Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 20.04.2024, 8:15
Dnes je sobota 20. apríla 2024, meniny má Marcel a zajtra Ervín




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Nissan Patrol Y61 - silnejsi alternator 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Local budem slusny :smt162


dik moc JOE66, cenim si ze sa aspon snazis poradit s tym, s cim mas skusenost. Ak budem mat moznost, niekedy rad pokecam osobne :) skoda sa takto dotahovat cez forum, ked nastavaju mnohe nedorozumenia. Len aby som vysvetlil este co som asi nepovedal alebo to nebolo pochopene. Ja s nim na vyjazdy nechodim. On chodi s frajerkou alebo mozno este nejakeho kamarata zoberie do auta, mozno kazdy 2 vikend, ja s nim idem max 2-3 do roka ked som v Skopje ale bez svojho auta, raz za rok cca si dame spolocnu expediciu bud v okoli alebo niekde dalej. To je akoby si z Kosic vyrazil na vikend do Tatier alebo na Siravu. Pisal som ti styl Ronny Dahl. Daj si to meno do vyhladavaca na youtube a uvidis. To je take, ze cez den sa pojazdi par hodin vacsinou nejaky trail v terene, vecer sa rozlozi a funguje sa. Teda on nepotrebuje centralu. zaberala by zbytocne miesto. On potrebuje silnejsi alternator aby mu za tych par hodin co pojazdi, dobila alternatory. O tom ako funguje kontrola nabijania a vybijania bateriek si nieco precitaj v manuali toho kontrolera bateriek, co som daval nan link. Nemusis sa bat, zeby rano nenastartoval alebo ze by prebijal baterky. Ake baterky ma, neviem, kludne mozu byt aj obe trakcne, nikdy som to ani na svojom aute neriesil, kedze je to spotrebny material. clovek kupi ked ju potrebuje, ked dosluzi, vymeni. mimochodom v mojom trole mam momentalne 2x optima yellowtop agm 75Ah, ked mi budes chciet zasa vysvetlovat ake baterky si ma clovek kupit.
A uz len k centrale - ako som ti pisal, na stavbu nie je tato rada urcena. Nejde o to, ci je tazka alebo nie, ale ze nie je urcena na roztacanie vykonnych elektromotorov. Keby si bol elektrikar, tak chapes ako funguju starsie elektromotory s permanentnym magnetom, alebo aj novsie uz s DC budicom. Mozme ked tak niekedy osobne. Samozrejme, su aj modely, co su rovnako tazke alebo lahsie, zhodou okolnosti tento zipper znie hlukom prijemnejsie ako original honda (ked si ich nepocul v reali, tak si pusti youtube videa porovnani a pocujes sam).

Kazdopadne, aby som tuto diskusiu uzavrel. Dakujem za nazor, mna si nepresvedcil, ale mozno inych ludi co si budu citat ano, je to na nich. Co sa tyka alternatora, kamarat uz objednal ten Hitachi, ked namontuje a odskusa, podelim sa o skusenosti co mi porozprava. Mimochodom, miesto zbytocneho kvakania si radsej auto uziva, tuto foto z posledneho vyjazdu tento vikend v Tetove. :)

Uzivajte si aj vy vsetci a nech sa dobre jazdi.


Prílohy:
tetovo.jpg
tetovo.jpg [ 66.46 KiB | Zobrazené 5814 krát ]
Pon, 09.10.2017, 11:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
No vidim,ze si nechcel radu a skusenosti ale len odobrit neaku znacku altika :-D :-D Fyzika sa oklamat neda . A k centrale ja tu hondu na stavebne a podobne zalezitosti pouzivam priblizne necele 2roky a ziadne problemy s roztacanim ,,rotacnych,, spotrebicov nemam :) Bezne vrtacka,miesadlo,pila funguju +aj nabijacky na aku naradie,ze nepresviedcaj ma ,ze tato centrala na to nie je urcena ked funguje u mna a aj u karavanistoch a neporovnavaj hlucnost zipera-cinskej elektrocentraly s hondou na youtube :smt126 :-D Ja som porovnaval hlucnost kipora s hondou Nazivo a nie na youtube a kipor je drahsia cina -nieco ako zipper a bol hlucnejsi od hondy :-D a v tomto pripade ide aj o hmotnost a velkost-v kufri to nezaberie vela miesta oproti normalnej centrale . A mas pravdu elektrikar nie som -som len elektrotechnik-slabobrudar -oznamovacia technika :-D :-D . A k baterkam chvalim ,ze mas v aute 2x zltu optimu-startovaciotrakcnu baterku jednu z lepsich ale na startovanie staci aj obycajna a na navijak urobi lepsiu sluzbu trakcna exide s vacsou kapacitou ako 75ah zlta optima ktora ma realne parametre k eqkvivalentu 100ah baterky kedze startovaciotrakcnu 75 optimu som mal a bola dobra ale nedostacujuca pre mna :) Ze aby som doplnil k tvojmu prispevku a idem si teraz uzivat dobry obed :mrgreen:


