Dnes je pondelok 3. júna 2024, meniny má Karolína a zajtra Lenka
dve batérie do auta - čo na to potrebujem a koľko to stojí??
Autor |
Správa |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Ja som s benzínom prešiel bez dobíjania viac ako 400 km.
A ako som písal ,zaujímavé riešenie ,hlavne ak je na aute vela spotrebičov.Potom je možné použiť napr .menič z 12 V na 220 V a dalej už podla potreby.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 23.04.2007, 18:18 |
|
|
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2568 Bydlisko: Handlová
|
na ducate (2,5 td) pocas cesty od ciech cez zilinu a smer PD sa mi zhodil remen z alternatora,sepalilo to vodnu pumpu a alternator. na baterake so zapnutymi svetla mi som dosiel do fackova. dalej sa nedalo nic... a odhadom sa mi tato porucha stala ani nie 10km pred zilinou. takze vela km sa neda ist.
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Pon, 23.04.2007, 18:49 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Milos píše: na ducate (2,5 td) pocas cesty od ciech cez zilinu a smer PD sa mi zhodil remen z alternatora,sepalilo to vodnu pumpu a alternator. na baterake so zapnutymi svetla mi som dosiel do fackova. dalej sa nedalo nic... a odhadom sa mi tato porucha stala ani nie 10km pred zilinou. takze vela km sa neda ist.
Ja som na ARE m461 {pár rokov nazad} jazdil bez dobíjania niekolko mesiacov.Napr.v piatok sme vyrazili z Trnavy do Sverepca /off zraz/,tam som jazdil do nedele .Tam som baterku mal 2 hodky na nabíjačke.Odtial do L. Mikuláša a späť do Trnavy.
Štartér,svetlá som používal minimálne. Šialenec.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 23.04.2007, 19:24 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Vo veci zapojenia dvoch bateriek natvrdo, na y6o to mam original (4,2D) a preukazatelne to funguje, bez ohladu na vek a typ bateriek (ano, idelanejsie su dve identicke, ale proste to ide)... takze bez obav.
Mala namietka k tvrdeniu, ze dve baterky su dobre nanajvys k navijaku - ked ma niekto 7237238746926483292 obrysiek a umerne mnozstvo inych pridavnych svetiel, menic na 220, elektrikou krmeny vzduch atd., sa druha baterka docela hodi.
Pekny den praje
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Uto, 24.04.2007, 22:42 |
|
|
puklo
Koumák
Registrovaný: Pon, 26.03.2007, 22:52 Príspevky: 162
|
Martin4 napísal: Pre porovnanie, štartovacia baterka Banner Uni Bull (červená) 80 Ah stojí čosi vyše 4000,- a trakčná baterka Banner 80 Ah bola asi o 150 korún drahšia.
-------------------------------------------------------------------------------------
nechcem robiť reklamu ale tie ceny sa mi nejako nezdajú,sú vysoké. skúste firmu motoparts na pražskej ulici v BA (predaj a servis motocyklov+akumulátorov), robi banner a ceny má bezkonkurenčne najlepšie. BTW je to bývalý motocyklový pretekár Marian Srna.
a môj svokor
|
Str, 13.06.2007, 22:42 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
MoostanQue píše: Vo veci zapojenia dvoch bateriek natvrdo, na y6o to mam original (4,2D) a preukazatelne to funguje, bez ohladu na vek a typ bateriek (ano, idelanejsie su dve identicke, ale proste to ide)... takze bez obav...
Nejde o to, ze by to neslo. Samozrejme, ze to pojde ked spriahnes dokopy dve baterky, ktore su aj uplne ine, hlavne, ze maju obe 12V. ALE! Pokial baterky nie su identicke, tak maju s velkou pravdepodobnostou rozdielny vnutorny odpor a to im urcite nepomoze. Samovybijanie sa mnohonasobne zvysi a baterky Ti povedia bye-bye ovela skor nez by si cakal...
|
Štv, 14.06.2007, 9:26 |
|
|
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1208 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
mám jednu baterku 80Ah Delphi a druhú 65 AH Xsite alebo ako sa to píše a 3 roky úplne v pohode, schému zapojenia som tu už niekde popisoval
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Štv, 14.06.2007, 10:34 |
|
|
noriky
Učeň
Registrovaný: Str, 11.05.2011, 21:43 Príspevky: 21 Bydlisko: Ruzomberok
|
Mozno niekomu pomoze, http://electronic-servis.ic.cz/slucovac ... atoru.html Pre moje uceli mi to este trocha upravili tak aby to zabezpecilo nabijanie oboch baterii pocas jazdy, pri stani sa energia neprelieva aj ked mam baterie roznej kapacity, ale vybija sa najprv sekundarna bateria a nasledne po vybiti na 10,5V sa prepne na primarnu bateriu ktoru v pripade poklesu pod 11,5V odpoji od systemu. K nabijaniu dochadza postupne najprv primarna a nasledne pri dosiahnuti 13,5V (za jazdy) aj sekundarna. Navyse ja mam este permanentne pripojenu solarnu nabijacku Stalo ma to 150eur ale za tie peniaze dostatok energie pre menic, el.kurenie, notebook a svetla bez strachu ci nastartujem na expediciach stoji...
|
Pia, 02.11.2012, 19:47 |
|
|
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 477
|
Ja mam v aute dve baterky tak, ze ich mam supnute paralelne a druha je vzadu v kufri [tiez aj kvoli navijaku a v lete, ked sme na rybach, tak hra hudba, nabijaju sa telefony, notebooky cez striedac 230V, atd.]
Zatial mi to funguje bez problemov. Problem moze nastat, ak jedna baterka bude dozivat a nebude drzat napatie - vtedy teoreticky zacne vybijat aj tu dobru. Ale zatial mam dobre obidve.
Existuju rozne moznosti, ako zapojit baterky, napriklad aby sa striedavo pouzivali, pripajat druhu v pripade potreby, atd. Ja som zvoli najlacnejsie riesenie - uvedene vyssie :)
_________________
|
Pia, 02.11.2012, 20:11 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|