4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Zdvihnutie GR Y 60 Wagon http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=129&t=7573 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Jojo GR [ Ned, 29.03.2009, 23:32 ] |
Predmet príspevku: | Zdvihnutie GR Y 60 Wagon |
Idem menit podvozok na mojom GRku, IM-C + 4cm podložky nad pružiny, pneu 35 x 12.5 15, disky 8 x 15 ET-30. Všetko pomaličky chystám, stále čítam, motám sa tu po fore, čerpám rady, aby ma potom pri samotnej práci nic extra zbytočne neprekvapilo. Možete mi to tu chalani prosím Vás v stručných bodoch zhrnút, čo všetko treba upravit, či som náhodou na niečo v mojej hlavine nezabudol? A ešte jeden dotaz, o koľko tak bude treba pri tejto mojej úprave spustit prevodovku? Nemáte poprípade niekto nákres tej podložky? Dakujem Vám všetkým za cenné rady, informácie, ktoré si veľmi vážim! Ak bude môj príspevok niekomu vadit, prosím zmazat! Majte sa, čauky ![]() |
Autor: | konik [ Pon, 30.03.2009, 0:23 ] |
Predmet príspevku: | |
1, pozor na kompenzator brzneho ucinku na zadnej naprave, mne to hosi neosetrili a je to citit... ![]() zevraj staci zafixovat strunku drotom. neliezol som pod auto dnes, ale isto to budem riesit. 2,inak tazka pohoda ale tebe asi bude treba okrem kastor kitu uz aj tyce predlzovat, ja to mam na 33/12,3 a na disku ET -25 a len tak tak to nekuka spod blatnika. 3, jo a chlapik garazmajster vravel ze mal problem stlacat tu strunu (IM-C) asi bola troska tuhsia ako cakal ![]() |
Autor: | zdeno [ Pon, 30.03.2009, 0:48 ] |
Predmet príspevku: | Zdvihnutie GR Wagon |
Koník, čo si myslel tým ošetrením kompenzátora brzdného účinku a hlavne, ako to je cítiť? |
Autor: | Karlito [ Pon, 30.03.2009, 6:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Ahoj, tu na foru je veľa upravcov čo to robia na mieru, spomeniem len toľko.... nie je jasné z Tvojho príspevku či krátky a či wagoon - je v tom trošku rozdiel (wagon = jednoduchšie čo sa týka kardanu) -ka- |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 30.03.2009, 10:27 ] |
Predmet príspevku: | Re: Zdvihnutie GR Wagon |
zdeno píše: Koník, čo si myslel tým ošetrením kompenzátora brzdného účinku a hlavne, ako to je cítiť? ... no nebrzdí to ... už to tu bolo, ale opakovanie je to oné, takže : Na zadných brzdách je záťažový regulátor, ktorý obmedzuje účinok zadných bŕzd podľa zaťaženie auta. Keď je auto naložené, zadok brzdí viac, keď je prázdne, brzdí menej, aby ťa nepredbehol. Regulátor zistí ako je auto naložené podľa polohy auta nad zadnou nápravou. Je tam mechanicky ovládaný ventil, ktorý sa privrie, keď je auto vysoko nad nápravou (= prázdne auto) a otvorí, keď je auto nízko nad nápravou (=naložené auto). No a keď auto nadvihneš dlhšími spružinami, tak je sakra vysoko nad nápravou a regulátor podľa svojej logiky odstaví zadné brzdy prakticky úplne. Ono väčšinou brzdia predné brzdy, ale aj tak je priškrtenie zadných dosť cítiť. Preto treba najlepšie regulátor nahradiť len kockou, alebo aspoň vhodným mechanickým zásahom uviesť do polohy ako keby bolo auto níž nad nápravou a brzdilo to. |
Autor: | konik [ Pon, 30.03.2009, 10:36 ] |
Predmet príspevku: | |
1,to s tymi zadnymi brzdami: Presne ako Martin pise... (btw obdivujem jeho nekonecnu trpezlivost vysvetlovat a objasnovat - klobuk dolu) 2, pre Karlita: ano je to wagon. 3, pre Joja: balik teda skor paletka dneska opusta brehy albiona ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zdeno [ Str, 01.04.2009, 1:36 ] |
Predmet príspevku: | |
To Martin: prehliadnem tú jemnú výčitku "už to tu bolo" ![]() Jedno je isté, určite na fóre viac čítam ako prispievam. A čo sa týka úprav Patrola, tak obzvlášť dôkladne. Snáď pre to množstvo informácií sa niekedy stane, že už človeku niečo vypadne. Ale ako píšeš, opakovanie je ... To Koník: Bár by takých Maťov bolo na fóre viac, ktorí majú snahu a ochotu sa podeliť so svojimi poznatkami aj s ostatnými, nie tak zdatnými nadšencami offroadu. Mne osobne Martin veľmi promptne a ochotne poradil aj e-mailovou komunikáciou. A myslím, že aj Jojovi (a som presvedčený, že nielen jemu) tie informácie veľmi pomôžu - však chce vedieť všetko okolo zvýšenia svojho miláčika. |
Autor: | zdeno [ Str, 01.04.2009, 2:03 ] |
Predmet príspevku: | |
A nedá mi to ![]() Ale v živote by ma nenapadlo, že sa to dozviem v sekcii "PATROL - čapy riadenia", kde Koník dal otázky na záludnosti pri zdvihnutí Patrola ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Str, 01.04.2009, 8:13 ] |
Predmet príspevku: | |
IM + 4 cm naco stlacal strunu mechanik neviem, staci zalozit a zodvihnut kus napravu a zalozit tlmice (nie je to predsa MC pherson) 1) caster na maximum (bude stacit , ale idealne by bolo este posunut diery drziaku o cca 6 mm) 2) neupresnil si ake tlmice si objednal (su rozne dlzky IM) 3) dorazy spustit 4) podlozky jednoznacne s aretaciou struny (predne aj voci potoceniu) 5) zadny obmedzovac brzd sa da zaistit kolikom v polohe OTVORENY ale lepsie nahradit kockou 6) stabik demontovat (ak mas FC tlmice) 7) samozrejme odvetranie difov a centralne brzdove hadicky predlzit (minimalne posunut drziaky) 8) nakres podlozky nemam , ale mam podlozky ked cosi , kludne zavolaj... |
Autor: | Jojo GR [ Sob, 04.04.2009, 1:45 ] |
Predmet príspevku: | Zdvihnutie Gr Wagon! |
Dakujem Vám všetkým za Vašu trpezlivost, ochotu odpovedat na môj príspevok! Jazdím na nakládáku, mám SPS Dopravnú, upravoval som dost áut počnúc Gázikom, Ara atd. Takže niesom totálny lajik, všetko robím made home. Mám to tu prelustrované, len som chcel vediet, či som na niečo nezabudol. Nerád by som tu zbytočne ,,zasieral" forum! Stabíky už mám dávno vonku, princíp regulátora tlaku brzd poznám ako svoje topánky. Riešit to mienim ako píše Radko, jednoduchou kockou. Len som chcel vediet, nejaké špecialitky, pri tejto mojej úprave. Hranaté Grko bol vzdy môj sen, chcem si ho pomaličky porobit podľa mojich predstáv, chcem predíst zbytočným problémom a komplikáciam. Myslím, že práve toto forum je najlepší zdroj informácii. A ako píše Zdeno, niektoré informácie, sa nachádzajú tam, kde by ich človek vôbec nečakal. Som mladé ucho, ktoré sa stále učí, preto sa nehanbím opýtat starých mazákov (Radko, Martin, atd), to čo potrebujem. Veľmi si cenním Vaše rady chalani!!! Este raz díky, nech sa Vám darí. Cauky ![]() PS: Radi, prepáč, že som sa neozval, kvôly tomu podvozku. Zohnal som to z GB. Dakujem za všetko!!! |
