4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=130&t=13981
Stránka 2 z 2

Autor:  JOE66 [ Str, 12.01.2022, 0:50 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Som toho nazoru,ze skor klakne ten motor ako ta automaticka almara :-D

Autor:  andriolbb [ Str, 12.01.2022, 8:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

palo-cherokee píše:
Preboha ľudia nekomplikujte si život. Výmena oleja na 20 rokov starej aisiňáckej almare nie je žiadna veda. :D :-D


Ďakujem za postreh. Možno nie, ale zohnať peniaze na jej repas, alebo výmenu, už pre niekoho veda byť môže :)

Autor:  andriolbb [ Str, 12.01.2022, 8:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

JOE66 píše:
Som toho nazoru,ze skor klakne ten motor ako ta automaticka almara :-D


Nemusel by, ako, jazdili predchádzajúci majitelia už neviem, ani to neovplyvním. No ja kľudík, pol plynu :) kúpil som si to ako imidžovku, roky som po ňom túžil. Nechystám sa mu dávať zabrať, bude mať kľudný dôchodok pri mne :)

Autor:  palo-cherokee [ Str, 12.01.2022, 13:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

andriolbb píše:
Ďakujem za postreh. Možno nie, ale zohnať peniaze na jej repas, alebo výmenu, už pre niekoho veda byť môže :)


To síce áno, ale myslené to bolo inak. Je to automat z konca minulého storočia. Takže žiadne kozmické technológie.
Aisin/jatco RE4R03A je pomerne spoľahlivá prevodovka. Samozrejme pokaziť sa môže všetko. Ale repasovať sa dá relatívne bez problémov, veci do toho sú stále dostupné. Tak alebo tak ti doporučujem už vyššie spomínaný shift kit. Okrem zlepšenia priebehu radenia odstraňuje niektoré kritické miesta ktoré výrobca nedomyslel. Ale je to tiež vecou peňazí

Pokiaľ id eo samotnú výmenu oleja, tak proste zhodíš vaňu, vyčistíš, vymeníš filter, tesnenie, založíš nazad, dotiahneš na moment.... naleješ SPRÁVNE množstvo SPRÁVNEHO oleja a hotovo. Prípadne ak sa tam ozaj dlho nemenil olej tak v rámci zdravej paranoje zopakuješ tento proces po 2-3tisíc km a potom každých 30-40 tkm.

Autor:  Fefe [ Pon, 24.01.2022, 10:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

AT prevodovky JATCO kvalitná japonská prevodovka dávali sa aj do Pathfinder, Navara, Hyundai, Armada, Infinity, ........ Samotná prevodovka podľa výrobcu čo udávali výmena oleja + filtra + očistenie magnetov každých 60tis.km a pri častom ťahaní prívesov a "záťaže" každých 30tis.km alebo 24 mesiacov. Túto výmenu oleja+filtra nerobí na nej 90% majiteľov a dokonca aj autorizáky tvrdia,že ten olej je doživotný pričom autá s nájazdom cez 200tis.km majú tam origo olej a jazdia bez problémov pokiaľ sa u určitých modelov neprehrdzavie chladič oleja AT prevodovky a dostane sa do nej voda. Neviem teraz ako to mal Patrol ale tie autá čo som spomenul majú ten chladič AT oleja cez vodný okruh auta aby sa olej v zime rýchlejšie ohrial a následne chladil, dodržiavala sa teplota oleja v prijateľných hodnotách. Brodenie s AT prevodovkou nie je problém systém je uzavretý.
Ťahanie prívesov je "pohodlnejšie" dá sa aj "uzavrieť" do kopcov alebo z kopcov a zároveň sekvenčné radenie.
V teréne: to čo ja by som už išiel na manuálnej radšej na "redukovanej" nakoľko pri klasickej rýchlej štvorkolke ( alebo ja na zadku ) je už 2prevod rýchli a "skáčeš" na nerovnostiach a 1prevod zase pomalý to na automatickej prevodovke v pohode dávaš čisto len na zadku a keď je potrebné tak na rýchlej štvorkolke.
Spotreba auta: identické autá, rovnaká motorizácia, váha obidvoch na rovnakej úrovni, na začiatku cesty vynulované počítače spotreby,rovnako tankovanie,rovnako jazda v teréne, rovnako MT pneu (ale iných výrobcov), jazda v kolóne, najazdených rovnako 2800km = Rozdiel v spotrebe bol 0,5l v neprospech auta s AT prevodovkou na 100km.
Bolo tu spomenuté IM podvozok - určite by som ho tam dal aspoň ten základný,lepšie jazdné vlastnosti celého auta hlavne v zákrutách a pri prívese lepšie drží aj celé auto, pridá na celkovej výške podvozka 4cm čiže najnižší bod diferáku čo je v origo podvozku napr.25cm bude na IM podvozku 29cm. Mám na svojom IM podvozok,má najazdených teraz cez 130tis.km a bol som pred dvoma týždňami na STK poprosiť technikou zmerať na "trasláku" test tlmičov a majú hodnotu 71%-72%.

Svoje skúsenosti pridávam síce na autách Pathfinder R51 manual-automat ( JATCO ) prevodovkou.

osobne by som si vybral už teraz AT prevodovku pričom som bol v minulosti zaklínač automatov a opovrhoval nimi až kým som si pár automatov neodjazdil či už služobne alebo v súkromí :smt126

nič extra: len IM podvozok + dorobená origo zadná ARB uzávierka + ASFIR predný nárazník s navijakom, AUTOMATICKÁ prevodovka a kto poznáte priestory viete posúdiť lebo videá dosť klamú

https://www.youtube.com/watch?v=W6i7ZWVyuOk&t=652s

...

Autor:  Luther [ Pon, 24.01.2022, 12:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Fefe píše:
pridá na celkovej výške podvozka 4cm čiže najnižší bod diferáku čo je v origo podvozku napr.25cm bude na IM podvozku 29cm.

Nemýl ho zbytočne, toto pri Patrole neplatí.

Autor:  Fefe [ Pon, 24.01.2022, 12:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol 3,0 TDi wagon a automatická prevodovka

Luther píše:
Fefe píše:
pridá na celkovej výške podvozka 4cm čiže najnižší bod diferáku čo je v origo podvozku napr.25cm bude na IM podvozku 29cm.

Nemýl ho zbytočne, toto pri Patrole neplatí.


PRAVDA :smt023 :smt023 :smt023

ale s IM nič nepokazí

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/