4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Automat na LandCruiser 80
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=2835
Stránka 1 z 1

Autor:  MatoNR [ Ned, 04.11.2007, 22:47 ]
Predmet príspevku:  Automat na LandCruiser 80

Po zakupeni si svojho vysnivaneho auta som sa pustil do opravy automatu pretoze predosli majitel nekontroloval olej a automatika bola znacne poskodena uz ked som ju bral a cesta domov bola jej konecna. Po zisteni si cien za opravu som si povedal ze ruky az tak lave nemam a ze to skusim spravit sam. Ved viac to uz pokazit nemozem. V zivote som nevidel prevodovku rozobratu ani len manual nieto este automat tak som zacal hladat po nete nejake tie manualy ale marne. Isiel som za kamaratom ktory kedysi automaty opravoval a ten ma ubezpecil aby som sa do toho nepustal ale povedz to baranovi. Zacalo sa patranie kto mi preda veci a ked som sa dozvedel kolko stoji kompletna repasna sada rozhodol som sa zariskovat a predovka lezala na stole. Ked prisla sada bol som prekvapeny pretoze som chcel spravit jednu prevodovku a prisli veci na styri :shock:

Obrázok

Po odstraneni olejovej vane sa na mna usmieval „rozum“ automatu ktory bolo treba tiez odstranit a po prvy krat bolo vidiet lamely a ich vole. Tym ze sa odstranil rozum okamzite sa poskodilo tesnenie na nom a musel som ho komplet rozobrat. Vo vnutri sa nachadzali nejake tie pruzinky a gulicky. Tym ze som to otvaral opatrne zostalo vsetko na svojom mieste aj napriek tomu, ako som zistil o cosi neskor, ze to bolo cele naopak dole hlavou.

Obrázok
Obrázok


Postupne som rozobral aj cerpadlo, volnobezky, jednotlive stupne prevodov az po nejake unasace kde sa nachadzalo sitko.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Vsetko toto obsahovala repasna sada takze to bolo viacmenej patranie po vsetkych zakutiach prevodovky kde sa co nachadza. Prislo na rad skladanie ktore nebolo az take jednoduche pretoze jednotlive lamely s plechmi mali novu hrubku a tym bolo vsetko tesnejsie ale drzal som sa pravidla kolko vybrat tolko dat a neskor sa ukazalo ze to bolo spravne.

Obrázok
Obrázok

Jednotlive stupne ako sa ukladali museli uplne presne do seba zapadat a ked sa mi co i len nieco malo nepozdavalo znovu som to rozobral a skladal.

Obrázok

Po celkom slusnej rozborke a zborke prislo narad skladanie rozumu. Skladal sa z niekolkych poschodi medzi ktorymi bol nerezovy plech s navrtanymi dierkami ktore usmernovali tok oleja a zaroven sluzil aj ako ventil v kombinacii s gulickami. Tu mi trosku robili vrasky vybuchane dosadacie plosky na gulicky ktore az tak stopercente nebudu uzatvarat olejovy okruh. Neskor som sa dozvedel ze ten plech sa da objednat ako samostatny nahradny diel v toyote a je cenovo pristupny tak som si aj vycital ze som sa nesiel spytat pocas opravy a nekupil hned novy.
Po kompletnom zlozeni prisla dalsia dilemma s olejom pretoze som sa pytal viacerych ludi ako spravne naliat olej a kolko ludi tolko nazorov tak som si urobil svoj nazor hlavne po tom ako som videl tu prevodovku zvnutra a jej konstrukcne riesenie. V mazacom plane pisali majstri ze tam ide 6 litrov pri vymene no ale treba priratat hydromenic a ine zakutia z ktorych sa pri beznej vymene nedostane na svetlo sveta tak odhad kamaratov bol tak 8 litrov. Ja som to typoval na 12/14 litrov a to len kvoli tom co som videl po kazdom povoleni srobov sa valil olej aj ked tam uz davno podla mna nemal byt. Po naliati 10 litrov som uz bol trosku v rozpakoch ci som nespravil nieco zle lebo po nastartovani motoru hladina klesla a stale ukazovalo ze je ho malo. Dolial som az na uroven 12 litrov kedy bola hladina v poriadku z coho som sa poucil ze pri vymene nebude satcit 6 litrov ale bude treba preplachnut novym olejom celu prevodovku viackrat ale o tom sa tu uz niekde na fore diskutovalo. Neviem ako pri inych typoch automatov ale odvzbusnovanie ktorym ma strasili na tejto prevodovke urcite nieje a nieje co zavzdusnit. Prvych 50 km som absolvoval opatrnou jazdou prevodovka sa chovala dost neisto sem tam sekla, radila divne ale to asi bolo to “ovzdusnenie” pretoze po ubehnuti spominanych km zacala ist uplne normalne. Na zaver: automat radi, predpovede typu nesahaj do toho sa nepotvrdili prevodovka je opravena. Trva to sice omnoho dlhsie ako vymena spojky na manuale ale to len kvoli tomu ze je tam strasne vela skladania a cistenia ktore treba precizne spravit aby jednotlive tesnenia boli stopercentne.

Autor:  Hugo [ Ned, 04.11.2007, 22:54 ]
Predmet príspevku: 

:smt041 sikovnik sikovny

Autor:  Majo [ Ned, 04.11.2007, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

no ty koki :shock:

toto uz je ina maturita, gratulujem k uspechu :!:

Autor:  eliot [ Ned, 04.11.2007, 23:11 ]
Predmet príspevku:  Automat na LandCruiser 80

na toto by som sa veru nedal nahovorit, klobuk dole
:smt147 :smt147

Autor:  Andrej [ Pon, 05.11.2007, 12:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Automat na LandCruiser 80

Maťo jedným slovom paráda :smt023 a som rád že to poskladal a aj funguje tak ako má

Autor:  MatoNR [ Uto, 06.11.2007, 0:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Automat na LandCruiser 80

Andrej píše:
Maťo jedným slovom paráda :smt023 a som rád že to poskladal a aj funguje tak ako má


Ja som tiez rad ani nevies ako este vymenim vstreky a dufam ze ma dlhooo uz nic necaka :-D

Autor:  MatoNR [ Uto, 04.03.2008, 0:24 ]
Predmet príspevku: 

Este aby mi nebolo luto som si ju dvakrat vybral casom povolil jeden piest kvoli tomu ze sa dvihli tlaky a uz bol chudak oslabeny a druhy krat celkom zbytocne ale to som zistil az ked som nic nezistil a nahadzoval som ju na auto vtdy som zbadal kickdown lanko vyskocene z voditka ktore nebolo predtym vidno kua. Teraz sa uz smejem ale nervov a casu co ma to stalo... Keby dakdo chcel zrobit automat na lc tak neni problem skladam a rozkladam po pameti :smt082

Autor:  Andrej [ Uto, 04.03.2008, 10:41 ]
Predmet príspevku: 

Tak fajn Maťo, nech Ti to služi ked ťa to tolko natrápilo :wink:

Autor:  Jano JP [ Uto, 04.03.2008, 11:04 ]
Predmet príspevku: 

borec :smt023

Autor:  Roland [ Uto, 23.09.2008, 8:54 ]
Predmet príspevku: 

Hlasim sa za direktora fanklubu :smt035

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 23.09.2008, 9:08 ]
Predmet príspevku: 

Mato si ozaj BARAN. Lebo iba poriadna zatatost musela prekonat vsetky tie NIEEE ktore si po ceste k uspechu pocul. Ako priklad uvediem , ze poznam veelku kopu aj uznavanych profikov, ktori maju obavu aj pred vymenou oleje v automate. To co si predviedol je NEUVERITELNE.
Tak nech Ti sluzi .
PS:
nechces si nastudovat aj automaty od Nissanu ? :oops:

Autor:  Roland [ Uto, 23.09.2008, 9:12 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
Mato si ozaj BARAN. Lebo iba poriadna zatatost musela prekonat vsetky tie NIEEE ktore si po ceste k uspechu pocul. Ako priklad uvediem , ze poznam veelku kopu aj uznavanych profikov, ktori maju obavu aj pred vymenou oleje v automate. To co si predviedol je NEUVERITELNE.
Tak nech Ti sluzi .
PS:
nechces si nastudovat aj automaty od Nissanu ? :oops:
on je taky nepoddajny, neda sa :D

Autor:  MatoNR [ Uto, 23.09.2008, 9:26 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
Mato si ozaj BARAN. Lebo iba poriadna zatatost musela prekonat vsetky tie NIEEE ktore si po ceste k uspechu pocul. Ako priklad uvediem , ze poznam veelku kopu aj uznavanych profikov, ktori maju obavu aj pred vymenou oleje v automate. To co si predviedol je NEUVERITELNE.
Tak nech Ti sluzi .
PS:
nechces si nastudovat aj automaty od Nissanu ? :oops:


BARAN teda som a to doslova. Ak mas prevodovku daj vedet nieco spachame :wink:

Autor:  MatoNR [ Uto, 23.09.2008, 9:27 ]
Predmet príspevku: 

Roland píše:
Hlasim sa za direktora fanklubu :smt035


Oddnes ta volam PŘEDSEDO :-D

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/