Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 17:13
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Alternátor. 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23
Príspevky: 122
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? :smt102
(ďakuejm za odbornú odpoveď)


Štv, 31.01.2008, 12:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
IGI píše:
Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? :smt102
(ďakuejm za odbornú odpoveď)


Každopádne odpojiť bateriu. Inač mne včera privarali konzolu na fýfukové potrubie a všetko bolo OK. Zase nebolo velké zváranie. A záleží čím zváraš.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Štv, 31.01.2008, 12:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ide o to ci ti realne nieco odislo alebo sa pytas teoreticky, ci sa to oplati odpajat.
Kazdopadne jedina vec, co moze v alternatore odist(a nemusi to byt zrovna ani zvaranim) su jednosmerne diody(usmernovaci mostik). Na opravu to nie je nijak extra financne narocne, len sa s tym treba je...t.
Ja som pri zvarani v zivote nic z alternatora neodpojal a nikdy mi nic neodislo. Ovsem robim to na vlastnu zodpovednost.
Idealne je dat na baterku prepetovu ochranu a nemusis odpajat vobec nic.
A ak pri zvarani zrovna nenapojis kostru niekam bez rozumu da sa robit aj bez toho. Problem(a velmi velky) nastane v pripade ze niekde pri zvarani narazis na nejaky kabel a prebehne ti elektrika cez neho a zariadenia na nom pripojene....

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Štv, 31.01.2008, 12:38
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23
Príspevky: 122
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mám pocit, že alt. nedobíja dostatočne(málo jazdím?), resp. pri väčšom odbere (svetlá, ventilátor, ohrev skla ...) to nejak šťaví batériu. Pritom mám 55Ah bat. a alternátor by mal dobíjať 14V/50A batériu 45Ah ...
Na aute pôvodný majiteľ menil komplet sedačky a zváral - tak asi najskôr zmeriam výstupné hodnoty (keď už som zistil, akými hodnotami má dobíjať).


Štv, 31.01.2008, 13:01
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 31.01.2008, 13:12
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2007, 15:23
Príspevky: 122
Bydlisko: Považská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-


Toto som potreboval.
Rozoberiem, uvidím, "opravím", možno zložím ....
Už mám jeden zajednaný, takže o týždeň, dva do toho. :roll:


Štv, 31.01.2008, 14:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri zvarani sa ti totiz moze stat ze ak pripojis zvarackove klieste na kostru a zvarat budes tak ze medzi kliestami a elektrodou bude alternator tak sa ti moze zvaraci prud vybrat cez alternator a takych 100 A ked pretece cez diodky tak to nemusia dost dobre zvladnut :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Štv, 31.01.2008, 17:25
Profil
koumák

Registrovaný: Pia, 28.12.2007, 0:25
Príspevky: 1358
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-


ano toto je pravda doporucuje sa aj vyberat riadiaca jednotka ale ty ju asi nemas daj si skonrolovat aj regler oprava lacna ale to vyberanie hruuza skoro z akeho kolvek auta

idelane je ked pred zvaranim odpojis kable od baterky /a vyber aj riadiacu jednotku ak ju mas/

_________________
viewtopic.php?f=4&t=3491&hilit=moj+samik
viewtopic.php?t=9904&postdays=0&postorder=asc&start=0
Nerob si starosti s tým, čo si o tebe myslia iní. Tí majú dost
starostí s tým, čo si o nich myslíš ty.


Štv, 31.01.2008, 18:54
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 630
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
V alternátora sú 4 diody zapojené do mostíka... ak sa zvára na voze so zapojenou baterkou dokážu sa poškodiť tieto diody.... može sa stať, že len jedna - dve... kontrolka dobíjania nesvieti, ale nedobíja to dostatočne...

Oprava relatývne za facku, ale to rozoberanie.

Nedostatočné dobíjanie dokážu sposobiť buď zodraté alebo zadreté zberné uhlíky v alternátore = nedostatočný prítlak. Alebo voľa na ložisku alternátora = odskakujúce uhlíky....

-ka-


Len jeden detail. Tých diód môže byť aj šesť. Závisí to od toho, koľko fázový je alternátor. Čím je výkonnejší alternátor, tým sú diódy odolnejšie, ale všobecne platí radšj odpojiť všetky elektronické jednotky. Keď náhodou lízneš elektródou kábel s opačnou polaritou ako je na kostre, tak s tým môžeš dojebabrať na novších vozoch so sbernicovými vodičmi podstatne viac - možno aj celú elektroniku.

Ak si si istý že nič nechytíš tak nemusíš odpájať nič. Ten alternátor platil a platí ak jedinými elektronickými alebo teda polovodičovými súčiastkami v aute sú diódy v alternátore. Novšie vozy + regler, ešte novšie riadiace jednotky....
Dôvodom prečo odpájať je prietok zváracieho prúdu, ale to už chalani popísali vyššie.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Štv, 31.01.2008, 21:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
KOŤO píše:
Závisí to od toho, koľko fázový je alternátor....

bratku len mala oprava asi si myslel kolko polovy a nie fazovy :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Štv, 31.01.2008, 22:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Štv, 31.01.2008, 23:08
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bacilpyrin píše:
Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.
:smt151 :smt151 :smt151 tak tak ale nie vzdy mas kde chytit kostru a obrusovat lak tiez neni z estetickeho hladiska bhvieco ale mas pravdu :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Štv, 31.01.2008, 23:11
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chlapci pozor! V jednom prípade sa nič neodpája, ale naopak doporučuje sa kostriť na poloosu ak zváraš rám, či karosériu.... a zvára sa dubovými elektródami :-D :-D :-D :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 01.02.2008, 0:13
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
IGI píše:
Čo spôsobí neodpojenie alternátora pri zváraní (úpravách) karosérie - čo je nenávratne v .. a čo treba vymeniť v alt. ? :smt102
(ďakuejm za odbornú odpoveď)


Všetko je to oťázka kostry,čím blikšie tým lepšie.nemôžeš mať kostru na motora a zárať zadnú nápravu a naopak.môžu Ti odýsť usmerňovacie diídy alebo mostík podľa toho čo je použité...opojiť baterku sa opláca aspoň kostru...

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:30
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Str, 01.08.2007, 12:41
Príspevky: 134
Bydlisko: Vydrná
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bacilpyrin píše:
Vzhľadom na to, že elektrický prúd tečie vždy prierezom s najmenším odporom, je nevyhnutné pripojenie opačného pólu zváračky umiestniť čo najbližšie k zváranému miestu a čo najviac znížiť prechodový odpor (obrúsením...) najlepšie pripojiť na ten istý kus materiálu, ktorý je priváraný. Napríklad aj bodnutím "kostry" na materiál. Vtedy prúd preteká priamo a nie je obava, žeby niekde zablúdil. Je to možné odskúšať aj pripojením avometu a brnknutím elektródy.


Súhlas very good tak isto najprv reagujem a potom čítam ďalej, takže sa na konci opakujeme sorry

_________________
Keď do hory,tak s flintou a OFFROADom


Pia, 01.02.2008, 3:33
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: