4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=133&t=14158 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 20:31 ] |
Predmet príspevku: | Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
Cavte dravci. Prosim vas viete mi niekto poradit ako mam jazdit na NavareD40 cez zimu? Myslim vtedy ked su cesty mokre alebo neodhrnute-proste ked su cesty zle. Mam jazdit na zadnom nahone alebo 2x4 ci 4x4? ![]() ![]() ![]() Velmi pekne vam dakujem zatial ste mi len pomohli tak dufam ze aj teraz pomôzete. A zelam krasne Vianoce ![]() |
Autor: | finder [ Str, 21.12.2011, 20:53 ] |
Predmet príspevku: | Re: Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
TILDEE píše: Mam jazdit na zadnom nahone alebo 2x4 zadny = 4x2 TILDEE píše: Myslim vtedy ked su cesty mokre alebo neodhrnute-proste ked su cesty zle. Ak sa povrch cesty bude striedat (sneh, asfalt, sneh), plati 4x2. Ak si myslis, ze je poladovica, tak kludne 4x4, ale tu sa skor oplati mat stisnuty ritny zvierac a noha na plyne len velmi zlahka a oci na stopkach ... eee - tato sranda ma medzidiff ci ee ? Skor nie, ale nie som si isty ... |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 21:52 ] |
Predmet príspevku: | Re: Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
Aha no ale ked mam 4x4 tak auto ma uz pri 50ke a zaradenej 6ke nejakych 2500 otacok. A nemôzem stale jazdit na 4x2??? Nevadi to napr autu? No a zvierac mam aj tak stale v plnom nasadeni:D:D:D |
Autor: | finder [ Str, 21.12.2011, 22:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Ad 1 - nequotuj cely predchadzajuci prispevok. Ad 2 - vidim, ze v tom mas gulas. Otacky s pohonom ziadno nesuvisia. S pohonom 4x4H ak uz nieco suvisi, tak rychlost. Pri klasickom pohone bez medizidiffu (terro, patrol) nissan uvadza, ze ho je mozne pouzit myslim do 100 km/h. A ano, stale jazdis 4x2 (na zadku). (ibaze by si mal pohon ako fred flinston, lebo iny pohon ako 4x2 alebo 4x4 nie je ![]() Takze este raz. Ak sa pri pohynani z miesta (na rovine) budes smykat, zapni 4x4. (ujazdeny sneh, neujazdeny hlbsi sneh, poladovica, teoreticky este hlboka rozmocena brecka). Dobrym ukazovatelom je pre teba aj zatocenie a brzdenie. Ak je aj pri malej rychlosti brzdna draha pomerne dlha, resp. sa zle zataca (predne kolesa si ziju svojim zivotom), kludne rad 4x4. Ak sneh skonci (jazdne podmienky sa zlepsia) okamzite 4x2. |
Autor: | marcek4x4 [ Str, 21.12.2011, 22:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
[quote="TILDEE"]Aha no ale ked mam 4x4 tak auto ma uz pri 50ke a zaradenej 6ke nejakych 2500 otacok. No ale to máš zaradenú aj redukciu! 4x4 zaradíš keď prepneš z prvej do druhej polohy.Z 2WD do 4WD |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 22:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
Chalani dakujem ale ja mam gulas aj teraz. ![]() |
Autor: | Palan [ Str, 21.12.2011, 22:55 ] |
Predmet príspevku: | Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
Tildee: 1 poloha paky resp.asi spinaca 2wd-zapnuty zadny nahon 2 poloha 4H-pripajas predny nahon-cestna rychlost 3 poloha 4LO-zapnuty predny nahon plus redukovana rychlost do tazsieho terenu |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 23:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
Palan píše: Tildee: 1 poloha paky resp.asi spinaca 2wd-zapnuty zadny nahon 2 poloha 4H-pripajas predny nahon-cestna rychlost 3 poloha 4LO-zapnuty predny nahon plus redukovana rychlost do tazsieho terenu Aha takze ked je napr...miestami sucha cesta miestami mokra kusok snech a bacorinka a kusok zasa strk z posipov tak kludne môzem 4H??? Lebo v manuali po prelozeni do slovenciny som vycital ze by sa to malo pouzivat na suchych cestach. Vies bal som sa ze sa mi pokazi auto tak jazdim na zadku a to su drifty na kazdom kusku:D Drsne jazdenie:D |
Autor: | Palan [ Str, 21.12.2011, 23:14 ] |
Predmet príspevku: | Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
neviem ci to ma medzinapravovy diferencial ale ak nema tak si si to prelozil zle,pretoze natvrdo pripojeny predny nahon na suchom podklade by mohol narobit velku sarapatu(najskor by si to asi odniesli poloosi alebo klby),takze pouzivat iba na klzkom podklade kde maju kolesa moznost presmyknut,a pri zapnutom prednom nahone treba davat pozor hlavne v zakrutach pretoze pri absencii medzidifu ma auto tendenciu ist rovno |
Autor: | Palan [ Str, 21.12.2011, 23:20 ] |
Predmet príspevku: | Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
este aby som upresnil,pri priamej jazde na tvrdom podklade so zapnutym predkom nehrozi nic,poskodenie hrozi pri vytoceni kolies pretoze vtedy maju kolesa rozne otacky a absencia medzidifu zapricini ze nema tie otacky co vyrovnat a vtedy by mohlo dojst k tomu poskodeniu |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 23:24 ] |
Predmet príspevku: | Re: Nissan Navara D40 jazda na zimnych komunikaciach |
Palan píše: neviem ci to ma medzinapravovy diferencial ale ak nema tak si si to prelozil zle,pretoze natvrdo pripojeny predny nahon na suchom podklade by mohol narobit velku sarapatu(najskor by si to asi odniesli poloosi alebo klby),takze pouzivat iba na klzkom podklade kde maju kolesa moznost presmyknut,a pri zapnutom prednom nahone treba davat pozor hlavne v zakrutach pretoze pri absencii medzidifu ma auto tendenciu ist rovno Aha no môze byt ze translator mi to prelozil bez zaporu teda namiesto nepouzivat tam bolo pouzivat. ![]() ![]() |
Autor: | finder [ Str, 21.12.2011, 23:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak este raz a pomaly: 2H - len zadok - celorocne (aj v zime, ak nie je sneh) 4H - zadok+predok, cele spolu do rychla, 0-100 km/h - podla potreby, tam kde potrebujes ist rychlo, a potrebujes alebo vyuzijes predny nahon (polne cesty s bacorinami, mokra luka, sneh na asfaltke, atd). 4H len tam, kde si ma moznost predok prehrabnut !!! (cize nie cisty asfalt, tam to bude trpiet, volobezka alebo homos v prdeli). 4L - ako 4H ale cele do pomala a sily, 0- cca 45 km/h - Prudke stupania v terene, ale kludne aj zasnezeny stupak na asfaltke, kde sa sunies pomalicky v kolone za chudakom kamionistom, ktory kazdu chvilu zastane. Ak by si mal volnobezky manualne, vies to vyuzit aj do kopca pri tahani velkeho nakladu (auto na privesnom voziku, nejaky ten 4-nohy konik, lod, atd). |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 23:45 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: Tak este raz a pomaly: 2H - len zadok - celorocne (aj v zime, ak nie je sneh) 4H - zadok+predok, cele spolu do rychla, 0-100 km/h - podla potreby, tam kde potrebujes ist rychlo, a potrebujes alebo vyuzijes predny nahon (polne cesty s bacorinami, mokra luka, sneh na asfaltke, atd). 4H len tam, kde si ma moznost predok prehrabnut !!! (cize nie cisty asfalt, tam to bude trpiet, volobezka alebo homos v prdeli). 4L - ako 4H ale cele do pomala a sily, 0- cca 45 km/h - Prudke stupania v terene, ale kludne aj zasnezeny stupak na asfaltke, kde sa sunies pomalicky v kolone za chudakom kamionistom, ktory kazdu chvilu zastane. Ak by si mal volnobezky manualne, vies to vyuzit aj do kopca pri tahani velkeho nakladu (auto na privesnom voziku, nejaky ten 4-nohy konik, lod, atd). Ano uz tomu rozumiem:) Chalani velmi pekne vam dakujem za rady aj za ten humor (som sa nasmial). Veeeelmi ste mi pomohli a hlavne mojej krasnej Navare:) Sledujte toto forum (ved urcie sledujete) a ked zbadate prispevok od TILDEE tak viete ze som zas nieco pohnojil:D:D:D Este raz vsetkym dakujem!!!:) |
Autor: | TILDEE [ Str, 21.12.2011, 23:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Jaj a este-prepacte ze som qotoval cele prispevky ale velmi malo sa zatial vyznam a este aj som tu cez Iphone. |
Autor: | Martinoff [ Štv, 22.12.2011, 9:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Navara nemá medzinápravový diferenciál. Ináč, ja ho na L200-ke mám a je fajná vec. Ale dvojtonový pickup na ľade aj tak docela sranda - včera som minul kandeláber asi o 3 cm. ABS ma začína fakt srať. ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |