Dnes je štvrtok 10. júla 2025, meniny má Amália a zajtra Milota
Autor |
Správa |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
Tibor aku dlhu dobu potrebujes vykurovat bez chodu motora???
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Uto, 28.12.2010, 21:46 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Hm ... Pohnutky ... V zasade sa len zamyslam nad tym, ako skor dostat teplo do kabiny, resp. ho dlhsie vyuzivat (je nahriaty komplet motor, zvody, olejova vana a chladic). Pohravam sa s myslienkou vyuzit alebo vodu alebo vzduch ... Voda by musela cirkulovat + ventilator, vzduch by stacil len ventilator ... Myslim si, ze nejaky "opak intercoolera" v blizkosti napr, zvodov, s patricnym priemerom (skor nieco tensie), by dokazalo urcitu dobu pchat do kabiny teplo.
Tiez su zvody asi najskor zohriate z celeho motora ... Cize aj v mrazoch sa kabina skor prehreje, aj pri cakani niekde (po jazde), nemusim cakat v zime. (aspon nie povedzme 15 minut (mozno aj viac).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 28.12.2010, 22:07 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
finder píše: ...Cize aj v mrazoch sa kabina skor prehreje, aj pri cakani niekde (po jazde), nemusim cakat v zime. (aspon nie povedzme 15 minut (mozno aj viac).
... no nebude to fungovat. Dnesne motory (tdi, hdi a neviem co este) aj nastartovane v mrazoch (o to viac vo vetre) rychlo ochladnu na 40-50 st (mam vyskusane) a to ti nebude stacit na vyhrievanie interiu a to vobec nehovorim o vypnutom motore a zbytkovom teple a jednotlivych casti ci uz zvody alebo vyfuk
... investujes do toho kopu casu a vysledok nebude stat za povsimnutie
... dnes by som nechcel off na pracu, expedicie bez teplovduchu
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Uto, 28.12.2010, 22:49 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
No ja mam benz, a este aj po 15 minutach sa na zvodoch spolahlivo opalim  . V kazdom pripade presne na to som myslel vcera aj ja (ta teplota po nejakom case), zozeniem nejaky teplomer, a poskusam kolko maju za jazdy a kolko po vypnuti motora.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 29.12.2010, 10:40 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Tibor v tomto súhlasím s Danom. Je to šťanie proti vetru.
Ak chceš primárne a dlhodobo ohrievať priestor pre posádku, tak teplovzduch (Eber, Webasto, Ateso....)
Ak chceš aj motor, tak teplovoda (a zase vyššie uvedené značky...)
Ideálne je mať obidva  )
Ak chceš len predohrev pred štartom (po mrazivej noci) a máš možnosť prípojky na 220V, tak napríklad špirála DEFA namiesto mrazovej poistky. Toto je napríklad štandardná výbava pre niektoré autá vyrobené pre Kanadu (ale mala to aj Avia  ). Nevýhoda je závislosť na kábli.
Píšeš, že ešte po 15 min sa na zvodoch popáliš. Kedy, v lete? Rátaj s tým, že ak budeš odoberať také množstvo tepla, ktoré by stálo za povšimnutie, tak tie zvody vychladnú za 5 minút. A sú tam aj iné aspekty. Napríklad kov je síce dobrý vodič tepla, ale merná tepelná kapacita nič moc. Inak povedané, rýchlo sa to zohreje ale aj to rýchlo vychladne. Najväčšiu mernú tepelnú kapacitu má voda = na jej zohriatie potrebuješ oveľa viac energie ako napríklad na zohriatie kovu alebo oleja, ale zasa najdlhšie tú teplotu potom udrží.
|
Str, 29.12.2010, 13:51 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Ja to mám vyriešené tak, že na stredovej opierke medzi prednými sedadlami mám teplovzdušný ventilátor za 20 eur, čo je pre miestnosti do 25 m3. Auto má max. 3 m3. Na plote zásuvku, do ktorej strčím kábel z ventilátora a zavriem zadné dvere, je tam gumené tesnenie takže ok. Od plota do domu ide predlžovák ktorý je zaústený do zásuvky na diaľkové ovládanie. Diaľkové má 4 gombíky na 4 zásuvky. Jeden gombík používam na vonkajšiu vianočnú výzdobu druhý na ohrev auta.
Ráno vstanem, zapnem gombík č.4 ON a keď odchádzam z domu stlačím OFF. Na aute už nie je sneh a vnútri trenírkova teplota a hlavne tepľučký volant
P.S. Pre úplnosť uvádzam, že vianočná výzdoba je na prvom okruhu  ))
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Pia, 19.08.2011, 11:06 |
|
 |
kajoirsko
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.07.2008, 4:15 Príspevky: 183 Bydlisko: Rajecke Teplice
|
Ja som mal webasto a bol som s nim maximalne spokojny rano som zmackol z okna dialkove a vykurilo mi to do 10min interier a vodu v motore na 90 cca takze som nastupoval do vyhriateho auta s vyhriatym motorom, vela razy sa mi stalo ze ked sa islo na akciu v zime som spal v aute a v pohodicke stale bolo teplucko, webasto malo cidlo v nutri a ked klesla teplota automaticky sa zaplo aj vyplo a na nejakom ubitku paliva nebolo ani poznat ked naskrabem chechtaky kupim zas
_________________Vrana Rubicon JK,Warn,37x12,5,6In RC, = www.autokem.sk , 0903 033 643
|
Pia, 19.08.2011, 15:41 |
|
 |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
|
keby tie systémy predhrievali aj olej v prevodovke a diferákoch tak by to stálo za tie peniaze, ale zohriať motor a potom hodiť odpiha ako raketa a všetko stuhnuté ako riť asi nie je pre žiadne auto dobré !!!...ak som teda dával dobrý pozor v škole
- ja idem kúpiť diaľkový štart a termostat čo otvára pri 90C° ... výfukové potrubie ide kolo obalu prevodovky a diferákoch
- ráno vstanem, stlačím diaľkové a do 15 minút bude auto pripravené na odjazd
- kým mi motor spáli takýmto spôsobom náklady na jedno Webasto, tak už bude zhnité
- no a k tým reklamám na tieto systémy: akože jedno auto na parkovisku čistučké a ostatné zasnežené
- 20cm snehu na kasni neroztopí žiadny systém ani za tri dni !!!
|
Pia, 19.08.2011, 23:04 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Tepes píše: keby tie systémy predhrievali aj olej v prevodovke a - kým mi motor spáli takýmto spôsobom náklady na jedno Webasto, tak už bude zhnité - no a k tým reklamám na tieto systémy: akože jedno auto na parkovisku čistučké a ostatné zasnežené - 20cm snehu na kasni neroztopí žiadny systém ani za tri dni !!!
Súhlasím, diaľkový štart sa mi vidí efektívnejší, Webasto som mal a asi by som uprednostnil dnes diaľkový štart
btw môj systém popísaný vyššie si poradil s ľubovoľným množstvom snehu čo napadol minulú zimu, nakoľko ventlátor bol od okna cca 1 meter a okno tak malo teplotu 30 oC a sneh z neho len tak tiekol 
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Sob, 20.08.2011, 6:30 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

Tepes píše: keby tie systémy predhrievali aj olej v prevodovke a diferákoch tak by to stálo za tie peniaze, ale zohriať motor a potom hodiť odpiha ako raketa a všetko stuhnuté ako riť asi nie je pre žiadne auto dobré !!!...ak som teda dával dobrý pozor v škole - ja idem kúpiť diaľkový štart a termostat čo otvára pri 90C° ... výfukové potrubie ide kolo obalu prevodovky a diferákoch - 20cm snehu na kasni neroztopí žiadny systém ani za tri dni !!!
No tak si to zrhnme.
To co dostane prve na prdel je motor, jednak ma daleko vyssie tocky ako nejaky sprosty differak, jednak potrebuje uplne inu mazanost.
Diferak a prevodovka su uplne ine kusy zeleza, ktore si aj "vazelinu" rozvalcuju na olej (prosim citat pomedzi riadky).
Vyfukove potrubie ide okolo diffu a prevodovky.
Prevodovka ma urcite 60 stupnov a viac.
Cez zimu budiz, a v lete to budes zhadzovat a prerabat ?
Alebo nechas olej sa skvarit ? On chvilu vydrzi, ale jeho zivotnost asi pojde prudko do kytek ... Co si tymto vlastne usetril ?
Preco pises o 20 cm snehu na kasni ?
Bavime sa o komforte v interieri, pripadne odhlaceni startu motora (ak je to vodnik), a snad zmeties celne sklo ako kazdy iny normalny sofer. A nova vyhlaska prikazuje mat auto pred jazdou ciste od snehu (schvalili ju vobec ?).
|
Sob, 20.08.2011, 9:12 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
Tepes píše: keby tie systémy predhrievali aj olej v prevodovke a diferákoch tak by to stálo za tie peniaze, ale zohriať motor a potom hodiť odpiha ako raketa a všetko stuhnuté ako riť asi nie je pre žiadne auto dobré!!!
Na to čo si vymenoval ti dobre odpovedal finder...ale ušla ti jedna vec, s ktorou by som ja určite súhlasil. Dosť totiž chýba možnosť spolu s vodou zohriať aj cca 7L oleja v olejovej vani motora. Bolo by ideálne keby hned po natočení prúdil motorom okrem zohriatej vody aj zohriaty olej. Namiesto toho systém nasaje do zohriateho motora ladový olej. Vidno to na ručičke...na ZJ mi hned klesne aj o 30 st...na wrangleri po naštartovaní vychladne úplne(teda podla ručičky). Dorobiť nejakú slučku s vodou z webasta do vane by pritom nebo velký problém.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 20.08.2011, 9:39 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Prevážna väčšina dieslov po roku 80 má zabudovaný predhrev (rsp chladenie) oleja. Buď je to na bloku motora, alebo vložka pred filter. Samozrejme je to výmenník olej-voda. Ak by sa podarilo zabezpečiť cirkuláciu oleja, tak tento výmenník postačí.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Sob, 20.08.2011, 17:39 |
|
 |
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Možno by stáílo za zváženie pohľadať na ebay-i ten predohrev, ktorý sa montuje pre kanadu a chladné miesta. V manuále je o tom reč u takmer všetkých amerík, tam sa do asi dá za zlomok ceny zohnať a tu k nemu dať menič napätia a je to. Otázka je aký výkon to má a teda ako často bude treba baterku dobíjať.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 21.08.2011, 6:54 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Za zváženie stojí predohrev kvapalín v motore pomocov výmenníka ohrievaného výfukovými plynmi z bufajzu. Ten potom aj citeľne tichšie húka. Momentálne sa to chystám takto urobiť. V zime si budem takto prikurovať zvyškovým teplom chladiacu kvapalinu.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 21.08.2011, 19:03 |
|
 |
kajoirsko
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.07.2008, 4:15 Príspevky: 183 Bydlisko: Rajecke Teplice
|
Ale dialkovym startom si nebudes kurit celu moc ked budes v aute
je dobry ked chces v zime zohriet vyssie uvedene veci ale ked chces zotrvat nejaky cas v aute tak tie naklady by rapidne stupli
_________________Vrana Rubicon JK,Warn,37x12,5,6In RC, = www.autokem.sk , 0903 033 643
|
Pon, 22.08.2011, 9:37 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|