Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 25.04.2024, 17:04
Dnes je štvrtok 25. apríla 2024, meniny má Marek a zajtra Jaroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Nissan Patrol Y61 - silnejsi alternator 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Zdravim, prosim o radu, kamarat ma Y61 rocnik 2005, 3.0 DTi (2953 ccm) 118kW/160hp (ZD30DDTi)

Ma v aute 2 baterky neviem presne aky typ ale 90Ah, myslim ze nie gelove ale obycajne. Zaroven ma kontroller nabijania Swiss IBS-DBS http://ibs-tech.ch/en/products/dual-bat ... s-dbs.html
2hu baterku ma primarne na napajanie kempingovych funkcii (velka ARB autochladnicka), osvetlenie pri kempovani. Ma aj navijak jeden z modernejsich (kupovany 2 roky dozadu), malo pouzivany.

Odchadza mu altik (hrkoce, slabo dobija), ale nechce nahradu, bolo by mu treba aj silnejsi, standard je iba 90 A, pozera nejake 135A, napriklad
- Hitachi LR1130702
http://www.kava-auto.com/product/hitach ... lternator/
- A2039
https://en.as-pl.com/p/A2039
alebo aj nieco drahsie ako napr
- BOSCH 0 986 082 190
https://www.onlinecarparts.co.uk/bosch-8462701.html

to su vsetko modely s fixnou remenicou, ci sa oplati aj nejaky s odpajacou (spojkovou) remenicou, zvlast pri vyssom dobijacom prude. Kamarat je v Macedonsku, takze objednat sa da hocikde, montovat mu to budu asi v Srbsku.

Dik za rady a skusenosti...


Uto, 03.10.2017, 10:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
Odchadza mu altik (hrkoce, slabo dobija), ale nechce nahradu, bolo by mu treba aj silnejsi, standard je iba 90 A,,

Aj keby dal 500 A podstatne je aj to ako dlho baterky dobija.Pri rychlom nabijani vru a krutia sa lamely.Nie je dovod aby altik nedobijal.Treba vymenit uhliky,zbernice,loziska.Kedy to bolo robene na starom altiku?Este asi nikdy :smt139

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 03.10.2017, 18:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Napadla ma myšlienka, že prečo nevyhovuje originál alternátor, ktorý je výrobcom tam montovaný. Pokiaľ alternátor slabo dobíja, tak to môže mať viac príčin, ktoré sa zistia len odborným otestovaním.
Ale alternátor na ten Nissan stojí okolo 170.- €, nový, to nie je až tak moc.


Uto, 03.10.2017, 18:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
So ho kedysi generalkoval.Od strany 3.
viewtopic.php?f=141&t=5524&start=30

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 03.10.2017, 19:19
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Pozor pozor pani kym ne mas v ruke svoj atil tak nič neries.
Volkswagen ma podobný čo by aj sedel ale je moc dlhy nevojde sa medzi turbo a uchyt.
Ja som si týmto presie dávnejšie a jednoduchšie je dať z generálkovať ten svoj a všetky žiarovky pomeniť za letky.

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Uto, 03.10.2017, 22:11
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Jeep 5.9 ma 150A alternator koli el. vrtuli. A nic nevrie. 5,2 maju slabsi.

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Uto, 03.10.2017, 22:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Pokial baterku len ozivuje tak nebude nic vriet.Ale ak baterku uplne vystavis tak silnejsi altik bude do nej valit ampere az bude vrela.Zazil som aj baterky 230 A jedna x 4 baterky. co boli poriadne vrele.Na lodi co tahali celu noc menic.Smrad som zacitil az na palube a musel som dobijanie z altiku od hlavneho motora vypnut.Boli len zalozne tak to islo aj bez nich.Po vychladnuti som nahodil nabijacku na pomale nabijanie cca 10 A.Altik bol 75 Amperovy po oprave.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 03.10.2017, 23:16
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ked nestiha altik tak budu na aute casto zapojene spotrebice s velkym vykonom,odberom a tym padom sa nebudu stihat dobijat baterky a dobit sa dobiju aj s slabsim altikom ale za ovela dlhsi cas,ze treba dlhsie pojazdit a teraz v zime raz za 2mesiace alebo mesiac dat pod nabijacku keby sa s autom nejazdilo alebo jazdilo len kratke trasy. Ze silnejsi altik je dobry ked na aute je vela silnych spotrebicov-napriklad svetla a dobra hudba-silnejsie zosilnovace a vtedy je ten silnejsi altik vyhoda . V 2,8td v 61 je tusim asi 95 Amperovy co bohate staci na bezne veci aj 2 baterky a pri vacsom altiku uz treba aj vacsi remen-nestaci len jednoremenica alebo dvojremenica. Inak jeden z najsilnejsich altikov a za prijatelnu cenu je aj z cadilaku escalade tusim,ze 300Amperovy a nema ani vodne chladenie na rozdiel od 200Amperovych mercedesackych altikov co sa montuju do silnejsich diezlov . A bezny altik maleho rozmeru 150Amperovy sa daval aj do starsich mercedesoch keby niekto chcel dopasovavat . Naposledy ked som jeden altik daval repasovat ,posielal do bratislavy do jednej firmy tak ponukali mi aj moznost upgradovat vnutornosti z ineho a tym zvysit vykon ,ze aj tak sa da :)


Str, 04.10.2017, 0:23
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Napadla ma myšlienka, že prečo nevyhovuje originál alternátor, ktorý je výrobcom tam montovaný. Pokiaľ alternátor slabo dobíja, tak to môže mať viac príčin, ktoré sa zistia len odborným otestovaním.
Ale alternátor na ten Nissan stojí okolo 170.- €, nový, to nie je až tak moc.


Dakujem za pripomienky. Mam pocit ze som situaciu slabo vysvetlil. Ako uz sa pisalo - slabe dobijanie uz bolo testovane, problemom je alternator. Jedna z moznosti je repas, druha z moznosti je novy alternator, ten 90 A standard pri kratkych jazdach nestiha dobit obe baterky. Ako som spominal, auto ma velky odber ked stoji - hudba s velkym subwooferom, svetla, (svetelna rampa, kempovacie svetla) ARB autochladnicka (63 litrov), dokonca po veceroch sa zapoji do 12v menic na 230V a ide notebook s projektorom na platno v prirode. Kamarat nema vylagrovany special na bahnenie ale offroadovy kemper na styl Ronny Dahl (vytrepat sa 100 km za mesto do divociny v Macedonsku a uzit si vikend)
2 baterky ma na to, aby vedel aj rano nastartovat (o to sa stara inteligentny kontroller), aj o dobijanie sa bude starat. (to sa planuje dorobit ak to este nema)
Len aj vyrobca IBS aj v garazi mu jednoznacne odporucali silnejsi altik, kedze ten 90A za tie 2 hodinky denneho pojazdenia od domu ku kempu nestihne dobit baterky na full.
Kedze ho bude objednavat niekam zo zahranicia, nie je jednoduche ho iba otestovat, skusit ze dajme tomu o 3 cm nepasuje alebo potrebuje inu remenicu a potom ho bud posielat naspat alebo dopasovavat. Preto ma poprosil sa spytat, ci niekto nema otestovany a odkusany silnejsi. Dorabanie vnutra alebo davanie z uplne ineho auta nie je treba, ved ako som postoval, je niekolko 135 A altikov, ktore su vyrobcom povolene pre tento motor.


Str, 04.10.2017, 10:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
Ako som spominal, auto ma velky odber ked stoji - hudba s velkym subwooferom, svetla, (svetelna rampa, kempovacie svetla) ARB autochladnicka (63 litrov), dokonca po veceroch sa zapoji do 12v menic na 230V a ide notebook s projektorom na platno v prirode.

A co tak generator.
https://stroje.bazos.sk/inzerat/7782265 ... er-2kW.php

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 04.10.2017, 11:35
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou


To bola alternativa, ktora bola hned zamietnuta. Tak ci tak vsetko palubne vybavenie je napajane z baterie a nosit este so sebou okrem centraly, namiesaneho benzinu aj kable na dobijanie baterie pripadne nabijacku je uz overkill. Ja som tiez zvazoval centralu teraz na vylet do Maroka, ale kamarat ma karavan so solarnymi panelami, to dava nejakych cez 300W pri dobrom slnku, budem dobijat od neho. Centrala fakt nie je riesenie.


Str, 04.10.2017, 12:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Local tak nikto ti ,,nepozehna,, alternator ktory nema dlhodobo u seba vyskusany lebo potom ked taky altik odide niekde na expedicii taj je o zabavu postarane :-D A ked uz trebalo napisat nielen aky prikon maju tie spotrebice + ako casto sa zapinaju ale aj aku hodnotu maju tie akumulatory-hlavne ten trakcny -druhy ak je trakcny ,lebo pri takom zatazeny ako nam tu pises bude aj taky 135amperovy altik slaby -nahrane :-D . A odpojovanie druhej baterky + riadenie zapojenia druhej baterky co popisujes mi ofroadaci mame uz davno vyriesene silnym odpojovacom-prepojovacom-vykonne rele s oneskorenim,ze ked sa auto nastartuje na klasickej baterke tak po par sekundach sa prepne a zacne dobijat aj druha baterka trakcna a na tu su zapojene vsetky silnejsie spotrebice v aute + este k tomu aj manualny prepinac aby sa dalo nastartovat aj na trakcnej baterke keby hlavna umrela ale to by tvoj kamarat mal taky prepojovac mat uz davno ked ma dve baterky v aute :mrgreen:
Milan a ten zipen maly invertor cinsky mas oskusany lebo ja mam na stavby hondu eu2 a ta je tichsia ako kipor alebo ina cina ale aj stala niekolkonasobne viac a ziper neviem ci nieco vydrzi + o kolko je hlucnejsi ? A inak honda invertor eu2 je pre karavanistov riesenie ked som sa pytal predavaca ked som kupoval,ze par ich karavanistom predal je skladna mala,ticha a usporna a spolahliva len cena je 1400e


