Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 0:46
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Nissan Navara D40 - problem s 4x4 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11
Príspevky: 46
Bydlisko: Kĺačany338
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ORC píše:
Prijemnou vyhodou by som to urcite nenazval. Prijemna vyhoda by to bola keby tam medzinapravovy diferak bol a dal by sa podla potrieb uzivatela otvorit alebo zatvorit.
Na to vsak inzinieri v spanielsku pri vyvoji D40 akosi zabudli. Aj ked vymyslene to maju, montovali to len do pathfinderu a nie do Navary.

A ten menej skuseny pilot si musi vybrat ci chce v 60tke na zasnezenej ceste bojovat s pretacavym (4x2) alebo nedotacavym (4x4) autom. Ani jedno ani druhe nieje idealne. Ale vzhladom na to ze Navara vdaka vykonu a dlzke vie byt extremne pretacava (4x2), priklanam sa radsej k pouzivaniu 4x4 na zasnezenych cestach.


Cavko...pozeram ze asi celkom rozumies offom. Myslis ze D40 nie je dobre auto pre cloveka ktory predtym stvorkoly nejazdil?


Str, 14.09.2011, 20:46
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24
Príspevky: 325
Bydlisko: Dudince
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale ani Pathfinder nemá medzidif.Má len nejakú elektronicky ovládanú spojku,ktorá zapína predok,keď začnú preklzovať zadné kolesá.To,že tam medzidif chýba je svätá pravda.Drobná rada-na zimu treba zaťažiť zadok napr. vreckom s pieskom.Inak sa to správa ako 170 koňový žigulák :smt162

_________________
LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka


Str, 14.09.2011, 21:09
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
TILDEE píše:
Cavko...pozeram ze asi celkom rozumies offom. Myslis ze D40 nie je dobre auto pre cloveka ktory predtym stvorkoly nejazdil?


:-D :-D ON HEJ, ON CELKOM ROZUMIE OFFOM :D ..celkom dost myslim.. :wink:

ja az tak velmi urcite nie ale urcite viem ze stvorkolka a stvorkolka je rozdiel.. je ine ci si sadnes do nejakeho SUV napr. Touareg nabombovaneho elektronikou kde to vsetko za teba riesi auto.. tam niekedy na smyklavej ceste ani nevies ze je smyklava, ale v tazsom terene nepochodis.. A ine je zas Offroad auto kde je manualne ovladana mechanicka stvorkolka, bez elektronickych systemov ako defender, patrol a pod.. tam sice ocenis prednosti v terene ale na smyklavej ceste pri vyssej rychlosti to uz nemusi byt az taka sranda udrzat to auto na ceste.. aj ked hodne zalezi na gumach.. takze dolezite asi vybrat podla urcenia.. ale to uz som sa rozbehol hodne offtopic..


Str, 14.09.2011, 21:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To TILDEE:
He-he diky. Celkom sa im snazim rozumiet kvoli tomuto: www.orc.sk a myslim ze Navaram D40 tiez celkom rozumiem kvoli tomuto: www.raid-adventure.com
Kedze som na D40 zatazeny tak odomna necakaj inu odpoved ako to ze je to idealne auto pre kazdeho :D

To marcek4x4:
Ano Pathfinder nema medzinapravovy diferencial v pravom zmysle slova (ma visko-spojku aku dnes pouziva kdekto) ale az tak technicky som to v tejto diskusii nechcel rozoberat. Pointa je ze Patf R51 vie mat aj uzamknuty stred ale vie mat aj 4x4 pouzitelne na ceste. A to je to co Navare trochu chyba. Aj ked mam pocit ze od modelu 2011 so 190 a 240 konovym motorom uz je moznost mat taku istu pridavku ako R51

To Maco:
Diky za poklonu :wink:
Navara sice je tiez v niektorych veciach zbytocne napchata elektronikou, ale este stale je to auto ktore musi ovladat sofer a nie rozne el. systemy. A vdaka tomu si na D40 na tej zasnezenej ceste mozes vychutnat kontrolovany smyk s 2,5 tonovym autom :-D

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Str, 14.09.2011, 22:24
Profil ICQ WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Maco píše:
je ine ci si sadnes do nejakeho SUV napr. Touareg nabombovaneho elektronikou kde to vsetko za teba riesi auto.. tam niekedy na smyklavej ceste ani nevies ze je smyklava, ale v tazsom terene nepochodis..

Nechcem zasierat temu, ale daj mu (tuaregu) nejake agresivnejsie ATcka, odmyslime si mozne sramy na karoserii, a zaplaces nad svojim vyrokom.
Dokonca si trufam povedat, ze tuareg sa bude vdaka elektronike bude skriabat na cestnych pneu tam, kde "normalny" offroad bude mat minimalne AT ... Tuareg je sice cestna limuzina, ale neda sa upriet ze VW tam napchal naozaj funkcne veci. (mozno je az skoda, ze robi prave len cestnu limuzinu).


Štv, 15.09.2011, 10:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zalezi, aky touareg, tie novsie asi tazko maju funkcne mechanicke uzavierky - prave koli majitelom, ktory si mysleli, ze maju offroad

elektronike, ktora sa brzdenim kolies a obmedzovanim vykonu motora snazi nahradit nieco mechanicke nepomozu ani MT pneu

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 15.09.2011, 13:28
Profil
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ved akurat sa chechcem.. nehovoriac o svetlej vyske, neschopnosti krizenia naprav, atd.. akoze videa s touaregom su putave.. ale su na pripravenych tratiach.. touareg ma NEPOCHYBNE super stvorkolku ale nie je to terenne auto.. on sice sa bude skrabat po snehu, mokrej trave a pod.. ale iba na spevnenom povrchu.. asi uznas ze v stope LKTcka v mazlavom blate by ti nepomohli ani cestne gumy ani MTcka a ani elektronika.. touareg nesplna zakladnu poziadavku offroadu.. nema ani jednu tuhu napravu.. len ono je uz potom na kazdom z nas co kto povazuje za terén..


Štv, 15.09.2011, 17:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Trochu dost sme odbocili od temy. Touareg sice nie je auto ktore by som tuzil mat, musim vsak povedat ze v terene ma velmi milo prekvapil. Robil som zopar akcii pre management VW a mal som moznost vyskusat Touaregy vsetkych specifikacii v roznych terenoch a povrchoch. Verzia v plnej "off road" vybave zvladla naozaj tolko ze vela ozajstnych offroad aut s menej skusenym vodicom by malo problem. Tym nechcem povedat ze Touareg je plnohodnotne off road auto, ale spomedzi SUV vynika naozaj dobrymi terennymi vlastnostami.

Maco píše:
nesplna zakladnu poziadavku offroadu.. nema ani jednu tuhu napravu..
- no ale to nema ani Hummer H1, a ani Mitsubishi Pajero V60, V80.
A bohuzial pri najnovsich autach to uz nema ani Patrol, Land Cruiser, Discovery....

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Štv, 15.09.2011, 17:52
Profil ICQ WWW
Koumák

Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30
Príspevky: 158
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no a aby sme sa spät priblizili k teme: ..pri D40 je lepsie kupit so seriovym dif.lockerom, alebo radsej bez a namontovat napr. ARB ???? diky..


Uto, 27.09.2011, 16:49
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No funkcne bude oboje, cenu ARB uzavierky + montaz cca vies, a cenovy rozdiel seriovej navary s a bez je aky ? Ak vyrazny, tak mozno je zaujimavejsie ist do ARB (ak nehrozi strata zaruky zo strany nissanu na nove auto).


Uto, 27.09.2011, 17:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04
Príspevky: 574
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aj ked hovorim proti sebe ako predajcovi ARB, ja by som opat isiel do Nissan seriovej uzavierky. Ked som pred casom kupoval moju D40 tak priplatok za diff lock bol cca 16tis skk. Je to o trochu menej ako ARB, a funguje to spolahlivo. Jediny maly problem je ze pri seriovej uzavierke za teba trochu rozhoduje elektronika a teda nie vzdy ju dokazes zapnut kedy ty chces ak ma auto pocit ze to nie je prave vhodne. Ale ak treba aj to sa da vyriesit :wink: Pri ARB si sam sebe panom a zapinas ho kedy chces, aj ked niekedy aj nevhodne.
Seriova uzavierka je ovladana elektromagneticky, t.j. oproti ARB odpada problem so vzduchom.
Za seriovu hovori aj dostupnost pouzitych ND. Ak budes raz na vrakovisku zhanat napr poloos tak na uzavierkovu napravu ich je plno ale na samosvor ako safranu.

_________________
..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.sk
Ironman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...


Uto, 27.09.2011, 22:25
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: