4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Spokojnost s nivou
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=14&t=297
Stránka 4 z 8

Autor:  Majo [ Str, 20.12.2006, 22:36 ]
Predmet príspevku: 

ide cez skusobnu, lenze 1,7 je pre nas trch schvalena len Slovlada to nevozi. Preto individualne sa da.

O tej priechodnosti je to bez debaty. S tym by som hocikde uz ostal visiet...

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 21.12.2006, 9:39 ]
Predmet príspevku: 

pokiaľ viem, tak 5 dverová Niva sa normálne dá kúpiť, resp. objednať. A je ešte aj verzia Pickup, tuším som to videl kdesi v Rusku, ale to sa asi nevozí.
A inak tej 5 dverovej sa krúti búdka - počas jazdy sa otvárajú dvere :-)

Autor:  dado [ Štv, 21.12.2006, 12:13 ]
Predmet príspevku: 

Lenze ked s tym musim ist ja osobne do skusobne, tak to uz normalna kupa nie je. Aj ked to vozi oficialny dovozca. Takto ste to mysleli ?

Autor:  blato-Lubo [ Str, 24.01.2007, 17:44 ]
Predmet príspevku:  moje vyjadrenie k spoľahlivosti

:D :D :) :) :o :o :( :( až takto to nie je.Moja nivka je r.v.1996 má nabehané 90000km som 3 majiteľ,mám ju od apríla 2006.Zatiaľ lejem benzín,olej a vodu.Závady:zlomená klučka na okno,vyhodených pár poistiek z dôvodu predratých káblov ktoré idú do zad.dverí.Vyjadrenie ku spotrebe:Mesto 9-10,daleká cesta už bolo aj 7,5, Terén pri rozumnom pline 2000-3500 ot. 10-13 litr,extrém 13 - až neviem koľko, raz som s nou tahal drevo a to teda zralo asi 15...Pre mňa je to auto za super cenu,lacné náhrad.dieli. Čo sa týka elektroniky tak mi to auto pripadá naozaj ako originál.Neodporúčam sa v tom vŕtať iba sa modliť aby to vždy fungovalo :wink: :wink: :wink:

Autor:  PetoK [ Štv, 25.01.2007, 22:45 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj lubo-blato
som rád že si tu aj ty, tá spotreba je až neuveriteľná. Ja som tiež spotrebu upravil novým karburátorom ale až tak nie. Kompenzujem to LPG. Nevedel som, že máš nivu keď sme naposledy spolu hovorili(to už je sakra dávno) spomínal si, že sa chystáš kupovať. Napíš čo úpravy. Pôjdeš do Tisovca?

Autor:  Pato Zvolen [ Štv, 25.01.2007, 22:50 ]
Predmet príspevku: 

PetoK píše:
Ahoj lubo-blato
som rád že si tu aj ty, tá spotreba je až neuveriteľná. Ja som tiež spotrebu upravil novým karburátorom ale až tak nie. Kompenzujem to LPG. Nevedel som, že máš nivu keď sme naposledy spolu hovorili(to už je sakra dávno) spomínal si, že sa chystáš kupovať. Napíš čo úpravy. Pôjdeš do Tisovca?


Ahojte ...

Nie som nejak motoricky zdatný, tak sa opýtam. Ako a akým karburátorom a z coho sa dá upraviť spotreba ?? Diq za vysvetlenie ..

Autor:  PetoK [ Štv, 25.01.2007, 23:37 ]
Predmet príspevku: 

Ja mám nivu r.v.95 a na nej je namontovaný taký zaujímavý karburátor ktorému nerozumie nikto asi ani rusi sami. Koho som sa pýtal každý kto videl ten karbec dával ruky preč aj v slovlade. Tak som ho vyhodil namontoval som nový z lady 2107 povyhadzoval som všetko riadenie katalizátora a ide to omnoho lepšie benzín aj LPG.

Autor:  Pato Zvolen [ Štv, 25.01.2007, 23:42 ]
Predmet príspevku: 

Hmm, prečo mám taký blbý pocit, že naše autá robili asi v jednej smene ?? :-D Tiež mám r.v. 95 - a maník čo sa tomu rozumie tiež len zíral keď to videl, toto ešte asi budeme musieť prebrať via tel. Ináč taky mám LPG

Autor:  PetoK [ Pia, 26.01.2007, 0:02 ]
Predmet príspevku: 

čo sa týka karburátora2107 to je jednoduché robil som to sebe aj bráchovi. To ti urobí každý automechanik.

Autor:  blato-Lubo [ Pia, 26.01.2007, 12:31 ]
Predmet príspevku:  to: PetoK

Ahoj,moju nivku som odprezentoval v sekcii Môj Offroad/Lada Niva 1,7i/.Auto má od apríla 2006,Úpravi zatial neplánujem stačí klasika.Do Tisovca sa chystám na 100% v Nedelu na triál uvidím či si zajazdím,všetko podľa nálady a hlavne odvahy...

Autor:  Majo [ Pia, 26.01.2007, 14:29 ]
Predmet príspevku: 

Elektronicky riadeny karburator(rozumej, ze bohatost zmesi urcuje lambda sonda), je zaujimava vec. Pokial funguje tak ako ma. Do Lady ako takej a teda aj Nivy sa pouzivali dva typy takychto karburatorov. Boli to AXTEC a Solex. To, co ma PatoZV je Solex, zrejme to bude pripad celeho roku 95. Je to este ten lepsi pripad, pretoze AXTEC je omnoho poruchovejsi. Vymena za karburator z 2107 je dobra volba(na osobnej Lade sa s nim da jazdit pod 7 litrov). Ovsem to je cele postavene na benzin.
Pokial sa teda auto prerobi na plyn, je takmer jedno, aky karburator je v aute. LPG potrebuje iba skrtiacu klapku(-y), ziadna ina sustava karburatora je pren nepodstatna. Dalsou vecou je, ze pri riadenom karburatore bol pouzity katalyzator. Katalyzator, ako vsetci(dufam) vieme, je vo vyfukovom potrubi a ak pouzijeme neriadenu(podtlakovu) sustavu LPGcka, ktora sa pouziva pri karburatorovych verziach(nehladiac na to, ci je dany karburator riadeny), hrozi, ze nespravne nastavena bohatost zmesi katalyzator znici! A zniceny katalyzator velmi nepriaznivo vplyva na spotrebu. Problem je zabezpecit pri neriadenom systeme aby bola v kazdej vzniknutej situaci(teply/studeny motor, nizke/vysoke otacky, rucne ovladana sustava sytica - presnejsie povedane vzduchovej privery, plny plyn....) idealna zmes.
Vyhodenie katalyzatora je sice riesenim, lenze take auto legalne cez STK neprejde...

Autor:  PetoK [ Pia, 26.01.2007, 21:21 ]
Predmet príspevku: 

No ja som mal Axtek (v regáli ho ešte mám) a auto mi išlo super napríklad mesiac niekedy týždeň. keď som to však najmenej potreboval napr v teréne alebo pri nejakom tvrdšom prejazde tak mi samozrejme nepravidelne motor išiel do maximálnych otáčiek alebo mi zdochýnal alebo nemal ťah. Keď sa mi to stalo v Tornali na akcií a asi v polovici trophy som v noci z rodinou ostal visieť a pozeral som sa ako ma všetci obiehajú tak som si povedal dosť. Vtedy len vďaka Ondrejovi ktorý mi pomohol a zavolal mechanika sme asi po hodine a pol prišli do kempu. Karburátor potom išiel z auta pá-pá. 2107 karbec mi ide dobre prerobil som ovládanie sitiča na ručné a som spokojný.

Autor:  mrazik [ Str, 03.11.2010, 22:56 ]
Predmet príspevku: 

Ak by som sa mohol spytat ako je to so spotrebou medzi nivou 1,9 diesel a medzi 1,7i ? Pocul som aj take verzie ze sa to da obmedzit aj riadiacou jednotkou alebo vyvazenim kardanov. Co je na tom pravdy ? Za odpovede dakujem.

Autor:  dado [ Str, 03.11.2010, 23:31 ]
Predmet príspevku: 

mrazik píše:
Ak by som sa mohol spytat ako je to so spotrebou medzi nivou 1,9 diesel a medzi 1,7i ? Pocul som aj take verzie ze sa to da obmedzit aj riadiacou jednotkou alebo vyvazenim kardanov. Co je na tom pravdy ? Za odpovede dakujem.


Vies si predstavit ze by bol co len jeden kardan nevyvazeny ? V praci mse mali dlhodobu spotrebu na 1,7i 13l. Na svojej doma 15l.

Autor:  ladanivapepe [ Štv, 04.11.2010, 8:11 ]
Predmet príspevku: 

Ak sa budeme bavit o spotrebe na ceste a pri rychlostiach cca 80 km/h tak asi takyto: Diesel 1,9 td 55kw- 7l /100km a Benzin 1,7i cca 9l/100km, su majstri ktori vedia urobit este o nieco mensiu spotrebu.

Stránka 4 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/