Dnes je štvrtok 23. mája 2024, meniny má Želmíra a zajtra Ela
Autor |
Správa |
mozeg
Koumák
Registrovaný: Uto, 10.07.2007, 0:06 Príspevky: 178 Bydlisko: BA
|
Hodte sem pls foto termostatu z terrana II 97 z manualu aj miesto kde sa nachadza. DIK
Bohuzial nemam zo sebou svoj komp kde mam manual tha taak. A potrebujem ho vymenit.
|
Str, 26.12.2007, 21:14 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Hadam som sa mozno aj trafil ... Manual hovori, ze TD ma schemu a umiestnenie takto ...
Co mas s termostatom ? Ukazuje ti teplomer blbosti ?
BTW - otazka do fora. Ma sa vrtula vetraka tocit furt alebo len pri dosiahnuti urcitej teploty ? Je normalne, ze sa toci hned po nastartovani, aj ked je vonku -6 ?? Nebude tam v prdeli viskospojka, alebo tak nieco ?
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 26.12.2007, 22:22 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ak máš na vrtuli bimetal , tak keď je motor studený /a vypnutý/, tak vrtulu by si mal s lahkým odporom pretočiť rukou a keď je motor naštartovaný tak sa točí aj ked je motor studený . Až po zohriati vrtulu bometal zamkne . Či je bimetal dobrý , môžeš vyskúšať trebarz zahrievaním teplovzdušnou pištolou .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Str, 26.12.2007, 23:49 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Finder, vrtuľa chladenia a jej točenie sa v mrazoch.
Odpoveď znie: ANO
Prečo? Lebo to uloženie s bimetalom funguje ako snímač a aj činný člen. A ak chceš aby poznal, že už je motor ohriaty a treba pribrzdiť obežné okleso vrtule s oskou, tak musí okolo neho furt prúdiť isté množstvo vzduchu.
-ka-
PS: skúška s horkovzduškou je fajn, ale je to lokálne moc tepla - takže vybrať a "variť" - v teple element spojuje vrtuľu s oskou
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 27.12.2007, 8:24 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Záleží ,kolko lokálneho tepla tam dáš , A vytiahnuť a rozobrať a variť ??By sa mi chcelo
Mna by zaujímalo skôr , ako zmerať , či termostat funguje správne a či nenecháva motor pri jazde moc podchladený . Len bych nerád metódu varenia vo vode
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Štv, 27.12.2007, 12:51 |
|
|
mozeg
Koumák
Registrovaný: Uto, 10.07.2007, 0:06 Príspevky: 178 Bydlisko: BA
|
finder píše: Hadam som sa mozno aj trafil ... Manual hovori, ze TD ma schemu a umiestnenie takto ... Co mas s termostatom ? Ukazuje ti teplomer blbosti ? BTW - otazka do fora. Ma sa vrtula vetraka tocit furt alebo len pri dosiahnuti urcitej teploty ? Je normalne, ze sa toci hned po nastartovani, aj ked je vonku -6 ?? Nebude tam v prdeli viskospojka, alebo tak nieco ?
Finderko diki zajtra mi dojde termostat 420Sk. Motor sa nenahrieva na prevadzkovu teplotu. Rucicka je dole a kurenie ide naprd. Az ked idem 120 a vyssie tak to potom aspon o4mm dvihnehore. Tha tak ze je blby termostat. Inak musim opravit ajodpor na vetraku kurenia lebo ide iba na maxime.
Cafte
|
Štv, 27.12.2007, 12:57 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
4 Kapo:
Si spohodlnel cez tie vianoce. 4 matičky M6 s podložtičkami.... to zas tak moc nie je
No, termostat vyskúšať bez demontáže, hm.... ja to skúšam takto (ale je to presne kalibrovaný odhad a Karlito met=oda a vôbec ja autám nerozumiem )
- motor studený
- naštartuješ a termostat by mal teplotu držať do chvíle prevádzkovej teploty motora (okolo neho niečo málo preteká - princíp ako s visko spojkou na vrtuli, musí sa od niečoho ohriať, ale je to máličko) A prepustí wasser až pri prevádzkovej teplote
- takže na hadici vstupu do chladiča by mala prebehnúť výrazná skoková zmena teploty ( zmena teploty behom minuty) tejto hadice zo studená na takmer neudržať ruku. Ak je to plynulý nábeh po natočení, tak termostat nedrží (netesní a je na 99% KO) = v prevádzke bude podchladený motor, lebo sa chladí médium furt cirkulujúce a my potrebujeme dochlaďovať ohriaty agregát
- ak je termostat zlý, tak sa motor ohreje (teplota na budíku OK) a do chladiaceho okruhu necirkuluje médium ku schladeniu, takže teplota hadíc, chladiča nízka až skoro žiadna. Takto sa prejavuje aj ulámaná vrtuľka na vodnej pumpe. Pripchatý chladič inak.
Inak na teploty otvorenia a zatvorenia sa musí termosrať fakt vybrať z motora
-ka-
EDIT: motor a kúrenie funguje ako "kvázi" malé chladenie motora - dokiaľ sa v tomto okruhu neohreje médium na prevádzkovú teplotu, tak sa neberie z chladiča. Ak je v systéme vzduch (povačšinou to odserú vývody ku kúreniu), tak motor je teplý a auto nechce kúriť - bo necirkuluje voda v tom kúrení.... to bolo tak za okraj....
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
Naposledy upravil Karlito dňa Štv, 27.12.2007, 13:13, celkovo upravené 3
|
Štv, 27.12.2007, 13:03 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
mozeg píše: finder píše: Hadam som sa mozno aj trafil ... Manual hovori, ze TD ma schemu a umiestnenie takto ... Co mas s termostatom ? Ukazuje ti teplomer blbosti ? BTW - otazka do fora. Ma sa vrtula vetraka tocit furt alebo len pri dosiahnuti urcitej teploty ? Je normalne, ze sa toci hned po nastartovani, aj ked je vonku -6 ?? Nebude tam v prdeli viskospojka, alebo tak nieco ? Finderko diki zajtra mi dojde termostat 420Sk. Motor sa nenahrieva na prevadzkovu teplotu. Rucicka je dole a kurenie ide naprd. Az ked idem 120 a vyssie tak to potom aspon o4mm dvihnehore. Tha tak ze je blby termostat. Inak musim opravit ajodpor na vetraku kurenia lebo ide iba na maxime. Cafte
Vraj Finderko díki, mňa picne.... Kapo tuna dáva rozumy a Finderko díky....
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 27.12.2007, 13:06 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Karle , nerýp , Finder odpovedal presne na otázku a....
Viem , ako má termostat fungírovať , aj sa mi motor zohreje aj kúri , len teplomer mi ukazuje o dosť menšiu teplotu motora , ako v lete .
Budem sa musieť na to pozrieť z blízka .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Štv, 27.12.2007, 14:30 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Huš ... On dakoval za tie obrazky ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Štv, 27.12.2007, 14:45 |
|
|
mozeg
Koumák
Registrovaný: Uto, 10.07.2007, 0:06 Príspevky: 178 Bydlisko: BA
|
islo o obrazky
|
Štv, 27.12.2007, 19:35 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Bohés chlapci, šak som zas tak moc nenapísal, nie. V kontexte mi to prišlo trošku ako sranda, tak som sa ozval. Samozrejme, schéma a manuál je základ. Finder, by si mal naštartovať ten oný láser v PC a a kolegovi šupnúť duplikát - musíš ho učiť samostatnosti
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 28.12.2007, 9:53 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Kapo píše: Karle , nerýp , Finder odpovedal presne na otázku a.... Viem , ako má termostat fungírovať , aj sa mi motor zohreje aj kúri , len teplomer mi ukazuje o dosť menšiu teplotu motora , ako v lete . Budem sa musieť na to pozrieť z blízka .
Kapo, a ak Ti poviem, že by si mohol mať vrstu usadeninky a oxidov na čidle teploty asi budeš protestovať, že...?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pia, 28.12.2007, 9:55 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
inak moze to robit aj kurenie pokial je zapnute tak odobera teplo od motora co teraz v zime asi mas stale zapnute neni to sice moc ale ked som mal este embecku tak ked som videl ze mi ide uz varit tak som pustil kurenie na plno a teplota klesla o nieco alebo potom ako pisal karlito zanesene cidlo
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pia, 28.12.2007, 10:01 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Karlito píše: Bohés chlapci, šak som zas tak moc nenapísal, nie. V kontexte mi to prišlo trošku ako sranda, tak som sa ozval. Samozrejme, schéma a manuál je základ. Finder, by si mal naštartovať ten oný láser v PC a a kolegovi šupnúť duplikát - musíš ho učiť samostatnosti -ka- Nepochybujem, ze samostatny je ... Len je chvilkovo indisponovany ... mozeg píše: Bohuzial nemam zo sebou svoj komp kde mam manual...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pia, 28.12.2007, 10:05 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|