Dnes je streda 15. mája 2024, meniny má Žofia a zajtra Svetozár
LPG a samec - dat ci nedat...?
Autor |
Správa |
jop166
Čumil
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 22:11 Príspevky: 3 Bydlisko: Košice
|
nazdar ofraci
ja mam dvoch samíkov 1.3 jeden karb druhy vstrek a jednu 1.0 a vo všetkych mám plyn...
komplet splynovač z žiguláka (1.300 sk) valcova nadrž za sedadlami 50 l na rychlospojku( vyberem zo samika vložim do kufra auta, idem na pumpu a norm natankujem - no problem....
a jazdia ako na benzín... s tym že jazdím za 16 sk/l a to je riadny rozdiel....
|
Štv, 25.09.2008, 21:06 |
|
|
snipera
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 03.12.2007, 16:21 Príspevky: 494 Bydlisko: Nové Zámky
|
Ja mam tiez LPG a motor ide krajsie ako s benzinom.. Spotreba neviem porovnat, lebo odkedy mam LPG, benzin nesiel len na dojazd na pumpu.. A co sa tyka startovanie na plyn, ja som mal vysvetlene, ze ked je karbec, tak zigulak nastartoval aj v -20C, sak odskusam a dam vediet.. Rozdiel na ceste nevidim, v terene skor nevladze 2ka..Na 1ke fici o 100 - 6. Skoro som vynechal uzas..
|
Štv, 25.09.2008, 22:31 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
za 12tisic sa da karburatorovy plyn zohnat aj s montazou a zapisom do TP, to je strasna cena
Ked ide motor krajsie na plyn ako na benzin, tak je zle nastaveny karburator a nic ine, ked sa to nastavi tak ako ma, vykon na oboch je rovnaky, akurat spotreba plynu znacne vyssia -2-3l na 100km ako benzinu...
To ze to nastartuje aj v -20 nie je ziadny zazrak, problem nastane ked sa zvysi prietok plynu - zamrzne reduktor, pretoze voda v chladiacom okruhu je prilis studena na to aby ho dokazala ohrievat. Nehovoriac o neblahom vplyve samotneho plynu na studeny motor...
Zaver- ano dal by som tam plyn. Ale nie za 12litrov a nespekuloval s nadrzami. Ak spekulovat, tak radsej ozeliet take riesenie, inak fakt budes vlacit flasu kazdy den...
|
Pia, 26.09.2008, 9:38 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7919 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
k tomu plynu,, ja som mal tiez plyn v osobaku v audine a ziaden problem,, startoval som aj v zime bez problemov, spotreba plynu je automaticky vyssia, ako z benzinom, cca1-2 litre,mam na mysli osobne auto, 1800 kubikov, a co sa tyky plynu no,,,,za studena nenici tak motor ako benzin,, podla mna, bo ked karburator da benzin do valca, tak za studena nema take dokonale spalovanie ako za tapla, a ked ide zo syticom tak benzin zmyva olejovy film zo steny valcov, a tym sa zvysuje automaticky trenie, kdez plyn nezmyva olejovy film z valcov,,,, a plyn aj ked ma 100 oktanov plyn je slabsi vo vybusnosti ako benzin, a ma mensi vykon , to mozem potvrdit, bo mal som nie jedno auto v ktorom som mal plyn,,avsak ked jazdis plynom musis mat kvalitny olej a ked ho ides menit, neni taky cierny ako ked jazdis s benzinom,, je skorej tak dozlta..ma to svoje vyhody v tom ze je to lacna pohonna hmota a ked jazdis vela, tak sa oplati do vozidla ho namontovat, bo sa ti to vrati v korunkach..tot moj nazor...
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Pia, 26.09.2008, 14:37 |
|
|
steeler
Učeň
Registrovaný: Str, 07.05.2008, 8:05 Príspevky: 51 Bydlisko: pod Chočom
|
Takze operacia sa podarila a pacient zije...
Nakoniec sa LPG vykonalo za necelych 6tis komplet nove aj s pracou. Ako zasobnik LPG funguje flasa z VZV ukotvena za sedackami. Spociatku bola obycajna na PB ale nedokazalo ju vycucat do spodku tak sa zohnala origo z vnutra keramicka.Ta vraj ma sosak az do spodku ked je menej plynu taha si to az od dna. Bal som sa co tobude robit s motorom ale obavy boli zbytocne, taha porovnatelne ako na benzin.
Co sa tyka flase "LPG boys" po pociatocnom ostychu ked videli ze chcem tankovat do flase, sa osmelili vyzradili ze veselo tankuju do flase 22l LPG. Tvrdia vraj je max niekde okolo 24l ale skusat to nebudem.
Este jedna otazka, aky olej by mal byt pri pouzivani lpg a preco?
