4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

odpojovač baterie
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=141&t=3532
Stránka 2 z 4

Autor:  Jano JP [ Ned, 27.01.2008, 13:35 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
Jano JP píše:
Radko, tuším sa to už kedysi o tom písalo, ale nepamätám kde - ten solenoid má elektrické ovládanie, ktoré si možno vyviesť do kabíny? - čo teda znamená, že spolu s diaľkovým, alebo tiež do kabíny vyvedeným mechanickým ovládaním navijaka je možné všetko (okrem vytiahnutia a upevnenia háku s lanom) ovládať bez vystúpenia z auta?


...presne tak ako pises Janko.

...dokonca aj vytiahnutie a ukotvenie lana sa da dialkovo... ak mas spravneho spolujazdca :-D

:lol: :lol: :lol: skvelý fór, tiež ma to napadlo...
inak Danko, asi aj ty máš takú skúsenosť, že posádka prvého - druhého auta v kolóne, ktorá uviazla na nejakom blbom mieste, keďže sa musí vytiahnuť a pritom si zablatiť paprčky, tak už ostane obetavo pomáhať celej kolóne vyťahovať lano z navijakov a pripínať ku gurtni, vďaka čomu ozaj z auta ani netzreba vystúpiť a celá operácia sa tak urýchli - tomu ja hovorím kamaráti do dažďa... - a aj preto ten solenoid a celé ovládanie z kabíny je super; akonáhle si idem vyťahovať lano sám, je mi úplne jedno, kde mám ovládanie a spínanie, pri jednom sa spraví aj druhé...

Autor:  DanoDEF [ Ned, 27.01.2008, 13:56 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
...inak Danko, asi aj ty máš takú skúsenosť, že posádka prvého - druhého auta v kolóne...


... tak tak niekedy je to vsak umorne

Jano JP píše:
...akonáhle si idem vyťahovať lano sám...


... na to pozor. uz mi parkrat v takej situaci preletela myslienka hlavou... co ked to miesto kotvenia nevydrzi... a auto ujde.

Autor:  Jano JP [ Ned, 27.01.2008, 14:04 ]
Predmet príspevku: 

DanoDEF píše:
Jano JP píše:
...akonáhle si idem vyťahovať lano sám...


... na to pozor. uz mi parkrat v takej situaci preletela myslienka hlavou... co ked to miesto kotvenia nevydrzi... a auto ujde.

hej, len keď si sám, nemáš na výber; v extrémnej situácii vypnem motor a nechám to na redukovanom kvalte + ručná; dvere sa nepribuchujú, auto by sa mohlo pohnúť; a davajho čo najskôr ukotviť :wink:

inak popravde, je to jeden z najhnusnejších pocitov šmýkať sa dozadu po strmom v neovládateľnom aute, zažil som párktát a našťastie zatiaľ to vždy dopadlo dobre; zle dopadlo šmýkanie smerom dopredu rovno, keď bolo treba doprava :-D

Autor:  Martin 4 [ Ned, 27.01.2008, 14:20 ]
Predmet príspevku: 

:lol: ... ešte horšie je šmýkať sa bokom... :lol: Teraz sa smejem, ale onehdá by mi strúhaný vlas do riti nestrčili.... Tisovčania to videli.

Autor:  Tunki [ Ned, 27.01.2008, 14:24 ]
Predmet príspevku: 

Jano JP píše:
DanoDEF píše:
Jano JP píše:
...akonáhle si idem vyťahovať lano sám...


... na to pozor. uz mi parkrat v takej situaci preletela myslienka hlavou... co ked to miesto kotvenia nevydrzi... a auto ujde.

hej, len keď si sám, nemáš na výber; v extrémnej situácii vypnem motor a nechám to na redukovanom kvalte + ručná; dvere sa nepribuchujú, auto by sa mohlo pohnúť; a davajho čo najskôr ukotviť :wink:

inak popravde, je to jeden z najhnusnejších pocitov šmýkať sa dozadu po strmom v neovládateľnom aute, zažil som párktát a našťastie zatiaľ to vždy dopadlo dobre; zle dopadlo šmýkanie smerom dopredu rovno, keď bolo treba doprava :-D


Som si to skúsil so Zetorom Crystal. Ten sa zastavil až o cca300 metrov keď sa vytrhlo kotvenie. Traktorista žije a píše mimo témy ďalej.

Traktor ešte potom fungoval. :-)

Autor:  Tunki [ Ned, 27.01.2008, 14:27 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
:lol: ... ešte horšie je šmýkať sa bokom... :lol: Teraz sa smejem, ale onehdá by mi strúhaný vlas do riti nestrčili.... Tisovčania to videli.


Na toto mám teraz v zime trenažér doma. Z prasknutého vodovodu im vyteká a následne mrzne voda. No a je to na kopci. Poď si to nacvičiť. :-D

Autor:  DanoDEF [ Ned, 27.01.2008, 14:43 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
:lol: ... ešte horšie je šmýkať sa bokom... :lol: Teraz sa smejem, ale onehdá by mi strúhaný vlas do riti nestrčili.... Tisovčania to videli.


aj ja aj ja Tornala 2006

Autor:  Jano JP [ Ned, 27.01.2008, 14:52 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
:lol: ... ešte horšie je šmýkať sa bokom... :lol: Teraz sa smejem, ale onehdá by mi strúhaný vlas do riti nestrčili.... Tisovčania to videli.
...mi vrav, skoro som sa pos... posledne, keď mi auto začalo letieť dozadu, aby som ho udržal po spádnici... malé natočenie by v tej rýchlosti znamenalo niekoľkonásobný bočný kotrmelec (letel som asi 80 metrov dole strmým svahom)

hm, takže solenoid - určite dobá vec, pri prezentovanej cene niet čo váhať; pán vedúci, zabalia mi jedon... :wink:

Autor:  stefan80 [ Ned, 27.01.2008, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
mechanicky (nedoporucujem koli tomu, ze je povodne konstruovany na kostru) na navijak do 3,6 t = cca 370,-

mechanicky (nedoporucujem koli tomu, ze je povodne konstruovany na kostru) na navijak nad 3,6 t = cca 470,-

elektricky (origo solenoid) u mna = 900,-

dat ho treba do cesty plusoveho privodu do navijaka (resp. do riadiacky navijaka)
dakujem za radu ako sa to da u teba objednat

Autor:  Milos [ Ned, 27.01.2008, 21:04 ]
Predmet príspevku: 

pozri jeho web. najdes tam vsetky kontakty.

Autor:  RADOFFROAD [ Ned, 27.01.2008, 22:59 ]
Predmet príspevku: 


allmetal@allmetal.sk

alebo

vrabec.radovan@allmetal.sk

alebo

martina.vrabcova@allmetal.sk

Autor:  DanoDEF [ Ned, 27.01.2008, 23:08 ]
Predmet príspevku: 



a maly este nema svoju adresu ?.... :-D :smt016

Autor:  RADOFFROAD [ Pon, 28.01.2008, 8:41 ]
Predmet príspevku: 

...ma, ale este nema svoju funkciu vo firme :lol:

Autor:  Jarouch [ Pon, 04.02.2008, 23:30 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
si robis prdel ? :shock: :shock:

...ja len , ze viem , ze sa vyznas celkom a este si aj od elektroniky, tak ma zaskocilo, ze ty sa pytas...

vysvetlim teda

je povodne konstruovany na kostru , cize izolacia nie je primarne stavana na to aby sa pri 400-500 A nemohol prerazit voci kostre, co by bol pri takom kabli vazny problem (najhorsi scenar = zhorene auto)

a tiez iskrenie = mechanicky nie je stavany na odpojenie pod zatazou , ale len na odpojenie bez zataze (moze zostat zlepeny,prip. mala zivotnost)

naproti tomu elektr. soplenoidy maju konstrukcne dispozicie na odpajanie pod zatazou a eliminaciu iskrenia trnsformatorovym olejom
Tak Rado tady si nedovolím s Tebou souhlasit jakožto elektrikář
za A navijak odpojovačem nikdy neodpojuješ za chodu navijáku a i kdyby
za B jsou plusové odpojovače 2000 A které se daj koupit v každý mototechně / u nás za asi 270 Kč/ červené tečko s izolační gumy
za C je u těchto odpojovačů velmi malá pravděpodobnost poruchy což se o selenoidech nedá říct jak mi určitě dáš za pravdu

Autor:  rado nd [ Uto, 05.02.2008, 9:30 ]
Predmet príspevku: 

Jarouch píše:
za A navijak odpojovačem nikdy neodpojuješ za chodu navijáku a i kdyby


Toto ma celkom zaujalo, Jarouch.

Ovládacie solenoidy navijaku aj odpojovače som videl len zvonku, takže ťažko mi je posúdiť konštrukciu, ale vyzerajú dimenziami veľmi podobne.
Takže by ma zaujímalo, či je nejaký zásadný rozdiel (hlavne v zaťažiteľnosti a použiteľnosti) medzi solenoidom určeným na ovládanie navijaku a solenoidom-odpojovačom.
Ozaj, nie je ten prípustný prúd 2000A mech. odpojovača len špičkový, nie trvalý?
Dík.

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/