Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 09.07.2025, 20:31
Dnes je streda 9. júla 2025, meniny má Lujza a zajtra Amália




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Krizenie IFS 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Čo je to 5-link a 3-link?

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Štv, 23.08.2007, 20:50
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
počet "linkov" = počet ramien ktoré vedú nápravu proti zvyšku auta.

3 link (napr. u Patrola predok) = dve pozdĺžne ramená + panhardská žrď naprieč. (jednoduché, dosť nezničitelné, s výrazným stabilizujúcim efektom, nie príliš kríživé, geometria sa nenastavuje, resp leda výmenou elastomerových púzdier za asymetrické (caster kit) alebo pridaním nastavovacích súčiastok (caster plates))

5 link (napr. u Patrola zadok) dve pozdĺžne ramená dole + dve pozdĺžne ramená hore + panhardská žrď naprieč. (zložitejšie, časom sa vymačkajú gumové uloženia, výborne kríži, nemá stabilizujúci efekt)

Takto :
Obrázok
vyzerá kit na prestavbu Patrolieho predku na 5 link.
(až budem velký, také si kúpim)

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 23.08.2007, 21:15
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Super, dík zase som trochu múdrejší.

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Štv, 23.08.2007, 21:47
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s tymi stabikmi pani mate pravdu vsetci a aj nikto


totiz najspravnejsie hovori TOMRS

ak das stabik prec (citelnejsie u IFS) tak cim das tvrdsi podvozok tym menej budes citit ze tam stabik nie je

myslim si osobne , ze dost vela ludi si zamiena pojmy s dojmami

stabilizator totiz nestabilizuje auto v chapani nejakeho trasenia a skackania ako som uz x krat pocul

a hlavne ak sa ma dat prec a podvozok je dostatocne tuhy aj vsetko ostatne musi byt TIP TOP aby sa to spravalo dobre , cize tazko budete skusat zhadzovat stabik na aute s capmi pred dozitim , tlmicmi tlmiacimi na 30% a vybitymi gumami v ulozeniach ...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 23.08.2007, 22:23
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hugo píše:
yoyo.. to som uz pozeral tak pol roka dozadu, a celkom to vyvracia teoriu o tom ze ifska nevie krizit... ba priam to ma este aj vyhody (skryty diff) :)
ale netreba zabudat ze ifs bez stabilizatora = ciste dobrodruzstvo na ceste :D


Ja mam presne toto auto na fotke a bez stabilizatorou - absolutne ziadny problem - myslim ze cele to bude o tlmicoch (dokonca aj tie mam starea nemenil som ich). Auto sa viac naklana - to je vsetko - tam kde som pred tym mohol ist v zakrute 90 musim ist teraz 80 - ziadny problem - a fakt na asfalte jazdim dost vela (presuny na akcie).


Pia, 24.08.2007, 8:43
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
onô.... IFS môže geometricky krížiť jak besné..... kludne môže byť riešené tak, že jedno kolo bude v kanáli, druhé vyložené na streche.... ale celé to stojí a padá na tom, čo znesú homokĺby hnacích hriadelov.

Tie superkríživé autá na IFS čo vidíte na amerických opbrázkoch nemajú sériové kĺby ani poloosy.

To sú heavy duty kĺby ktoré sú konštrukčne aj materiálovo prispôsobené velkým uhlom zalomenia.

Bláznivé vehikle triedy ProTruck s ktorými sa jazdí závod Baja majú komplet IFS (tie autá strávia polovicu závodu v lufte pri skokoch) a zdvih na pérovaní je pomaly okolo metra.

Ako funguje ozajský podvozok vidno tu :
http://youtube.com/watch?v=A4u4ShAntjg

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 24.08.2007, 9:29
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Ako funguje ozajský podvozok vidno tu :
http://youtube.com/watch?v=A4u4ShAntjg


...no, ale to už je o niečom inom. :roll:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pia, 24.08.2007, 9:42
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A väčšina áut na pretekoch typu Baja má len zadný náhon :-)

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Pia, 24.08.2007, 10:06
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To skôr buginy....
... Protrucky majú 4x4...

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 24.08.2007, 11:12
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Vcera som nahodou nasiel, tak som si dovolil to sem dat ..
Pre nazornost niekomu do buducna to asi bude stacit ..
---------------------
Obrázok Obrázok

Obrázok Obrázok

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 24.08.2007, 11:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ono hodne zalezi na dlzke ramien, s kratkymi ramenami je to na H...
bohuzial je len malo aut, na ktore sa daju lahko zohnat dlhsie ramena, keby takato moznost bola u Nivy tak to tam uz mam spolu s pevnostnymi polosami(aspon kym tam nenaprasim tuhu napravu, co by som potom mozno uz ani neriesil)

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Pia, 24.08.2007, 11:57
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
...keď už odtialto vyháňate tuhé nápravy... :lol: tak len na záver....

Aj u tuhých závisí na spôsobe zavesenia. Patrol Y (60 aj 61) má celú prednú nápravu akože stabilizátor. Vykríženie spôsobí velké napätie v silentblokoch čo držia nápravu na ramenách a preto sa snží vrátiť do pôvodnej polohy. Čo škodí pri krížení v teréne, ale zase umožnuje vcelku beztrestne odmontovať stabilizátory.

Keď sa na GR prekope predok na 5-link, tak sa jazda po ceste stáva adrenalínovou záležitosťou ktorú jeden český kolega komentoval slovami "jede to jak koráb na vlnách a v každé zatáčce drhnu zrcátkama o asfalt"


Tu by som doplnil, že kto videl stabilizátory na GR Y60 vie si raz dva zrátať akú asi majú funkčnosť nakoľko majú tak 1,5cm primer....


Pia, 24.08.2007, 12:09
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: