Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 14:35
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 4 ] 
 3.0 DDti padajuci/trhajuci sa klinovy remen 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Podelim sa o svoju poslednu skusenost, generalkoval som motor, po poskladani v auguste tohto roku som si nahodne vsimol trhajuci sa a preskoceny klinovy remen. Tento motor ma klinovy 7rebrovy remen na pohon pomocnych agregatov (kompresor klimy, alternator, vodna pumpa/ventilator) z klukovky. Zial, iba som vymenil klinovy remen za novy a nevenoval som tomu vacsiu pozornost.

Problem sa mi ukazal v plnej parade pri vylete do Maroka, po cca prejdeni 2000 km bola situacia rovnaka ako pred vymenou - klinovy remen bol vyskoceny na remenici vodnej pumpy, s jednou drazkou remenice strana motora vyskocenou, a remen obiehajuci 1 rebrom (strana chladica) po obvode remenice. Ostatne remenice boli v poriadku. Samozrejme, po urcitom case (cca 2000 km) zvyseny okraj remenice odrezal vycnievajuce rebro remena, remen zasa preskocil volnym rebrom na okraj a uz boli volne drazky 2.
Myslel som, ze to je vyosenim remenice vodnej pumpy, zial mimo domacich podmienok som si netrufal na vacsiu opravu, iba som vizualne skontroloval ci remenice nie su poskodene (ostry okraj) alebo viditelne vyosene (gumova vlozka na remenici klukovky, ohnute remenice inde) a menil klinovy remen. Kupil som nahradu aj v Maroku, aj zo Slovenska mi doniesli 2 ks nahradne. Klinovy remen vydrzal vyoseny asi tych cca 2000 km, potom sa vycnievajuce rebro odrezalo a zacala pomala destrukcia.

Tento tyzden som sa konecne dostal do garaze aby sme sa na to pozreli, bol som presvedceny ze to je remenicou vodnej pumpy. Ked sme dali dole napinak, ukazalo sa ze je opotrebovany tlmic a treba vymenit najskor ten, kedze som ho nemal objednany, tak sme auto poskladali naspat a ze si to vymenim doma sam. (isiel som z Bratislavy do Martina) Skoro ma piclo, ked mi 15 km pred BA o 9 vecer remen roztrhlo, nastastie som mal nahradu, tak som ho vymenil rovno na odstavnom mieste, okrem trocha vyvrenej vody ziadna skoda.

Dneska som vymenil napinak za novy, aj novy remen siel a problem vyrieseny, remen sedi ako rit na serbli. Nebyt mojej vlastnej sprostoty, mohol som to mat vyriesene uz davno. Tak dufam ze ostatni vlastnici sa poucite, znama to vec, sem tam treba vymenit aj napinacie kladky, nie len samotny remen. Len clovek niekedy zabuda.


Prílohy:
remen2.jpg
remen2.jpg [ 90.5 KiB | Zobrazené 2937 krát ]
remen.png
remen.png [ 39.17 KiB | Zobrazené 2937 krát ]
Pia, 15.12.2017, 2:52
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Ak si mal este povodnu kladku, tak klobuk dole, ze to vydrzala :) Ja mam uz asi tretiu od INA (made in ZilINA) Najcastejsie odchadza prave pudrzo uchytenia tlmica. Mimochodom ten povodny bol hydraulicky, tieto nahrady uz v sebe maju pruzinu, jedine co treba sledovat su prave tie puzdra, opotrebuju sa aj za 10.000 km.


Pia, 15.12.2017, 12:59
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
No ja som mal stary tiez od INA, tento novy je od JapanParts, uvidime ako dlho vydrzi, tento stary som nemenil ja, mozno predch majitel, takze vydrzal minimalne. 40 000 km. Povodne som tipoval ze by sa mal menit tak nejakych 60 000 km, tak som ho ani preto nedal menit ked sa poskladal motor, ale mechanik co sam osobne skladal cely motor mi povedal ze ked ho daval, tak este vyzeral byt dobry, preto ho zalozil. Ked sme ho teraz dali dolu, tak vyslovene hrkotal a bol akoby vytlaceny (velmi tazko siel stlacit, ked povolil, tak ho clovek stlacil naraz). Tento novy je podla mna pruzinovy, pretoze kladie pekny linearny odpor.
10 000 km sa mi zda dost malo, ved to by som tak pri tom menil akurat remen.


Pia, 15.12.2017, 16:50
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Ano tvoj vydrzal enormne vela :) Ale da sa vymenit aj cisto tlmic, ak je pruzina KO a lozisko na kladke este OK, pripadne sa da vymenit aj jej lozisko, na P4x4 je aj presny rozmer loziska.


Pon, 18.12.2017, 13:48
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 4 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: