Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 26.04.2024, 22:59
Dnes je piatok 26. apríla 2024, meniny má Jaroslava a zajtra Jaroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Intercooler na Y61 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ze amici ojebali fyziku :-D


Uto, 18.07.2017, 23:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Tak skus sa trocha rozpisat, ze v com

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Uto, 18.07.2017, 23:59
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
V com? :-D Pozri v tabulkach hustotu motoroveho oleja a potom vody taka mala napoveda :mrgreen: Pise to tam v cislach nie notach :smt126


Str, 19.07.2017, 0:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Tak hustotu, hej? Tá čo má spoločné s rýchlosťou ohrievania? A čo tak radšej mernú tepelnú kapacitu?
Tak daj info, čo má vyššiu, či voda alebo olej ?

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Str, 19.07.2017, 0:28
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Marisko ked predavas klimatizacie a tepelne cerpadla tak si tu znas nemusis utahovat a mal by si vediet prestup tepla aky je pri vode a aky pri oleji ked to tak zjednodusene napisem .Ze mal by si potom vediet aj ,ze vlastnosti olejov nie su pre prestup tepla velmi vyhodne a s tou mernou tepelnou kapacitou daneho media je to v niekolkonasobny prospech vody ked geogle dobre vyhodil tabulky . A ked odbocim od prestupu tepla daneho media tak aj sucinitel tepelnej vodivosti vody a oleja je v prospech vody . Ze nebudeme sa tu natahovat na slovickach :smt126 No ale ked sa ti zda ,ze sa tebe v tvojom aute zohrieva olej rychlejsie ako voda tak nam to neznalym mozes vysvetlit :-D


Str, 19.07.2017, 0:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Skús byť viac vecný a menej konfrontačný.
Voda má vyššiu mernú tepelnú kapacitu a vyššiu mernú hmotnosť, to znamená, že rovnakým množstvom tepla dodaným litru vody a litru oleja sa voda určite zohreje o menej stupňov. Chápeš ??

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Str, 19.07.2017, 7:15
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Nie nechapem :smt126 Ja neskoncit konzervatorium :smt136 . Poprosim este raz vysvetlit ako sa v tvojom aute skor zohrieva olej oproti vode :smt126


Str, 19.07.2017, 8:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
No, tak IC som nahodil aj s ventilatorom, zatial je to spravene tak len provizorne (kable len nadivoko, este sa bude prerabat) ale minimalne pocitovo auto ide lepsie na dialnicnej rychlosti 110 km/h (real podla GPS), netrapi sa tolko, aj na tlaku turba mi klesol tlak, predtym na novom IC bez ventilatora, ked som nahodil budik tlaku vzduchu za turbom, tak som mal max. pri akceleracii 1.6 atm, teraz max 1.2 atm, pri normalnej dialnicnej rychlosti som mal tlak cca stale okolo 1.0 atm, teraz cca 0.6 atm.

Zatial este nebolo nejako teplo, ale zda sa mi ze oproti standardnemu IC to dost pomohlo, podla mna to za tu vymenu stoji. Ten IC je na zalozenie az trosku velky, respektive zmesti sa, ale treba vyhodit gumeny lem zvrchu kapoty, ked tam clovek chce nahodit 10" ventilator, tak musi troska brusit plasty okolo, 9" by bol ideal ale ten som nemal, mal som iba 7" a ten uz sa mi zdal dost maly.

Odfotim to este a pridam sem ked to budem mat spravene poriadne, zatial som ho len zapojil bez teplotneho spinaca na 12V od svetiel (cez rele samozrejme).


Ned, 20.08.2017, 18:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
namontovany po cca 6 mesiacoch prevadzky... ziadne problemy zatial


Prílohy:
IC.namontovany.jpg
IC.namontovany.jpg [ 92.85 KiB | Zobrazené 5313 krát ]
Pon, 26.02.2018, 13:24
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Pekná prerabka a ako si poriesil map sensor ak to neni tajne ovsem :)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Štv, 01.03.2018, 12:26
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Vidiet ho v predu na IC, tak zrejme navarok z hlinika, do ktoreho sa zasruboval. Ale da sa kupit aj priamo replika HPD IC z aliexpress za cca 400-500 USD a ta ma priamo miesto na MAP senzor.


Štv, 01.03.2018, 12:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
MIrec01 píše:
Pekná prerabka a ako si poriesil map sensor ak to neni tajne ovsem :)

Na predok sa dovaril vyfrezovany medzikus pre zasrobovanie senzora, chcel som davat este dalsi na senzor teploty ale uz nebolo tolko casu, tak som to nechal tak. Senzor samozrejme zostal original, medzikus mi spravil kamarat na nejakom obrabacom stroji v podstate na pockanie.
Premyslal som aj nad nahradnym IC na mieru ako pise mk96 z ciny, ale cena cca 500 USD + doprava a clo ma odradili. tuto vysiel IC z anglicka cca 120 EUR a ventilator s hadicami dalsich mozno 80 ci kolko. zvysok bola iba praca.


Štv, 01.03.2018, 17:49
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 20.11.2013, 14:01
Príspevky: 214
Bydlisko: Tr. Stankovce
Odpoveď s citáciou
Riesil si aj vacsi otvor v kapote? To si nalepil na ten cooler nejaky gumovy lem nech je to uzavrete? Ako si prehodil ten okruh zapojenia IC? To 180° koleno sa mi paci, lepsie ako nadpajanie.

_________________
Nissan_Patrol_Y61_3,0DTi_social_verzia


Sob, 03.03.2018, 11:53
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Hermo píše:
Riesil si aj vacsi otvor v kapote? To si nalepil na ten cooler nejaky gumovy lem nech je to uzavrete? Ako si prehodil ten okruh zapojenia IC? To 180° koleno sa mi paci, lepsie ako nadpajanie.


Ahoj, kvoli umiestneniu ventilatora bolo treba najskor zhodit gumovy lem s plechovym drziakom z kapoty. Potom vyrezat par centimetrov spredu aby ked sa zatvorila kapota ventilator neprekazal. A na cooler som nalepil gumove profily (www.gumex.sk) z lepiacej gumy, bolo to treba vyskladat tak aby guma tesnila ale nie prilis moc lebo potom prenasala vibracie IC na kapotu. Upevnil som to este stahovacimi paskami, kedze aj po par pokusoch sa guma bud niekde odlepila alebo dobre nedrzala. V principe pri pouziti silneho ventilatora by asi ani nebolo treba lem dookola. Ale chcel som to aj kvoli tomu, ze ked som bol v Maroku, tak tam sa prasilo dost, tak som aj celu kapotu dookola olepil gumenymi profilmi aby nesiel dovnutra prach.

Kolena boli prehodene tak aby sa skratilo sanie, maju to takto robene australcania, od ktorych som to odkukal.
Jedina nevyhoda je ze hadica mi ide tesne ponad plniaci otvor oleja, takze ked chcem doliat olej, musim hadicu zhodit alebo povolit IC, inak nevysrobujem zatku.


Sob, 03.03.2018, 12:08
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 20.11.2013, 14:01
Príspevky: 214
Bydlisko: Tr. Stankovce
Odpoveď s citáciou
Aha uz mi trklo ze nezalezi odkial kam ide vzduch v IC, myslim ci od predu dozadu alebo naopak. Vobec ma to nenapadlo sakra, usetril by som si kopu vymyslania :D Rovno to aj tak prerobim veru.

_________________
Nissan_Patrol_Y61_3,0DTi_social_verzia


Ned, 04.03.2018, 18:59
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: