4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Miznúci olej v motore VITARI
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=145&t=11323
Stránka 1 z 1

Autor:  petersi [ Ned, 22.08.2010, 12:23 ]
Predmet príspevku:  Miznúci olej v motore VITARI

Ako to vlastne je, alebo v čom je problém s olejom v motore VITARI (1,6, 59 kW, benzín) ? Keď prídem ku chladnému, odstatému vozidlu tak na olejovej mierke motora nenameriam žiaden olej? Keď naštartujem a motor sa zahreje, tak aj po niekoľkonásobných opakovaných meraniach je na mierke všetko OK - hladina oleja je normalne v prostriedku medzi znakmi.... ?

Autor:  PATaMAT [ Ned, 22.08.2010, 12:55 ]
Predmet príspevku: 

no lenze ked motor nastartujes tak mas olej po celom agregate rozlietany tak preto je ten olej na mierke nie? sak ja ked nastartujem a potom vytiahnem mierku tak mam az nad riskou maxima... asi ti tam chyba olejik ne?vezmi odkrut vypustaci srob a uvidis kolko ho tam je ale predpokladam ze je ho tam malo..

Autor:  Tunki [ Ned, 22.08.2010, 14:19 ]
Predmet príspevku: 

Teda pokiaľ to už nebude neskoro :) nazerať na hladinu oleja. Čo ak sa tu stretli dve poruchy naraz (ako som kedysi zažil) nefunkčná kontrolka tlaku oleja a jeho nedostatok ............. výsledkom bol vymletý motor.

To ale asi ešte nebude tento prípad.

Autor:  efendi [ Ned, 22.08.2010, 18:55 ]
Predmet príspevku: 

presne tak ako pise PATaMAT,,dolej olej po maximum a sleduj ho kazdy den po jazde , ze aku mas hladinuu, ci nahodou motor nema zvysenu spotrebu oleja,,ak by mal, tak prvotne co odchadza je stvrdnuty simering na ventyloch,, ktore je potrebne neodkladne vymenit..samozrejma vec, ze tam moze byt este viacej aspektov , co zapricinuju zvysenu spotrebu oleja,, ovsem ak je...

Autor:  PATaMAT [ Ned, 22.08.2010, 18:55 ]
Predmet príspevku: 

hmmm tunki ak petersi nejazdi na mineral a motor je v dakom solidnom stave tak si myslim ze az tak velmi neskoro este nebude teda ak z takym stavom oleja nejazdi uz dlhsiu dobu... :(

Autor:  laci73 [ Ned, 22.08.2010, 20:47 ]
Predmet príspevku: 

asi ma dvojtakt...kolko benzinu tolko oleja :D .

najskor doliat na hornu rysku v studenom stave a sledovat spotrebu oleja. Az to bude viac ako nejaky liter na 1000 km je motor zrely na vymenu, alebo na GO. Tiez popozeraj ci ti olej netecie niekde inde...simeringy a td.
Az ti z neho nikde netecie, ale dymi jemne na modro treba vymenit simeringy na ventiloch...ak ti ani to nepomoze...GO motora.

Good Luck.

Autor:  petersi [ Pon, 23.08.2010, 8:49 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi, ešte raz.
studeny motor - olej ani na mierke
zahriaty motor - (samozrejme vyutieraná mierka) olej OK medzi riskami. Po nejakom case, az motor ochladne sa olej potom niekde z mierky strati. Som z toho jelen a neviem si to normalne vysvetlit, preto sa pytam tu na fore, ci niekto nezazil uz nieco podobne. Len pre informaciu: motor nikde netecie, je suchucky, sprva sa normalne,... z vyfuku ziaden podozrivy dym,...
Inac, neviem ci mam to stastie, ale uplne presne s tym istym som sa stretol pred mesiacom, ked som bol pozriet na jeden inzerat pri Rajeckych Tepliciach. Vitara sa mi pacila, cena dobra, no ked som zistil ako sa sprava olej v motore, zlakol som sa a auto som nekupil. Teraz mam ine auto, no ten isty "problem"...

Autor:  PATaMAT [ Pon, 23.08.2010, 9:20 ]
Predmet príspevku: 

vypust z motora olej a uvidis kolko ho tam je... sak hladina oleja sa nikdy nemeria hned po vypnuti motora nechaj ho nech sa olej dostane nazad do vane a tak sa to meria...

Autor:  Tunki [ Pon, 23.08.2010, 9:21 ]
Predmet príspevku: 

Problem nieje v motore, ale v tvojej metóde (zrejme). Ak meriaš olej , tak ho meraj na odstátom aute. Kopa oleja vleze do vnútra motora. Steká po stenách aj okolo tyčky na meranie. Ak sa vytiahne tyčka z čerstvo zastaveného motora , otrie sa handrou a zmeria sa výška hladiny, je vysoký predpoklad, že nameraš somarinu. Hladinu oleja nieje nutné merať za tepla......

A Paťomat dobre píše ....... vypusť to von, zmeraj kolko tam bolo, a porovnaj s manuálom nameranú hodnotu. To je vedecký postup :wink:

Autor:  jaro [ Pon, 23.08.2010, 14:33 ]
Predmet príspevku: 

Mne to nepripadá, že petersi nevie zmerať výšku hladiny motorového oleja. Skôr mi to vychádza na nejaký zoškrtený prierez v rúrke v ktorej je mierka alebo hustý olej :smt017 ... studený olej nepretečie :?: Prípadne iná zrada aj keď som sa s niečim takým ešte nestretol.

Autor:  petersi [ Pon, 23.08.2010, 18:49 ]
Predmet príspevku: 

Preeeeesne tak Jaro. Tiez predpokladam nejaky podobny problem. Zda sa to velmi nepravdepodobne, ale ziadne ine rozumnejsie vysvetlenie ma tiez nenapada. Dnes som kupil novy olej, novy filter a idem menit... nuz uvidim...

Autor:  tibik [ Pon, 23.08.2010, 20:23 ]
Predmet príspevku: 

pocuj chlape a nemeras ty ten oil dole kopcom? :-D

Autor:  petersi [ Uto, 24.08.2010, 21:25 ]
Predmet príspevku: 

No, olej je vymeneny. Stary olej vypusteny, potom preplachovacim motor preplachnuty a nakoniec naliaty novy - poctivy olej (samozrejme novy filter). Teraz je aj za studeneho motora na riske vsetko v poriadku. V com vsak spocival povodny problem sa mi nepodarilo zistit. Len pre informaciu: Objem stareho vypusteneho oleja bol v poriadku... Nuz neviem...

Autor:  romo11 [ Uto, 24.08.2010, 21:47 ]
Predmet príspevku: 

Nuž je to veru záhada, lebo olej resp. jeho hladina by sa fakt mala kontrolovať pred jazdou a nie po vypnutí motora. Ja keď vypnem motor tak olej takmer nenamerám, len slabo na spodku mierky je ho...pritom pred jazdou je ho pekne pri hornej ryske...takže tej záhade by som tiež rád prišiel na koreň :lol:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/