4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=132&t=22916
Stránka 4 z 7

Autor:  bahno [ Uto, 13.02.2018, 23:33 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

To sa cudujem,ze to zadrelo pri takej smiesnej teplote :smt017 ....bezne motory dosahuju teplotu vyfukovych plynov skoro 2x vyssiu a znasaju ju v pohode.Mozno na tom lodnom motore je problem s mazanim takej velkej plochy a zlym odvodom tepla z piesta.....
Motor 3.3td ma ostrekovanie piestov olejom odspodu,ma vodny vymennik chladenia oleja a tam by som sa o piesty a ani o loziska nebal,pri rozumnom zvyseni vykonu
Spidy,myslim,ze turbo tlaci max.0.6 baru,ale nie som si isty.da sa zvysit asi o 0.2 a podvihnut davku,ale potom to zas cmudi v malych otackach a zoslapnutom plyne.Bez regulacie cerpadla je to nahovno.Ale je lepsie(pre motor),ked ti to viac dymi,akoby si mal behat vo vysokych tockach na chudobnu zmes.Potom to prehrieva komorky,lebo maju velku plochu a zle sa tam rozvadza teplo a zvykne praskat hlava medzi sedlami...nato treba dat pozor.

Autor:  spiddy [ Str, 14.02.2018, 0:33 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

dnes som nahodil merac tlaku turba a pri uplnom zoslapnuti pedalu turbo tlaci 0,3 bar

takze....neviem no...v com moze byt problem..zeby odchadzalo turbo??skusil som dat dole tu tycku na olvadanie turba ale neda sa vobec nastavit ta regulacia

Autor:  Janciak [ Str, 14.02.2018, 0:46 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

a skusal si to ako ? pod zatazou ci na neutrali ?
ak na neutrali skus ist na castu a riadne ho zataz {4ka hore kopcom}

Autor:  Milan [ Str, 14.02.2018, 0:49 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

bahno píše:
To sa cudujem,ze to zadrelo pri takej smiesnej teplote .

Nezadrelo,vyklepalo sa ojnicne lozisko.
http://www.4x4club.sk/pictures/viewer.p ... fy4i1u.jpg
Musi sa zobrat do uvahy ze teplomer je az na vyfukovom potrubi.Dokonca aj vyfukove ventile boli chladene vodou ale vplyvom otacok,zvyseneho vykonu a odporu vody cez vrtulu extremne rastli aj teploty a chladenie akoby prestalo existovat.Aj to ma iste hranice.Bolo tam teplomerov domrte aby taka situacia nebola a kontrolovalo sa to kazde 3 hodiny.Pri otvoreni indykacnych ventilov slahal z valca ohen.Preto nie je jednoduche na motor narvat vselico mozne bez ostatnych veci ako pridavne chladenie pokial motor uz nie je s tym vyrobeny.
Spidy,aspon 1 bar by malo turbo v otackach davat.

Autor:  spiddy [ Str, 14.02.2018, 0:55 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

turbo som skusal len na neutrali....ale pokial sa nemylim tak turbo by malo aj na neutrali a vlastne stale tlacit tolko kolko ma..ci nie?

aj tak sa my to zda malo..je to cudne....nie?
KED SOOM ODPOJIL PODLAKOVU HADICKU NA TURBE TAK V HADICKE BOL OLEJ,,,

Autor:  Milan [ Str, 14.02.2018, 1:09 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

spiddy píše:
a pri uplnom zoslapnuti pedalu

Tak ako vlastne?Alebo na volnobehu? :smt135
A v hadicke nema co byt olej.

Autor:  spiddy [ Str, 14.02.2018, 1:12 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

TAK AKO SOM PISAL PRI UPLNOM ZOSLAPNUTI PEDALU V NEUTRALI TURBO NETLACI VIAC AKO 0,3BAR. A JE TAM OLEJ A NEVIEM ALE ASI TAM NEMA BYT CO..A V COM MOZE BYT CHYBA?( MOZE ODCHADYAT TURBO?

