4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Da sa zredukovat redukcia?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=14&t=11011
Stránka 1 z 1

Autor:  TomasNM [ Uto, 06.07.2010, 10:22 ]
Predmet príspevku:  Da sa zredukovat redukcia?

Zdravim.
Dostal som taky napad,upravit pomer redukovanej rychlosti na pomalsiu.
Vsetci vieme,ze Niva moc vykonom neplytva a obcas v kopci nevladze. Navyse ked ma sluzit ako pracovne auto,je treba silu a pomalu rychlost. 4-5ka v terene sa aj tak neda pouzit,lebo to uz ide moc rychlo.
Da sa upravit nejako pomer rychlosti a co k tomu treba?
Dik.

Autor:  pejo [ Uto, 06.07.2010, 10:36 ]
Predmet príspevku: 

to bude asi problém. Najjednoduchšie spomalenie u nivy je, že vymeníš stály prevod vpredu i vzadu. Niva má tuším 3,9:1. Kombíky mali 4,44:1 a limuzíny 1,2L a 1,3L mali 4,3:1.

Autor:  TomasNM [ Uto, 06.07.2010, 11:25 ]
Predmet príspevku: 

Diferaky vymenit sa mi nezda ekonomicke a ani prakticke. Dvojku chcem aby zostala zachovana,teda si to viem predstavit,ze by sa v reducke vymenili kolecka. Otazka je,ci take cosi existuje?
Obrázok

Autor:  rustycj [ Uto, 06.07.2010, 15:01 ]
Predmet príspevku: 

na dana 300 si bezne skalni instaluju 4:1 prevod "teRRa low" - d300 je podobna tomu co je na obrazku.

Autor:  TomasNM [ Uto, 06.07.2010, 15:07 ]
Predmet príspevku: 

Prepac,tomu som trocha nepochopil. Dana300 je nejaka prevodovka aleo co? Gimages mi to nieco take vyhadzuje. Ten obrazok je rez reduckou Nivy. Ale nasiel som toto:
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/TC_mods.htm
Da sa to niekde zohnat? Mysim ten stromcek a kolecko k tomu a za ake loove?
Asi zo vsetkeho sa mi najviac paci tento prevod:
3,152/1,205 - 46 % reduction

Autor:  Josse [ Uto, 06.07.2010, 16:02 ]
Predmet príspevku: 

Ahoj, mohol si pisnut na icq.

Takze ak bereme do uvahy iba spomalenie redukcie:

Z ruska sa da redukcia 2,5 al 2,71. 520 al 560€ + transport

Greci vedia 3,1. cca 490€ plus transport

Ak by slo o zmenu prevodov v difoch tak jedine od priemeru pneu 73cm hore za 4,3. Avsak aj tie je uz problem zohnat z osobakov a teda zostava RU alebo UA cca od cca 100€ za jeden prevod.

Autor:  TomasNM [ Uto, 06.07.2010, 16:20 ]
Predmet príspevku: 

To akoze im hrabe? 500e+ za 2 ozubene kolecka? Tak to bohuzial hooooooodne presahuje rozpocet. Tipoval som tak 200e max. Sak za tu cenu mam Nivu celu bez TP.

Autor:  bado [ Uto, 06.07.2010, 18:27 ]
Predmet príspevku: 

tak to stoji aj na ine auta :( diferaky vymen, to bude pre teba asi najlacnejsia varianta.

Autor:  tibik [ Uto, 06.07.2010, 19:26 ]
Predmet príspevku: 

neviem sice ako je na nive pripojena redučka k hlavnej prevodovke ale nebolo by lepsie a aj o cosi menej nakladnejsie ju jednoducho zamenit z nejakeho ineho offa ? Dajme tomu z gaza -ciste hypoteticky :wink:

Autor:  bahno [ Uto, 06.07.2010, 20:44 ]
Predmet príspevku: 

TomasNM píše:
To akoze im hrabe? 500e+ za 2 ozubene kolecka? Tak to bohuzial hooooooodne presahuje rozpocet. Tipoval som tak 200e max. Sak za tu cenu mam Nivu celu bez TP.



Celu nivu sice za to mas,ale zas s nahovno redukciou :-D .Podla toho nakresu tam asi nevymienaju 2 kolecka,ale to vstupne na rychly prevod,dalej to dvojkolo a koleso difu.Menit kolesa na redukcii asi nema zmusel,je tam malo placu,aspon na tom obrazku.Mozno by to vedel za daku jemnejsiu cenu Matoska alebo Konarik,skus ich kontaktovat,ale moc lacnejsie to nebude.Mozno by sa ti oplatilo narvat tam zredukovanu zo samuraja na Rendov sposob,ale prides o medzidif a asi aj o poloosi :lol:

Autor:  pejo [ Str, 07.07.2010, 10:49 ]
Predmet príspevku: 

Ja si myslím, že s veľmi spomalenou redukciou budú mať problém kardany, aj stále prevody. Ale ked nechceš meniť stále prevody, čo je podľa mňa najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie, tak ťažko radiť. Ja mám v patrole stály prevod 5,15:1, čo je jeden z najpomalších prevodov a určite by som nemenil za rýchlejší, skôr za ešte pomalší.

Autor:  dado [ Str, 07.07.2010, 10:59 ]
Predmet príspevku: 

Nivu som mal a dost vymazlenu, redukovana 1,2,3 v terene v pohode stacila. Robit zmeny v pridavnej prevodovke je ... no, nazvyme to nerozumne. Ked zmeny tak v koncovych prevodoch diferencialoch, alebo aj tam, aj tam. Aj ked si das kolecka, vyfrezovat Brezno, Tisovec a pod. tiez to nebude lacne. Ja som zmenil auto, vyslo ma to lacnejsie. :wink:

Inak ako pise Pejo casom budes menit kardany, krize, poloosi ...

Autor:  finder [ Str, 07.07.2010, 11:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Da sa zredukovat redukcia?

TomasNM píše:
Vsetci vieme,ze Niva moc vykonom neplytva a obcas v kopci nevladze.

Dovolim si off-top.

Ak ma malo vykonu, co tak skusit:
- vymenit sviecky (za viac kontaktne ?).
- svieckove kable ?
- vzduchovy filter za textilny (eventualne prekpat sanie)
- palivovy filter bol meneny v dohladnej dobe ?
- Zablendovat EGR ? (na 1.6 bol ?, neviem)
- Ak je vrtula na remen, vymenit za elektricku ?

Samozrejme toto vsetko sa zmene redukcie nevyrovna, ale auto bude celkovo spokojnejsie, a je to trochu poznat ...

Autor:  TomasNM [ Str, 07.07.2010, 15:41 ]
Predmet príspevku: 

Takže aby sme sa pochopili. Nemám cieľ trhať poloosi,ale občas potrebujem čosi potiahnuť pomaly. keď nebude,nebude. nič sa nedejTe. Dvojka je idealna na cestu. Podla obrazku to sice vyzera ze sa vacsie kolecko nevmesti,ale manici na nete to tam davaju,takze asi sa zmesti. Mozno casom nasetrim,teraz su priorita papucky.

Autor:  pejo [ Str, 07.07.2010, 23:23 ]
Predmet príspevku: 

ja mám na predaj prídavnú prevodovku z málo jazdenej nivky. Kúp si ju a môžeš laborovať.

viewtopic.php?t=10566

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/