Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Error elektriky patrol Y 60   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 Milan 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3315 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Baterku mam 4 roky ,nabita a celkom drzi.Je normalne ked nažhavim,zacnem startovat a komplet cela elektrika okrem startovania zhasne.Vsetko co svieti zhasne.Kostry som preliezol a po vianociach objednam novu baterku ked inak nebude.Ale zaujimalo by ma co sa v aute deje.Od tohoto leta to robi.Motor ako nastartuje vsetko sa rozsvieti a funguje .Nestalo sa to niekomu z vas ? 
					
						 _________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 22.12.2021, 22:51 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JOE66 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Dobijanie si preddpokladam premeral ci ti dobre dobija?  A moze byt baterka,starter alebo aj zhavic KO-uhorena spicka prebija na kostru ale to velmi vynimocne  . A aj kostra vie vytrapit-zvonku zakrimpovany spoj vyzera OK aj napatie na nom OK ale dnu vyhriaty a prud  nepretecie      Ze zaradom este vsetko raz skontrolovat,premerat po jednom .  A  inak pri startovani je pokles napatie ale nie az taky markantny,ze tiez  typujem  baterka Ko tak by sa to od 4rocnej uz dalo cakat . Vyskusal si nastartovat s inou ?  
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 22.12.2021, 23:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Milan 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3315 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Budik mi ukazuje 100 % ale aj tak som si dokupil do autozapalovaca taky digitalny.Su v nom hodiny,teplota vnutri-vonku a nabijanie.To dava cca 14.5 V.Svieti to na modro a zhasne aj to a hodiny zresetovane    Baterka ma aj take to oko.V zelenom je dobra,aspon tak pisu ale ktovie.Kostru som meral z baterky na motor aj bat.-kasna,Aj zhavice som mal vsetky vonku,ked bolo teplejsie a vyskusane vonku.Mam sice baterky co som menil ale jedna ma 8 rokov a druha bola este pred nou.Pouzivam ich na premeriavanie aj zhavicov.Este ma napada ci to nemoze robit starter.    
					
						 _________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 23.12.2021, 0:01 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JOE66 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Starter moze byt Ko .Hoci vacsinou ked je Ko nema taku silu pretocit poriadne motor.  Vyskusaj s druhou dobrou baterkou alebo pouzij na terajsiu baterku startovaci zdroj-vozik a skusaj nastartovat ci bude  tiez  tak extremne padat-klesat  napatie     
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 23.12.2021, 0:12 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 efendi 
				Velky Kraken 
				
					 Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8037 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Ten  problem som mal kedysi  na mojej byvalej mrdke ,, vymenil som baterku a svaty pokoj    teda aspon umna bol ten problem,, baterka raz tocila     raz nie,,     skratovala kua jedna    
					
						 _________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 23.12.2021, 11:37 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OGO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						Milan
  máš tam otázku a aj si si sám odpovedal : „- Je normalne ked nažhavim,zacnem startovat a komplet cela elektrika okrem startovania zhasne.“ „- Od tohoto leta to robi.“
  Takže to nie je OK. „Motor ako nastartuje vsetko sa rozsvieti a funguje .“
  Lebo vtedy sa už zobudí alternátor a dotláča chýbajúcu šťavu.  Mal som toto už.  Baterka ukazovala plné nabitie, voltov ako v elektrárni a keď som začal štartovať, tak po 1 - 2 otočkách štartéra spľasla ako balón. Niektorá vydrží viac, niektorá menej.
   Môže byť galiba, keď je už štartér načatý. A myslím to tak, že veľká väčšina má bronzové puzdro na rotor a ten keď sa vyločká a vznikne vôľa, tak sa zároveň začne aj zadierať a vtedy štarter síce točí ale odoberá oveľa viac prúdu. Ja som to raz dohnal do extrému, myslel som si že dám pomocnú baterku a uvidíme, tak sme videli, to, čo ešte nikdy. Bužírka na kábli do štartéra sa od tepla roztopila a začala horieť, bolo to v zime, veľký mráz a v tme. Skoro sme podpálili auto. Štartér išiel von no a samozrejme bronzové puzdro kampes. A bola to slávna a známa Avia. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 23.12.2021, 13:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Milan 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3315 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						OGO píše:  Baterka ukazovala plné nabitie, voltov ako v elektrárni a keď som začal štartovať, tak po 1 - 2 otočkách štartéra spľasla ako balón. Niektorá vydrží viac, niektorá menej.
   Môže byť galiba, keď je už štartér načatý.
 Presne toto iste si myslim aj ja pretoze nie som z tych ktory bezhlavo vymienaju suciastky.Od leta som vylucoval a premeriaval mozne problemy a ostalo mi uz len baterka a starter.Teraz po sviatkoch objednam novu baterku ,slahnem auto do garaze a pustim sa do toho.V kazdom pripade dam vediet co tomu bolo.  
					
						 _________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 23.12.2021, 20:34 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ved meraj napetie na kontaktoch baterky a na kontaktoch startra ked startujes.Budes vidiet,kde napetie  pada a ci je v prdeli baterka,alebo  starter.Pripadne zoxidovany kontakt na oku kabla co privadza stavu do pristrojovky.Ak to teda dobre startuje.Lebo ked zhasinaju kontrolky a starter dobre toci,chybu by som hladal v kablovacke.Nesiel by som po kostre,ale po plusovom vedeni. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 24.12.2021, 9:35 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 zožeň si kliešťový ampérmeter a zmeraj odber štartéra. To je najrelevantnejší údaj 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 24.12.2021, 12:27 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 OGO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1923
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Bahno Pripadne zoxidovany kontakt na oku kabla co privadza stavu do pristrojovky...   – táto závada by sa prejavovala či sa štartuje alebo neštartuje, či motor ide alebo motor nejde. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 24.12.2021, 14:32 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bahno 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2553 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Ja som mal na mysli to,ze ak je ten kabel prikruteny na cievke startra spolu so silovym kablom a je tam oxidacia ci spalenina,tak tam by mohla byt pricina,ze starter stiahne vsetku stavu.Proste by som meral ubytok napetia na jednotlivych spojoch,az by som prisiel nato,kde sa napetie straca.Za predpokladu,ze sa nestraca vo vybitej baterke,ci oxidovanom silovom kabli.Zato vravim merat na tych bodoch pri startovani.Tento postup sa mi vzdy osvedcil.Starter v aute vyskusam jednoducho tak,ze ho pripojim na druhu baterku. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 24.12.2021, 15:38 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Milan 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3315 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tak mi docestoval odporovy merak a mal som ho paralelne z merakom voltov. Pred meranim -merak V -13.91 V, merak odporovy 12.5 V. Pri zataži -merak V- 12.42 V,merak odporovy 10.5 V. Cca 2 volty išli dole ale aj tak stupnica voltov na meraku ukazuje inak     Starter som do mrte rozhadzal,loziska som domazal a inak vsetko O.K. Ešte čakam novu baterku takže skušanie ako to štartuje a čo to bude robit,bude neskor.  
					
						 _________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.01.2022, 12:42 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 JOE66 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2588 Bydlisko: Vychod
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Ze baterka v haji     
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.01.2022, 14:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dindaj 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1810 Bydlisko: SE
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Milanko nemozem si pomoct ale napriek celej debate typujem taku banalitu ako kontakty niekde na trase baterka- starter+ alebo bat-kostra-. Stalo sa mi to x krat a vzdy to bol napikacu kontakt na bateriovej svorke alebo na starteri. Jo a este ma napada ulomeny kontakt v baterke ale neviem. 
					
						 _________________ Bývalý offroadak 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.01.2022, 14:31 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Milan 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3315 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Dindaj kable som komplet kontroloval ale 3 x od leta co mi to zacalo blbnut ale vzdy to nastartovalo aj ked svetla a vsetko zhaslo ale zistil som este jednu vec o ktorej som netusil ked som kupoval baterku na mieru.Mal som tam Bosch 95 Ah 830 A  a teraz v aprili bude 5 rokov co som kupoval v Nitre mototechne baterku maximalnu co tam vliezla Monbat 100 Ah 730 A.Ta Monbat ani netusim co je to zac ma o 100 A startovaci prud mensi     Je to vobec mozne?Zvlastne ze aj ten merak tak odlisne ukazuje volty.  
					
						 _________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 07.01.2022, 21:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |