4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Jimny - pohon a použitie reťazí
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=144&t=20963
Stránka 1 z 1

Autor:  steyr [ Str, 09.12.2015, 16:33 ]
Predmet príspevku:  Jimny - pohon a použitie reťazí

Zdravím všetkých,

chcel by som vás poprosiť o radu. Niekedy v zime používam na Jimniku r.v. 07 snehové reťaze, mám zatiaľ len jednu sadu a dávam ich na prednú nápravu, môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave?

Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.

Vopred ďakujem za všetky prínosné postrehy a komentáre.

Autor:  finder [ Str, 09.12.2015, 17:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

steyr píše:
môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave?

Problem moze nastat vzdy :-D . Teoreticky az dodrzis max. povolenu rychlost stanovenu vyrobcom retazi, tak nie.
Vpredu sa ti bude lepsie zatacat, vzadu to bude lepsie hrabat .. (hlavne do kopca)
steyr píše:
Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.
Spravne.

Autor:  oto666 [ Str, 09.12.2015, 17:27 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

steyr píše:
Zdravím všetkých,

Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu.
.


Neviem neviem ci ma Jimny stredovy diferencial, mal by tam byt 4x4 pohon na tvrdo 50 - 50 a pri Low je len redukcia (redukovany prevod). Ale mozno sa mylim :D

Autor:  finder [ Str, 09.12.2015, 18:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

Nema, = uzamknutý stredný diferenciál ... (akoze)

Autor:  MoostanQue [ Štv, 10.12.2015, 4:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

Mrňús samozrejme medzidif nemá.

Ale reťaze len na predku ném dobre.

Jednak, pohonný reťazec predku (zubovou spojkou v prídavke počínajúc, cez kardan, kríže, diff, poloosi, a volnobežkami končiac) je dimenzovaný ako prídavný pohon k trvale poháňanému zadku. Pri reťaziach na predku je záber zadných minimálny, takže celé auto ťahá predek, ten je tým nadmerne namáhaný a niekde sa to časom prejaví.
Druhak, pri prudkom brzdení vo vačšej rýchlosti sa budú diať veci nevídané :-D

Na vetriesku by asi nikoho nenapdlo dať reťaze len dopredu.

Takže jednoznačne na zadné, alebo všetky 4.

Autor:  steyr [ Štv, 10.12.2015, 8:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

Dopredu ich dávam z dôvodu lepšej ovládateľnosti, keď som ich dal dozadu tak dom niekedy išiel rovno aj pri vytočenom volante, samozrejme chodím s reťazami pomaly, zimné gumy mám nové SJ6 takže v pohode a reťaze používam zriedka išlo mi skôr o to, že či môžem nejakým spôsobom poškodiť systém pohonu nakoľko sa dá predpokladať, že predná zadná náprava bez reťazí a teda jedno z jej kolies sa môže otáčať mnohonásobne rýchlejšie ako predok s reťazami a bolo tu napísané že pohon je natvrdo 50:50, samozrejme plánujem kúpiť aj druhú sadu na zadok.

Autor:  MoostanQue [ Štv, 10.12.2015, 16:41 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

Natvrdo ano, 50:50 nie. Jimny je klasický offroad, so stálym pohonom zadku a predkom pripojiteľným cez zubovú spojku; nie je tam nič čo by delilo krútiaci moment - za istých okolností (napr. reťaze na predku a ľad pod zadnými) ide 100% MK na predné kolá.

Jasné že auto s reťazami len vpredu sa bude zdať lepšie ovládateľné, hlavne ak si zvyknutý na predohrab. Ale z vyššiepopísaných dôvodov by som ich len dopredu nedával.
Patrol je tá istá koncepcia ako Mrňús, a nikdy by ma nenapadlo zavesiť celú váhu auta na predné kĺby (tiež mám len jeden pár reťazí).

Autor:  oto666 [ Štv, 10.12.2015, 17:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

MoostanQue, mas pravdu ale aj ja. Vsade je to uvadzane a myslene tak ze pri vypnutej 4x4 je 100% KM na zadnej naprave, pri zapnuti 4x4 je priradeny pohon na predok takze sa KM deli medzi prednu a zadnu napravu 50-50.

A jednoznacne rezaze ak je len jeda sada tak na zadok :smt023

A steyr ak mas nejasnosti ako ti funguje 4x4 a naco si davat pozor vsetko tu najdes ak pohladas

Autor:  MoostanQue [ Štv, 10.12.2015, 17:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Jimny - pohon a použitie reťazí

No za ideálnych podmienok ano; ja som to myslel tak, že tam nie je žiadne udělátko, ktoré by akokoľvek obmedzovalo krúťák idúci kamkoľvek, takže za popísaných okolností aj 100:0.

Steyr: skús (pri reťaziach vzadu) vypnúť predek, zejména v zátačke, mohlo by sa to zlepšiť.
Tvrdá štvorkola má tendenciu ísť rovno aj bez reťazí.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/