4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Studeny vzduch
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=136&t=3284
Stránka 1 z 2

Autor:  Hugo [ Pia, 04.01.2008, 12:14 ]
Predmet príspevku:  Studeny vzduch

nova tema na nekonecne rozoberanie...

neskodi nahodou prilis studeny vzduch motoru ???
myslim tym, ked nieje nasavany spod blatnika ale zo snorchla ...

nejake vyhrievanie ?

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 04.01.2008, 14:06 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
neskodi nahodou prilis studeny vzduch motoru ???


nie, prave naopak :wink:

Autor:  Hugo [ Pia, 04.01.2008, 14:11 ]
Predmet príspevku: 

fyziku mam za sebou aj ja :)
a to niekolko semestrov :oops: a z toho mi je jasne ze:
cim chladnejsi vzduch, tym viac kyslika,
cim viac kyslika, tym vacsia jeba,
cim vacsia jeba, tym vyssi vykon ...

ale...
preco potom najlepsie auto ake som kedy mal (Lada Niva) mala dva rezimy nasavania (zimny/letny), kedy zimny viedol ponad vyfukove potrubie ???

preco firma arctic trucks, ktora sa zaobera vyrobou aut do "zimy" dava do kazdeho lepsieho kusku vyhrievanie nasdavaneho vzduchu, ked studeny je lepsi ??

a diskutujme ! :)

Autor:  RADOFFROAD [ Pia, 04.01.2008, 14:21 ]
Predmet príspevku: 

nooo tu nivu by som nebral ako bernu mincu :lol:

na studeny im to kedysi skratka neslo a zralo

a arctic upravy = tu uz hovorime o extremnom pouziti a myslim, ze skor pojde o studene ranne arkticke starty ako o rezim pri prevadzkovej teplote... (je to len moj nazor, debatujme dalej :wink: )

Autor:  peterB [ Pia, 04.01.2008, 17:23 ]
Predmet príspevku: 

Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri :lol: . Rusi niesu tupci Rado :) . Zrejme to bude tak ze pre motor je najlepsie ak ma predpisane mnozstvo kyslika a paliva - to sa zase mne zda podla fyzikalnych zakladov logicke :wink:

Autor:  dindaj [ Pia, 04.01.2008, 17:42 ]
Predmet príspevku: 

peterB píše:
Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri :lol: . Rusi niesu tupci Rado :) . Zrejme to bude tak ze pre motor je najlepsie ak ma predpisane mnozstvo kyslika a paliva - to sa zase mne zda podla fyzikalnych zakladov logicke :wink:


No dva rezimy nasavania ma väcsina starych aut,ALE napr.aj moj Patrol mal v nasavani klapku na bimetal ktora sa po zohriati prepla na studeno. Myslim,ze to ma väcsina aut vo filterboxe.Okrem toho,CO JE interkoller? Suhlasim s Radom.Som presvedceny,ze to ma aj Niva.

Autor:  DanoDEF [ Pia, 04.01.2008, 18:33 ]
Predmet príspevku: 

peterB píše:
Prave Nivu by som bral vazne - chcem vidiet patrola ako startuje pri -60 na Sibiri :lol: .


...motor je navrhnuty na urcite prevadzkove teploty...a to suvisi aj s nasavanym vzduchom...a neskor aj s ekonomikou a v neposlednej rade s emisiami...ja viem, ze tejto malej komunite "off" su emisie ukradnute ale vyrobcovi nie...tak sa snazi zabezpecit motoru optimalne pracovne prostredie.

...ak je motor dlhodobo pouzivany v rovnakom prostredi tak je tomu prostrediu prisposobeny aj pracovny rezim.

Autor:  efendi [ Pia, 04.01.2008, 19:14 ]
Predmet príspevku:  H U G O

na nive to bolo ako na ostatnych ladach , mali kaeburator a bolo to kvoli dokonalejsiemu spalovaniu, totiz benzinovy motor nepracuje pod tak vysokym tlakom ako diesel. u dieselu je ovela vyssi tlak a uz pri stlacani vznika teplo am pri tlaku sa vznieti vstreknute palivo, kdez to pri benzinaku neni tak vysoky tlak a palivo sa vznieti elektrickou iskrou, toje take laicke vysvetlenie, ale je to tak.. prave zato neuskodi dieselu studeny vzduch a je este lepsiii.,,,,

Autor:  masurko [ Pia, 04.01.2008, 22:12 ]
Predmet príspevku: 

aj ja som mal na skodovienke klapku a tiez som si mohol nastavit studeny alebo teply a je to jednoducho preto ze ked natocis podchladeny motor na -20 stupnov a je v nom ladovy alicol a este aj ladovy vzduch taha tak sa zohreje minimalne za raz tak dlhy cas ako ked uz taha aspon vlazny vzduch a samozrejme pre motor je najlepsi studeny vzduch ale az ked je v prevadzkovej teplote takze s toho vypliva ze toto opatrenie je cisto koli predlzeniu zivotnosti motora aby bezal co najkratsie na studeno. A arctictrucky ? :roll: vies ze to je extrem ale tam je to pouzitie tiez za rovnakym ucelom

Autor:  Karlito [ Pia, 04.01.2008, 22:35 ]
Predmet príspevku: 

Karburátorový motor, trespektíve motor osadený karburátorom nie je schopný reagovať na zmenu pomerov, páni. Je nastavený univerzálne od - do + nejakých teplôt.

No a v zime, v treskúcom mraze nasatých 16 litrov "zmrazeného" vzduchu dostane približne 1 liter benzínu, pretože optimálny pomer pre beh benzínového spaľovacieho motora je 1:16 v teplom režime a v studenom (na sytič) približne 1:14... no a onen "zmrazený" vzduch pri styku s relatívne teplým motorom začne naberať na objeme... takže sa rázom z toho stáva chudobná zmes elektrickou iskrou ťažko zapáliteľná s nepravidelným horením zmesi... na zimu v kurwa mraze by si musel vymeniť hlavnú trysku karburátora za inú s vačšou dierkou.... Novo managementované motory tak nejak strážia proces spaľovania všetko si regulujú (klapky, snímače, spaliny...)

U D, TD, TDi a podobných naftákoch to funguje zrovna tak isto.... zas chudobná zmes. Lebo šak čerpadlo u mechanických vstrekovacích systémov dávkuje palivo v závislosti na stlačení pedálu = natočení hriadeľa dávkovania na čerpadle a to fakt nemôže tušiť koľko vzduchu nasáva ako teplého.... a chudobná zmes v tomto prípade = prepálený piest. Elektronicky riadené systémy si to samozrejme kompenzujú.

Nezabudnite, že aj elektronika managementu motoru má isté možnosti a hranice - ARCTICS TRUCKS - už sú viacmenej špeciály posdené mimo štandardu a série, takže tam už tieto a oné úpravy pre nás nepochopiteľné bežia a sú nevyhnutné :wink:

Dám si ešte jedno Stella ARTOIS a pôjdem spinkať.

-ka-

Autor:  Hugo [ Sob, 05.01.2008, 12:15 ]
Predmet príspevku: 

takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?

Autor:  dindaj [ Sob, 05.01.2008, 13:56 ]
Predmet príspevku: 

Hugo píše:
takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?

Samozrejme,ze by bolo lepsie pri studenom starte nasavat od motora,ale tak si vyber.Snorchel,alebo bez. Eventualne nejake narocnejsie technicke riesenie so snorchlom.

Autor:  Karlito [ Sob, 05.01.2008, 13:58 ]
Predmet príspevku: 

Hugo píše:
takze vdzuch -20 °C "tlaceny" cez snorchel je v poriadku ?


myslíš, že by sa akože v tom snorkli zhoršila jeho kvalita??? :P

-ka-

Autor:  KOŤO [ Ned, 06.01.2008, 12:13 ]
Predmet príspevku: 

Priatelia nečítal som túto diskusiu celú, lebo nemám veľa času, ale treba rozlišovať dva prípady: karburátor a vstrek. Pri karburátore treba vytvoriť zápalnú zmes, ktorú dosiahneme najlepšie rozprášením a paliva vo vzduchu. Keďže výbušné su pary benzínu, ten potrebujeme "zplynovať" a to najlepšie pomocou teplého vzduchu, v ktorom sa lepšie odparuje. Pri vstrekoch (priamych) to nie je také dôležité, lebo samotnou kompresiou sa vzduch vo valci zohrieva a palivo sa vstrekuje - vlastne rozprašuje do valca pri vyššom tlaku a teplote vzduchu čím sa vytvorí zápalná emulzia. Pri dieseloch je väčšia kompresia cca 18:1, vzduch sa zohreje na vyššiu teplotu, preto môžeme v diesloch spaľovať aj horľavinu II. tridy bez zapaľovacej sviečky. V benzínoch je komprecia nižšia cca 9:1, preto musíme pomáhať detovácii zapaľovacou sviečkou.

Autor:  Karlito [ Ned, 06.01.2008, 14:22 ]
Predmet príspevku: 

KOŤO píše:
V benzínoch je komprecia nižšia cca 9:1, preto musíme pomáhať detovácii zapaľovacou sviečkou.


Tak a toto asi doživotne ovplyvní moje chápanie spaľovacích procesov...

-ka-

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/