazat, len mi nic nehovoria tie cudzie termity, ktorymi tu operujes. viem, ze kardan je to dlhe, co ide popod cele auto k zadnej naprave, ale dalej je to po cinsky - aky je rozdiel medzi ramenom a kostou (?) atd... a dalsia vec - ked na to kukam, este neznamena, ze vidim, ci to je jak ma byt, alebo jak nema byt ![]() |
Autor: | Karlito [ Pia, 12.10.2007, 12:27 ] |
Predmet príspevku: | |
Ahá, ten výraz "kosti" nie je asi spisovný ale sú to tiež ramená, ktoré držia nápravu v správnej polohe (Y60 má len na zadnej, lebo predná má kotvene na ramene v dvoch a dvoch bodoch). Zadná je vlečená a je to chytené cez 1 a 1 čap. Za normálnych okolností je to nestabilné a preto sú tu ešte ďalšie D ramená (sú nad nápravou) a tie opisujú podobnú kružnicu ako tie spodné a výsledkom je že náprava má skoro rovnaký záklon (sklon) po celej dráhe pohybu. Šecko je to chytené v silentblokoch - to sú nalisované gumové valčoky v ramenách s púzdrom (kúskom rúrky) vo vnútri. No a ak to nie je OK, tak ten čap, nie je približne v strede, ale niekde výrazne mimo. Rovnako sú chytené napríklad zadné tlmiče pruženia, obe panhardské tyče - tie zas vedú nápravu po kružnici do bokov.... kapišto? Jednoduchšie to už napísať nejde, už len vidieť v reáli... -ka- PS: alebo ak dáš zábez (cukneš cez spojčičku) na tvrdšom podklade, tak by si mohol vidieť že sa náprava neskrútne, ak je to ok. Ale ak je uchytenie NOK, tak sa potočí, pretože by bola vuoľa |
Autor: | whiskey [ Pia, 12.10.2007, 13:31 ] |
Predmet príspevku: | |
hmm, len to moje je mazda bfighter/ford ranger, sem som sa len votrel, lebo sa tu zrovna rozoberalo to, co ma zaujalo ![]() |
Autor: | Karlito [ Pia, 12.10.2007, 14:51 ] |
Predmet príspevku: | |
whiskey píše: hmm, len to moje je mazda bfighter/ford ranger, sem som sa len votrel, lebo sa tu zrovna rozoberalo to, co ma zaujalo ![]() Ježiši, Ty si materiál! ![]() ![]() ![]() -ka- |
Autor: | RADOFFROAD [ Pia, 12.10.2007, 16:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Citácia: michi Zaslal: Určite je to o kardane. Mal som po výmene podvozku ten istý problém, vyriešil sa podložením prevodovky. pochybujem, Mizu ma vagon... kazdopadne uz ma termin prislubeny ![]() |
Autor: | MIZU [ Sob, 13.10.2007, 10:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Dakujem vsetkym za rady.Myslim ze to asi bude konbinacia kardanu a silenblokov.V zadnych ramenach su sice nove ale len v spodnych , horne su original a kardan okrem mazania nepresiel ziadnym repasom.Uz to ma cosi za sebou tak sa ani necudujem, ved vsetko ma svoju zivotnost. Rado vdaka za ochotu ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |