4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol GR Y61 3.0 DDTi A/T vs. M/T
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=1590
Stránka 3 z 4

Autor:  Martin 4 [ Pon, 25.08.2008, 9:39 ]
Predmet príspevku: 

... a určite sa nechytaj samodomo údržby automatu, než si prečítaš manuál. Ono to nie je len tak. Napr. u niektorých automatov sa nový olej musí od určitého množstva nalievať pri naštartovanom motore a všelijaké iné fígle.

Tiež musíš veľmi presne vedieť, aký olej do toho konkrétneh automatu patrí. (aj keď na tom asi nebudeš tak zle, ako džípkári, ktorým výrobca do áut rovnakého modelu a motora montoval v rôznych rokoch výroby rôzne automaty do ktorých išli rôzne oleje ktoré sa za žiadnych okolností nesmú zameniť)
Keď budeš vedieť aký olej, tak musíš tvrdo a asertívne trvať na presne tom oleji a určite sa nedať ukecávať obchodníkmi že: "to je to isté, len s iným označením" alebo: "to tam móže ísť, to nevadí" Nemôže a vadí!

Autor:  bugy0 [ Pon, 25.08.2008, 9:53 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
... a určite sa nechytaj samodomo údržby automatu, než si prečítaš manuál. Ono to nie je len tak. Napr. u niektorých automatov sa nový olej musí od určitého množstva nalievať pri naštartovanom motore a všelijaké iné fígle.

Tiež musíš veľmi presne vedieť, aký olej do toho konkrétneh automatu patrí. (aj keď na tom asi nebudeš tak zle, ako džípkári, ktorým výrobca do áut rovnakého modelu a motora montoval v rôznych rokoch výroby rôzne automaty do ktorých išli rôzne oleje ktoré sa za žiadnych okolností nesmú zameniť)
Keď budeš vedieť aký olej, tak musíš tvrdo a asertívne trvať na presne tom oleji a určite sa nedať ukecávať obchodníkmi že: "to je to isté, len s iným označením" alebo: "to tam móže ísť, to nevadí" Nemôže a vadí!

oki diik za raduu...

Autor:  bugy0 [ Uto, 26.08.2008, 15:31 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
... a určite sa nechytaj samodomo údržby automatu, než si prečítaš manuál. Ono to nie je len tak. Napr. u niektorých automatov sa nový olej musí od určitého množstva nalievať pri naštartovanom motore a všelijaké iné fígle.

Tiež musíš veľmi presne vedieť, aký olej do toho konkrétneh automatu patrí. (aj keď na tom asi nebudeš tak zle, ako džípkári, ktorým výrobca do áut rovnakého modelu a motora montoval v rôznych rokoch výroby rôzne automaty do ktorých išli rôzne oleje ktoré sa za žiadnych okolností nesmú zameniť)
Keď budeš vedieť aký olej, tak musíš tvrdo a asertívne trvať na presne tom oleji a určite sa nedať ukecávať obchodníkmi že: "to je to isté, len s iným označením" alebo: "to tam móže ísť, to nevadí" Nemôže a vadí!

zdraviim aa nevies naahodou o niekoom kto uz meniil olej A/T prevod.. na patrolee??...maam manuaal ale taam som to nenasieel...

Autor:  Milan [ Uto, 26.08.2008, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

Podla mna by to nemal byt problem.Vypustis olej z prevodovky a chladica,vymenis filter.Ocistis vo vypustacom srobe magnet a pozri ci su na nom neake spony alebo je cisty.
Napustis olej po kontrolny srob a nastartujes.Odvzdusnis chladic .Po odvzdusneni a zhasnuti motora este prekontrolujes hladinu oleja v prevodovke a dolejes ak treba.
Kedysi bolo u nas par druhov oleja a vsetci na mna cumely ked som zhanal DEXTRON , ten olej bol krvavo cerveny.
Podstatne je,aby si tam nalial olej do automatov.

Autor:  bugy0 [ Uto, 26.08.2008, 23:25 ]
Predmet príspevku: 

Milan píše:
Podla mna by to nemal byt problem.Vypustis olej z prevodovky a chladica,vymenis filter.Ocistis vo vypustacom srobe magnet a pozri ci su na nom neake spony alebo je cisty.
Napustis olej po kontrolny srob a nastartujes.Odvzdusnis chladic .Po odvzdusneni a zhasnuti motora este prekontrolujes hladinu oleja v prevodovke a dolejes ak treba.
Kedysi bolo u nas par druhov oleja a vsetci na mna cumely ked som zhanal DEXTRON , ten olej bol krvavo cerveny.
Podstatne je,aby si tam nalial olej do automatov.

diik moc...olej uz maam...aj filter...a piatok sa do toho stem pustit...dufam ze to viide :-D

Autor:  Martin 4 [ Str, 27.08.2008, 8:04 ]
Predmet príspevku: 

Milan idem ťa sfúknuť... Keby tu bol Harley, tak by nám objasnil, že nie je olej do automatu ako olej do automatu. Je ich veľa druhov a naliatie zlého druhu zabije skriňu. Rozdiel je v úplne každej prkotine v označení. Ktorýsi olej je + a hneď vedla neho je bez +. A je v tom taký rozdiel, že to odpíše lamely.

A toť nitrančan od Macetu by vedel rozprávať, ako zmršil skriňu, keď nevedel, že olej sa musí dolievať pri nahodenom motore, páč ináč sa olej nedostane kam treba a jeho priveľa kde netreba.

Autor:  Karlito [ Str, 27.08.2008, 8:10 ]
Predmet príspevku: 

Martin :smt023

Trošku offtopíč, som jednému známemu pretesňoval Y60 (nápravy), tlmiče, kvapaliny a hovorím - tečie Ti prevodka riadenia - minimálne si kúp červený olej "aha takýto" čo ide do automatov a servoriadení .... dobre?

