4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Dve Baterky - načo??? http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=1407 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Hugo [ Uto, 27.03.2007, 10:09 ] |
Predmet príspevku: | Dve Baterky - načo??? |
Doteraz som si myslel ze na LC su dve baterky koli 24V starteru. ale starter je na 12V a baterky su napojene paralelne. tak naco su tam 2 ? neviete niekto? |
Autor: | diesel [ Uto, 27.03.2007, 11:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Dve baterky sú fajn ak má človek naviják, webasto, alebo iný pažravý spotrebič. Je dobré mať zapojený takýto spotrebič na jednu baterku a druhá slúži len čisto pre auto a štartovanie. Treba akurát taký elektronický sersam, ktorý zabezbečí aby sa obe dobíjali ale navzájom sa nevybíjali. Ja perspektívne tiež chcem dve baterky. Sersam už mám len čakám, že sa naskytne nejaká výhodná kúpa baterky. 8) |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 27.03.2007, 14:58 ] |
Predmet príspevku: | |
diesel píše: Treba akurát taký elektronický sersam, ktorý zabezbečí aby sa obe dobíjali ale navzájom sa nevybíjali. ...nemusi byt ani taky sersam...staci sikovne zapojenie a je to...tri roky jazdim s sikovnym zapojenim bateriek a funguju spolahlivo. Je viacero variant tak kazdy si musi premysliet co presne chce a podla toho vymysliet zapojenie. |
Autor: | IvoLUCKY [ Uto, 27.03.2007, 16:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Citácia: ...staci sikovne zapojenie a je to...tri roky jazdim s sikovnym zapojenim bateriek a funguju spolahlivo No sak nerob okolky a pochval sa ( alebo utekaj na patentovy urad ) |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 27.03.2007, 17:22 ] |
Predmet príspevku: | |
IvoLUCKY píše: Citácia: ...staci sikovne zapojenie a je to...tri roky jazdim s sikovnym zapojenim bateriek a funguju spolahlivo No sak nerob okolky a pochval sa ( alebo utekaj na patentovy urad ) no co ja som vseved.... prvy predpoklad zvazit aku mam a aku chcem pridat baterku...samozrejme o narokoch na miesto sa nebavim druhy zvazit ci to alternator zvladne a ked su prve dva predpoklady OK tak si treba kupit solenoid ako je v ovladani navijaka ( trebars od Rada ) a ak chcete mat moznost aj nudzoveho startu tak aj jedno tlacitko.... baterky zapojit paralelne cez solenoid...poznamka prepojovacie kable dostatocneho priemeru solenoid sa bude ovladat 12V po zapnuti klucika tj solenoid sa zopne az zapnes klucik pozor tych 12V priviest na solenoid cez diodu tlacitkom nudzoveho staru v pripade potreby privedieme 12V zo zaloznej baterky na solenoid ...ja viem je to pre mnohych nezrozumitelne ale elektrikar to pochopi |
Autor: | low [ Uto, 27.03.2007, 20:42 ] |
Predmet príspevku: | |
jo jo mam to uplne stejne jako DanoDEF, dve 105Ah a jsem bez problemu |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 27.03.2007, 21:27 ] |
Predmet príspevku: | |
tak isto (spolu 160 Ah), ale z úsporných dôvodov namiesto solenoidu len ručný odpojovač z náklaďáku. |
Autor: | DanoDEF [ Uto, 27.03.2007, 22:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: tak isto (spolu 160 Ah), ale z úsporných dôvodov namiesto solenoidu len ručný odpojovač z náklaďáku. vyhovujuce riesenie....len netreba na to zabudnut...v tom pripade to nie je automaticke a hrozi vybitie obidvoch bateriek. ...ja osobne 192Ah |
Autor: | marcek4x4 [ Uto, 27.03.2007, 23:01 ] |
Predmet príspevku: | |
otázočka.na čo treba dať diodu na privod ku solenoidu?mne sa páči najviac riešenie dve rovnaké baterky paralelne bez zbytočných ,,sersamov".však keď sú rovnaké majú rovnaký vnutorný odpor a nemali by sa navzájom vybijať.ako píše Hugo má ich v toyke paralelne .alebo tam má tiež nejaký sersam?to vybíjanie beriem keď je napr. jedna baterka trakčná,lebo je to úplne inakšia baterka/má výrazne vyšši vnutorný odpor,inú nabíjaciu aj vybíjaciu charakteristiku nemýlimli se ![]() |
Autor: | GaboSB [ Uto, 27.03.2007, 23:01 ] |
Predmet príspevku: | |
Ináč výrobcovia batérií sa uberajú správnym smerom. Tak napr. veľkosť aku 12V 180Ah, je dnes veľká ako donedávna 12V 135-145Ah. A tie sú tiež o čosi menšie. ![]() |
Autor: | DanoDEF [ Str, 28.03.2007, 7:56 ] |
Predmet príspevku: | |
marcek4x4 píše: mne sa páči najviac riešenie dve rovnaké baterky paralelne bez zbytočných ,,sersamov". takto si iba zvysis kapacitu ale stale mozes ostat vysiet na vybitie baterky zabudnutym spotrebicom. solenoid ovladany od spinacej skrinky ti zabezpeci, ze po vypnuti zapalovania sa jedna baterka odpoji a sluzi ako zaloha v pripade vybitia prvej. ...kapisto ??? |
Autor: | marcek4x4 [ Str, 28.03.2007, 15:36 ] |
Predmet príspevku: | |
DanoDEF píše: solenoid ovladany od spinacej skrinky ti zabezpeci, ze po vypnuti zapalovania sa jedna baterka odpoji a sluzi ako zaloha v pripade vybitia prvej. ...kapisto ??? kapisto ![]() som si dovolil editnúť ti citáciu... diesel |
Autor: | DanoDEF [ Str, 28.03.2007, 17:16 ] |
Predmet príspevku: | |
marcek4x4 píše: DanoDEF píše: solenoid ovladany od spinacej skrinky ti zabezpeci, ze po vypnuti zapalovania sa jedna baterka odpoji a sluzi ako zaloha v pripade vybitia prvej. ...kapisto ??? kapisto ![]() som si dovolil editnúť ti citáciu... diesel ...no na to abý si netlacil elektriku v pripade pouzitia tlacitka nudzoveho staru do celeho auta ale iba do solenoidu...mohol by ti v tom momente tlacitkom pretiect dooost velky pruz ak by hlavna baterka bola hlboko vybita.... kapisto II. |
Autor: | marcek4x4 [ Str, 28.03.2007, 22:07 ] |
Predmet príspevku: | |
kapisto |
Autor: | Hugo [ Štv, 29.03.2007, 8:59 ] |
Predmet príspevku: | |
ok tak to by sme mali... nechce este niekto hodit schemu optimalneho zapojenaia tychto dvoch baterii ? |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |