Dnes je piatok 7. júna 2024, meniny má Róbert a zajtra Medard
Autor |
Správa |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
poprosim o radu
na mojom patrole su dve nadrzky na chaldivo = tlakova/hlavna a potom vyrovnavacka pod nou.
Jednoho dna som pozrel preventivne naplne a ta vyrovnavacka bola prazdna ... Tak som dolial pekne do 1/2 medzi max a min. Po cca 500km som nakukol pod kapotu a vyrovnavacka ma kvapalinu iba na dne a vseetka je precerpana hore do tej tlakovej.
Vsetky dekliky som prefukol a precistil, v chladici a aj inde je kvapaliny dost a aj teplota na motore je v normale. Jedine co nie je asi OK je, ze vrtula na chladici bezi v podstate od nastartovania ... Po vypnuti motoura sa vsak toci pekne na volno ...
_________________ OFF the ROAD
|
Pon, 07.06.2010, 19:03 |
|
|
HONZA.S
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26 Príspevky: 324 Bydlisko: Benešovsko CZ
|
Vrtule má viskospojku , která ji spíná dle teploty vzduchu který jí ofukuje. Spíná jí postupně tak že dle stoupající teploty se její otáčky zvyčují a je čím více unášena a při vysoké teplotě je to seplý natvrdo. Tak to funguje když je viskospojka OK. Na prázdno malými otáčkami se musí točit i při nižčí teplotš aby to podporovalo ofuk te viskozy aby se teplý vzduch dostal lépe k té viskoze.
_________________Když auto tak 4x4, teď si pujčuji Patrol GRY61 4.2TD, Nissan X trail 2.0 4 x 4 , Nissan Almera N16 1.5 a Nissan Primastar 2.5 TDi . janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738
|
Pon, 07.06.2010, 21:10 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Cize vrtulu sme vyriesili ako OK, vratime sa k otazke kde sa straca voda.
Lepsi pripad je, ak je niekde netesnost (konce hadic), ale prasknuta (moze sa otvorit az pod tlakom).
Horsi pripad sem pisat nejdem (teda ak rozmyslam spravne).
Mne vdaka netesnosti tak curigala (stracala sa) voda z nadrzky ostrekovaca, nez som zistil co je vo veci, musel som rozobrat cely blatnik.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 08.06.2010, 8:34 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Niééé nieeee = nic sa nestraca = system je tesny !!!
Pozorne citaj
Takze este raz :
- nebola kvapalina vo vyrovnavacej nadrzke (beztlakova = normalny plastovy deklik)
- tak som dolial pekne medzi ciarku max a min = cize tento stav bol , ze v oboch nadrzkach bola kvapalina pekne v strede
- presiel som cca 500 km a stav sa zmenil tak , ze objem kvapaliny v systeme zostal zachovany , ALE (!) vsetka je v hornej = tlakovej (deklik s pruzinou a ventilom) nadobke = cize daaaleko nad ryskou max ...
- ja som to potom urobil tak , ze som odsal z tej hornej a prelial nazad dole do vyrovnavacky , ale cele sa to zopakovalo
Auto jazdi v normalnom tepelnom rezime = nic sa nehreje , dlllheee tiahle vyjazdy pohnu rucicku na teplomeri mierne hore a potom sa to pekne dochladi nazad ...
Cize asi nic zatial kriticke = aleee nieco sa tam deje a ja neviem co
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 08.06.2010, 10:20 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Nie je mi celkom jasne, naco su tam dve, ked vecsina aut si vystaci s jednou, ale budiz.
Medzi tymi nadrzkami to funguje ako ? Podtlakom si cucne tlakova z tej vyrovnavacky ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 08.06.2010, 10:42 |
|
|
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 818 Bydlisko: SK
|
Ešte k tej visco:
"Po vypnuti motoura sa vsak toci pekne na volno ..."
Po vypnutí motora k je zohriaty by sa nemala točiť na voľno ale ťažšie. Určite by mal byť citeľný rozdiel, keď je motor ráno studený a potom tesne po jeho vypnutí.
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Uto, 08.06.2010, 14:12 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Ivo, tie nadobky som sledoval aj ja. Na hornej som nenasiel ziadnu rysku. Tuto nadobu mam plnu. Spodna ma asi dve rysky a tam je kvapalina v strede medzi ryskami. Vrchna ryska je asi v urovni dna a spodna v polovici tej preliaceniny v dne, odkial ide aj hadicka spat do hornej. Usudil som, ze si ziju svojim vlastnym zivotom a kedze sa motor nehreje nestaram so do ich vztahu.
Ak mas rysku aj na hornej daj vediet kde ju hladat.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Uto, 08.06.2010, 15:26 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
No, chlapi, idem študovať rysky... lebo nemtuším, o čom je reč...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 08.06.2010, 16:02 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
nuž teda obrážteky
toto je z manualu
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 08.06.2010, 16:48 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
a tutoka real :
celkovo :
detailne :
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 08.06.2010, 16:56 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
no fcul pekne po poriadku
= prisahaam fuckt na tej hornej nadobke nieto ziadna ryska (kua kde som to jaa len videl ?)
= horna nadobka je plna cca po uroven tej hornej hadice (cize kvapalina je skoro az v hrdle pod deklikom)
= v dolnej nadobke je sice uz vidiet kvapalinu , ale furt chyba
Co myslite mam este doliat do dolnej opat pekne medzi max a min ? Ze co to urobi ??? Lebo ak to bude tlacit dalej iba hore tak to akurvat moze striekat alebo tiect cez ten deklik von .
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 08.06.2010, 17:00 |
|
|
MiroZa
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:50 Príspevky: 818 Bydlisko: SK
|
Ivo možno to je úplne v pohode. Pripadá mi to totiž tak, že tá horná nádržka je akoby pokračovanie chladiča s odvzdušňovacím víčkom a tá spodná slúži ako vyrovnávacia. Na 70 som mal odvzdušňovacie víčko tiež mimo chladiča na kolene pri termostate. Od neho išla normálna prepadová hadička do vyrovnávacej (netlakovej) nádobky. Na 90 je odvzdušňovacie víčko na chladiči a ide hadička do vyrovnávacej netlakovej nádobky.
Potom by v tej hornej mala byť kvapalina stále skoro až povrch a v spodnej môže kolísať. Prebytok zohriatej vody vytlačí počas jazdy do tej netlakovej a keď ochladne tak si ho znova natiahne. Problém by bol keby kvapalina mizla úplne preč a musel si dolievať.
Takže skús doliať medzi min a max keď je studený motor. A sleduj či neubúda.
A pozri ešte raz ešte raz na to visko a aj na samotné viečko.
(Mne keď vytláčalo cez víčko bola v prdeli hlava)
_________________ Kde ostatní končia ...
|
Uto, 08.06.2010, 18:34 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Mirec diky za info ... Musim uznat , ze si vesela kopa (ze prasknuta hlava)...
idem na to ...
dnes ma Patrol same novoty :
- novucicke celne sklo (vdaka Dindaj) = je to luxus je take zelenkave a hore je zeleny pas
- nove spatne zrkadlo na strane vodica ( roztuukol som v Tisovci a za 1,5€ som si dal vyrezat podla sablony a lepili mi to tam lepicom na skla = je to vcul lepsie ako to prasknute ale je rovne a tak je obraz vyrazne iny ako na tom povodne konvexnom, ale za tie peniaze ??? a dal som to reznut so 4mm - snad to cosi vydrzi)
- novu som dolial kvapalinku = zajtra uvidim co to porobi, dam vediet
Ivo
_________________ OFF the ROAD
|
Uto, 08.06.2010, 18:50 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
MiroZa píše: Určite by mal byť citeľný rozdiel, keď je motor ráno studený a potom tesne po jeho vypnutí.
Keď je motor ráno studený, tak pár desiatok sekúnd je visko zopnutá skoro úplne natvrdo.
Tak veru.
Ale u hračiek to tak byť nemusí.
|
Uto, 08.06.2010, 22:17 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Sledujem tému, no dobre dobre. Tu hornú si naplň FULL, dolnú medzi rysky na MAX napríklad a jazdi. medzitým si prepruž víčko tej nádržky či nie je seknuté aby si mal good feeling že si to opravil. Pre tutti good feeling si naštuduj príručku mladých nissan svišťov, alebo úplne maximálne konzultuj v nissane priamo.
Viskózna spojka (ako kolega ND správne popísal) je po odstavení vplyvom gravitácie a následne stečeného oleja v nej - chvíľu unášaná skoro na plno, potom sa rozstrekne a povolí.
Inak ak by si dal moc tekutiny, tak cez víčko Ti to fukne dole a keby bolo moc, tak prepadovou hadičkou na zem. A aj handričkou tam možeš niečo nacvičiť, budeš to mať čistejšie
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 08.06.2010, 23:14 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|