Dnes je pondelok 13. mája 2024, meniny má Servác a zajtra Bonifác
Autor |
Správa |
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
Mam taku otazku, mam v plane dorobit zopar relatok do auta, lenze odkial zobrat napatie na zopnutie relatka ? ked stlacim vypinac v kabine aby zoplo relatko cize tam nieje velky prud ani nic a nechcem to napajat z baterky. Otazka znie mozem zobrat napajanie, teda +12V z autoradia ? pripadne zo zapalovaca ? mozem tym nieco pokazit ?
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Sob, 17.10.2015, 22:15 |
|
|
simako7
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 16.08.2012, 19:54 Príspevky: 450 Bydlisko: Trenčianske Teplice
|
Ja to mám tiež presne brané z autozapalovača ono to bere úplne minimum aby zopalo kontakty v relátku to je všetko takže podla mňa môžeš bez problémov, z rádia neviem aby to niečo nerušilo (viem iba že vysielačka by mala byť na priamo na baterku a nič medzi ňu ale ako je to s rádiom tak to fakt netuším)
_________________ Už len bruchpláž TDI Ex Nissan Patrol y61 wagon 2,8td Bejvalo Jeep Cherokee XJ 2,5td 31x10,5R15 T3
|
Sob, 17.10.2015, 22:18 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
ved prave ze to berie uplne minimum stavy a pripajat to o bateriu, nechcem tam mat chaus v kabloch pri motore. elegantnejsie to bude zobrat zo zapalovaca a uz priamo do relatka
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Sob, 17.10.2015, 22:20 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Môžeš to nakrmiť odbárkiaľ, relátko nežerie nič. Relátka diaľkových treba napájať od hlavných diaľkových, relátka hmloviek od obrysiek, u ostatného je to jedno. Ale otázka je, či chceš ovládacie vypínače napájať od 30tky natvrdo, alebo od klúčika, obrysiek, čohokoľvek.
Dnes je tendencia (v súlade s pestovanou tuposťou euroovčanov) všetko včítane rádia krmiť od 15tky (klúčik), čo má zabrániť vybitu baterky mamlasmi, a čo srdečne neznášam. Ja mám takmer všetko priamo od baterky, ale je fakt že na to musím myslieť a vypínať veci manuálne, nie je to blbuvzdorné.
No a zadruhé, stejne k tým relátkam budeš ťahať nejaký hrubý kábel od baterky ako napájanie, tak to proste zober z neho, ak teda neva že je to furt pod prúdom.
Drobná technická, napájanie relátka a jeho ovládanie spolu vôbec nesúvisí (je napríklad možné spínať dvanásť dvadsiatimištyrmi, alebo opačne, ak je treba).
Vysielačka nemusí byť priamo na baterku (prečo by mala?), len musí mať dostatočne dimenzovaný prívod, ale to musí mať všetko.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Sob, 17.10.2015, 23:09 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
napajanie chcem brat tak aby ked vyberiem klucik to bolo zneschopnene, dovod ? ako pises nemusim vsetko potom kontrolovat ale ide mi o napajanie relatka co bude vypinat natvrdo ABS, natvrdo Led rampu a este nvm co este... len este musim odmerat ci mam zapalovac krmeny aj po vybrati klucika lebo aj to sa moze stat
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Sob, 17.10.2015, 23:25 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No to máš jednoduché, nájdi najbliží kábel čo je krmený od klúčika, a vytiahni to z neho. Ale počítaj, že ak to natiahneš napr. zo zapalovača, a tomu niekedy vypáliš poistku, všetko čo bude od neho ovládané sa vypne.
Ja napájanie od klúčika nezášam, lebo pokaždé keď si chcem niečo zapať, tak do toho musím strkať klúče. Ale sprav si ako ti vyhovuje, technicky je tojedno a tebe sa to musí lúbiť, nie mne.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Sob, 17.10.2015, 23:42 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
pohladam, pokukam pomieram zvazim co bude naj .. ale dakujem za rady
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Ned, 18.10.2015, 0:14 |
|
|
tomato
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56 Príspevky: 988 Bydlisko: Povazie
|
Pre porovnanie, na micine som mal vsetko od baterky a fungovalo mi vsetko vcetne radia vysielacky navijakov svetiel kompresora atd atd bez toho aby som mal kluce v zapalovani, co malo svoj vyznam... Patrola som uz kupil upraveneho, vsetko je cez klucik a to ma bohovsky serie, a niektore veci az cez druhu polohu !!!! No ale vsak pocas zimnej odstavky to budem pomaly prerabat...
_________________ Patrol & Patrol...
ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom ex: Pajero 2.8
|
Ned, 18.10.2015, 9:03 |
|
|
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
A nemáte volne miesto v poistkovej skrinke?
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Ned, 18.10.2015, 10:10 |
|
|
ManoM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10 Príspevky: 514 Bydlisko: Ružomberok
|
Zalezi aj co sa pripaja na tie relatka lebo ako pracovne svetla by som riesil priamo na baterku a nie cez klucik V poistkovej skrinke mam vsetko obsadene, este ma napadlo odtial tahat napatie zdruzit to s dakym osvetlenim interieru alebo co, ked rozoberiem uvidim
_________________| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |
|
Ned, 18.10.2015, 10:33 |
|
|
alfa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05 Príspevky: 123 Bydlisko: Žilina
|
to mas uplne jedno odkial tahas ovladanie relatka. ja osobne by som to dal priamo na bateriu nemusis nic ine rozoberat a k baterii to je najpristupnejsie. a spinane napatie budes aj tak predsa tahat priamo od baterie. a nezabudni na dostatocnu hrubku kabla na to co chces napajat. Ja potrebujem napriklad napajat invertor, tak vsetky kable som si potiahol priamo od baterie /spravil som si predpripravu/ a este potrebujem nejake rele aspon 140A.
Este som si precital, ze chces dat viacero relatok, tak skus si na ne spravit nejaku skrinku, alebo pouzit nejaku paticu do ktorej to zastrcis, lepsie sa ti bude s tym manipulovat.
_________________ Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG
|
Ned, 18.10.2015, 13:54 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No pri nových autách má výrobca aj úpravca tendenciu napájať všetko od klúčika (nie bez súvislosti s postupujúcou debilizáciou euroovčanov), pretože je to blbuvzdorné. Ale ja mám automobil viac ako pracovný stroj než auto, a nerád nechávam klúčiky v zapaľovaní, keď v ňom nesedím.
Mohol by si viac rozpísať čo vlastne xceš zapínať/vypínať. Ja mám veškeré pracovné svetlá, majáky, hľadáčik, rádio, vysielačky, bufík, menič, napriamo od baterky (ale to sú všetko veci ktoré sú štandardne vypaté, takže relátko nežerie nič); od 15tky (kľúčika) mám len subwoofer a zosík k vysielačke. Prídavné diaľkové pochopiteľne od hlavných diaľkových, a keby som mal hmlovky tak tie od obrysiek. V tvojom prípade, ABSko rozhodne od klúčika (nemá zmysel aby bolo zapaté pri vypatom kľúči, zbytočne bude relátko pomaly vybíjať baterku, a počítam že ho nebudeš pokaždé vypínať manuálne). LED rampa je čo? Ak pracovné tak od baterky, ak diaľkové tak od diaľkových, chceš aby sa ti zažínala/zhasínala s hlavnými diaľkovými, a vypínačom ju vyradíš a pôjdu len hlavné diaľkové.
Od baterky natiahneš jeden tustý kábel, s príslušnou poistkou hneď pri baterke - tým nakrmíš všetky silové vstupy (označené 30) do relátiek. Výstup z relátka (je oproti vstupu, nepamatám si číslo z hlavy) pokračuje primerane hrubým káblom na spotrebič, a tiež na ňom má byť primeraná poistka. Zvyšné dva kontakty na bokoch (85 a 86? tuším) sú ovládanie, na jeden ide kostra (tam proste spravíš jeden ukostrený kábel s iks konektormi, podľa toho koľko máš relátiek) a na druhý ide príslušné ovládanie od niečoho, spravidla cez vypínač. Toto celkom neplatí u toho ABSka (a podobných), tam namiesto prívodu od baterky použiješ pôvodný kábel ktorý ho krmí, prestrihneš, koniec od zvyšku auta dáš na vstup relátka, a druhý koniev na výstup.
Poistku na toten tustý od baterky použi buď veľkú nožovú, alebo niečo podobne masívne (ja mám sklenenú 60A z autohifi) - malé (teda, klasické, nie tie úplne mrňavé) sú síce aj 40ampérové, ale to je číra ilúzia, už 30ampérové s radosťou tavia poistkové puzdrá a upaľujú si kontakty, nebrať.
2 alfa: Na 140A bude akékoľvek bežné relátko slabé. Ja mám práve na tento účel solenoid, aký sa používa (v pároch) na ovládanie navijaku (taký ten hliníkový šúlec s dvoma M8čkami hore a dvoma malými kontaktmi niekde), nebol ani drahý myslím.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 18.10.2015, 15:53 |
|
|
alfa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05 Príspevky: 123 Bydlisko: Žilina
|
MoostanQue: tu som nasiel napriklad dost silne rele, niekde ho maju aj za 20eur http://shop.elancar.cz/rc-160923-spinaci-rele-12v-200a-4vyv-pro-velka-zatizeniSolenoid nepoznam pozrel som sice nieco na googli, ale nenasiel som nic relevantne. Vedel by si mi dat nejaky odkaz kde to najdem, popripade ze si aj nastudujem ako to funguje? Vdaka
_________________ Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG
|
Ned, 18.10.2015, 16:35 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Tie kontakty na tych relatkach vela nevydrzia+ cievka sa pri dlhsom pouzivani odporuca . na invertor s vacsim vykonom pouzij nieco silnejsie a aj cena bude vacsia
|
Ned, 18.10.2015, 16:45 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
No 200A by malo stačiť - ono dosť záleží, či to budeš vypínať pod záťažou, alebo bez. Malo by to byť napísané v popise produktu, prúdovo tie veci znesú niekoľkonásobok prúdu, proti tomu, koľko sú schopné pod záťažou rozpojiť. Ja som myslel niečo takéto: http://www.allmetal.sk/Navijaky/Doplnky ... -12-V.htmlTo na obrázku je prepínací solenoid, má dva a dva kontakty, ale to je jedno, dva nezapojíš. Ale to relátko čo si našiel ty bude tiež fungovať. 2 JOE66: je to možné, s hentým relátkom nemám skúsenosti. Ale ak to bude na menič na 220 (ak som to správne pochopil), tak ten pod záťažou vypínať nebude, a používať to bude občas a asi krátkodobo, takže cievka by tiež mohla vydržať.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 18.10.2015, 16:48 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|