Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 20.04.2024, 11:41
Dnes je sobota 20. apríla 2024, meniny má Marcel a zajtra Ervín




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Nissan Patrol Y61 - silnejsi alternator 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
ale nesuhlasim s tvrdenim ,ze honda invertor je horsi od cinskej kopii zipper :smt126 Tomu neuverim

Kto to povedal :smt139

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 04.10.2017, 21:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Kto ? Ved Local pisal na konci svojho prispevku,ze hondu by nekupil pretoze su lacnejsie a lepsie a dal hned link na ten ziper ked som to dobre pochopil :-D


Str, 04.10.2017, 21:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Aaaa tak,som to hned nepochopil.Local ma svoj nazor.Kopia nikdy nebude ako original.Ale na druhej strane nie sme tak bohaty na Hondu.Aj tento ju mal v karavane.
https://stroje.bazos.sk/inzerat/7781189 ... erator.php

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 04.10.2017, 21:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Myslim, ak das 140A alternator, nic nezhori. Je tam regulator napatia. Ak ides niekde 1000km autom, tak 1000km dobija vkuse alternator? Alternator nedobija nonstop.

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Str, 04.10.2017, 22:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ved to,ze dobija pokial nie su baterky max.nabite.Cisto hypoteticky ak by bola baterka plne nabita,vsetko ostatne sa vypne tak alternator sa toci naprazdno a robi funkciu sponovaka.Na lodi boli 2 cerpadla na chladenie a na kazdom alternator.Okrem startovania tie baterky neboli na nic ine ale ak sa pretrhli klinove remene stopovalo motor pretoze alternator sa prestal tocit.Ked sa plavalo 7 dni v kuse 24 hodin,alternatory sa tocili naprazdno a boli len ako sponovak.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 04.10.2017, 23:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
No tak tak moze dat silnejsi alternator.

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Str, 04.10.2017, 23:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Moze ale aj nemusi.Silnejsi znamena -vecsi.Je to otazka € a ci sa da vecsi altik napchat vedla motora.Ale kto to robil aby povedal ze sa to da?

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Str, 04.10.2017, 23:28
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Milan píše:
Moze ale aj nemusi.Silnejsi znamena -vecsi.Je to otazka € a ci sa da vecsi altik napchat vedla motora.Ale kto to robil aby povedal ze sa to da?


Nedá sa to musíš kupit taky rozmerovo ako je povodní a potom musi pasovať uchyt a ampére cize az tri veličiny treba z ladiť a čo je najhoršie že drážkovi remeň nemá rad vyosenja aj minimálne vyosenie remeňa ho zhodí dole.

Chalani v CZ toto riešili a oveľa lacnejšie vyšlo kúpiť invektorovú centrálu a bol pokoj.
Na expedícii je dobre keď dačo v pozadí vrci aspoň nepríde na návštevu žiadny macko :)
Alebo dá sa kúpit centrála na tekutý lieh použivajú to karavany koli hluku len sú dosť drahé
http://eshop.karavanypro.cz/efoy/palivo ... ovy-clanek

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Pia, 06.10.2017, 10:11
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
No mas pravdu tie 2 baterky obycajne 90 Ahodinove som si nevsimol co si mal napisane ale v tomto pripade na 2 take baterky je postacujuci aj 90A alternator len treba dlhsie ich dobijat a ked ta druha baterka nie je trakcna ale obycajna tak na expedicie a vysoky odber nie je ani stavana a preto sa aj skor vybije a nerobi jej to ani dobre-skor sa znici.

JOE66, nechcem byt impertinentny ale ved tu prave riesime, ze kamarat ma ten problem, ze ich treba dlhsie dobijat. Neviem co je na tom nejasne. To, ze silnejsi alternator je treba, je uz rozhodnute. Ja som sa pytal, ci ma niekto skusenost so silnejsim, konkretne som uviedol typy, ktore vyrobca pre tento motor povoluje, respektive ich vyrobcovia ich ponukaju ako genericke nahrady. TZN je velky predpoklad ze budu sediet mechanicky aj funkcne. Jedine co som sa pytal dalej, je ci odporucate remenicu so spojkou. Tvoje vety vyssie su mi uplne zbytocne, akurat ma presviedcaju o tom, ze ani necitas co pisem. Ked nie, tak nie, nevadi, kamarat nieco skusi a ja budem referovat dalej.

JOE66 píše:
A k tej honde Ja som ju tiez zohnal s zlavou ale nesuhlasim s tvrdenim ,ze honda invertor je horsi od cinskej kopii zipper :smt126 Tomu neuverim :-D kedze ziper som nepocul ale kipor invertorovu centralu aj bridge straton som pocul aj porovnal pri zatazeni tak honda je predrazena ale je spolahliva a tichsia,ze typujem ,ze bude tichsia aj od toho zipera cinskeho a na stavbu je idealna lebo na male miesadlo a podobne veci netreba vlacit velke centraly ked staci hodit do kufra malu :) Ale keby ziper bol aspon tak spolahlivy ako kipor tak za tu cenu by to bola dobra kupa ale zase murphyho zakony funguju a hondu nastartujem aj po roku statia a niektore cinske motory s tym maju problemy -asi su citlivejsie na stary benzin -co aj tak ho treba vyliat a dat novy :)


Asi by bolo treba vysvetlit este raz co som pisal: hovoril som, ze su lepsie, aj lacnejsie. Nie nevyhnutne ze tento konkretne je aj lepsi aj lacnejsi. Pre mna osobne by som si radsej napriklad kupil tento, ked som na slovensku. Radsej ho dam opravit do Rakuska, ako slovenskej Honde. Ak budem v USA, kupim si jeden z modelov, ktore su dobre na trhu tam. O tom, ze na stavbu nie je invertorovy stroj urceny som ti uz pisal, ked nechapes preco, tak si to nechaj vysvetlit predajcom. Je to rovnake ako vozit cement v kabriolete. Samozrejme, ked uz mas malu EUi, tak je asi na par akcii za rok zbytocne kupovat dalsi, ale pouzivanim tohto typu na stavbe tusim pada alebo sa skracuje zaruka od Hondy pokial si dobre pamatam (ak si nekupoval ako firma)

So spolahlivostou Hondy mas pravdu, to som aj napisal. Toto ale ja v kontexte mojho potencialneho pouzitia neriesim. Mimochodom
slovenske ceny:
1. honda-eu-20i - 1475E,
2. Zipper STE 2000 IV 479E,
nemecke ceny:
1. honda-eu-20i - 1089E,
2. Zipper STE 2000 IV 399E,
to su ceny z cenovych vyhladavacov bez zliav a akcii pre bezneho cloveka.
Ked si clovek za 1 hondu moze kupit 2 az 3 zippery, ktore su velmi porovnatelne parametrami, tak asi porozmysla, ze?


Ned, 08.10.2017, 13:10
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
MIrec01 píše:
Milan píše:
Moze ale aj nemusi.Silnejsi znamena -vecsi.Je to otazka € a ci sa da vecsi altik napchat vedla motora.Ale kto to robil aby povedal ze sa to da?


Nedá sa to musíš kupit taky rozmerovo ako je povodní a potom musi pasovať uchyt a ampére cize az tri veličiny treba z ladiť a čo je najhoršie že drážkovi remeň nemá rad vyosenja aj minimálne vyosenie remeňa ho zhodí dole.

Chalani v CZ toto riešili a oveľa lacnejšie vyšlo kúpiť invektorovú centrálu a bol pokoj.
Na expedícii je dobre keď dačo v pozadí vrci aspoň nepríde na návštevu žiadny macko :)
Alebo dá sa kúpit centrála na tekutý lieh použivajú to karavany koli hluku len sú dosť drahé
http://eshop.karavanypro.cz/efoy/palivo ... ovy-clanek


Ako chalani sorry ale taketo vase reci su dost nanic. Vy ste si aj otvorili linky, co som daval? Ved rozmery a aj uchyty tych altikov na 135 A su presne rovnake ako original od Nissanu. Sa tu nepytam ci sa tam da narvat altik z Tatry 148. To, ze musi sediet rozmerovo aj aby remen nepadal, je hadam asi jasne, nie?

A ta centrala... akoze altik stoji 200 E. bavime sa tu o centrale najlacnejsej za 500E az za 1500E. to ze k nej treba vlacit palivo (pre vasu predstavu lebo podla toho co vidim nemate paru, tak cca liter na hodinu, teda na vikend aspon 20l bandasku aby nedoslo) a davat pozor aby neskapala... A potom mi tu date link na palivovy clanok za 4500 EUR??? ) Co da 72W? Vam uz asi troska je.e? Kazdy karavanista co to riesi si da solarny clanok a podla toho kolko treba autobateriek a vybaveno.

A ked sme uz pri tom, pisal som to asi 3x, neriesime expediciu. Jazdime pojazdenie na vikend = 1-2 vecery a potom smyk domov.

Tak dik ze najskor porozmyslate, kym napisete.


Ned, 08.10.2017, 13:26
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Naco sa nas pytas ked vsetko vies ? :-D A ked nejazdite expediciu ale len na vikend tak potom staci aj ten 90Amperovy altik a trocha sa dlhsie povozit po vikende aby sa dobili baterky alebo dat auto na dalsi den pod nabijacku ale na to treba vysoku skolu asi :-D Alebo ,ze kazdy karavanista si da solarny clanok a xy bateriek a potom sa stavaju take situacie ,ze karavanista ide lyzovat na hory alebo na vikend do francuzska a 3 dni je zamracene a baterky ma vybite na mraky a je nahraty a nema elektrocentralu :-D Alebo ma taku lacnu cinsku ako si dal typ a ta nebola pol roka prestartovana a ju potom ani nenastartuje ! :smt126 toto su murpyho zakony z praxe overene zivotom. Ze schvalime ti tvoj nakup toho altika :smt023 Kamarat nech kupi neaky silnejsi altik z internetu a funguje a my budeme tiez fungovat po svojom :-D Ja napriklad s tou tichou malou uspornou ,,hondou,, co ma len 24kg a zmesti sa aj do osobaku a na svietenie a vrtacku a pilku na stavbe staci aby som nemusel tahat zbytocne 200kg uzranu 7kw trojfazovu z dodavky lebo ta mala podla Teba nie je vhodna na stavby :smt121


Ned, 08.10.2017, 14:24
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
JOE66: Ok, nebudem sa natahovat. Ty osobne si mi neporadil nic, ani skusenostou, ani niecim co by som nevedel. Napriek tomu dakujem za odpoved.
A uz len mozno pre inych co som pisal o alternatore: Ked kamarat vyskusa, dam vediet.

Pre elektrocentralu na stavbe: netreba hned s invertorom, ktory robi konverziu na krasny sinus pomocou drahej a komplikovanej elektroniky, ten je treba na citlive zariadenia ako pocitace, TV alebo ina elektronika, tocivym strojom ako elektromotory staci aj model bez invertora. Ten ma zasa ine vyhody, ktore elektrikar pochopi, napriklad ze ked rozbieha elektromotor, tak potrebuje prebytok okamziteho vykonu, aby elektromotor rozbehol. Ale kazdy nech si pouziva, to co chce, kludne nech aj ako JOE66 kanon na vrabce. Mame demokraciu.


Ned, 08.10.2017, 14:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
[quote="local.sk"] ... A potom mi tu date link na palivovy clanok za 4500 EUR??? ) Co da 72W? Vam uz asi troska je.e? ... [/quote]


Ned, 08.10.2017, 20:32
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
Ked kamarat vyskusa, dam vediet.



Vie toto je najhoršie baviť sa o niečom čo sam nemáš v ruke nevieš ako čo :)
Fungujete ako je partia z Prievidze a iný čo si večer pri debate na akcii radi kuknú dake foto a filmy :)
Ale tak tiež neni vhodne aby vedľa vrčalo naštartované auto a 4h z 9 co sedíte vonka ideálne je mat silne baterky. každý si spraví vzdy po svojom sto ludi sto chuti

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Ned, 08.10.2017, 21:41
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Local budem slusny a napisem Ti co uz som aj pisal :-D Reagoval som lebo 2 baterky v aute mam aj mal som v inom+ vlastnil som aj karavany :-D . Reagoval som preto,ze na expediciu lebo si pisal,ze kamarat je v macedonsku,ci kde to ty si az potom pisal ,ze len na vylet na 2 ci 3dni ci vikend-to my nemozemem vediet kde tvoj kamarat jazdi a na kolko . Jedine co som prehliadol,ze v aute su 2 x 95Ah baterky . No a v skratke podme este raz. Do takeho auta co si pisal ,ze je tam xy zariadeni skoro ako v karavane sa nedavaju dve obycjne baterky ale jedna obycajna startovacia a druha TRAKCNA cez prepojovac na ktoru sa napajaju vsetky spotrebice a to tak preto,ze ked sa jedna trakcna vymlati-vybije tak na tu druhu sa da nastartovat este auto lebo keby boli spojene na tvrdo tak sa vybiju obidve a nenastartujes! Po dalsie pisal som ,ze ta druha baterka sa dava trakcna preto lebo lepsie znasa vysoku zataz a caste podbitie -obycajna rychlo pojde do ,,vecnych ,,lovist pri takom sposobe a tolkych spotrebicoch. Ze keby ste boli taki mudri ako tu prezentujes tak tolko spotrebicov nebudete napajat obycajnou baterkou a ked mate tolko spotrebicov ako si spominal tak 90ah baterka aj trakcna je na taku kopu spotrebicov a 3dnove kempovanie slaba !!!! No a ci ten altik pomoze ? Trochu pomoze urcite ale ziadne zazraky necakajte :-D No a ked si spominal ze kempujete asi 3dni a hodinu jazdy od domu alebo 100km ci kolko uz nepamatam presne tak na taku 3dnovu kempovacku uz fakt potrebujes centralu alebo silnejsiu trakcnu baterku-alebo 2baterky ktore potom dobijes silnejsou nabijackou na centrale alebo doma na nabijacke . A ze sa vam nechce tahat este centralu? To je taka vyhovorka-ved centralu das 20metre od auta a invertorova je lahka a ma malu spotrebub a napriklad ta honda je aj ovela tichsia od tej ciny ,ze by ste ju ani nepoculi a ze sa vam ju nechce tahat s autom ale hlavna vec,ze si pisal,ze pozerate aj veci na notebooku a ze si este aj premietate asi na projektore -dobre pamatam,ze notebooky sa vam tam chce tahat + aj platno pre projekciu pre projektor? Dobre chapem? No a teraz k tym elektrocentralam co sa tu spominali vies ja som ich mal dost od najlacnejsich po vojenske az po stavebne -ckd slavia ,atmos a podobne,ze na stavbu mi fakt staci aj obycajna centrala na ktorej pri zmene otacok kolise napatie ale take centraly su vacsinou klasicke -tazsie a co je lepsie tahat 50kg obycajnu slabu centralu alebo 200kg silnejsiu centralu alebo 24kg centralu invertorovu ktora uz dokaze napajat aj citlivejsiu elektroniku-to ako bonus? Uz som sa tych central navlacil dost :smt126 Ze co je menej 24kg alebo 50kg alebo200kg ? :-D Mne vychadza stale menej 24kg :-D . A ked si stale tiez tu operoval s tou cenou-vies ja nechodim nakupovat spotrebnu elektroniku do nemecka :smt126 ja kupujem tu + tiez mam neake zlavy ale nebudem sa trepat do nemecka po kazdu vec aby som usetril+ radsej hondu pri ktorej uz viem,ze je overena+ tichsia + mensia spotreba ako neoverenu cinu co je hlucnejsia a niekedy ani nenastartuje na stary benzin :smt121 Cize v skratke mozes kamaratovi dat ten 130amperovy altik a baterky budu trochu skor dobite,, silnejsi altik je vyhoda ked je v aute vsetko pozapajane + sa stihaju aj poriadne dobijat akumulatory,, ale aj tak nevydrzia 3dni a ani potom zase tak extra rychlejsie nenabiju-gelovka trakcna sa nabije rychlejsie pojme viac prudu ako obycajna olovena pri nabijani cize a aj tak budete startovat aby ste ich trochu dobili . Ze je vidiet ,ze si nemal 2baterky v aute ani v karavane a to nebudem pisat kolko bateriek som vyhodil do zberneho dvora alebo menil prepojovace-lebo vinutia v nich odisli pre prehriatie ale asi som sa tu skoda rozpisal ked som ti nic neporadil :mrgreen: Evidentne to ovladas :) A inak keby som mal tolko spotrebicov v aute len na kempovanie tak ako zalozny zdroj si urcite dam centralu keby nieco sa stalo + silnejsi altik ideal 200Amperov a 2trakcne vacsie baterky alebo dalsi altik cisto len pre nabijanie trakcnych bateriek a ten solar by bol len ako bonus keby som bol v tych slnecnejsich koncinach :smt162


Ned, 08.10.2017, 23:53
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: