Dnes je piatok 3. mája 2024, meniny má Galina a zajtra Florián
Elektricky predhrev motora
Autor |
Správa |
petersi
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 07.04.2010, 6:57 Príspevky: 114 Bydlisko: Lipany
|
Opravujem: prepojovacie hadice som mal 3/4", nie 1/2" ! I keď teraz myslím, že aj tie by to mali zvládnuť.
|
Ned, 24.10.2010, 12:10 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ja mam kanadsku verziu Jeep - u a spirala je niekde v bloku. V motore je pekne zvynuty 3 zilovy kabel s vidlicou, akurat na kanadsku siet. Ani srnky netusia ake parametre el.siete maju v Kanade (V, A, Hz)
|
Ned, 24.10.2010, 20:02 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
aby ohrev fungoval samotiažovo, len na princípe zmeny mernej hmotnosti vody vplyvom teploty, musí tam byť čo najväčší výškový rozdiel medzi vstupom a výstupom vody. Preto plánujem dole využiť vypúšťací otvor v bloku. Hore rozdelím hadicu, ktorá ide do hlavy, s otvorom priemeru 16mm. Do vypúšťacej skrutky môžem navŕtať dieru priemeru max. 10mm. Ak by sa ukázalo, že je to málo, tak by som musel zväčšiť závitový otvor v bloku z G1/4´´ na G3/8´´, kde sa dá vyvŕtať diera priemeru 13mm. Nádobka pre špirálu bude z nerez rúrky 88,9x2.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Ned, 24.10.2010, 20:11 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
petersi píše: ...klasická špirala z boilera...
Za pol hodinky motor ohriatý na 40°
Motor z avie má 330 kg, merná tepelná kapacita liatiny je asi 500 J/kg/supeň.
Aby si ho ohrial z 0 st. na 40 st. za pol hodiny, potrebuješ minimálne 5 kW ohrievač. Fyzika nepustí.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 24.10.2010, 20:27 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
samozrejme celý motor nebude mať 40°C, ale len horné časti, t.j. hlava. Teplota smerom dole bude klesať a olej vo vani bude mať napríklad -5°C.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Ned, 24.10.2010, 20:33 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
tak to hej, tým pádom ale nemôže ukazovať po roztočení vodnej pumpy teplomer 40 stupňov.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 24.10.2010, 20:36 |
|
|
petersi
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 07.04.2010, 6:57 Príspevky: 114 Bydlisko: Lipany
|
Počuvaj priateľu: fyzikálna teória - neteória, v praxi je to otestované a používané na viacerych AVIÁCH a reálne to funguje tak ako som opísal vyššie. A ani žiadne Tvoje 5kW, ale iba najobyčajnejšia špirala z el. ohrievača vody tzv. boilera. Ja som montoval 1600 W špiraly, no niekedy i 800 W a fungovalo to takmer rovnako. Dokonca aj výškový rozdiel medzi výstupnou a spiatočnou trubkou bol veľmi malý, tuším iba nejakých 4 - 5 cm, lebo v tej aviackej prírubke viacej miesta niet a bežalo to bezproblémovo. Je jasné, že ohriala sa iba hlava a vrchná časť valcov, ale na ľahučký štart to úplne stačilo.
Ak na výstup/spiatočku použiješ napr. otvor so závitom 3/8", rátaj s tým že DN bude ešte podstatne menší a obávam sa, že prietok nebude stihať a "kotlík" sa Ti bude priehrievať.
|
Ned, 24.10.2010, 21:02 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
určite to pomôže ľahšiemu štartu keď sa hlava ohreje, ale motor ohreješ na 40 stupňov špirálou z bojlera za pol hodinu iba ak mal pred tým 35 oC.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 24.10.2010, 21:23 |
|
|
jaro
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53 Príspevky: 110 Bydlisko: Liptovské Revúce
|
petersi píše: Počuvaj priateľu: fyzikálna teória - neteória, v praxi je to otestované a používané na viacerych AVIÁCH a reálne to funguje tak ako som opísal vyššie. A ani žiadne Tvoje 5kW, ale iba najobyčajnejšia špirala z el. ohrievača vody tzv. boilera. Ja som montoval 1600 W špiraly, no niekedy i 800 W a fungovalo to takmer rovnako. ...
Tiež by som povedal, že je to tak. Možno bude treba prepísať teóriu Ja mám v GAZe 700W špirálu z práčky a pri mínus 15 st mi za cca 2 hodiny zohreje motor na takých 40-50 st. Už som to tu raz dával. http://gazklub.dusmi.sk/gallery/display ... um=4&pos=5 Ten bazmek je v spodnej hadici vedúcej ku chladiču. A zohrieva aj chladič aj celý blok vč. hlavy.
_________________ jaro
|
Pon, 25.10.2010, 7:38 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Vsak aj to musi zohriat.
Cidlo teploty nemeria teplotu bloku, alebo hlavy valcov, ale meria teplotu chladiacej kvapaliny.
|
Pon, 25.10.2010, 7:51 |
|
|
bum
Učeň
Registrovaný: Pia, 06.11.2009, 13:55 Príspevky: 99 Bydlisko: Ke
|
marisko píše: petersi píše: ...klasická špirala z boilera...
Za pol hodinky motor ohriatý na 40°
Motor z avie má 330 kg, merná tepelná kapacita liatiny je asi 500 J/kg/supeň. Aby si ho ohrial z 0 st. na 40 st. za pol hodiny, potrebuješ minimálne 5 kW ohrievač. Fyzika nepustí.
Maš tam chybu ten ohrievač neohrieva liatinu ale vodu . Mam 5kw prietokový ohrievač v práci na umývadle a stíha vodu okamžite ohrievať skoro na 50stupnou C keď berieš objem vody v hlave a dáš tam 5kw tak neohreješ hlavu ale skôr prevaríš vodu a to netreba .
_________________ BMW110GS , Jeep Wrangler YJ 4,0L, Hummer H3
|
Str, 27.10.2010, 11:46 |
|
|
Peter 69
Frajer
Registrovaný: Pon, 04.10.2010, 18:04 Príspevky: 204 Bydlisko: Púchov
|
kukni jak to funguje napr. na 77čke(na traktore) a mas v tom jasno.Jak s tym jazdis len sem tam nalej cez chladic horucu a po jazde vypusti.Jak s tym jazdis stale tak to musi fungovat jak na osobaku nie????
_________________ Gaz 69 so srdcom z Medveďa .
|
Str, 27.10.2010, 18:55 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
po nejakom case otvorim tuto temu...
nasli ste niekto kde sa da dobre kupit pouzitelna spirala s nastavitelnym termostatom?
predavaju sa vobec take mimo spec. ohrievacov ako normans a pod.?
a aky cca max. vykon vam fungoval na 10mm hadici pri samotiazi?
|
Uto, 05.06.2012, 13:42 |
|
|
monty
Učeň
Registrovaný: Sob, 17.05.2008, 22:25 Príspevky: 16 Bydlisko: Liptov
|
Nazdar.
Toto pozri:http://auto.bazos.cz/inzerat/16125916/Topne-teleso-na-ohrev-chladici-kapaliny.php
|
Str, 06.06.2012, 10:21 |
|
|
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
ta je ale bez termostatu - ja hladam s termostatom
|
Str, 06.06.2012, 13:10 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|