_________________ Suzuki Samurai 1300 karbec, prevedenie TANK /celoplech/, vybava TERMIT /pilka,sekerka a ine drevokazy/, environmentaly friendly: LPG
|
Sob, 10.01.2009, 22:06 |
|
|
suflikvr6
Učeň
Registrovaný: Str, 07.01.2009, 15:49 Príspevky: 44 Bydlisko: Horna Suca
|
No co tu citam ma trosku zaraza ja LPG ani za darmo aj tak to zastavia
Ja mam osobne autko 2.8 benzin a zivote by som tomu autku nedal LPG ani za darmo na spotrebu nehladim aj kebyze nemam za co jest vona benzinu mi ucarovala a hotovo nic ine pod kapotu nepojde
|
Ned, 11.01.2009, 19:42 |
|
|
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 7919 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
steeler píše: Takze operacia sa podarila a pacient zije... Nakoniec sa LPG vykonalo za necelych 6tis komplet nove aj s pracou. Ako zasobnik LPG funguje flasa z VZV ukotvena za sedackami. Spociatku bola obycajna na PB ale nedokazalo ju vycucat do spodku tak sa zohnala origo z vnutra keramicka.Ta vraj ma sosak az do spodku ked je menej plynu taha si to az od dna. Bal som sa co tobude robit s motorom ale obavy boli zbytocne, taha porovnatelne ako na benzin. Co sa tyka flase "LPG boys" po pociatocnom ostychu ked videli ze chcem tankovat do flase, sa osmelili vyzradili ze veselo tankuju do flase 22l LPG. Tvrdia vraj je max niekde okolo 24l ale skusat to nebudem.
Este jedna otazka, aky olej by mal byt pri pouzivani lpg a preco?
olej pouzivaj kvalitny, minimalne polosyntetikuuu a do oleja davaj prisadu do oleja-STP, alebo oiltretment, to dostat na pumpach cca 250 sk to stalo, a je to dobra vecicka , ponevac plyn ma horenie kusok zdlhavejsie, a je suchsi ako benzin, a zato sa to odporuca, ked aj nedas,, nic sa nestane ale odporuca sa a zvysuje to aj zivotnost motora, tichsi chod,lachsie startovanie v zime, odaco vyssi vykon motora,mensia spotreba, ,,,kazdopadne motor ide jak sepot jarnych kvetin,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 11.01.2009, 20:21 |
|
|
steeler
Učeň
Registrovaný: Str, 07.05.2008, 8:05 Príspevky: 51 Bydlisko: pod Chočom
|
Citácia: No co tu citam ma trosku zaraza ja LPG ani za darmo aj tak to zastavia Ja mam osobne autko 2.8 benzin a zivote by som tomu autku nedal LPG ani za darmo na spotrebu nehladim aj kebyze nemam za co jest vona benzinu mi ucarovala a hotovo nic ine pod kapotu nepojde
no mozno by si to mal skusit, poviem len to ze akekolvek stupanie ci klesanie alebo startovanie motora vo velkych uhloch sa vobec neprejavi pri lpg, tam kde mi uz samko tratil silu na benzine pri lpg ani nezbada...
btw: lpgLPG vzniká pri spracovaní ropnej suroviny. Jeho vlastnosti sú veľmi podobné benzínu a to ho predurčuje na pohon motorových vozidiel. Je to palivo s veľmi priaznivými vlastnosťami, s oktanovým číslom 101 až 111. V našich podmienkach sa používa tzv. zimná a letná LPG zmes, ktorá sa líši vzájomným pomerom propánu a butánu.
takze dokial sa bude spracovavat ropa bude lpg dost
Názov Merná hmotnosť Bod varu Oktan. číslo Energet. hodnota
Propán 0,51 kg/l 43 °C 111 46 MJ/kg
Bután 0,58 kg/l 1 °C 103 45 MJ/kg
LPG zmes 0,55 kg/l 30 °C-5 °C 106 45 MJ/kg
Benzín 0,74 kg/l 30 °C¸200 °C 91 –98 44 MJ/kg
_________________ Suzuki Samurai 1300 karbec, prevedenie TANK /celoplech/, vybava TERMIT /pilka,sekerka a ine drevokazy/, environmentaly friendly: LPG
Naposledy upravil steeler dňa Ned, 11.01.2009, 22:41, celkovo upravené 1
|
Ned, 11.01.2009, 22:06 |
|
|
steeler
Učeň
Registrovaný: Str, 07.05.2008, 8:05 Príspevky: 51 Bydlisko: pod Chočom
|
Citácia: olej pouzivaj kvalitny, minimalne polosyntetikuuu a do oleja davaj prisadu do oleja-STP, alebo oiltretment, to dostat na pumpach cca 250 sk to stalo, a je to dobra vecicka , ponevac plyn ma horenie kusok zdlhavejsie, a je suchsi ako benzin, a zato sa to odporuca, ked aj nedas,, nic sa nestane ale odporuca sa a zvysuje to aj zivotnost motora, tichsi chod,lachsie startovanie v zime, odaco vyssi vykon motora,mensia spotreba, ,,,kazdopadne motor ide jak sepot jarnych kvetin,,
mam tam na 100% mineral, ak budem chciet prejst na polosynt cakaju ma asi nejake problemy s karbonom nie? Aky je postup pri prechode z mineralu na polosyn?
_________________ Suzuki Samurai 1300 karbec, prevedenie TANK /celoplech/, vybava TERMIT /pilka,sekerka a ine drevokazy/, environmentaly friendly: LPG
|
Ned, 11.01.2009, 22:11 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|