Autor: | Martin 4 [ Ned, 05.04.2009, 9:40 ] |
Predmet príspevku: | |
Jojo, máš výhodu, že ho máš dlhého .... Budeš mať menej problémov. (ehm ... v predchádzajúcej vete som myslel dlhého Patrola) Totiž pri zdvíhaní auta je taký skrytý problém, ktorý ponajprv nevidno, ale pri prevádzke sa kruto prejaví. Totiž je bezpodmienečne treba udržať správne zauhlovanie kardanov. Uhol medzi hriadelom a unášačom musí byť na oboch stranách rovnaký. Pri zdvíhaní sa vďaka kinematike zavesenia náprav osi hrušiek diferenciálov zdvíhajú. Tým sa rozladia uhly na kardanoch a auto za jazdy hučí, drnčí a kardany zakrátko idú do kelu. Na prednej náprave sa to ošetrí caster kitom (= škulavé silenbloky do predných ramien). Na zadnej sa to u krátkych rieši spustením mostíka prevodovky. U dlhého to do určitého nadvihnutia riešiť netreba, ale všetko má svoje hranice. Čiže čím viac chceš zdvihnúť, tým viac patálií budeš mať so zavesením náprav a kardanmi. Všetky ostatné zdanlivé problémy, ako napr hadičky bŕzd a dĺžka tlmičov sú ľahko riešitelné drnkačky. (PS. v krajine tunených Patrolov - v Austrálii - kardanový problém riešia rôznymi laditelnými ramenami zadnej nápravy a viac či menej složitými prekopávkami prednej nápravy. Počínajúc všelijakými caster plates, cez divne zahnuté predné ramená až po kompletné prestavby predku na 5 link záves.) |
Autor: | Jojo GR [ Ned, 05.04.2009, 11:02 ] |
Predmet príspevku: | Zdvihnutie! |
Máš pravdu Martin, mám ho dlhéééého ![]() ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Ned, 05.04.2009, 15:24 ] |
Predmet príspevku: | |
Odhliadnuc od sprievodných problémov s prechodom pák zo skrine cez stredový tunel (treba ohnúť malú páku, alebo predĺžiť výrez dozadu) je spúšťanie mostíka taká nešikovná vec. Trocha to pomôže zadnému kardanu, avšak zároveň to o tolko isto ublíži prednému kardanu (páč sa skriňa nakloní celá - takže kelo zadný unášač dole, telo predný hore a to nem dobre ![]() Má na kraťasovi podložené spružiny OME, origo OME caster kit, spustený mostík o 2 cm a som na hranici možností. Už sa nedá zdvihnúť ani o chlp, lebo kardany okamžite hlučne protestujú. Až narastiem a budem veľký (resp. sa mi polepší rozpočtová situácia) tak pôjdem do sady na relokáciu zadných koncov predných ramien a poriešim laditelné spodné ramená dozadu. To mi umožní ďalší rast. |
Autor: | masurko [ Ned, 05.04.2009, 15:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Mato mas na mysli toto tou relokaciou ramien? ![]() http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 11&start=0 |
Autor: | Martin 4 [ Ned, 05.04.2009, 16:53 ] |
Predmet príspevku: | |
té taký zvarenec, ktorý sa dá pod pozdĺžniky rámu, o ktoré sa prišroubuje a tiež sa prišroubuje do dier, kde boli pôvodne zadné konce ramien. No a v tom zvarenci je diera, kde sa po novom zastoknú zadné konce ramien o 10 cm nižšie. Čím sa náprava aj pozdvihnutí zrovná ako treba. Na fóre 4x4nazory.cz to ktosi vyrába v malých sériách a ponúka za celkom kulantnú cenu (teraz neviem čo 2000 CZK jeden, alebo pár) Až pôjdem na tože fórum a spomeniem si na tento thread, tak sem dám link. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |