4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Landcruiser 80
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=16454
Stránka 1 z 5

Autor:  Rado94 [ Ned, 13.01.2013, 14:36 ]
Predmet príspevku:  Landcruiser 80

Zdravím som tu úplne nový a Offroad ma zaujíma už dosť dlhú dobu a v celku dosť sa mi páči TOYOTA LANDCRUISER 80...avšak všimol som si že sú HDJ80 a FJ80 aký je medzi tým rozdiel? aké su viac dostupné na Slovensku ?....majú tuhú nápravu avšak osobne som ešte OFFROAD nejazdil je to v teréne lepšie ako nezávisla náprava alebo je to horšie ?....napríklad auto by sa využívalo na expedície občas nejaký tažší terén a vo väčšine bežné lesné cesty a tak je to auto schopné zvládnuť nejakú expedíciu a tažký terén alebo je lepší PATROL ?...polemizujem tiež nad Patrolom Y61 tiež vyzerá užasne a sú naňho vynikajúce ohlasy...diely sú lacnejšie pre PATROL alebo pre LC ?..ktoré auto by ste si vybrali v prípade žeby ste si šli kúpiť nejaký OFF ? :)..zatiaľ si len zbieram informácie a chcem vedieť vaše skúsenosti s týmito autami na základe ktorých by som sa potom rozhodol pri kúpe :) :) Ďakujem všetkým za rady a tipy :)

Autor:  gibson [ Ned, 13.01.2013, 14:50 ]
Predmet príspevku: 

dobra volba, ked uz tak hladaj cerziu ktora ma vsetky uzavierky
LJ80 nepoznam, mozno mas na mysli LJ70
urcite tuhe napravy, je to menej pohodlnejsie ako nezavisle/a ale na offroad tuhe...
nahradnych dielov mas na nissan urcite viac a dostupnejsie
na toyotu je vsetko drahe ale je to stara spolahliva TOYOTA!
sumarum toyota draha kupa a nahradne diely, 4,2 nesmrtelny motor, ked uz tak 3 uzavierky
patrol - studuj forum
ja by som bral HDJ80 :D

Autor:  Rado94 [ Ned, 13.01.2013, 15:03 ]
Predmet príspevku: 

och pardon pomylil som sa myslel som FJ80 nie LJ80 :-) ....aha a ako zistim ktora ma vsetky uzavierky ? :)...moc sa do toho este naozaj nevyznam takze neviem to tak zistit :D :( ....o PATROLOCH som tu cital dost vela celkom si ich chvalia tu ako vidim :)...ale neviem dost mi fandi TOYOTA ale aj NISSAN je vyborny :-) ....tak snazim sa tu zistit co skor :-) no hej to je pravda TOYOTA stara kvalita :-) ....ale zas ak budu diely velmi drahe neviem no....necham to na Vas VY SKUSENI TU ROZHODNITE CO BY BOLA LEPSIA VOLBA :-)

Autor:  jankarol [ Ned, 13.01.2013, 15:04 ]
Predmet príspevku: 

Serus no ja mam LJ70 mozem povedat ze super stroj som s nou velmi spokojny co sa tyka prechodnosti spolahlivosti je fakt 100% ( aj ked bola nejaka porucha stale dosla domov po svojich naposledy z rozbitym zadnym diferencialom z Brezna do VT :-D ) no a tu sme pri cenach dielov Toyota vs.Nissan toyota je v autorizovanych servisoch brutalne draha pre porovnanie komplet cely zadny dif zo samosvorom 2800 eciek no po niekolkych tyzdnoch konkretne po 42 dnoch a obvolavaniu celeho slovenska ceska ukrajiny prakticky celej strednej europy som narazil na cloveka co mi dotiahol celu komplet zadnu napravu za nejakych 500eciek takze ked nahradne diely tak cez poliakov tam...ako som sa dozvedel skupuju cele auta z Talianska a tak a rozoberaju na suciastky....(nakoniec som rad ze som pri zhanani dielov ziskal par tel.cisel ludi ktory ochotne poradia pomozu pripadne zozenu diel takze by ma uz nemalo nic prekvapit...) No Nissan Patrol nazval by som ho ikonou terennych aut aj ked som sa dal na Toyku stale vnutri nieco vravi ze patrol ale diely lacnejsie pre porovnanie ked dif na toyku pouzivany horko tazko zotenies za 500e na patrol ho najdes od 200 do 300 e ...co sa tyka tvoje otazky na prednu napravu ci tuhu :-) na to lahka otazka kdesi tu na fore som cital aky je rozdiel medzi kategoriou off road a SUV off road ma tuhu napravu ....jednoduche a vystizne...kazdopadne vela citaj a pytaj sa ludi tu na fore je fajt par odbornikov co jazdia asi od perinky a fakt rozumeju tymto auta prajem ti vela stastia pri vybere a ked sa rozhodnes urcite daj vediet ako preco :-)

Autor:  peto SB [ Ned, 13.01.2013, 20:25 ]
Predmet príspevku:  Re: Landcruiser 80

Rado94 píše:
Zdravím som tu úplne nový a Offroad ma zaujíma už dosť dlhú dobu a v celku dosť sa mi páči TOYOTA LANDCRUISER 80...avšak všimol som si že sú HDJ80 a FJ80 aký je medzi tým rozdiel? aké su viac dostupné na Slovensku ?....majú tuhú nápravu avšak osobne som ešte OFFROAD nejazdil je to v teréne lepšie ako nezávisla náprava alebo je to horšie ?....napríklad auto by sa využívalo na expedície občas nejaký tažší terén a vo väčšine bežné lesné cesty a tak je to auto schopné zvládnuť nejakú expedíciu a tažký terén alebo je lepší PATROL ?...polemizujem tiež nad Patrolom Y61 tiež vyzerá užasne a sú naňho vynikajúce ohlasy...diely sú lacnejšie pre PATROL alebo pre LC ?..ktoré auto by ste si vybrali v prípade žeby ste si šli kúpiť nejaký OFF ? :)..zatiaľ si len zbieram informácie a chcem vedieť vaše skúsenosti s týmito autami na základe ktorých by som sa potom rozhodol pri kúpe :) :) Ďakujem všetkým za rady a tipy :)

Rozdiel medzi HDJ a FJ je v motorizácii
FJ80 benzin radovy šesťvalec R6 3955cm 114kW
FZJ80 Benzin R6 4477cm 140kW
HZJ80 Diesel R6 4164cm 96kW
HDJ80 Diesel 4164cm 123kW /125kW
Na rozdiel od patrola je to stala štvorkolka ma medzinápravovy diferenciál čiže pri dlhých presunoch expediciach nevieš vypnut predok ako na patrole ale zas ma štandarne prednu uzavierku od výroby. Problem je cena lebo aj ked su to 15 a viacročne auta su drahé. A patrol vs LC 80 obe auta maju +aj - a ani jedno nebude bezudržbove vyber je na tebe.

Autor:  jenki [ Ned, 13.01.2013, 22:24 ]
Predmet príspevku: 

Niekde som sa dočítal, že HDJ80 Diesel 4164cm 123kW /125kW sa robil aj s vypínaním/odpájaním prednej nápravy.
Jednalo sa o "pracovnú" verziu s celkovo slabšou výbavou. Ale viac o tom neviem. Iba ak toto:
Pohon všech čtyř kol se vyskytuje ve dvou verzích – jako trvalý (full-time 4WD) a s možností ručního připojení přední nápravy (part-time 4WD). Při koupi vozu se vyplatí povšimnout si právě toho, protože automobily s možností manuálního připojení přední nápravy jsou ochuzeny o největší přednost modelu.

Autor:  JOE66 [ Ned, 13.01.2013, 22:28 ]
Predmet príspevku: 

Ja som zase cital na ceskom fore,ze tie predne uzavierky na80 co ich maju v serii sa rad,,odpajaju na vecnost,, pri cuvani :-D

Autor:  jankarol [ Ned, 13.01.2013, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

Ten kto videl fabricku uzavierku z 80tky a porovnani si ju z napríklad ARB pochopí aky je rozdiel v prevedeni taky blud ze odchádza pri cuvani je hlúposť kto ma predstavu co je uzávierka a na akom princípe funguje vie ze ci auto cuva ci ide dopredu je jedno....!!! 80tky s fabrickymi uzavierkami majú označenie myslím VX

Autor:  Rado94 [ Ned, 13.01.2013, 23:06 ]
Predmet príspevku: 

Takže bolo by lepšie kúpiť teda PATROLIKA ? a prípadne ak by som chcel tak prednu uzávierku by som si dal dorobiť ? :-) ...s tou cenou sú tie TOYOTY na tom dosť dobre pýtaju za nich slušne veľké peniaze co je v podstate už celkom problém...bolo by teda lepšie ísť do lacnejšieho PATROLA a dorobiť prípadne úpravy ? :-)

Autor:  peto SB [ Ned, 13.01.2013, 23:14 ]
Predmet príspevku: 

jenki píše:
Niekde som sa dočítal, že HDJ80 Diesel 4164cm 123kW /125kW sa robil aj s vypínaním/odpájaním prednej nápravy.
Jednalo sa o "pracovnú" verziu s celkovo slabšou výbavou. Ale viac o tom neviem. Iba ak toto:
Pohon všech čtyř kol se vyskytuje ve dvou verzích – jako trvalý (full-time 4WD) a s možností ručního připojení přední nápravy (part-time 4WD). Při koupi vozu se vyplatí povšimnout si právě toho, protože automobily s možností manuálního připojení přední nápravy jsou ochuzeny o největší přednost modelu.

Jenki postreh :smt023 som preštudoval mudru knižku a maš pravdu je ram rozdialna pridavna prevodovka HF1A priraditelný predok HF2A stala štvorkolka

Autor:  JOE66 [ Ned, 13.01.2013, 23:17 ]
Predmet príspevku: 

Treba precitat na ceskom fore-chlapci co maju seriovu prednu uzavierku na80 tak pisali,ze pri cuvani ak ju maju zapnutu tak zvikne ,,sa porucat,, a preto prednu uzavierku seriovu prerabaju-to som sa docital na ceskom fore-nevidim dovod aby ti chalani klamali :-D treba viac citat -alebo vyhladavac :-D

Autor:  jenki [ Ned, 13.01.2013, 23:43 ]
Predmet príspevku: 

peto SB píše:
Jenki postreh :smt023 som preštudoval mudru knižku a maš pravdu je ram rozdielna pridavna prevodovka HF1A priraditelný predok HF2A stala štvorkolka

:-D no a týmto smerom sa pomaličky uberám. Práve také niečo hľadám. Potom to už len plnohodnotne implantovať do môjho Patrola.... a bol by som spokojný. Kompletný agregát ale s HF1A by bolo pre mňa riešenie.

Autor:  KING-SIX [ Pon, 14.01.2013, 9:29 ]
Predmet príspevku: 

jankarol: pocuj kedy by sme mohli dat nejake stretko/pojazdenicko potreboval by som zohnat nejake suciastky na toyku z PL ale na moje maily mi nikto nikdy nereagoval :-D asi bude chyba v mojej vychodnarskej sifrovanej reci :-D

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 14.01.2013, 9:30 ]
Predmet príspevku: 

Jenki, 4,2 z toyky pekne funguje aj s patrolovou prevodovkou, nemyslim, ze je nutnost zhanat toykovu...

Autor:  Martinoff [ Pon, 14.01.2013, 9:35 ]
Predmet príspevku: 

Rado, myslím že Jenkimu ide o celý szstém pohonu: 4x4 s medzidifom na Patrole.
Pajerácky Seperselect rozmaznáva... :-D

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/