4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Jimny - pohon a použitie reťazí http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=144&t=20963 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | steyr [ Str, 09.12.2015, 16:33 ] |
Predmet príspevku: | Jimny - pohon a použitie reťazí |
Zdravím všetkých, chcel by som vás poprosiť o radu. Niekedy v zime používam na Jimniku r.v. 07 snehové reťaze, mám zatiaľ len jednu sadu a dávam ich na prednú nápravu, môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave? Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu. Vopred ďakujem za všetky prínosné postrehy a komentáre. |
Autor: | finder [ Str, 09.12.2015, 17:13 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
steyr píše: môže nastať akýkoľvek problém s pohonom 4x4 prípadne s redukciou pri použití reťazí len na jednej náprave? Problem moze nastat vzdy ![]() Vpredu sa ti bude lepsie zatacat, vzadu to bude lepsie hrabat .. (hlavne do kopca) steyr píše: Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu. |
Autor: | oto666 [ Str, 09.12.2015, 17:27 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
steyr píše: Zdravím všetkých, Nie som si úplne istý ale predpokladám, že pri zapnutí 4WD i 4WDLow je v podstate aj uzamknutý stredný diferenciál, preto by sa malo zapínať len na nespevnenom povrchu. . Neviem neviem ci ma Jimny stredovy diferencial, mal by tam byt 4x4 pohon na tvrdo 50 - 50 a pri Low je len redukcia (redukovany prevod). Ale mozno sa mylim ![]() |
Autor: | finder [ Str, 09.12.2015, 18:24 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
Nema, = uzamknutý stredný diferenciál ... (akoze) |
Autor: | MoostanQue [ Štv, 10.12.2015, 4:44 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
Mrňús samozrejme medzidif nemá. Ale reťaze len na predku ném dobre. Jednak, pohonný reťazec predku (zubovou spojkou v prídavke počínajúc, cez kardan, kríže, diff, poloosi, a volnobežkami končiac) je dimenzovaný ako prídavný pohon k trvale poháňanému zadku. Pri reťaziach na predku je záber zadných minimálny, takže celé auto ťahá predek, ten je tým nadmerne namáhaný a niekde sa to časom prejaví. Druhak, pri prudkom brzdení vo vačšej rýchlosti sa budú diať veci nevídané ![]() Na vetriesku by asi nikoho nenapdlo dať reťaze len dopredu. Takže jednoznačne na zadné, alebo všetky 4. |
Autor: | steyr [ Štv, 10.12.2015, 8:28 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
Dopredu ich dávam z dôvodu lepšej ovládateľnosti, keď som ich dal dozadu tak dom niekedy išiel rovno aj pri vytočenom volante, samozrejme chodím s reťazami pomaly, zimné gumy mám nové SJ6 takže v pohode a reťaze používam zriedka išlo mi skôr o to, že či môžem nejakým spôsobom poškodiť systém pohonu nakoľko sa dá predpokladať, že predná zadná náprava bez reťazí a teda jedno z jej kolies sa môže otáčať mnohonásobne rýchlejšie ako predok s reťazami a bolo tu napísané že pohon je natvrdo 50:50, samozrejme plánujem kúpiť aj druhú sadu na zadok. |
Autor: | MoostanQue [ Štv, 10.12.2015, 16:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
Natvrdo ano, 50:50 nie. Jimny je klasický offroad, so stálym pohonom zadku a predkom pripojiteľným cez zubovú spojku; nie je tam nič čo by delilo krútiaci moment - za istých okolností (napr. reťaze na predku a ľad pod zadnými) ide 100% MK na predné kolá. Jasné že auto s reťazami len vpredu sa bude zdať lepšie ovládateľné, hlavne ak si zvyknutý na predohrab. Ale z vyššiepopísaných dôvodov by som ich len dopredu nedával. Patrol je tá istá koncepcia ako Mrňús, a nikdy by ma nenapadlo zavesiť celú váhu auta na predné kĺby (tiež mám len jeden pár reťazí). |
Autor: | oto666 [ Štv, 10.12.2015, 17:02 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
MoostanQue, mas pravdu ale aj ja. Vsade je to uvadzane a myslene tak ze pri vypnutej 4x4 je 100% KM na zadnej naprave, pri zapnuti 4x4 je priradeny pohon na predok takze sa KM deli medzi prednu a zadnu napravu 50-50. A jednoznacne rezaze ak je len jeda sada tak na zadok ![]() A steyr ak mas nejasnosti ako ti funguje 4x4 a naco si davat pozor vsetko tu najdes ak pohladas |
Autor: | MoostanQue [ Štv, 10.12.2015, 17:12 ] |
Predmet príspevku: | Re: Jimny - pohon a použitie reťazí |
No za ideálnych podmienok ano; ja som to myslel tak, že tam nie je žiadne udělátko, ktoré by akokoľvek obmedzovalo krúťák idúci kamkoľvek, takže za popísaných okolností aj 100:0. Steyr: skús (pri reťaziach vzadu) vypnúť predek, zejména v zátačke, mohlo by sa to zlepšiť. Tvrdá štvorkola má tendenciu ísť rovno aj bez reťazí. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |