4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Aku CB do auta na zaciatok ?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=140&t=225
Stránka 12 z 47

Autor:  MARTINO [ Pia, 05.01.2007, 23:59 ]
Predmet príspevku: 

Master píše:
Potřeboval bych poradit, mám XJ a nemůžu dostat kabel z motorové části do kabiny, u spolujezdce sem nenašel žádnou díru kterou by se to dalo protáhnout. Máte zkušenost?


Tak nad tym som si lamal hlavu aj ,ale dierku som našiel. Skus pozriet ,ale na miesto vodiča pod volant a určite nejaku dierku cez ktoru idu kable napr. z poistiek najdeš a nejak okolo kablov pichni CB kabel.Skus takisto z motorovej časti zasvietit poriadny reflektor smerom do kabiny a daj hlavu pod volant a uvidiš kde pojde nejaky svetelny luč. Neviem ,či to može byt tak vysvetlene ale inač neviem :oops: :oops:

Autor:  Master [ Sob, 06.01.2007, 0:03 ]
Predmet príspevku: 

jo to by šlo, jenže já mám anténu na staně u spolujezdce a stejně tak i vysílačku a ještě k tomu krátký kabel, takže mi určitě nedosáhne k řidiči a v nitřkem zpět. Hledal sem cestu kolem antény k rádiu, něco tam je ale nevim jak se tam dostat jsou to malé štěrbynky...

Autor:  MARTINO [ Sob, 06.01.2007, 0:08 ]
Predmet príspevku: 

Master píše:
jo to by šlo, jenže já mám anténu na staně u spolujezdce a stejně tak i vysílačku a ještě k tomu krátký kabel, takže mi určitě nedosáhne k řidiči a v nitřkem zpět. Hledal sem cestu kolem antény k rádiu, něco tam je ale nevim jak se tam dostat jsou to malé štěrbynky...



No dobre ,ale podla mna prečo maš taky kratky kabel? Myslim,že už sa tu aj pisalo ,že kabel ma nejaku svoju stanovenu dlžku a nesmie sa skracovat :!: O tom som bol aj ja poučeny od ludi aj človeka ,ktory mi to montoval,že v žiadnom pripade kabel neskracovat!Inač ja mam tiež antenu aj vysielačku na mieste spolujazdca a kabel dlžka cca 5m :wink:

Autor:  Master [ Sob, 06.01.2007, 0:59 ]
Predmet príspevku: 

ja sem k tomu dostal original kabel, nevim kolim muze mit dylku ale mel sem pocit a snad sem to i zkousel natahnout, ze to nemuze dosahnout ... zitra to zkusim, kudy si to protahl pak ke spolujezdci pod palubkou?

Autor:  Kapo [ Sob, 06.01.2007, 1:31 ]
Predmet príspevku: 

Master píše:
ja sem k tomu dostal original kabel, nevim kolim muze mit dylku ale mel sem pocit a snad sem to i zkousel natahnout, ze to nemuze dosahnout ... zitra to zkusim, kudy si to protahl pak ke spolujezdci pod palubkou?


Prevrtaj 8 mm duru kde potrebuješ,rozober konektor ,potrebuješ leh pajkovačku,prestrč a zacinuj.Zvladne aj amater.Aj ja. :-)

Autor:  Master [ Sob, 06.01.2007, 2:38 ]
Predmet príspevku: 

mě se právě do kastle moc vrtat nechce:)

Autor:  Master [ Ned, 07.01.2007, 21:12 ]
Predmet príspevku: 

Tak sem se dozvěděl že je tam průchodka na straně u spolujezdce jen se musim dostat do podběhu. Tak snad mi to konečně zítra vyjde:)

Autor:  Pato Zvolen [ Str, 10.01.2007, 14:02 ]
Predmet príspevku: 

Ahojte ALL,

Toto je môj prvý príspevok na fóre, tak ma hneď nerozoberte na súčiastky, je to len môj pohľad na vec.

Po pozornom (teda aspoň dúfam) prečítaní sekcie Elektronika a témy - Akú CB do auta na začiatok mi vychádza (teraz už aj na základe osobných skúseností pri offroadovaní) jednoznačný zaver : Najlepšie CB do auta (offroadu) na NIELEN začiatok je jednoznačne PMR. Uvediem par dôvodov z môjho pohľadu. Keďže ako to tu tak od počiatku diskusie sledujem väčšina z vás sú tu skôr motoristi a až potom užívatelia rádiostaníc (ktoré sú pre vás len akýmsi doplnkom do auta) free pásiem u mňa to bolo naopak. Cca 15 rokov som fungoval na CB ale nakoniec som to zabalil a prešiel len na PMR a až teraz som sa “zaradil“ ak to tak môžem brať do tohto Offroadového spektra nadšencov . A teraz už k tým dôvodom prečo uprednostniť PMR pred CB.

1. Veľkosť a váha.
2. Mobilita pri opustení vozidla.
3. Výdrž pri prevádzke, keďže výkon je 0,5W a nie 4W ako pri CB.
4. Žiadne ujmy na anténe v teréne nech je akokoľvek odolná
5. A v neposlednom rade cena ( je to zlomok, alebo len časť ceny CB stanice), aj keď asi pre väčšinu z vás to asi výraznú rolu hrať nebude.

Nevýhody : zatiaľ som z môjho pohľadu pri jazdení v teréne nepostrehol. Neviem aké dosahy potrebujete a očakávate pri jazdení, ale pre naše potreby vzájomnej komunikácie medzi autami a okolím to postačovalo.

Asi teraz nebude mať zmysel rozoberať to bližšie, pretože určite mnohí budú namietať, tak by som reagoval radšej potom neskôr.

Autor:  Dora [ Str, 10.01.2007, 14:36 ]
Predmet príspevku: 

ahoj, no ja nenamietam, skôr sa spýtam na nejaký konkrétny typ - prípadne link ? skúsim to kuknúť

Autor:  Pato Zvolen [ Str, 10.01.2007, 14:59 ]
Predmet príspevku: 

Dora píše:
ahoj, no ja nenamietam, skôr sa spýtam na nejaký konkrétny typ - prípadne link ? skúsim to kuknúť


Ahoj kolego stredoslovák, ostatní samozrejme tak isto .... ;-)

Noo z tých relatívne lacnejších a slušných čo sa parametrov a prevedenia týka (cena do 1000sk/kus)by som napr. doporučil typ Cobra 725, alebo 525, prípadne TOP stanicu INTEK MT4040, parametre nájdeš cez google.
Ako aby sa predišlo sklamaniu a znechuteniu určite by som pre nováčika a niekoho kto si ju nedokáže primerane upraviť nedoporučoval (aj keď som na jednej takej fičal cca 2 roky)stanice do 500 Sk/kus z Metra, Tesca a pod.

Autor:  Martin 4 [ Str, 10.01.2007, 15:04 ]
Predmet príspevku: 

Paťo presne tak.... ja len že CB 27 MHz je už dosť zabehnutý a rozšírený systém. Takže sa zubami nechtami drží už aj len pre dosiahnutie kompatibility s inými autami.... a anténa vystrčená mimo skelet auta je výhodnejšia.

PMR 446 MHz je moc prima a kludne sa dá vystačiť aj len s tým... ale mať oboje je najlepšie.

Možno by sa dalo polemizovať že dlhšia vlna 27 MHz bude na tom trošku lepšie pri spojeniach za zložitých orografických okolností z jednej doliny do druhej a pod. Ale to je dosť moc len teória.

A mal som pocit, že UHF (a to aj 70 cm HAM pásmo) má problém z dosahom v lese, najmä za vlhka. To čo na 2m išlo jedným Watom, na 70cm išlo ledva na 10 W. Akonáhle sme z lesa vyšli, bolo to naopak. Na 70 cm v pohode stačilo 50 mW.

PMR vysielačky sú čo do základnej funkcie všetky rovnaké... (tak isto ako CB) líšia sa len doplnkami a značkou. Takže kludne ber najlacnejšie. Pred vianocami boli za 899 za pár.

Autor:  Martin 4 [ Str, 10.01.2007, 15:06 ]
Predmet príspevku: 

hehe.... teraz sme sa pekne rozišli :lol: :lol: :lol:

Práveže by som povedal že pre okolnosti v teréne sú najlacnejšie možné výhodou... predsa len riziko straty / poškodenia je ovela vyššie ako pri expedícii a nadávanie nad utopenou vysielačkou z Metra je o polovicu menej bolestivé ako pri nadupanej Motorole.

Autor:  Pato Zvolen [ Str, 10.01.2007, 15:18 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
hehe.... teraz sme sa pekne rozišli :lol: :lol: :lol:

Práveže by som povedal že pre okolnosti v teréne sú najlacnejšie možné výhodou... predsa len riziko straty / poškodenia je ovela vyššie ako pri expedícii a nadávanie nad utopenou vysielačkou z Metra je o polovicu menej bolestivé ako pri nadupanej Motorole.


Ahoj o5,

Noo ono až tak si zas neoponujeme ja som skor narážal na to, že keď si dáš poradiť, tak za cenu možno 200 - 300 Sk na kuse získaš oproti Metru/Tescu v akcii nepomerne lepšiu a kvalitnejšiu stanicu - pretože čo sa modulácie týka tak tieto "hypermarketové" stanice to je huuuuuuuza. Samozrejme čo sa ostatných parametrov týka (výkon a konfort obsluhy) tam to nie je take dramatické, snéď až na vstupnú citlivosť prijímačov, prípadne ich zahltenie, ale to je na dlhšie.

Autor:  Martin 4 [ Str, 10.01.2007, 16:07 ]
Predmet príspevku: 

Akože... na traile sa na kvalitu až tak nehľadí... Ja mám Intek rozšírený aj na LPD... ale nie je s kým kecať. U nás je to kupodivu legálne, ale úplne zabudnuté.

A keď už... tak Conrad mal jednu chvílku PMR stanice, ktoré mali napevno prirobený kus koaxu a na konci malú magnetku na UHF.

Ponajprv som nadskočil že porušenie generálneho povolenia... ale ono vlastne nie, pretože anténa bol pevnou súčasťou stanice.

Také keby sa podarilo zohnať.... :roll:

Plán "Bé" Odfiknúť z PMR anténu, narvať tam BNC, koax a magnetka na streche. Ale to je protizákonné.

Autor:  Jano JP [ Str, 10.01.2007, 16:26 ]
Predmet príspevku: 

skoro vôbec vám nerozumiem, ale nevadí... :-D

- vysielačky s povolením sme používali roky pred mobilmi - bola to skvelá vec a skvelá doba; (jeden chlap si aj natvrdo odsedel rok, lebo sme ho chytili v teréne s niečím, čo nemal mať aj vďaka koordinácii pomocou vysielačiek)
- len boli na tú dobu pridrahé a priveľké, na druhej strane prevádzka zadarmo...
- dnes lacný mobil so zlým pokrytím v teréne a drahou prevádzkou, takže ešte sem-tam aj vysielačky, ale väčšinou nie...

- pred dvoma rokmi som viac z recesie a zvedavosti, ako z potreby, kúpil dve tie krpce pmr či ako im nadávate a bol som milo prekvapkaný :lol: úžitkovosťou v pomere k cene...a sú na mikrotužky, takže žiadne zložité zháňanie origo akumulátorov ako bolo u veľkých vysielačiek (aj keď aj tie sú niektoré na tužkovky), vrazíš dobíjacie s čo najväčšou kapacitou a idú a idú... :wink:

Stránka 12 z 47 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/