4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Patrol Y 60
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=7359
Stránka 1 z 1

Autor:  bikker [ Štv, 12.03.2009, 10:26 ]
Predmet príspevku:  Patrol Y 60

Nazdar chalani, chcel by som kupiť Patrola Y 60 2,8 td r.v. 96 má najazdených cca. 200 000 km, na čo si mám dávať najviac bacha pri obhliadke a pri skušobnej jazde?
....všetky info sa velmi hodia, tak zatim dik...

Autor:  Karlito [ Štv, 12.03.2009, 11:00 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj,

1.) začneme karosériou - korózia lemov, prahov, v zadu nad rámom (ako sú zadné kolesá) a korózia uchytenia karosérie k rámu v prednej časti - skoro pod svetlami = je to tesne za maskou a nárazníkom.

2.) rám - hlavne korózia zadnej časti (okolo ťažného a zakončenia rámu) + pri zadných kolesách v oblúku pod auto

3.) prevodovka - vyskakovanie rýchlostí, hučanie, radenie 4x4 rýchla/pomalá, úniky olejov, voľa v radiacom mechynizme.

4.) spojka - trhanie, vibrácie, záber

5.) motor, únik chladiacej kvapaliny, hladina a stav, únik oleja z motoru celkovo, zvuk a dymivosť, studený štart - na tom trvaj!!! Po ohriatí záťah - turbo musí od cca 1.800 až 2.000 otáčok ťahať a nerobiť pazvuky + tak isto olej z turba - mastné = OK, ale tečúce = problém.

6.) zadná náprava - v podstate únik oleja, + uzávierka zadného diferenciálu. Tam je to buď funguje, alebo nie

7,) predná náprava - únik oleja, zbiehavosť kolies (poznáš na gumách), vole v zvislých čapoch, hl. tyč riadenia a spojovačka - rovnosť + kvalita čapov to spolu s prevodkou riadenia

8.) celkovo, vibrácie vo všetkých režimoch jazdy

No a samozrejme čísla - motor, rám a karoséria + v motorovom priestore nanýtovaný štítok :wink:

-ka-

Autor:  bikker [ Štv, 12.03.2009, 11:20 ]
Predmet príspevku: 

Vrele diky za odpoveď, ak sa smiem spytať, mam este Patrola 3,3 r.v. 86, tam ešte uzávierka zadného diferenciálu nebola....ako ju odskúšam aby som vedel že funguje na 100 % ak v okoli je same asfaltové pole?

Autor:  Karlito [ Štv, 12.03.2009, 11:55 ]
Predmet príspevku: 

bikker píše:
Vrele diky za odpoveď, ak sa smiem spytať, mam este Patrola 3,3 r.v. 86, tam ešte uzávierka zadného diferenciálu nebola....ako ju odskúšam aby som vedel že funguje na 100 % ak v okoli je same asfaltové pole?


Zdviháčik pod koliesko (len jedno zadné), necháš len pohon na zadok - ručná brzda je jedno, kardan stojí. Keď zapneš uzávierku a pootočíš kolesom musí zacvajknúť a kolesom viac už nepotočíš. Vypneš a zas cvakne a kolesom opať pootočíš :wink:

Keď budeš mať podtlak v zásobníkoch, tak niekoľkokrát sa to dá aj pri vypnutom motore.

Najlepšie sa to skúsi ale v zábere.

Lúka - zastavíš - cvak ON - pohneš sa v smere vlnky - rozsieti sa kontrolka a mala by byť zapnutá - na spiatočku si zahrab a musia obe kolesá - zatavíš a cvak OFF - pohneš sa v miernej vlnkea kontrolka zhasne mala by byť vypnutá - na spiatočku zahrabeš a pojde len jedno zadné koleso.

-ka-

Autor:  Karlito [ Štv, 12.03.2009, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

A keďže si zo Žiliny, tak napíšeš Radooffroadovi a on sa Ti na Patrola može kuknúť :lol:

-ka-

Autor:  bikker [ Štv, 12.03.2009, 12:31 ]
Predmet príspevku: 

Ďakujem veľmi za odpoveď, dosť si pomohol, zas je človek o čosi múdrejší :D viem že trochu otravujem, ale skušal som hladať aj na fore, ale nenašiel som a možno človek aj čosi prehliadne...tak by som sa ešte rad vedel, že ako človek zistí, že mu turbo správne šlape?....
...a čo som prebehol, dosť sa tu popisalo o náchylnosti hlavy patrola 2,8 Td a k tomu spojený jej teplotný režim....da sa to nejako vyzistiť, že ako sa správal predchádzajúci majitel k tej potvore alebo všetko to ukaže až čas?...

Autor:  Karlito [ Štv, 12.03.2009, 12:47 ]
Predmet príspevku: 

bikker píše:
Ďakujem veľmi za odpoveď, dosť si pomohol, zas je človek o čosi múdrejší :D viem že trochu otravujem, ale skušal som hladať aj na fore, ale nenašiel som a možno človek aj čosi prehliadne...tak by som sa ešte rad vedel, že ako človek zistí, že mu turbo správne šlape?....
...a čo som prebehol, dosť sa tu popisalo o náchylnosti hlavy patrola 2,8 Td a k tomu spojený jej teplotný režim....da sa to nejako vyzistiť, že ako sa správal predchádzajúci majitel k tej potvore alebo všetko to ukaže až čas?...


B je správne :roll: no ale ak otvoriš víčko chladiča, tak ak bublinkuje, stráca sa voda, alebo tlakuje vodný systém, tak už to je KO.

Ešte, predné voľnobežky - to skús na tráve, nech na asfalte netrpia.

-ka-

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/