Za týždeň mi volal - dolial som do nádržky serva.... chumaj, brzdovú kvapalinu!!! Takže všetko vypláchnuť... Normálne nepochopíš :shock:

-ka-

Autor:  bugy0 [ Str, 27.08.2008, 9:08 ]
Predmet príspevku: 

olej uz maam podla naavoduu..tak hadam styym by nemal byt probleem...ale neviem ako to naliat pri nastarovanom motoreee...alebo niee...

Autor:  Milan [ Štv, 28.08.2008, 23:00 ]
Predmet príspevku: 

No Martin 4,nemal som v umysle tu robit prednasku o olejoch do automatov a ani presne neviem aky tam je predpisany.A napisal som [do automatov] nie prevodovy olej.
Nechcem tu vytvorit diskusiu o tom kedy nalievat olej ale pri nastartovanom motori by som si netrufol.Pretoze ked nastartujes tak olejove cerpadlo hned musi zacat tlacit olej do spojky a nehovorim uz o tom ze vsetky lamely sa tocia a ako potom skontrolovat vysku oleja,pretoze asi 1 L zozerie samotna odstrediva spojka.Zhorene lamely uz bohvieco nevydrzia.
Neviem,mozno tie prevodovky su uz ine ako ked som sa v nich hrabal.
Preco sa do motora neleje olej za chodu?

Autor:  Andrej [ Štv, 28.08.2008, 23:19 ]
Predmet príspevku: 

Paradoxne pre AT na jeep sa meria výška hladiny práve pri naštartovanom motore pri zaradenej páke v N. Je rozdiel práve ked AT nepracuje a ked ano, takže hladina kolíše.

Ale logicky oles musí pretekat cez nejaký filter ktorý je poťažmo v nejakej vani kde je olej a tým pádom je doležité aby hladina bola dostatočná pri chode a nie ked v nom neprudi olej. Na mierke ten rozdiel može byť niekolko cm, v klude je skoro vždy vyššia hladina oleja ako pri chode.

Autor:  Milan [ Štv, 28.08.2008, 23:34 ]
Predmet príspevku: 

Andrej píše:
Na mierke ten rozdiel može byť niekolko cm, v klude je skoro vždy vyššia hladina oleja ako pri chode.

Prave preto sa na motori kontroluje olej ked masina stoji a doporucuje sa este chvilu pockat,aby olej stiekol.Ja ked vytiahnem mierku oleja za chodu,tak je cela ostriekana od oleja a vidim hovno.
Popravde povedane sa nad tym cudujem ako sa da zmerat vyska oleja v prevodovke za chodu motora :smt017

Autor:  Andrej [ Štv, 28.08.2008, 23:40 ]
Predmet príspevku: 

Milan píše:
Andrej píše:
Na mierke ten rozdiel može byť niekolko cm, v klude je skoro vždy vyššia hladina oleja ako pri chode.

Prave preto sa na motori kontroluje olej ked masina stoji a doporucuje sa este chvilu pockat,aby olej stiekol.Ja ked vytiahnem mierku oleja za chodu,tak je cela ostriekana od oleja a vidim hovno.
Popravde povedane sa nad tym cudujem ako sa da zmerat vyska oleja v prevodovke za chodu motora :smt017


No pri manuále sa určite meria za kludu, ale v AT to sudruzi vymysleli za chodu aspon na prevodovkách 42/44/46RE a v at AW4 čo je tuším japonská AT tak zase v parkingu ale za chodu motora zase.

Jo a ešte jedna vec na tých automatoch je mierka pichnutá vo vani teda na sacej vetve takže vystriekanie oleja nehrozí. A aj z toho dovodu že mierka má pomerne dlhu trubku v ktorej je umiestnená a je nad úrovnou AT.

Ked prifrčím zas eniekedy do NR a okolia názorne predvediem :wink:

Neviete mi niekto hodiť na moj email či link kde si stiahnem servis manuál, či niečo o AT na patroole???

Autor:  Milan [ Pia, 29.08.2008, 0:28 ]
Predmet príspevku: 

Andrej píše:
Jo a ešte jedna vec na tých automatoch je mierka pichnutá vo vani teda na sacej vetve takže vystriekanie oleja nehrozí. A aj z toho dovodu že mierka má pomerne dlhu trubku v ktorej je umiestnená a je nad úrovnou AT.
Ked prifrčím zas eniekedy do NR a okolia názorne predvediem :wink:

Neviete mi niekto hodiť na moj email či link kde si stiahnem servis manuál, či niečo o AT na patroole???

Na Patrole sa doporucuje P tiez sa kontroluje olej s motorom na volnobehu.Akurat na mierke by mali byt dve stupnice,
teply olej 50-80 stupnov C
studeny olej 30-50 stupnov C
A po dlhodobej vysokej rychlosti alebo tahania privesu sa doporucuje 30 min.pockat do schladnutia oleja.Este su tu v manuali zobrazene mierky.Asi tak vsetko.

Autor:  Andrej [ Pia, 29.08.2008, 0:50 ]
Predmet príspevku: 

KAždopádne pre BugY-ho by bolo najsam lepšie niekde kuken do servis manuálu, tam je popísaný aj postup výmeny krok za krokom. Takže ak niekto máte hodte to do placu nech je v tom jasno ako meniť olej v patrole v automatke, v tom už nemporadím je tam iný AT ako čo poznám ja :wink:

Autor:  bugy0 [ Pia, 29.08.2008, 9:50 ]
Predmet príspevku: 

ja soom nasiel servis manual...tu je link odkial sa to da stiahnut...http://www.nissanclub.cz/manuals.php?la ... cb_ok=+OK+

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/