Dnes je piatok 27. decembra 2024, meniny má Filoména a zajtra Ivana, Ivona
Nissan terrano 2,4 i benzín - ako ide v teréne ?
Autor |
Správa |
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
lebo vacsina naftakov v jeepe je dost nepodarene.... a tie benzinove verzie su na tom dobre s vykonom a aj spolahlivostou
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Str, 24.06.2015, 17:42 |
|
|
BEBE
Učeň
Registrovaný: Str, 08.04.2015, 23:20 Príspevky: 10 Bydlisko: Pčoliné , okres SNINA
|
..chcel by som sa opytať, čo má velmi zaujíma, čo je do terenu lepšie ? Nissan Terrano II alebo Jeep Cherokee? Cherokee takisto nemá uzavierku , iba samosvor.. Kamarát kúpil Cherokee a ja 2,4i Terrano II, tak sa natahujeme čo je lepšie..ďakujem Janciak..
|
Str, 24.06.2015, 18:06 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 513 Bydlisko: Ružomberok
|
podla mna sa jednoznacne neda povedat co je lepsie .. zalezi co je podla vas teren ake mate gumy a co za vybavu ak zaklad 4x4 tak ste narovnako ak ma jeden redukciu vyhrava, uzavierku vyhrava .. atd atd atd
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Str, 24.06.2015, 18:11 |
|
|
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1579 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
obaja maju 4x4 + redukciu.... podla mna vyhoda jeepu v terene je ze ma tuhe napravy... ak sa jedna o 4.0 tak samozrejme aj vacsi vykon.... terano bude zas pohodlnejzie a uspornejsie asi
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Str, 24.06.2015, 18:25 |
|
|
BEBE
Učeň
Registrovaný: Str, 08.04.2015, 23:20 Príspevky: 10 Bydlisko: Pčoliné , okres SNINA
|
..cherokee ma obidve nápravy pevné, terrano iba zadnú.. ešte sme neskúšali test v terene, kto z koho, teraz je sucho, dá sa všade, bol by som zvedavý ako by sa obe autá správali na blatistom a mäkkom podklade, má s tým niekto skúsenosti ? Mňa na blate v terrane dost "nosí" , mám pneu BF GODRICH MUD TERRAIN LT235 75R15 104/101 .. v mokrom terene sa mi do nich nabije blato a vzniká akoby hladká pneu a potom šmýka..keby som dal pneu T3 na disky s rozmerom r16, šlo by lepšie ? ...kamošov cherokee má okolo 80 kw ..
|
Str, 24.06.2015, 18:37 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Z mojich skusenosti je 2.4i drziak. Rozvody menene pri +/- 270.000 (vraj nebolo treba, lebo retaz, sice bola mierne vytahana, ale nic extremne). Chyba tomu trochu krutak, hlavne povedzme kratke prudke vyjazdy ... Ciastocne sa tomu da pomoct vhodnymi pneu (tam kde by este TD zafrezovala, sa na to I-cko uz vykasle). Spotreba ked sa chce nieco okolo 10, ale skor az do 12L/100. Menim len remene a olej. Minuly rok zdochla klima, mozno bude treba dotlakovat, mozno niekde prdla nejaka trubka. Predna naprava nie je ziadna vyhra. Pri rozumnom zaobchadzani znesie, ale potom je to palica (+/- 500 eur). Kedze Spanielsko, tak to trpi na koroziu, treba to podchytit ak sa da (predne a zadne podblatniky). Co som musel riesit, tak relativne lahko opravitelne, dobry pristup, dobra zamenitelnost (nejake dverne snimace z Passatu, voditka brzdica Felicia, atd). Jedina nevyhoda je to japonske dementne stupanie na sroboch ... (1.25 ?). Raz som s tym presiel Tisovec (myslim Becko- lahsia trasa, ziadny problem). PRdla mi gumenna hadicka od spojky - vymenil som z Pajera ... (tu kupodivu zavit sedel). Zdochnuty regulator ovladania kabinoveho ventilatora - vrakac, asi 30, robota s hladanim kde to asi je zasite, 10 minut.. Nove brzdice (teda stare, ale u mna nove), asi 30 +30. (lebo kto brodi a nemaze, ten je sprosty). Povedal by som, ze najdrahsia vec bola predna naprava, ale najviac ma sere ta korozia, s tym je boj nekonecny ... Teraz ma napada, raz tiekla vodna pumpa - asi polovicna cena oproti dieslu - nepytajte sa ma preco, ale cumel aj dodavatel aj technik. Remene si vymenis sam za +/- pol hodky, do toho kludne mozes dat vypustat olej.
Ci by som isiel do neho zase ? Asi ano, aj ked uz by som zvazoval Diesel ... Na druhej strane, kedze benzin, tak sa da riesit LPG, za predpokladu, ze chces ciastocne obetovat kufor ... Nikdy by som neuvazoval o kratkej verzii, nic tym neziskas ... JE asi o meter kratsia (co v lese velmi nezavazi 4 ci 5 metrov, a nieco lahsia, ale uzitovost neporovnatelna ...). Tahat mozes 2t ak ma prislusny papyrus, je to nizkootackovy motor, dobre sa s nim ide, v lese na redukcii ta skor prezradi praskanie konarikov ako hluk motora (jednotka bez problemov ide na volnobeh, si schopny prist par metrov za nie velmi pozorneho cloveka).
|
Štv, 25.06.2015, 8:25 |
|
|
indian
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15 Príspevky: 556 Bydlisko: Bratislava
|
s tou koroziou suhlas, tak hnile auto som uz dlho nevidel kamosovi odislo dake tesnenie na spojkovom valci, par evri oprava, jedno zdvihatko (konik) - 100,-. da sa riesit vhodnou vizkozitou oleja. co sa LPG tyka, tak sme zmensili benzinovu nadrz na polovicu a vedla dali LPG, takze kufor zostal cely volny. spotreba mesto cca 14 l LPG, cize ako keby 7 l benzinu, myslim, ze pohoda velka.
_________________ Jeep Cherokee XJ 5.3
|
Štv, 25.06.2015, 9:03 |
|
|
filias
Učeň
Registrovaný: Str, 30.07.2014, 18:18 Príspevky: 83 Bydlisko: Zvolen / Banská Bystrica
|
100 % súhlas . Tá skur.... hrdza ma zabíja ( tu sa mi celkom dobre osvedčil ferr-net - konvektor hrdze ) . Ale rám je zatiaľ OK a to je hlavné . Spotreba nafty pri obutí 31-tiek je teraz okolo 11 L takže veľký rozdiel medzi naftou a benzínom asi nie je ...
_________________ Nissan Terrano II 2.7 TDi , BF Goodrich A/T 31/10,5/15 ;
"Život je boj ,tak sa tu všetci pozabíjajte a ja by som s dovolením prešiel" ...
|
Štv, 25.06.2015, 9:09 |
|
|
BEBE
Učeň
Registrovaný: Str, 08.04.2015, 23:20 Príspevky: 10 Bydlisko: Pčoliné , okres SNINA
|
Ďakujem najme finder za cenne info.. este by som chcel sa spytať ako som uviedol : ja mám to terrano len na rekreačné vyžitie - tie gumy čo som uviedol - BF GODRICH Mud Terrain r15 si ponechat alebo radsej dat T3 na r16 ? ? a s tým jeepom cherokee ak by sme testovali terrano i-čko v terene, by to bolo rovnaké ? či cherokee 80 kw by bol lepší ? ? ?
|
Štv, 25.06.2015, 9:30 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Jeep by lepsie krizil, ak porovnavame Wagon, tak ma Jeep v porovnani s nim aj lepsiu prechodnost lebo razvor. Zase ked som v nom sedel (v Jeepe), tak v zadu miesto nic moc, a to mam len 174cm .. (zalezi kolki v aute ako casto budete, ja som auto riesil aj ako rodinne). MTcka su asi dobry kompromis, zalezi kolko si na nich nabehal, ako sa ti zda zaber, ako sa cistia. Tisovec som presiel na nejakych AT protektoroch, teraz mam BFG AT (rozumny kompromis, ale uz by som ich druhy krat nekupoval, v terene sa necistia velmi dobre). Zase v zime som s nimi dovolil ist 100km/h po dialnici, samozrejme som sa na nikoho nelepil... Ak by som si mal vybrat medzi 29" MT, a 30 ci 31" AT, urcite 29", (ja viem, neporovnam zrovna porovnatelne), jednak policajti ci STK, jednak spotreba, jednak vykon. 30 ci 31" pneu ta trochu zdvihnu, ale tam kde budes mozno potrebovat na bruchu zabrat sa ti ATcka zaseru, a MTcka mozno trochu pofrezuju a potlacia. (treba vediet volit trasu, resp. sa nebat cuvnut a obist to ak sa da, terrene auto nie je tank). 30" este na terro das, aj ked mozno sem tam pri krizeni nieco skrkne, 31" uz je asi extrem bez patricnych uprav. Ak by ste testovali, asi by obe auta +/- presli rovnocenny "normalny" teren ... Zalezi do akeho extremu by ste isli. Jeep by profitoval z mozno malicko lepsej hmotnosti (lebo samonosna kasna, ak sa nemylim), vyssieho krutaku, kratsieho razvoru. Ja osobne by som sa bal nejakych prudkych dlhsich vyjazdov. (benzin proste nema dynamiku, mozno jednotkove terrano 3.0 ano). Patrol s 2.5 VMkom to dali, 1.3 Jimny samizda nie, ja som sa bal (Asi by sa nic nestalo, ono sa to nezda, ale hore kopcom ludia-pesiaci sem tam pouzivali aj ruky aby sa pohli v trave dalej).
|
Štv, 25.06.2015, 10:01 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
..ako sorry ,ale neda mi maš auto na rekreačne učely ,obute MT Goodrich a to je slabe? na rekreačne učely a sem tam do lesa su MT-čka slabe?? .samozrejme ,možeme sa bavit,ako už bolo vyššie spomenute,že čo si predstavuješ pod pojmom "teren"? a ,že ktory "džip" je lepši? ..budete sa drbkat v blate XJčko aj Terrano a pride lahky Samurai a Vas preskače tak to potom bude najlepši "tereňak"? a 80Kw Chero? to asi mysliš 2,5 Td? ..to su take žabomyšie vojny,že ktore auto je do terenu najlepšie a ktore gumy su najlepšie do terenu ...myslim,že toho je tu už popisaneho až až ,len treba čitat a hladat
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Štv, 25.06.2015, 10:05 |
|
|
filias
Učeň
Registrovaný: Str, 30.07.2014, 18:18 Príspevky: 83 Bydlisko: Zvolen / Banská Bystrica
|
Ja mám 31" bez úprav a zatiaľ v pohode . Je to tam na pi... chlp , ale ešte to ide . Už keď som sa tu radil niekto mi písal , že 31" vojdu ( asi to bol bull ) . Kúpil som , obul som , trošku torzky doštelovať a ide to . Samozrejme zatiaľ žiadny extrém terén , ale prešiel som kde som potreboval ( zvážnice , rybníky atď... ) . AT som volil preto , že nabehám 80% asfalt 20% terén ...
_________________ Nissan Terrano II 2.7 TDi , BF Goodrich A/T 31/10,5/15 ;
"Život je boj ,tak sa tu všetci pozabíjajte a ja by som s dovolením prešiel" ...
|
Štv, 25.06.2015, 10:09 |
|
|
BEBE
Učeň
Registrovaný: Str, 08.04.2015, 23:20 Príspevky: 10 Bydlisko: Pčoliné , okres SNINA
|
s terannom II 2,7 tdi som sa na mäkkom a mokrom blatistom terene, hoci nebol strmy svah, viacej-krát zašmýkal, to isté som sa zašmýkal a ďalej neprešiel na nehlbokej ale mäkkej močiarine aj teraz s benzínovým terranom, aj s novými(žiadne protektory) pneu Mud terrain.. tak ako je to možné?, poriadne som túroval- cúval a rozbiehal, ale cez tú močiarinu i tak neprešiel, kolesa sa nabili blatom a naprázdno točili.. všetko pozapínané ..4x4 , redukcia..idem teraz vyskúšať - dnes celé doobeda pršalo..
|
Štv, 25.06.2015, 11:37 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Ja osobne som nenapisal, ze diesel prejde viac (ale asi prejde), ale ze benzinu chyba dynamika (chyba). Pokial sa nechces niekde zaborit, tak skus na maximum podfuknut, mozno sa udrzis hore, a bude to lepsie ...
|
Ned, 28.06.2015, 11:50 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
To že máš MT pneu a túruješ neznamená, že všetko prejdeš
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Ned, 28.06.2015, 13:46 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|