4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=13981
Stránka 1 z 2

Autor:  blato-Lubo [ Štv, 17.11.2011, 10:28 ]
Predmet príspevku:  Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Ahojte, potreboval by som zistit čo najviac o tejto kombinácií či je to vobec dobrá volba :
auto by jazdilo 50 / 50 terén - cesta
gumy by tam boli AT čkové
nejaký naviják, rám a strešný nosič čo pridá na váhe aj spotrebe

Otázky :
spotreba pri tomto automate ?
ako často údržba ?
pokazil sa už niekomu, a čo bola závada ?
oplatí sa kupovat ked už má nabehané cca 200 000 km ?
má to 4 alebo 5 stupnov ?
dajú sa s tým tahat vlečky do 2,5 ton tak 3krát do roka ?
čo prebrodenie vetšieho potoka, prevodovka vo vode na cca pár sekúnd ?

porosím odpovede len tý čo majú skúsenosti a nehádajte sa čo je lepšie či mechanika alebo automat, pítam sa na automat :D :D :D
vopred dakujem

Autor:  HONZA.S [ Štv, 17.11.2011, 19:56 ]
Predmet príspevku: 

Co převodovka ale až se ti voda dostane na elektrický pedál plynu.

Autor:  juro750i [ Štv, 17.11.2011, 23:12 ]
Predmet príspevku: 

Ja mam GR-to 3,0 Y61-tku z automatom cca 4 mesiace a ma najazene momentalne 224 000 km.
Automat radi v pohode trosicku mi kopne medzi jednotokou a dvojkou v terene je to v pohode da sa zaradit natvrdo jednotka
Spotrebu robim cca 12 litrov a chodim väcsinou po meste a cestu Svit Poprad.
Cital som vela na zahranicnych forach a ludia maju dobre skusenosti z automatom v patrole zevraj je robustny a pri dobrom servise (cize vymena oleja) takmer neznicitelny.
Ma 4 stupne a vymena oleja by mala byt tusim kazdych 60 000km
Inac brodenie by automatu nemalo nijako vadit ked snej netecie olej tak ani voda nema kade natiest.
Inac pri kupe si vyskusaj ze ako automat radi treba ho chilku zohriat skusit ci radi jemne vsetky stupne ci funguje ak das plny plyn ci svieti kontrolka power pri pake.
Za studena alebo za tepla treba pri nastartovanom motore a zaradenom P-cku skontrolovat hladinu oleja (automat ma na patrole rysku su na nej vyznacene hladiny oleja za tepla a za studena) a treba pozret ci je olej ciry a ci nesmrdi za spaleninou.

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 18.11.2011, 9:43 ]
Predmet príspevku: 

automat je uplne v pohode, dokonca 3,0 mi viac sedi v ruke s automatom, akoby mu ta prevodovka lepsie sedela...

opravovali sme len par automatov, vacsinou drobnosti a blbosti, skor udrzba, iba jedenkrat velka oprava a repas Ivovi Luckymu, ale to nebola nahodna porucha, ale urvana hadica v terene a nasledne poskodenie prevodovky...

...neviem povedat na automat v tomto aute nic zle a aky je patrol vseobecne urcite vies, je tu hafo skusenosti ...

RESUME : podla mna volba OK a na AT pneu vydrzi velmi vela akurat asi by som dal aspon IRONMAN, velmi pomoze a nie je to zavratna investicia...

ma to 4 stupne, ale bude sa ti zdat, ze 5, lebo to je rychlobeh (uzamknutie menica)

spotreby atd skor napisu chalani, co to jazdia...

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 21.11.2011, 22:49 ]
Predmet príspevku: 

kupu PatrolaY61 3,0 s AT nelutujem
uz som ho prasil kde kade ... keby som mu neublizil sam , tak ma vozi do teraz v povodnom stave
olej menim 1x rocne

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 22.11.2011, 12:14 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
ma to 4 stupne, ale bude sa ti zdat, ze 5, lebo to je rychlobeh (uzamknutie menica)


Rado trochu ťa opravím.

Rýchlobeh (overdrive) a zámok meniča (lock-up) sú dve ÚPLNE rôzne veci.
Rýchlobeh je prevod do negatívu (1 k nula niečo). Zámok meniča je spojka, ktorá premosťuje hydromenič natvrdo.

DO GR-Y61 sa dávali 2 druhy prevodoviek - 4 stupňový Aisin-Jatco/Nissan RE4R03

a 5 stupňová Jatco/Nissan - táto bohužiaľ len v kombinácii s motorom 4,8 benzín a len pre vybrané trhy.


pre dlhodobé bezproblémové fungovanie RE4R03 ti doporučujem shift kit

(niečo takéto)
Obrázok

Autor:  blato-Lubo [ Uto, 22.11.2011, 17:02 ]
Predmet príspevku: 

wau no pekne stemi to tu opísali chlapci, celkom som si urobil obraz, budúci týžden mám možnost jedno takéto autíčko odskúšat tak som zvedavý, zatial pekne dakujem :D

Autor:  jenki [ Uto, 22.11.2011, 17:28 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
pre dlhodobé bezproblémové fungovanie RE4R03 ti doporučujem shift kit
(niečo takéto)

No Palo a doporučuješ takéto niečo aj pre iné japonské 4-stupňové AT ? (napr. pre Pajerácke AT...)

Autor:  marisko [ Uto, 22.11.2011, 22:12 ]
Predmet príspevku: 

tie shift kity zmenšujú preklzy v automatoch, od výroby asi všetky AT majú jemné preraďovanie čo ale viacej opotrebováva lamely a pásy, takže keď sa dajú na daný automat zohnať tak ich treba použiť. Ja mám nachystaný kit od Transgo, myslím že robia aj na japonské automaty

edit

http://transgoonline.com/products.php?c ... rent_id=39

Autor:  andriolbb [ Pon, 10.01.2022, 21:52 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Zdravím, som tu nový a dúfam, že mi pomôžete. Kúpil som Patrola Y61 3.0 r.v. 2001 s automatickou prevodovkou. Prosím vás, čo máte takéto autá, viete mi povedať niečo bližšie k jej údržbe? Nikde na to nedokážem nájsť filter. V jednom servise mi povedali, že sú dva druhy a nevedia, ktorý objednať, inom servise mi povedali že tam žiadny filter nie je, ale len nejaký magnet, ktorý zbiera nečistoty a ten sa vyčistí preplachom. Ďalej ma postrašili, že ak tam je dlhodobo zanedbaná výmena oleja, tak sa môže stať, že po výmene mi automat aj úplne prestane pracovať.

Viete mi prosím niekto poradiť, čo mám robiť? Auto ma vyšlo tisíce a repas automatu by som zvládal ťažko. Som z Banskej Bystrice

Autor:  JOE66 [ Uto, 11.01.2022, 0:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Mali ti v servise objednat tie 2 filtre a keby pasoval jeden tak druhy by vratili . A keby tam bol len magnet tak nepouzite filtre by vratili. A preplach nie je naskodu ale niekedy sa stane ked ma auto kopec km odkrutenych bez vymeny-videl som 2 ci 3landcruiseri kde ani po 400000km nebol v aisinoch-automate meneny olej a atomaty radili a po vymene tiez OK . Ale zas videl som po 200000km v mercedesoch nemeneny olej a asi sa vacsia usadenina pohla a musela sa zachytit niekde v kanaliku a automat KO . Ze radsej pravidelne menit po 60000km a neriesit A ked nechcu preplach urobit tak vymenit aj 2 krat po sebe olej v automate kym netecie cisty pre istotu :-)

Autor:  OGO [ Uto, 11.01.2022, 3:26 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

V bežných servisoch o automatoch toho veľa nezistíš, pokiaľ tam nie je fanúšik, čo sa tomu venuje, v autorizákoch ešte donedávna tvrdili, že v automate je doživotná náplň. Akurát ti už nepovedia, koľko je to km.
Ja som kvôli výmene oleja v automate a tým múdrym rečiam pekne obišiel autorizovaný servis a našiel som mladých chlapcov, ktorý robili len automaty, síce to nebolo niečo omračujúce ale kde mi v autorizáku povedali že 2-3 dni a tí chlapci mi to spravili na počkanie a za polovičnú cenu. A boli to tí z Príboviec, no niekto na nich šomral, ja som tam bol asi 3-x a stále OK, ale to bolo už asi tak aj 10 rokov a potom sa automatom už začali venovať aj bežné servisy, asi videli, že ako im utekaljú peniaze, akurát treba nájsť taký servis, resp. servisáka, ktorí to vedia, lebo taký čo ani nevie aký filter tam ide, špekulujú okolo toho, tak koľko takých prevodoviek im prešlo rukami no asi veľmi málo, tak s takými sa nebaviť, lebo ti to rozdrbú a vyhovoria sa na to, že to už malo veľa kilometrov a za to ti to nefunguje, atd atd.
V jednom je pravda, ak máš veľa km, a nemáš vedomosť o tom, že bol menený olej, prípadne auto má háka, teda ťahalo, auto má okolo 20 rokov tak sa treba pripraviť na to, že ten automat bude potrebovať nejakú kúru, len keď sa o to prihlási sám, tak už bude pozde.
Je rozdiel, ked máš nejaké auto a jazdíš milion km po dialnici, lebo dlhodobo je motor aj náplne v optimálnom zohriatom stave aj chladení, ale ked jazdíš terén, prípadne ťaháš, tak to znásobuje opotrebovanie.

Autor:  andriolbb [ Uto, 11.01.2022, 10:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Ďakujem za postrehy. Vyzerá, že nemám na výber, len to risknúť. V ďalších "servisoch" ma rovno odbili, že také staré autá ani nerobia. Profesionáli. Skúsim veriť že je to kus poriadnej prevodovky a preplach zvládne bez väčších ťažkostí

Autor:  JohnnyPajero [ Uto, 11.01.2022, 13:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Poslal som ti SS (súkromnú správu).

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 11.01.2022, 23:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Preboha ľudia nekomplikujte si život. Výmena oleja na 20 rokov starej aisiňáckej almare nie je žiadna veda. :D :-D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/