Str, 04.10.2017, 12:47
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Local tak nikto ti ,,nepozehna,

Jasne, ved necakam zazraky, len sa pytam, vela Patrolistov ma 2 baterky, takze ak niekto odskusal silnejsi altik, tak sa so skusenostou podeli, ak nie, tak ked kamarat zalozi, pridam jeho skusenosti. Nik uceny z neba nespadol. Na AU alebo inych forach si pohlada aj on sam, ked vie anglicky. Slovensky nevie.
To, ake baterky tam su a aky tam je system riadenia nabijania a prepajania som napisal hned v prvom prispevku. Neviem co Ti na tom nebolo jasne, ked Ti nieco nebolo jasne, pytaj sa.

JOE66 píše:
Milan a ten zipen maly invertor cinsky mas oskusany lebo ja mam na stavby hondu eu2 a ta je tichsia ako kipor alebo ina cina ale aj stala niekolkonasobne viac a ziper neviem ci nieco vydrzi + o kolko je hlucnejsi ? A inak honda invertor eu2 je pre karavanistov riesenie ked som sa pytal predavaca ked som kupoval,ze par ich karavanistom predal je skladna mala,ticha a usporna a spolahliva len cena je 1400e


Zipper je celkom dobry, pozri si recenzie, napriklad http://www.expertentesten.de/zipper-zi- ... r-im-test/
Na stavby ti je zbytocny, lebo ma invertor (na generovanie cistej sinusovky, na ktoru su citlive ine spotrebice ako tie nastavby)
Honda je predrazena referencia = slusna, velmi znama ale extremne draha, motor je prilis hlucny pre mna. Sam som ich vo firme navrhoval do Afriky a kade tade do sveta na miesta mimo civilizacie, hlavne preto, ze ma dobru podporu a daju sa zohnat lahko nahradne diely. V kite hodnoty 100 tisic eur a viac sa taky generator stratil. Mimochodom stoji pod 800 EUR (EU2000I, teda model s inverterom, vhodny na napajanie telekom a IT) ked clovek vie kde ju kupit. Sam by som si ju nikdy nekupil, pretoze su lepsie a aj lacnejsie, pozri napriklad http://www.expertentesten.de/zipper-zi- ... r-im-test/
Osobne mi na kempovanie stacia aj 2 baterky a solarny panel, ked uz sa bavime o tom.


Str, 04.10.2017, 17:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Milan a ten zipen maly invertor cinsky mas oskusany lebo ja mam na stavby hondu eu2

Zipper je okopcena Honda cinanmi.Dlho som hladal aj na vedlajsom fore a hlavne co je to za konstrukciu.Mam zabu a dumper na pasoch Zipper.Ide to a stokrat to ide.A ked si predstavis novy 2 Kw generator,invertor,4 takt ktory ide ticho ako Honda za 280 € tak rozmyslas ako sa to dalo vyrobit za tie peniaze.Ale potrebujem nieco na zimu do auta ked sa mi vymlati baterka.Generator ma zasuvku aj na 12 voltov.Hodis to 20 m od auta a nema problem :smt138

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 04.10.2017, 20:43
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
No mas pravdu tie 2 baterky obycajne 90 Ahodinove som si nevsimol co si mal napisane ale v tomto pripade na 2 take baterky je postacujuci aj 90A alternator len treba dlhsie ich dobijat a ked ta druha baterka nie je trakcna ale obycajna tak na expedicie a vysoky odber nie je ani stavana a preto sa aj skor vybije a nerobi jej to ani dobre-skor sa znici. A k tej honde Ja som ju tiez zohnal s zlavou ale nesuhlasim s tvrdenim ,ze honda invertor je horsi od cinskej kopii zipper :smt126 Tomu neuverim :-D kedze ziper som nepocul ale kipor invertorovu centralu aj bridge straton som pocul aj porovnal pri zatazeni tak honda je predrazena ale je spolahliva a tichsia,ze typujem ,ze bude tichsia aj od toho zipera cinskeho a na stavbu je idealna lebo na male miesadlo a podobne veci netreba vlacit velke centraly ked staci hodit do kufra malu :) Ale keby ziper bol aspon tak spolahlivy ako kipor tak za tu cenu by to bola dobra kupa ale zase murphyho zakony funguju a hondu nastartujem aj po roku statia a niektore cinske motory s tym maju problemy -asi su citlivejsie na stary benzin -co aj tak ho treba vyliat a dat novy :)


Str, 04.10.2017, 20:58
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: