4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan navara, divne klepotanie
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=133&t=4722
Stránka 1 z 1

Autor:  Sparco505 [ Štv, 22.05.2008, 11:24 ]
Predmet príspevku:  Nissan navara, divne klepotanie

Caute chcel by som sa opytat cim to moze byt ze nasa Navara (r.v. 2004, 2.5 DDTI )iba za studena tak divne klepoce cca 2 min a potom to prestane, tatko to chcel dat aj do servisu ale ked to tam dame tak uz to neklepoce :-D ....neviete nahodou ??? dik

Autor:  bull4x4 [ Štv, 22.05.2008, 11:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan navara, divne klepotanie

mozno nespravny olej

Autor:  Sparco505 [ Štv, 22.05.2008, 11:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan navara, divne klepotanie

Sa mi zda ze ho uz dal vymenit, ale uz sa to tusim lepsi zacal tankovat tu drahsiu naftu (V-Power Diesel).....dufam ze to nebude robit teraz uz aj tak byva teplo vonku tak newieme :-D

Autor:  bull4x4 [ Štv, 22.05.2008, 12:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan navara, divne klepotanie

mal som na mysli olej 5W ,ktory je dost riedky a cim je teplejsie tak este viac, a ked ho cez den prvy krat nakopnes tak musi natlakovat zdvihatka ventilov - samozrejme hovorim len co som odskusal, kludne to moze byt nieco ine

typ olej, ktory sa ma ako pouzivat je v manuale auta, a myslim, ze to tu aj niekde najdes

b

Autor:  Sparco505 [ Štv, 22.05.2008, 12:05 ]
Predmet príspevku: 

OK ...dik

Autor:  Martin 4 [ Štv, 22.05.2008, 12:31 ]
Predmet príspevku: 

... by som si myslel, že klepocú hydroštely na ventiloch (ak ich Navara to ročníku a prevedenia má. S údivom som sa dozvedel, že napr. Patroly v RD28 to majú podla roku výroby rôzne. Niektoré majú hydroštely, iné nie)
Ale 2 minúty sú strašne veľa :shock: (fakt sú to dve minúty? stopoval si to?) . Aj po nahodení dlho odstaveného motora vo velkom mraze musí byť za 30 až 50 sekúnd motor natlakovaný a hydroštely vymedzené. Ako rýchlo po nahodení ti zhasne kontrolka mazania?

Uváž, či nie je v motore moc hustý olej (hustý olej spomaluje natlakovanie mazacieho systému)

Daj si premerať tlak v mazacom systéme. (pomalé natlakovanie môže spôsobiť nedostatočný tlak dávaný olejovým čerpadlom, alebo únik tlaku cez niektoré uloženie, alebo aj unavená spružinka vo ventile riadiacom tlak mazania. Olejové čerpadlo môže byť priškrtené napr. zanesením sacieho koša usadeninami uvolnenými z motora po prechode na kvalitnejší - viac aditivovaný olej. Ale 4 roky starý motor hádam nikdy nechodil na minerál. Nenalial si tam náhodou full syntetiku bez znalosti čo tam bolo pred tým?)

U Navár som viackrát počul/čítal škaredé klebety o máznutých klukových ložiskách. Chytené šálka by mohla odpúšťať vela oleja a tým znižovať tlak v systéme. To sa tiež uvidí pri meraní tlaku v systéme.

Niektoré motory (neviem ako Navara, ale RD28 v Patrole áno) majú v predpísanom olejovom filtri takú planžetu, ktorá funguje ako spätný ventil. Nedovolí spadnutiu oleja do vane po odstavení a tým urýchli natlakovanie motora po nahodení. Ak nemáš správny filter, tak rozmerovo a šroubením môže pasovať, ale absencia tej planžety spôsobí stečenie oleja a tým dlhú dobu predmazania po štarte.

Autor:  HONZA.S [ Štv, 22.05.2008, 12:33 ]
Predmet príspevku: 

Oleji bych to nepřičítal. Něktré diseli hlavně přímovstřikové klepou než se trochu ohřejou. Čím větší zima tak víc , pak už je to vždy OK. Teď jde o to zda to klepání tam bylo vždy nebo až teď se objevilo a nikdy to nedělalo. Disel se má nechat taky chvíli povrčet když je studeneju než vyjedu a né mu hned nakládast.

Autor:  Sparco505 [ Štv, 22.05.2008, 12:37 ]
Predmet príspevku: 

No tak mas asi pravdu s tymi 2 min. som to asi prehnal moze to byt jak si hovoril.....diky moc

Autor:  Karlito [ Štv, 22.05.2008, 14:34 ]
Predmet príspevku: 

Brat pred 3 týždňami dorobil generálku Navary. Motor 2,5 DiD - šla nová kľuka... nedala sa ani prebrúsiť!

To pri 200Tkm, do tej doby, nový polomotor, hlava, turbo...

-ka-

PS: už sa rozhodol, že ju predá.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/