Autor:  tapo [ Str, 14.02.2018, 8:15 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

Na volnobeh ti nenatlaci turbo.V zatazi ho skus,ako pisal Janciak. Myslim ze trocha oleja mu nevadi, ak nieje uplne plna hadicka a banka na ovladanie turba :-D

Autor:  jankarol [ Str, 14.02.2018, 8:43 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

mozes mat nejaku netesnost na sani...skontroluj vsetky hadice od turba smerom na motor s predu od filtra zhod hadicu a kontroluj ci to niekde nesiči ...spredu uvidis aj v akom stave su sacie lopatky a ak sa ti chce zhod aj vyfukovu cast kvoli vyfukovym lopatkam ci niesu ocesane

Autor:  Janciak [ Str, 14.02.2018, 9:28 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

v prvom rade to turbo skus v zatazi kolko da
moje turbo doma na dvore fukalo tak 0.2-0.3 pri zatazeni fuka 1,1 tam uz ho brzdi regulacia tu ked odpojim tak sa 1,5-1,6
v sani mam samozrejme olej uz cca 3 roky

Autor:  bahno [ Str, 14.02.2018, 13:52 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

Olej v tlakovej hadicke je normalka...pred turbom mas urcite do potrubia zaradenu hadicu z odvetravania motora a ten olej si turbo zvykne brat odtial.Merat tlak sa musi pod zatazou a este najprv skontroluj,ci ti dobre beha packa bypasu a niekde nedrhne.Ak je tam netesnost,tak tam uteka tlak a turbo nedostanes do otacok.Myslim si,ze viac ako 0.7baru by nemalo tlacit v zaklade(bavime sa o motore 3.3,nie 2.8-tam su tlaky vyssie)...potom by uz na cerpadle musel byt korektor.Najlepsie skusis turbo tak,ako ti radia-do kopca.Tlakomer do 2 bary stoji par penazi,hadicku do kabiny natiahnes,das do nej trocha vaty,aby ti nelietala rucicka na meraku a merias a merias :wink: ....

Autor:  local.sk [ Štv, 15.02.2018, 13:00 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

bahno píše:
To sa cudujem,ze to zadrelo pri takej smiesnej teplote :smt017 ....bezne motory dosahuju teplotu vyfukovych plynov skoro 2x vyssiu a znasaju ju v pohode.Mozno na tom lodnom motore je problem s mazanim takej velkej plochy a zlym odvodom tepla z piesta.....


Presne, maly fyzikalny fakt (alebo aj inzinieri to poznaju) - Cim vacsia velkost objektu - tym vacsi nepomer medzi povrchom a objemom - lebo objem rastie s r na 3 mocninu a povrch s r na 2 mocninu. Teda maly motor ovela lepsie odvedie teplo ako velky.

Konkretne u lodnych motorov sa optimalizuju na spotrebu a naklady v ustalenom rezime a uz 10 percent mimo je motor v riziku. Aj automobilovy motor by sa dal spravit aby mal 200 koni a spotrebu 2 litre ale to by musel bezat iba v laboratornych podmienkach (tlak, teplota, vlhkost vzduchu) a permanentna zataz a permanentne otacky. Variabilitou tychto podmienok a pracovnych rezimov su atomobilove motory velmi flexibilne ale platime za to splodinami a spotrebou.

Autor:  local.sk [ Štv, 15.02.2018, 13:11 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

bahno píše:
Olej v tlakovej hadicke je normalka...pred turbom mas urcite do potrubia zaradenu hadicu z odvetravania motora a ten olej si turbo zvykne brat odtial.Merat tlak sa musi pod zatazou a este najprv skontroluj,ci ti dobre beha packa bypasu a niekde nedrhne.Ak je tam netesnost,tak tam uteka tlak a turbo nedostanes do otacok.Myslim si,ze viac ako 0.7baru by nemalo tlacit v zaklade(bavime sa o motore 3.3,nie 2.8-tam su tlaky vyssie)...potom by uz na cerpadle musel byt korektor.Najlepsie skusis turbo tak,ako ti radia-do kopca.Tlakomer do 2 bary stoji par penazi,hadicku do kabiny natiahnes,das do nej trocha vaty,aby ti nelietala rucicka na meraku a merias a merias :wink: ....


Mne na Patrole rocnik 2003 3.0 DTTi s upravenou mapou so seriovym intercoolerom tlak lietal od 0.3 bar na vytoceni motora bez zataze (bez zaradenej rychlosti viac turbo nepotlaci) az po 1.8 pri jazde do kopca alebo zrychlovani na dialnici na zaradenej 5 a rychlosti realnych 90 a viac kmh.
Po vymene za velky IC s ventilatorom mam max 1.2 teraz cez zimu, v horucom pocasi v Maroku na pusti tak 1.4. Viac nikdy nie.

Urcite ti niekde uteka vzduch alebo mas pokazene cidlo, mne po montazi utekal vzduch, bud kym si hadice sadli, potom cez prirubu hadicky na meranie tlaku a par krat sa mi roztrhla ta nekvalitna hadicka budika co som dostal s nim, potom som kupil uz normalnu slusnu pancierovu hadicku z gumexu.sk a je naveky pokoj.
Co som chcel zopakovat (vela ludi to pozna, ale su ti co nie) - ked vacsie turbo, tak aj vacsi intercooler alebo vodny chladic vzduchu. Je zbytocne trapit motor velkymi tlakmi a vysokymi teplotami vstupneho vzduchu - vykon navyse nedostanes, iba motor pretlakovavas a prehrievas. Na teplote chladiacej kvapaliny to mozno nepoznat ale na teplote vystupnych spalin ano.

Autor:  bahno [ Štv, 15.02.2018, 13:18 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

Ze splodinami a spotrebou..... :smt126 :smt126 :smt126 Noze skus posepkat,kolko splodin vyprodukuje 1 zaoceanska lod :wink: !Sa ti bude zdat,ze vsetky auta na slovaci nieze nic neprodukuju,ale ten vzduch priam cistia.S tou teplotou som reagoval na Milanov prispevok.Myslel som v tom zmysle,ze nemoze porovnavat lodny(aj ked malinky) motor s beznym motorom v osobaku.Taktiez treba mat na mysli,ze motor rt33 bol vyvinuty pre maly nakladak s uplne inymi zatazovymi podmienkami(a uuuplne inymi narokmi na zivotnost) ,ako ma motor vyvinuty pre osobak.Tak si myslim,ze dakych par konikov navyse kludne znesie :wink: No a este raz....-nezamienat ho s motorom 2.8! :wink: a ani 3.0....
Motor s vykonom 200 koni a spotrebou 2 litre niej problem vyrobit aj pre bezne podmienky :wink: ....mam silnejsi pod sebou.Ma 450k a spotrebu iba liter.....za 2 minuty.Tu fyzika nepusti :wink:
S tym poslednym odstavcom uplny suhlas.Radsej mensi tlak a mnozstvo chladnejsieho vzduhu,ako prat do motora kvantum horuceho,co ho bude len prehrievat.

Autor:  Milan [ Štv, 15.02.2018, 14:26 ]
Predmet príspevku:  Re: patrol spaniel 3,3td vymena turba za nieco vecsie

local.sk píše:
ked vacsie turbo, tak aj vacsi intercooler alebo vodny chladic vzduchu. Je zbytocne trapit motor velkymi tlakmi a vysokymi teplotami vstupneho vzduchu - vykon navyse nedostanes, iba motor pretlakovavas a prehrievas. Na teplote chladiacej kvapaliny to mozno nepoznat ale na teplote vystupnych spalin ano.

Presne o tomto som pisal akurat toto je lepsie vyjadrene.

Stránka 4 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/