4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
automaticka uzavierka axle lock na Nive http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=14&t=11642 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ladanivapepe [ Štv, 21.10.2010, 11:41 ] |
Predmet príspevku: | automaticka uzavierka axle lock na Nive |
Chcel by som vsetkym nivkarom a hlavne tym ktorych uz nebavi stale menit poloosi, planetove a satelitne kola dat do pozornosti automaticke uzavierky axle lock. Upozornujem vsak, ze toto riesenie je vhodne viac pre Nivy ktore behaju iba v terene. Ti z vas ktori jazdite aj po asfaltkach vsak nemusia zufat. Staci dat dozadu axle lock a dopredu 80% samosvor z Ruska. |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 21.10.2010, 15:13 ] |
Predmet príspevku: | |
asi celkom nechapem, to akoze ked das uzavierku, trpia diferaky a poloosi menej ?? |
Autor: | Juraj Surovec [ Štv, 21.10.2010, 15:43 ] |
Predmet príspevku: | RADOFFROAD |
Hej chlape sa tomu nerozumieš ! Od teba by som to nečakal ![]() |
Autor: | ladanivapepe [ Štv, 21.10.2010, 16:08 ] |
Predmet príspevku: | |
RADOFFROAD píše: asi celkom nechapem, to akoze ked das uzavierku, trpia diferaky a poloosi menej ?? Rado na Nive je to tak. Sila sa rozlozi na obidve strany rovnako. No a namiesto planetovych a satelitnych ozubeni je vlastne v kosi umiestnena uzavierka. |
Autor: | rado nd [ Štv, 21.10.2010, 16:19 ] |
Predmet príspevku: | |
No, priznám sa, ani ja tomu nerozumiem. Doteraz som si myslel, že u každej nápravy sa použitím uzávierky rozloží moment na obe poloosi rovnako. Pri rovnakej adhézii. Ale čosi mi našepkáva, že keď také jedno koleso, napríklad krajné, ostane v lufte, tak na druhú poloos pôsobí celý moment. Úplne naopak než v prípade, keď uzávierka použitá nie je. A to s tým samosvorom vpredu už celkom nerozumiem. Taká Niva nechodí do zákrut? |
Autor: | ladanivapepe [ Štv, 21.10.2010, 16:48 ] |
Predmet príspevku: | |
rado nd píše: No, priznám sa, ani ja tomu nerozumiem. Doteraz som si myslel, že u každej nápravy sa použitím uzávierky rozloží moment na obe poloosi rovnako. Pri rovnakej adhézii. Ale čosi mi našepkáva, že keď také jedno koleso, napríklad krajné, ostane v lufte, tak na druhú poloos pôsobí celý moment. Úplne naopak než v prípade, keď uzávierka použitá nie je. A to s tým samosvorom vpredu už celkom nerozumiem. Taká Niva nechodí do zákrut? samozrejme Niva tiez chodi do zakrut. Ja mam na Nive samosvor vpredu aj vzadu. Trosku bojujem v zakrutach, ale inak pohoda. Chce to zvyk a cvik. |
Autor: | ladanivapepe [ Štv, 21.10.2010, 16:52 ] |
Predmet príspevku: | |
No aby som to ozrejmil viacerym. Mam 2 Nivy. Jednu vyuzivam 80% cesta a 20% teren. Na tejto mam vpredu, aj vzadu 80% samosvor typ Torsen, nejakej 2. generacie, ci co z Ruska. A tu druhu vyuzivam 95% teren a 5% cesta. Na tej mam 100% automaticku uzavierku, tiez vpredu, aj vzadu. Tato uzavierka je na www.axlelock.cz |
Autor: | rado nd [ Štv, 21.10.2010, 17:04 ] |
Predmet príspevku: | |
A zníženie namáhania poloosí použitím uzávierok? |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 21.10.2010, 17:26 ] |
Predmet príspevku: | |
pytam sa na to iste ako rado, ale asi sme velmi NIVA neskuseni, lebo fakt nechapem ako moze uzavierka odlahcit poloos alebo tanier... ...asi to je v rusku inak ako v japonsku , predsa len je to dost daleko... |
Autor: | alfik223 [ Štv, 21.10.2010, 18:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Tiez nechapem co to ma spolocne s poloosami ... Skor by som povedal ze poloosi budu viac namahane ( a ani neze viac ale castejsie) kedze sa to automaticky uzatvara mozno aj tam kde nieje treba. |
Autor: | ladanivapepe [ Štv, 21.10.2010, 19:14 ] |
Predmet príspevku: | |
mozno je to iba v tom, ze netreba tolko plynu a pri krizeni to proste ide. |
Autor: | ladanivapepe [ Pia, 22.10.2010, 6:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Nie Rado Rusko a Japonsko su susedia predsa. |
Autor: | RADOFFROAD [ Pia, 22.10.2010, 8:11 ] |
Predmet príspevku: | |
preboha, myslel som technologiou ![]() ...vies ako sa hovori, ze Japoncov nedobehneme ani keby sme im bezali oproti... |
Autor: | pejo [ Sob, 23.10.2010, 22:37 ] |
Predmet príspevku: | |
pepe to určite myslel tak, že keď je len jedna uzávierka, poloos na tejto náprave je extrémne namáhaná a druhá náprava bez uzávierky pri jazde po diagonále nepomôže nič. Keď má uzávierku aj druhá náprava, tak ide krútiaci moment na dve kolesá, ktoré sú na zemi. Neviem, čo na to povedia odborníci, ale takto to vidím ja. |
Autor: | ladanivapepe [ Ned, 24.10.2010, 13:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Pejo dakujem, nieco v tomto vyzname. Nie som technik, ale ked som sedel za volantom tak som proste citil velku zmenu a nemusel som ist ani na plny plyn a ani takou velkou rychlostou. Jednoducho na zdolanie toho isteho terenu nemusim nivu tolko trapit ako ked som uzavierky nemal, a prave vtedy hrozilo, ze ukrutim poloos alebo satelitne ozubenie v diferakoch. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |