Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 20:05
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 predné listy Nissan Patrol260, poradte 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Mal som vpredu unavené 3 listové pera. Nahradil sam ich nakutými 2 listovými perami, z toho istého typu. Všetko bolo v poriadku, predok sa zdvihol o 10cm a vytešený som išiel jazdiť. Po ceste pohoda, zatáčalo, pérovalo, lepšie si neviem predstaviť. V teréne tiež dobre, skúšal som kríženie a urobil som zopár ľahkých skokov. Opäť úplná spokojnosť. Ale po príchode domov som zistil, že pera si sadli a dosť veľa, asi o 8cm. Neviem, čo teraz urobiť. Ci nakuť 3 listové, čo mám doma, alebo sa poobzerať po nejakých perách IM, alebo EMU. Zadné perá mám tiež nakuté asi 1/2 roka, ale tie držia dobre, nesadli si.
ObrázokObrázok

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Str, 14.04.2010, 10:15
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo, uz som to xxkrat vravel, a koniec koncov si konstrukter, vies dobre aj sam, ze ak su po smrti, nevydrzia, celkovo hamrovanie skor nefunguje ako funguje, teda aby som bol presny nevydrzi...

mam tu kadejake listy ak sa chces zastavit dostanes za symbolicku cenu pripadne gratis ak si nejake povyberas...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Str, 14.04.2010, 15:12
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Rado, dakujem za ponuku, v najbližšej dobe asi navštívim Rosinu.
Nakovanie zadných listov sa mi osvedčilo. Bolo to až moc zdvihnuté a nechcelo sadnúť. Bol som viackrát v stavebninách, a naložili mi do kufra paletu cementu (1200kg). Potom to kúsok sadlo. Musel som ešte vložiť medzi nápravu a pera klinové podložky, lebo hruška a kardan neboli súosé.
Dá sa povedať, že kovanie je tvárnenie za studena. Torzné tyče sa napríklad spevnujú prekrútením. Vždy sa musí prekročiť medza klzu. Potom dôjde ku spevneniu. Možno sa na predných listoch vytvorili trhliny, ktoré zmenšili účinný prierez listu.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 15.04.2010, 9:36
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano, presne o tom som hovoril, aj ked nie tak odborne ako ty , predsa uz je to par rokov co som vypadol zo strojarenskeho fachu :-D

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 15.04.2010, 9:44
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22
Príspevky: 55
Bydlisko: L.Hradok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hamrovanie pier je super vec akurát to je velmi namáhavá a precízna práca.pera sa musia nakut všetky celý zvezok. ja to mám vyše roka a drží to v pohode


Štv, 15.04.2010, 18:27
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslim, ze Pejo vie ako na to, je strojar, ale ako sme obaja pisali, ak su pera po smrti pripadne sa presvihne hamrovanie, moze to byt nevratny proces...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 15.04.2010, 18:38
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.12.2009, 19:22
Príspevky: 55
Bydlisko: L.Hradok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
preto píšem že je to precízna práca aby sa to neprešvihlo časté meranie a pod.


Štv, 15.04.2010, 19:03
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jasne, ale myslel som to aj tak, ze niektore neozivis trvacne...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 15.04.2010, 21:38
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
pera mi hamroval škobo. On už toho nahamroval viac. Predné, aj zadné. Zadné držia, aj po viacnásobnom preťažení paletou cementu-1200kg. Predné sa porúčali po 1 jazde v teréne. Takže si myslím, že hamrovanie ano, ale nie vždy je výsledok zaručený. Možno bola chyba, že som použil 2 listové perá. Ale po namontovaní a najazdení cca 50km po ceste nešli dole. Až po terénnej jazde. Pôvodne som mal 3 listové. Asi budem riešiť znova 3 listové.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Sob, 17.04.2010, 20:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
PEJO sa divíš? Veď v predu je pernamentne väčšia váha a to zn. aj väčšie zaťaženie tak musia byť aj viac namahane a potom to tak aj dopadne po nahamrovaní podla mňa naj riešenie nove :) Ja som napr. skusal po vymene na jeepke tiež stare nahamrovať ale výsledok bol asi ten , že na dobrom zvezku sa 2 zlomili prestne v strede :evil: a potom motor trola váži asi viac ako na samovy kde sa to už mnoho X osvečilo :wink:
PS: nie som strojar a je to len môj nazor.
rada znie kúp nové a méš pokoj na mnoho r. :wink:

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Sob, 17.04.2010, 20:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14
Príspevky: 1250
Bydlisko: Lednické Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Priatelu Rasto z dolnej má ešte tie perá a chce za ne 100€ .

_________________
Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .


Ned, 18.04.2010, 17:57
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo a nebude to tym ze dvojlistove pera su oproti 3listovym slabe?pera sa hamruju niekolko 100roci a funguje to.Neskusal si nakut 3listove?Ja mam vpredu 5 listov a je to tak akurat,tie 2 su asi len na cestu a nie do terenu a na skoky


Ned, 18.04.2010, 22:47
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Náprava má dorazy, takže k prepruženiu, teda prehnutiu nemohlo dôjsť. Asi to bude jen narušenou štrukúrou.
Juro, Rasťo má krátke perá na typ 160. Typ 260 má predné perá asi o 20cm dlhšie.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 19.04.2010, 9:53
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2495
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je divne ze ti to tak sadlo.Stava sa to ked sa pera nenakuvaju ale deformuju v nejakej ohybacke,alebo pod lisom.


Pon, 19.04.2010, 16:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bahno píše:
pejo a nebude to tym ze dvojlistove pera su oproti 3listovym slabe?pera sa hamruju niekolko 100roci a funguje to.Neskusal si nakut 3listove?Ja mam vpredu 5 listov a je to tak akurat,tie 2 su asi len na cestu a nie do terenu a na skoky


Skúsenejšie dámy sú názoru, že na hrúbke dosť záleží.

Pri listových perách sa to dá dokonca exaktne vyjadriť vzorcom.

Zrejme nestačí hovoriť len o počte listov, značnú váhu majú aj ďalšie atribúty.


Pon, 19.04.2010, 22:10
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 16 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: