4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Patrol 160 3.3td
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=132&t=4695
Stránka 1 z 2

Autor:  MIZU [ Uto, 20.05.2008, 19:46 ]
Predmet príspevku:  Patrol 160 3.3td

Mame tu trochu problem s patrolom a zatial sa nedari odstranit.Auto je zdvyhnute o 5cm na hupackach , gulove capy su ok , lozyska v zvyslakoch aj hlavne ok , vola v hupackach.Problem je v tom ze sa to pri 40km/h tak roztrasie na volante ze treba az zastat.Auto dostalo supu na pomocny cap riadenia a ohlo ho na nosniku o 10cm dnu ale uz je o.k. V com este moze byt chyba ze to sa to tak roztrasie?Poradte kto vie.Vdaka :wink:

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 20.05.2008, 19:55 ]
Predmet príspevku: 

rozne faktory

robilo to aj pred tou ranou ?

P.S. co si nezavolal ?

Autor:  Andrej [ Uto, 20.05.2008, 19:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 160 3.3td

No práve máš na aute slávne DW, príčin vela ale každa vola niekde na podvozku je na dve veci, rozvážené kolesá, vymlátený tlmič riadenia, nejaké vole v čapoch, (never tomu ked z čapom zamyxluješ rukou že može byť ok, niekedy s tým nepohneš ale na aute prejavý, prezreť všetko nanovo, niečo uhnuté ešte, brzdy sa nezasekávaju, nedru? Ked to dostalo šupu nič iné neuhlo, prípadne nedostalo na frak. Napr uhnutá náprava, nejaké vole na kardanoch?

Ešte raz všetko skontrolovať, prezreť nadstaviť geometriu a skusiť či sa to prejavý.

viec povedia trolisti :wink:

Autor:  Karlito [ Uto, 20.05.2008, 19:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Patrol 160 3.3td

MIZU píše:
Mame tu trochu problem s patrolom a zatial sa nedari odstranit.Auto je zdvyhnute o 5cm na hupackach , gulove capy su ok , lozyska v zvyslakoch aj hlavne ok , vola v hupackach.Problem je v tom ze sa to pri 40km/h tak roztrasie na volante ze treba az zastat.Auto dostalo supu na pomocny cap riadenia a ohlo ho na nosniku o 10cm dnu ale uz je o.k. V com este moze byt chyba ze to sa to tak roztrasie?Poradte kto vie.Vdaka :wink:


Ahoj, lubi sa mi to Tvoje - mame tu trochu problem - sa to pri 40km/h tak roztrasie na volante ze treba az zastat... Tomu sa hovorí - minimalizácia stresu a žiadna panika :-D

1.) Geometria nápravy - zbiehavosť / rozbiehavosť kolies
2.) ak to pred jebou nerobilo, tak záklon nápravy bude asi OK, ale skontrolovať, pri malom záklone to má tendenciu kmitania (študuj ďalej DW = DEATH WOBBLE)
3.) vyváženie kolies
4.) ohnutie diskov - má vplyv!
5.) uchytenie v húpačkách!!

-ka-

Autor:  MIZU [ Uto, 20.05.2008, 20:03 ]
Predmet príspevku: 

Pred ranou na cap vsetko ok.Tlmic riadenia ok , geometria ok , vyvazenie ok , tak ideme este hladat ale uz hladame tyzden a nic a uz mam z toho riadnu nervu.Po hladkej ceste je to v pohode len na nabehnuti na nerovnost je to pruser.

Autor:  Karlito [ Uto, 20.05.2008, 20:09 ]
Predmet príspevku: 

MIZU píše:
Pred ranou na cap vsetko ok.Tlmic riadenia ok , geometria ok , vyvazenie ok , tak ideme este hladat ale uz hladame tyzden a nic a uz mam z toho riadnu nervu.Po hladkej ceste je to v pohode len na nabehnuti na nerovnost je to pruser.


Geometria nápravy a ešte sklon pomocného čapu :wink:

-ka-

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 20.05.2008, 20:25 ]
Predmet príspevku: 

sklon pomocneho capuby to asi nesposobil

ako dostal ranu ? priamo nan ? alebo cez spojovacku ?

disky ste menili ? (napr za zadne ak su dobre)

Autor:  RAIDER [ Uto, 20.05.2008, 20:45 ]
Predmet príspevku: 

hm..v tom pomocnom domci ktory dostal supu by mali byt vnutri puzdra zo silonu alebo nieco podobne ..aspon ja mam....skus pozret ci nepraskli ..je to take moze- nemusi..ale ked hovoris ze isiel desat cisiel dnu :-D ..inak tie gulaky by som ozaj vybral vsetky von a skusal tak...viac ma nenapada

Autor:  pal [ Uto, 20.05.2008, 20:53 ]
Predmet príspevku: 

ja uz stym skusenosti mam habadej. Vzdy to je bud velka alebo mala zbiehavost, resp. rozbiehavost, alebo vola v panhartke - capy.

Autor:  MIZU [ Str, 21.05.2008, 14:55 ]
Predmet príspevku: 

V domci su puzdra ok a dostal ranu priamo nan, este sme museli narovnavat priecny nosnik sasy.Kolesa su ok.Vcera som si vsimol ze je asi prihnuta spojovacka.Ideme to este vecer cele raz prejist a uvidi sa.

Autor:  Karlito [ Str, 21.05.2008, 15:03 ]
Predmet príspevku: 

MIZU píše:
V domci su puzdra ok a dostal ranu priamo nan, este sme museli narovnavat priecny nosnik sasy.Kolesa su ok.Vcera som si vsimol ze je asi prihnuta spojovacka.Ideme to este vecer cele raz prejist a uvidi sa.


Ak je prihnutá spojovačka, tak máš s najvačšou pravdepodobnosťou hýbnutú geometriu a kolesá sú moc rozbiehavé. Nahrubo ide zmerať aj dvoma tyčkami s opretím zvnútra o disk a jednou ryskou pri kontrole v predu... napríklad :wink:

ak nameriaš do +/- 1mm na ráfiku tak by to bolo ok. O zbiehavosti veľmi veĺa napovedia pneumatiky - dokonca pre všímavého pánka aj po pár km. Zaostrené hranky dezénu z vnútornej strany kolies hovoria o tendencii moc sa rozchádzať :wink:

-ka-

2 Pal: tam asi nahardku nemá :wink:

Autor:  petriiik [ Str, 21.05.2008, 15:23 ]
Predmet príspevku: 

a robi to aj na rovnej ceste ci len v terene? :D

Autor:  Kapo [ Str, 21.05.2008, 15:30 ]
Predmet príspevku: 

Zbiehavosť alebo rozbiehavosť sa najednoduchšie zisťuje prestreknutím farby cez behúň, pojazdiť a podla toho, kde derie, určiť diagnózu.

V domácich podmienkach sa najlepšie robí zbiehavosť laserovou vodováhou.
Asi takto: Auto dáme do roviny a urobíme asi dva metre pred a dva metre vzadu za prednou nápravou čiaru. /na oboch kolesách/.
Potom priložíme vodováhu ku kolesu a na čiaru /v predu, vzadu a na odoch stranách / urobíme priesečník.
Potom zmeráme šírku v predu a v zadu. Podla toho vieme, kam nám to ubieha.
Najlepšie by malo /u auta na ceste z pohánanou zadnou nápravou / byť tuším 0, alebo trochen zbiehavosť.

Autor:  pal [ Str, 21.05.2008, 15:40 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
2 Pal: tam asi nahardku nemá :wink:


ahha, sorry, som si to hned spojil stym GR na fotke :) Tak potom to bude rozbiehavost. Nadstav si to na 2mm zbiehavosti na diskoch a nemas problem.
Na offe to nadstavis jednoducho vzdialenostou medzi diskami s pasovym metrom.

Autor:  Karlito [ Str, 21.05.2008, 15:50 ]
Predmet príspevku: 

Na diskoch 2mm je na behúni skoro 4mm!!! To je moc. Kapo vie o čom písal, ale ide o to s tými priesečníkmi ako zmerať a nájsť ekvivalent zbiehavosti.

0 a +/- drobné je na predku ála Patrol v poriadku. Z vlastnej skúsenosti len radím že viac ako 1 mm na disku je už poznať na plášti :wink: ale netvrdím, že som zbaštil vrecko Hašleriek :-D

-ka-

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/