Pon, 09.10.2017, 12:35
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
Pred malou chvíľou som bol v servise, tak som sa popýtal na túto tu prebiehajúci tému. Dostal som zaujímavé odpovede.
Najprv ale bola otázka, že či bol alternátor testovaný pod reálnou záťažou, že koľko ampérov dokáže dať. To som nevedel, či bol, či nebol, tak pokračovanie bolo nasledovné, že ak sa vlastne ani nevie, koľko ampérov dokáže vyprodukovať alternátor, tak je otázne, či je vlastne zlý alebo dobrý., resp. v akej je kondícii.
Teoreticky 90 ampérový alternátor by za ideálnych okolností mohol vyprodukovať taký prúd, avšak reálny prúd je stále v rovnici s odberom, teda stavom batérií a spotrebou zapnutých spotrebičov, pričom nabíjací prúd v prvej fáze dobíjania môže byť celkove dosť vysoký, a ako sa akumulátor nasycuje – dobíja, tak alternátor produkuje čím ďalej, tým menej ampérov., aby nedošlo k poškodeniu samotného akumulátora.
Na otázku, aký vysoký je ten nabíjací prúd bola odpoveď, že bez zmerania je to len teória, ale stále je to len taký, aby nepoškodil batériu, o čo sa stará regulátor.
No a toto je už zaujímavé: Po výmene alternátora napr. miesto 90 za 135 ampérový budeme mať k dispozícii viac ampérov ale kapacita batérií ostáva nemenná, teda počas nabíjania bude batéria vykazovať taký istý odpor voči alternátoru, ako tomu bolo pri alternátore 90 A., teda môže sa stať, že aj 135A alternátor bude vyrábať pri nabíjaní TEJ ISTEJ BATÉRIE len taký nabíjací prúd, ako robil ten 90A alternátor.
Aký záver z toho vyplynul ?
- tá istá autobatéria sa vôbec nemusí skorej nabiť so silnejším alternátorom, pokiaľ nie je požiadavka na vyšší nabíjací prúd ako to bolo s 90A alternátorom, čo bez zmerania nevieme,
- viac ampérový alternátor potiahne viac spotrebičov o ten rozdiel 135A-90A.

Tak a teraz môžete diskutovať.


Uto, 10.10.2017, 14:15
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Pred malou chvíľou som bol v servise, tak som sa popýtal na túto tu prebiehajúci tému. Dostal som zaujímavé odpovede.
- tá istá autobatéria sa vôbec nemusí skorej nabiť so silnejším alternátorom, pokiaľ nie je požiadavka na vyšší nabíjací prúd ako to bolo s 90A alternátorom, čo bez zmerania nevieme,
- viac ampérový alternátor potiahne viac spotrebičov o ten rozdiel 135A-90A.
Tak a teraz môžete diskutovať.

Ja viem ze to tu pisem asi zbytocne, ale DPC. Neviem naco som tu hned v prvom prispevku pisal o kontrolleri bateriek. Aj som nan daval link, aby ste si mohli pozriet ti, co ho nepoznate, ako funguje. Jednou z peknych vlastnosti tohto kontrollera je, ze dokaze riadit nabijanie oboch bateriek zaroven v aute. A teraz si polozte par otazok:
- fakt si myslite, ze ked je v aute original 90A alternator, tak nabijanie oboch bateriek bude fungovat rovnako dobre pre tento altik, ktory vyrobca navrhoval na dobijanie 1 baterky bez miliona dalsich spotrebicov typu navijak, chladnicka, rampa atd?
- fakt si myslite ze regulator v altiku z roku pana za opicami bude natolko inteligentny ako svajciarsky kontinualne vylepsovany (upgrady firmware, etc) regulator nabijania a napajania)? Viete napriklad ze ten regulator si moze prisposobit nabijaciu krivku podla typu a kapacity pripojenych baterii (nie tupa ciara typu menej ako 12V pustaj 90A, viac ako 14V pusti 0A)?

A uz len raz zopakujem. Vymenu altika za silnejsi odporucal vyrobca toho IBS aj clovek, v garazi, ktory sa o to auto stara, na zaklade aj dovodov uvedenych vyssie a na zaklade poziadavky rychleho dobijania. Neviem ci bola merana, ale ak treba nie je problem zmerat nabijaciu a vybijaciu krivku a kapacitu baterii v garazi, prislusnu nabijacku s merakom ma hadam kazda slusnejsia garaz aj tuto na Slovensku.

Ja som sa pytal ci konkretne nema niekto skusenosti a odporucania na silnejsi altik. Ocividne nema. Tak tu uz prosim neriesme teoriu, ktoru pozna kazdy elektrotechnik a ktora je uz asi v tomto kontexte zbytocna. (neviem ci to vobec niekoho tu zaujima)


Uto, 10.10.2017, 18:21
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
Nie, nepíšeš to zbytočne.
DPC.
Ja som sa tu snažil len vysvetliť to, čo sa kľudne môže stať.
Na tvoju otázku pri prvej odrážke – dobíjanie batérie a napájanie ďalších spotrebičov. To sú 2 diametrálne odlišné veci. To poprvé. Podruhé, žiaden alternátor nevie, či nabíja 1, dva alebo x počet akumulátorov, takisto ako nevie, či napája 1, dva alebo tých vašich „miliona dalsich spotrebicov typu navijak, chladnicka, rampa“. Alternátoru je úplne jedno, koľko akumulátorov nabíja, nakoľko sa neriadi počtom akumulátorov ale celkovým odporom akumulátorov. Tu platí Ohmov zákon a nie nejaké laické predstavy.
Takže len toľko, kedže zdá sa, si nejak natlakovaný. Váž si slová, čo píšeš, každý jeden, čo sem prispel tak urobil v dobrom a nie z dôvodu aby ťa tlakoval.


Uto, 10.10.2017, 20:16
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Nie, nepíšeš to zbytočne.
DPC.
Ja som sa tu snažil len vysvetliť to, čo sa kľudne môže stať.
Na tvoju otázku pri prvej odrážke – dobíjanie batérie a napájanie ďalších spotrebičov. To sú 2 diametrálne odlišné veci. To poprvé. Podruhé, žiaden alternátor nevie, či nabíja 1, dva alebo x počet akumulátorov, takisto ako nevie, či napája 1, dva alebo tých vašich „miliona dalsich spotrebicov typu navijak, chladnicka, rampa“. Alternátoru je úplne jedno, koľko akumulátorov nabíja, nakoľko sa neriadi počtom akumulátorov ale celkovým odporom akumulátorov. Tu platí Ohmov zákon a nie nejaké laické predstavy.
Takže len toľko, kedže zdá sa, si nejak natlakovaný. Váž si slová, čo píšeš, každý jeden, čo sem prispel tak urobil v dobrom a nie z dôvodu aby ťa tlakoval.


OGO, sorry, ale mam pocit ze sa tu motame v kruhu a vysvetlujeme si zakladne veci. Ako funguje regulacia vystupneho vykonu (e.g. prud dodavany do siete pri nejakom viac menej fixnom jednosmernom napati na alternatore, ktory ma troska inteligentnejsi regulator), vieme, kto nevie, nech si pripadne dostuduje. Popripade tu v skratke napisem, to, co niekomu nie je jasne. O riadenie vystupneho napatia (a teda aj ako spravne pises) nabijaci prud, ktory zavisi od odporu pripojene zataze a tvrdosti alternatora (jeho vnutorneho odporu) sa prave stara regulator, kde konkretne vystupny regulator alternatora (ktoreho hlavnou funkciou je teraz spravit z napatia na svorkach alternatora, ktore lieta, peknych stabilnych 14.0V) pri nabijani bateriek neberie do uvahy predprogramovanu VA charakteristiku baterky ale je riadeny vnutornym odporom regulatora, ktory nabija baterie dalej. Alebo ako si napisal, regulator alternatora sa snazi udrzat teoreticky nekonecnu tvrdost a odber je riadeny iba odporom zataze (baterie + odber). Je ale treba si uvedomit, ze pri paralelnom zapojeni baterii je celkovy prud dodavany alternatorom vyssi, ako pri jednej typickej baterii, takisto uz som to pisal asi 3x, ked sa bateria nabije, ma nizsi vnutorny odpor, e.g. ubytok napatia vyrazne klesa, e.g. klesa aj prud prechadzajuci prislusnou vetvou obvodu, kde je zapojena bateria.

Na otazky, ktore som sa pytal vyssie, si mi ani neodpovedal, o poucenia typu ohmov zakon (s § 23 ak ti to nieco hovori) nemam zaujem.

Kazdopadne, uzavrime to. Ak som sa niekoho dotkol, tak sorry.


Str, 11.10.2017, 16:16
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Teraz ked Ta citam Local tak rozmyslam,ze alebo si studoval uja googla aby si sa vedel takto vyjadrovat alebo si v elektrotechnike takto ,,zdatny,, .Neviem ake mas vzdelanie ?Ale zase je to divne ,ze si tak zdatny a pytas sa na jednoduche veci ohladom alternatora a presviedcas nas ako to ,,funguje,, ze reku rozmyslam ,ze naco sa potom pytas nas tu na fore ? :smt017 :-D Ved ked si to vedel tak si ani nemal zalozit taku otazku-temu ale jednoducho odporucit kamosovi neaky silnejsi altik a basta :-D Patrol je starsie auto,ze s vacsim altikom netreba nakodovat do riadiacej jednotky,ze je tam silnejsi altik a + dalsia ina baterka ako do novsich aut napriklad nemeckej produkcie :smt126 Ze smelo si ho tam mohol odporucit. A ked ti islo o znacku altika tak nikto nema presne rovnaky altik tej istej znacky ako si dal linky aby ti ho odobril ci vydrzi 8-)


Str, 11.10.2017, 17:12
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Osobne si myslím že moze dať co chce kym motor nepôjde na 1500ot/m a az 2000 ot/m tak aj tak dobijat nebude a čim večši atik tým večšie komplikácie davat iný remeň iný španovák prešiel som si tým pri 3,0 ale sak kazdy musí raz skúsit a nabyť si držku. :)

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Str, 11.10.2017, 17:35
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21
Príspevky: 996
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Pise, ze alternator je rozmerovo rovnaky ako seriovy.

_________________
Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000


Str, 11.10.2017, 18:11
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
JOE66: uz to nechajme, nemusime sa nejako doberat, hovorim ze ked tak radsej niekedy osobne. :) Mozeme sa potom aj pobit, ked sa pohadame :)
Uz to od odbocky k centrale beriem ako taky nezavazny pokec. Vybrane uz je, tak ked sa namontuje, potom dam vediet ako je chalan spokojny a ako mu funguje. Ako som ja pisal, ja mam tiez v mojom trole 2 baterky ale iba sprosto zapojene paralelne s tym ze ked treba, tak si jednu pri kempovani odpojim aby som si ju nevyflakal. A mam 90A altik a monitor palubneho napatia aby som vedel ako dobijam a ako vybijam. Mimochodom studoval som FEI STU, ale to hadam nie je podstatne, ako inzinier sa clovek niekedy potrebuje vyjadrovat mudro. Spytal som sa preto, ze som chcel vediet radu alebo skusenosti toho, kto to uz skusal predo mnou. Pytal som sa konkretne na 2 veci:

- ci ma niekto odskusany silnejsi altik a ktory moze odporucit.
- ci ma niekto alebo moze odporucit model s remenicou cez spojku (co sa mi zda ako mudra vec, ale vacsina modelov ju nema)

To ze sme uz potom odbocili kamsi inam, je uz zalezitost druha (mozno aj moja tvrdohlavost, ked si myslim ze mam pravdu, tak sa presvedcit nedam) Kazdopadne, hadam niekomu aj tieto prispevky pomozu, ak bude riesit. Ani na CZ ani na AU fore sa prakticke skusenosti so silnejsou nahradou alternatora do Patrola nenachadzaju (alebo sa mi ich nepodarilo najst).


Str, 11.10.2017, 18:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Ze mozem Ti odpovedat v pajere som mal silnejsi altik + 2 baterky + menic a povodny bol 90 A a daval som neaky neznackovy okolo 120a ked pamatam este pretoze ked som vecer cestoval alebo nieco robil a mal som zapnute dlhsi cas pridavne svetla-viac kusov svetla + hudba+zosik+menic tak altik seriovy po dlhsej dobe zapnutych spotrebicoch nestihal dobit akumulatory napatie podozrivo klesalo hoci som mal aj vacsi kapacitor ku zosiku a s silnejsim altikom sa uz akumulatori ako tak stihali dobit trochu rychlejsie ale spotrebice museli byt v aute povypinane aby sa rychlejsie dobijali akumulatory ale bolo to aj tak na hrane ked som pozeral doma na voltmeter+ trakcna gelova baterka sa dokaze skor nabit ako abycajne olovo ale zaroven aj viac zatazi altik-asi 2mi odisli. V karavane zase nestihala druha baterka takze dal sa silnejsi altik ale spotreba prudu v karavane bola ovela vacsia takze ten vacsi altik neako tiez nestihal tak som do karavanu naistaloval energoblock- taky booster a to uz bolo lepsie ale centrala sa musela aj tak startovat a to bola 230ah trakcna baterka :smt126 . Preto ma kemping velmi neuchvatil lebo mam radsej pohodlie na hotely a netreba sa starat ci je benzin do centraly,ci voda v nadrzi alebo pri pozerani telky+ vykurovania+ menic+ chladnicka + ohrev vody a potom nezazivat,ze 2 krat pipla ochrana a odpojila baterku aby zbytocne nekleslo napatie-kamosovi pri zlom energobloku neskoro odpojilo baterku a po tyzdni bolo po baterke-to len tak pomimo a preto to sa v hoteli nestane :smt126 :-D Ze karavan je pekna vec ale pre velkych fandov-co ,,niekedy,, je fajn-kamos karavanista by ma teraz keby to cital asi zabil :smt126 :smt121 . No a silnejsi altik-original 70A a novy silnejsi 95a som daval aj do patrola ale tiez ziadna slava ale tam som odpalil viac seriovych altikov-pretazil ked sa vecer pozapinaju vsetky svetla + sa navijakuje a mal som aj vykonnu elektricku saharu tak chcelo by to este silnejsi aspon 150 A ale 2remenica tusim vacsi ako 120 A ani neprenesie alebo by zbytocne klesali otacky pri odbere + mozno aj presmykovala remenica a dosiel som k zaveru ,ze radsej vacsi trakcny akumulator a potom dlhsie dobijat akumulatory alebo dat na silnejsiu nabijacku . a je po probleme-ked ho je kde dat. No a na landcruiseri u kamosa isiel tiez silnejsi -povodny okolo70A a novy tusim 95A a ked pamatam ale tam su tiez 2x 95ah obycajne baterky natvrdo len zapojene co by trebalo tiez prerobit lebo nezavisle kurenie ma vacsi odber ked sa casto zapina . No a o dalsom karavane sa radsej nebudem rozpisovat lebo nie je menic ako menic-rozdiel v stand by spotrebe a tam to bolo na dlhsie s tou elektrikou :smt135
+ No a k remenici s spojkou tam som nelaboroval ci by to prinieslo neake pozitiva ale kazdopadne ta volnobezka sa kamaratom na niektorych autach lubila odporucat do vecnych lovist -na audine to kamos menil dvakrat -ked myslis tu volnobezku ako tu rozpinatelnu spojku? Alebo nieco ine ako v style na klime ze zapnes a vypnes? Ale to som este na altiku nevydel v aute ,ze ci by take kurvitko bolo vhodne na auto do terenu :smt017 . Ze ked si to docital do konca tak chapes , ze realita v prevadzke a teoria na papieri su niekedy dve odlisne veci :-D


Str, 11.10.2017, 19:23
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
Ze ked si to docital do konca tak chapes , ze realita v prevadzke a teoria na papieri su niekedy dve odlisne veci :-D


;) diky moc, konecne nejake uzitocne zo zivota skusenosti! Jasne, ze sedivy je strom teorie, zeleny je strom zivota. Idem si Tvoj prispevok precitat este raz a v klude.


Str, 11.10.2017, 20:59
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1833
Odpoveď s citáciou
[quote="local.sk"].... Co sa tyka alternatora, kamarat uz objednal ten Hitachi, ked namontuje a odskusa, podelim sa o skusenosti co mi porozprava.....[/quote]

No čo ? Žiadne informácie ?


Pia, 27.10.2017, 12:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Ked si predstavim seba,alternator je na polici ale nie je cas ho namontovat :smt139

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 27.10.2017, 16:53
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
OGO píše:

No čo ? Žiadne informácie ?

Nezabudol som, pozdravujem zo slnečného Maroka z Atlasu, uzivam si jazdu autom, expedícii a pekných aut je tu kopec, dnes spíme v kempe v Chefchaouen, keď som s kamarátom písal pred týždňom tak ešte alternátor neprišiel. Ozvem sa keď sa vrátim po 20 novembri.


Pon, 30.10.2017, 23:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 55 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: