4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Schéma zapojenia predných hmlových svetiel
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=139&t=11703
Stránka 1 z 3

Autor:  Jacko [ Pon, 01.11.2010, 9:17 ]
Predmet príspevku:  Schéma zapojenia predných hmlových svetiel

Potreboval by som pomoc - idem si domontovávať hmlové svetlá na Diskošku a neviem ako by to bolo najlepšie zapojiť - najviac by mi pomohla nakreslená schéma. Dík . Súrne :roll:

Autor:  simi [ Pon, 01.11.2010, 14:26 ]
Predmet príspevku: 

Hladaj po foore!je to tu už spominane aj schemy su tu, len treba hladať :!: Myslim že tu niečo je viewtopic.php?t=3173

Autor:  OFFroad4wd [ Pon, 01.11.2010, 19:07 ]
Predmet príspevku: 

ja som to riešil takto:
Obrázok

Autor:  petriiik [ Pon, 01.11.2010, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

pandik je to nakreslene sice pekne ale kontakt č. 80si mal popisat nie ze ,,dialkove svetlo,, ale spinanie pridavnych (privod), 85 je ukostrenie, 87 je vyvod na pridavne svetla/hmlovky, 30 je kladny pol alebo +, vypinac tam je len s dovodu vypnutia pridavnych ked svietia original, v pripade hmloviek by som riesil vypinac na 80 a nie na 85 pretoze to je len zaporny pol :wink: a pandik este si zabudol ukostrit baterku :-D

Autor:  OFFroad4wd [ Pon, 01.11.2010, 21:09 ]
Predmet príspevku: 

petriiik tak za 1. je to 86 nie 80 a za 2. je jedno či dáš vypínač na 86 alebo 85 je to to isté
a za 3. baterku nemať ukostrenú môžeš mať len ty :-D
a aby som nezabudol za 4. písal som že takto som to riešil ja a nie že on to má tak spraviť :smt163

Autor:  petriiik [ Pon, 01.11.2010, 21:13 ]
Predmet príspevku: 

tak za 1. kto sa ma vyznat v tvojej scheme? 2. to nieje jedno lebo 85 je kostra a 86 je vstupne napetie! 3. baterku nemam ukostrenu len vtedy ked chcem vacsi vykon 4. ked si to riesil takto ty a aby to nerobil on tak tak naco si to tu daval? a za 5. budeme sa tu handrkovat???

Autor:  pavol2078 [ Pon, 01.11.2010, 21:15 ]
Predmet príspevku: 

:-D :-D :-D za 5. :D petriik pekne :D prvadu ty len mas :D sak to je cely pandiik :d

Autor:  OFFroad4wd [ Pon, 01.11.2010, 21:19 ]
Predmet príspevku: 

za 6. keď ináč nedáš
za 7. ako som už niekedy spomínal mám otca autoelektrikára a keď on povie že je to jedno, tak je to jedno
za 8. nemysli si že som taký blbec :-D
za 9. keď to mne ide, tak prečo nie iným
a za 10. to doplň ty :wink:

Autor:  pavol2078 [ Pon, 01.11.2010, 21:20 ]
Predmet príspevku: 

za 11. pandik aky ma toto zmysel?

Autor:  alfik223 [ Pon, 01.11.2010, 21:26 ]
Predmet príspevku: 

Preco riesit hmlovky tak zlozito . Ved staci kablik ,vipinač,poistka, Napojit to v spravnom poradi a ziadny problem s relatkamy

Autor:  romo11 [ Pon, 01.11.2010, 21:26 ]
Predmet príspevku: 

Zaujímavá schéma :roll:
Pandík, mohol by si znázorniť aj vnútorné usporiadanie toho relátka? Lebo čísla vývodov mi moc nepovedia, ale vidím jeden prívod prúdu a tri výstupy čo idú na kostru či už cez prídavné svetlá alebo kontrolku a spínač...ale kde je ovládací prúd na relé???
Principiálne relé napájaš cez obvod s nízkou záťažou a na druhej strane kontakty relé spínajú výkonovú vetvu. Mne tam nejak chýba ten ovládací prúd.
A keď sa vrátime k samotnej téme išlo o zapojenie hmlových svetiel a nie diaľkových. Hmlové svetlá musia spĺňať určité podmienky: farba kontrolky, svietiť môžu len s určitým typom osvetlenia a pod. Tam bola myslím pointa otázky.

Autor:  petriiik [ Pon, 01.11.2010, 22:59 ]
Predmet príspevku: 

ovladaci prud ide na tu 86-tku koli ktorej sa tu pandik handrkoval hmlove svela sa zapajaju uplne inac ako si povedal tam musi byt to co pandik zazval vypinacom č. 85 myslim to musi byt napojene na stretavacie svetla uz je pokrocilejsia hodina tak si nemozem spomenut ci to je tak alebo inac kazdopadne ak nezabudnem a ak to do zajtra niekto nezmeni tak poupravim tu schemu
to alfik223: kablik, vypinac, poistka, 2x 55W= pekny biely dym z celeho vedenia (odskusane) preto je tam to relatko ktore ti spravi z nizkeho prudu vyzsi cize na privod mozes pouzit tensie kable ale na vystupe treba uz hrubsie

Autor:  romo11 [ Pon, 01.11.2010, 23:06 ]
Predmet príspevku: 

Petriiik: ta 86ka je na obrázku napojená cez žiarovku na kostru, takže sa tam asi soudruzi udělali chybu :-D z dvoch pólov pripojených na kostru asi to relátko nikdy nezopne, jedine že by do toho udrel blesk :-D

Autor:  Jacko [ Uto, 02.11.2010, 18:43 ]
Predmet príspevku: 

Chlapy a Chlapec,veď sa tu kvôli tomu nepozabíjajte :shock: Potrebujem iba schému,ako napísal alfík,len by som to rád cez to relátko - pre istotu - no a možno nejako prepojiť na parkovačky - aby to malo nejaký zmysel..Aj keď v elektrike Jeepa sa vyznať - nato treba mať "vysokú školu" No ale dúfam,že na mojom Disku to bude jednoduchšie,lebo tam je viac miesta okolo...

Autor:  petriiik [ Uto, 02.11.2010, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

napajanie by som riesil asi takto ta ziarovka oznacena ako hlavne svetlo tam je preto lebo hmlovka ma byt spustena sucasne zo stretavacim, je sice na tebe ako si to zapojis, na vstupe je vypinac preto aby si si mohol kedykolvek hmlovku zapnut s hlavnym svetlom :lol: , kostra je kostra, na vystupe je svetlo to je asi jasne, vstup a kostra je na tlakovom spinaci (cievka) jeden ucitel nas kedysi ucil (moravak) na cifce je to jak na difce, nejdříf napětí až potom proud
Obrázok
kazde relatko ma ine oznacenie preto je dobre zobrat kable z baterky a skusat ze ktore je kostra, +, + vstup a ostava + vystup, poistku som nekreslil ale treba ju tam. neda sa to tu popisat ako spravit leo teoreticky je vsetko mozne ale...

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/