Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 19:43
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.  [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 rucna brzda namiesto uzavierky zadneho difu 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15
Príspevky: 58
ked tak pozeram tie nove auta, ako sa dokazu s elektronikou pribrzdujucou jednotlive kolesa na valcekovom teste pekne pohnut aj bez toho, aby mali co len jeden uzamykatelny dif, napadlo ma, ci by sa nedala spravit rucna brzda tak, aby brzdila len jedno zadne koleso. teda povedzme 2 paky, kazda na jedno koleso, alebo nejaka viacpolohova paka s moznostou rozne pribrzdovat rozne kolesa. stacila by momentova = pritiahnut-> zaberie -> pustit...

tyka sa to aj inych 4x4, ale daco mi vravi, ze na nive by to mohlo byt najjednoduchsie zrealizovat

_________________
8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS


Sob, 28.03.2020, 10:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
tento ucinok sa da dosiahnut aj obycajnou rucnou brzdou, ktora pribrzdi obe kolesa

ale ziadne pribrzdenie kolies nenahradi poriadnu uzavierku. cize nie som si isty, ci sa oplati serkat sa s prerabanim rucnej brzdy na zvlast koleso...

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Sob, 28.03.2020, 11:04
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15
Príspevky: 58
jasne, ze najlepsie mat mechanicke uzavierky vsetkych difov, ale toto je lacne nudzove riesenie...

ide mi o to, ze ked poriadne zabrzdis klasickou rucnou obe zadne a mas zamknuty medzidif + nejaky ten svah, kde treba kazdy kw, tak sa nepohnes, motor zdochne, spojka dymi atd. zatialco pribrzdenie jedneho zadneho kolesa by nebralo vykon celemu predku plus zadnemu kolesu v zabere...

_________________
8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS


Sob, 28.03.2020, 11:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
ked Ti to za to stoji, vyskusaj.

ja som jazdil na nive a tiez som sem tam musel dat rucnu, aby sa to pri poriadnom prekrizeni pohlo (ked bolo jedno zadne koleso v lufte). islo to. tu rucnu staci zatiahnut jemne, netreba z celej sily.

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Sob, 28.03.2020, 11:44
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15
Príspevky: 58
cize podla teba by jednotlive pribrzdovanie zadnych kolies nebola vyhoda oproti klasickej zatiahnutej rucnej?

_________________
8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS


Sob, 28.03.2020, 12:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 25.12.2013, 16:15
Príspevky: 557
Bydlisko: Bratislava
asi bola, ale minimalna. nie som si isty, ci by to stalo za tu namahu. ale nemam to overene, je to len moj nazor.

_________________
Jeep Cherokee XJ 5.3


Sob, 28.03.2020, 12:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 1052
Bydlisko: Bratislava
na "žiguláku" hlavne v zime ak bol problém tak stačilo jemne zatiahnuť ručnú,pridať trocha plyn a išlo to.

_________________
Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik


Sob, 28.03.2020, 13:18
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15
Príspevky: 58
no hej, lebo ten nemal medzidif a uz vobec nie zamknuty... na 4x4 s locknutym medzidifom takto uberies vykon vsetkym kolesam co je kontraproduktivne kvoli spomaleniu jedneho pretacaneho... zatialco cielenym pribrzdenim len toho jedneho nebudes brzdit ziadne dalsie... neviem, jak by som este lepsie vysvetlil tu pointu tohto riesenia...

_________________
8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS


Sob, 28.03.2020, 14:44
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Štv, 08.05.2014, 21:10
Príspevky: 119
Bydlisko: Tvrdošín
nad týmto som už dávno rozmýšlal, a podla mna by to mohlo fungovať do ako takej účinnosti, ale nikdy som to nezrealizoval :)

_________________
Mitsubishi Pajero stále vo vývoji

00 421 948 529 882


Sob, 28.03.2020, 14:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Len poznamka k tomu ,,valcovemu,, testu a ako ho nove auta s ,,inteligentnou,, elektronikou zvladaju a niekedy sa stym treba hrat -s plynom a vypnutim esp ak sa da tak realita je v terene celkom ina -staci aj mokra trava + trochu blata a ta carovna elektronika obmedzi otacky a zabava sa nekona a koniec hry. Skusal som to na novsom,renaulte-megane s manualom a stale mi uberalo otacky ,ze v podstate sa v blate nedal ani poriadne vytocit motor ,ze auto sme tlacili a potom podobny zazitok na novsom mercedes4x4 s automatom a podobny zazitok aj v predvadzacke volvo s automatom . Ze pribrzdovanie kolies elektronikou na tych valcoch co skusaju je fajne aj pekne sa na to pozera a je to mala pomocka ale zazrak sa v praxi v terene nekona -pisem o obycajnych autach s jednym nahonom a aj 4x4 v suv .


Ned, 29.03.2020, 1:23
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 23.10.2012, 22:00
Príspevky: 74
Bydlisko: Ziar nad hronom
No neviem ci to nahradi uzamknuty dif.ale spominam si ze ked som ako chlapec jazdil s otcom na Skode 100 a niekde na blate to zacalo šmykat.Už vtedy zvykol otec tu ručnu vyuzivat.Tak nieco na tom asi bude.


Ned, 29.03.2020, 8:59
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Prave na nive by to samostatne pribrzdovanie jednotlivych kolies malo zmysel.Zvlast,ak sa da natvrdo zamknut medzidif.


Ned, 29.03.2020, 9:52
Profil
Učeň

Registrovaný: Sob, 04.02.2017, 19:15
Príspevky: 58
JOE66 píše:
Ze pribrzdovanie kolies elektronikou na tych valcoch co skusaju je fajne aj pekne sa na to pozera a je to mala pomocka ale zazrak sa v praxi v terene nekona -pisem o obycajnych autach s jednym nahonom a aj 4x4 v suv .


no ved prave, ked by to mohol prevziat do ruky clovek, co sa rozumie zakladom rozkladania hnacej sily troma diferakmi, tak by mohol dosiahnut ovela lepsie vysledky rucnym pribrzdovanim jednotlivych zadnych kolies ako ta inteligentna elektronika. o tej viem svoje, na subaru zjazdoch vzdy isli prve nase stare mechanicke forestre a az potom super inteligentna elektronika v novych forestroch... pritom forester ma len samosvor, cize tam mali byt vo vyhode elektronicke. no neboli...

technicky, dakto, co sa vyznate do rucnej brzdy. bol by to problem spravit doma na kolene? myslim jednotlive brzdenie zadnych kolies... nejake napady?

_________________
8. JEEP Cherokee Liberty KJ 2002 2.5CRD, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS


Pon, 30.03.2020, 11:47
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Ked je rucna brzda na nive tak ako na inych zigulkach,ze potiahnes rucnu a lankom co je na paknach co sa daju doladit v bubne roztahujes celuste tak by stacilo 2 paky v kabine a ku kazdej osobitne jedno lanko od bubna . Ale neviem ci je to aj na nivach tak ako na 2105 alebo starsich modeloch :smt017


Pon, 30.03.2020, 12:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Ja ked som este nemal v zadu uzavierku na are,tak som tam mal 3 paky.2po stranach ovladali jednotlive kolesa a tretia v strede medzi nimi pomocou vahadla ovladala obidve paky naraz pri stati na rucnej.Paradne to fungovalo.Je to vlastne obdoba stranovych brzd na starych traktoroch,pre lahsie otacanie na mieste sa zabrzdilo jedno koleso...z casti to nahradzalo uzavierku pri ozvykanych zuboch uzavierkovej spojky.


Pon, 30.03.2020, 14:16
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.   [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: