Dnes je piatok 10. mája 2024, meniny má Viktória a zajtra Blažena
Nissan Navara D40 - problem s 4x4
Autor |
Správa |
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
Cavte vsetci. Mam velky problem s mojou Navarou D40 rok2006 126kw. Ak jazdom na klasickom pohone zadnych kolies tak ide bez problemov ale ked zapnem 4x4 tak auto po par metroch zacne brzdit az zastane uplne a nie a nie sa rozbehnut...ako keby niekto zatiahol rucnu brzdu. Mozem aj pridat kolko chcem ale auto ako keby bolo zabrzdene. Môze to byt aj tym ze auto asi 6mesiacov stalo bez pohnutia a staci to len rozchodit??? Som z toho zufali...DAKUJEM.[/b]
|
Uto, 13.09.2011, 13:25 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Skor rozobrat ako rozchodit. Pises 6 mesiacov, tzn. ze predtym niekde stalo ? (bazar ?). Ak ano, nespoliehaj sa na predch, majitela a iniciativne to rozober ty.
Akurat mi nejde do hlavy, co tam moze brzdit.
Koleso, poloos, diff. Koleso sa toci v podstate furt, poloos pride k slovu pri 4x4 (pripadne ak je manualna volnobezka tak aj pri 4x2), takze diff ?
Ale to by asi zase robilo paseku vnutri ... Haluz. Ale pride mi to asi najpravdepodobnejsie.
|
Uto, 13.09.2011, 13:59 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
finder píše: Skor rozobrat ako rozchodit. Pises 6 mesiacov, tzn. ze predtym niekde stalo ? (bazar ?). Ak ano, nespoliehaj sa na predch, majitela a iniciativne to rozober ty.
Akurat mi nejde do hlavy, co tam moze brzdit. Koleso, poloos, diff. Koleso sa toci v podstate furt, poloos pride k slovu pri 4x4 (pripadne ak je manualna volnobezka tak aj pri 4x2), takze diff ? Ale to by asi zase robilo paseku vnutri ... Haluz. Ale pride mi to asi najpravdepodobnejsie.
No hej stalo u majtela co ho mal predtym ale volal som mu a povedal ze naozaj takyto problem nemal a ze nevie o nicom co by tam mohlo byt pokazene. Dnes to idem dat pozriet kamaratovi ale horsie je ze ani netusim co to môze byt. A nesignalizuje mi absolutne nic...
|
Uto, 13.09.2011, 14:03 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
finder píše: Skor rozobrat ako rozchodit. Pises 6 mesiacov, tzn. ze predtym niekde stalo ? (bazar ?). Ak ano, nespoliehaj sa na predch, majitela a iniciativne to rozober ty.
Akurat mi nejde do hlavy, co tam moze brzdit. Koleso, poloos, diff. Koleso sa toci v podstate furt, poloos pride k slovu pri 4x4 (pripadne ak je manualna volnobezka tak aj pri 4x2), takze diff ? Ale to by asi zase robilo paseku vnutri ... Haluz. Ale pride mi to asi najpravdepodobnejsie.
O zabudol som podakovat takze DAKUJEM. A este to diferencial to asi nebude...ved aj zadny nahon sam o sebe sa toci cez diferak nie? A vtedy problem nie je...
|
Uto, 13.09.2011, 14:05 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
No ale ja pisem o prednom. Nie je mi celkom jasne, ako funguje predny nahon, ale predpokladam, ze od prevodovky (rozvodovky ?), cez paku sa zacne tocit aj predny, ten roztoci poloosi, a nasledne sa zamknu volnobezky. (predpokladajme vychodzi tovarensky stav).
|
Uto, 13.09.2011, 14:46 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
finder píše: No ale ja pisem o prednom. Nie je mi celkom jasne, ako funguje predny nahon, ale predpokladam, ze od prevodovky (rozvodovky ?), cez paku sa zacne tocit aj predny, ten roztoci poloosi, a nasledne sa zamknu volnobezky. (predpokladajme vychodzi tovarensky stav).
Hejhej tak to ano potom. No idem si to este vyskusat podla manualu co som si dal prelozit. Je tam nieco pisane ako a kedy presne mam prepinat nahon. Tak to idem skusit mozno je to len tym ze som totalny amater a zle som to robil...dam vediet zatil DAKUJEM.
|
Uto, 13.09.2011, 14:49 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
No hlavne dufam, ze si nezapinal 4x4 na asfalte .
Tam by sa to potom mozno trochu mohlo tvarit, ze ti to "brzdi" ale asi nie az tak ako to popisujes.
Vdaka absencii medzidiffu, 4x4 vyhradne mimo cisteho asfaltu !!!
Kde si vlastne ten pohon 4x4 skusal ? Na hline, trave, strku ?
|
Uto, 13.09.2011, 15:01 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
Tak, tak presne ako pise Finder.
V ziadnom pripade sa na D40 nema pouzivat 4x4 na nespevnenom povrchu.
Auto nema medzinapravovy diferencial a pri pohone 4x4 na asfalte je samozrejme ze sa auto pri zatacani vzprieci a zabrzdi.
Vzhladom na velmi poddimenzovany predny dif si myslim ze taketo pouzivanie velmi dlho nevydrzi.
Neexistuje na D40 ziadna ina vec ktora by mohla sposobovat taky jav ako spominas. (volnobezky na D40 nie su)
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Uto, 13.09.2011, 15:12 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
ORC píše: Tak, tak presne ako pise Finder. V ziadnom pripade sa na D40 nema pouzivat 4x4 na nespevnenom povrchu. Auto nema medzinapravovy diferencial a pri pohone 4x4 na asfalte je samozrejme ze sa auto pri zatacani vzprieci a zabrzdi. Vzhladom na velmi poddimenzovany predny dif si myslim ze taketo pouzivanie velmi dlho nevydrzi.
Neexistuje na D40 ziadna ina vec ktora by mohla sposobovat taky jav ako spominas. (volnobezky na D40 nie su)
Ano tak som to teda vyskusal a je to presne tak ze to bolo spôsobene len mojim nespravnym pouzivanim...tak ako sa to ma pouzivat to funguje skvele . Bol som skusit aj 4x4 na pevnej komunikacii aj 4x4 do terenu a fakt som uneseny ved to lezie ako nejaky supermravec . To viete som totalny amater takze potrva kym vsetko spoznam. Velmi pekne vam obom dakujem za pomoc.
|
Uto, 13.09.2011, 15:27 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
finder píše: No hlavne dufam, ze si nezapinal 4x4 na asfalte . Tam by sa to potom mozno trochu mohlo tvarit, ze ti to "brzdi" ale asi nie az tak ako to popisujes. Vdaka absencii medzidiffu, 4x4 vyhradne mimo cisteho asfaltu !!! Kde si vlastne ten pohon 4x4 skusal ? Na hline, trave, strku ?
Jaj no ved skusal som to predtym na asfalte:D:D:D:D Ale uz viem neboj:)
|
Uto, 13.09.2011, 15:29 |
|
|
TILDEE
Učeň
Registrovaný: Uto, 13.09.2011, 13:11 Príspevky: 46 Bydlisko: Kĺačany338
|
TILDEE píše: ORC píše: Tak, tak presne ako pise Finder. V ziadnom pripade sa na D40 nema pouzivat 4x4 na nespevnenom povrchu. Auto nema medzinapravovy diferencial a pri pohone 4x4 na asfalte je samozrejme ze sa auto pri zatacani vzprieci a zabrzdi. Vzhladom na velmi poddimenzovany predny dif si myslim ze taketo pouzivanie velmi dlho nevydrzi.
Neexistuje na D40 ziadna ina vec ktora by mohla sposobovat taky jav ako spominas. (volnobezky na D40 nie su) Ano tak som to teda vyskusal a je to presne tak ze to bolo spôsobene len mojim nespravnym pouzivanim...tak ako sa to ma pouzivat to funguje skvele . Bol som skusit aj 4x4 na pevnej komunikacii aj 4x4 do terenu a fakt som uneseny ved to lezie ako nejaky supermravec . To viete som totalny amater takze potrva kym vsetko spoznam. Velmi pekne vam obom dakujem za pomoc.
No a tu som sa pomylil chcel som napisat 4H na asfalte a 4 LO v terene nie 4x4 a 4x4.
|
Uto, 13.09.2011, 15:30 |
|
|
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|
ahojte..
len tak som sa zamyslel cize: dalo by sa to chapat tak, ze napriek tomu alebo prave koli tomu ze navara D40 nema medzinapravovy dif., pri zapnutej 4H alebo 4LO (proste pri zapnutom predku) sa sprava tak, akoby bola zavreta uzavierka medzinapravoveho diferaku (keby tam bol)??? ČI???
|
Str, 14.09.2011, 18:33 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
Ano presne tak.
To ze tam nieje sa prejavuje tak ako keby tam bol a bol zamknuty.
Skoda len ze kedze tam nie je tak sa neda odomknut.
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Str, 14.09.2011, 19:03 |
|
|
Maco
Koumák
Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
|
|
Str, 14.09.2011, 19:47 |
|
|
ORC
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 30.05.2007, 10:04 Príspevky: 574 Bydlisko: Bratislava
|
Prijemnou vyhodou by som to urcite nenazval. Prijemna vyhoda by to bola keby tam medzinapravovy diferak bol a dal by sa podla potrieb uzivatela otvorit alebo zatvorit.
Na to vsak inzinieri v spanielsku pri vyvoji D40 akosi zabudli. Aj ked vymyslene to maju, montovali to len do pathfinderu a nie do Navary.
A ten menej skuseny pilot si musi vybrat ci chce v 60tke na zasnezenej ceste bojovat s pretacavym (4x2) alebo nedotacavym (4x4) autom. Ani jedno ani druhe nieje idealne. Ale vzhladom na to ze Navara vdaka vykonu a dlzke vie byt extremne pretacava (4x2), priklanam sa radsej k pouzivaniu 4x4 na zasnezenych cestach.
_________________..všetko pre váš OFF ROAD. www.offroad24.sk , orc@orc.skIronman4x4, Rugged Ridge, Asfir, ARB, AEV, SafariSnorkel, BullFace, Dick Cepek, Mickey Thompson, JamesBaroud, IPF, Pro Comp, Bushranger, FoxShox, Eibach, Misutonida, Delta4x4, AVM, ...
|
Str, 14.09.2011, 20:40 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|