Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.06.2025, 21:34
Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Prevodovka Suzuki vitara. Prosím poraďte 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.10.2010, 19:17
Príspevky: 6
Bydlisko: Šurany
Odpoveď s citáciou
Na mojej vitarke (geo tracker,rv.89, 1,6 benzín, 8 ventil, kod motora G16A)
som menil spojkové ložisko. Tj odpojil kardany zdemontoval prevodovku spolu aj z prídavnou ,vymenil a znova všetko namontoval. Ale teraz keď zaradím 4x4 a trocha sa prejdem ta sa mi zablokujú kolesá. A potom už ani nepomôže keď 4x4 vyradím ani voľnobežky keď vypnem. Ale ak dvihnem auto tak sa pretočí koleso asi o 1 otáčku a potom sa mechanické napätie medzy diferákmy stratí aj kardany sa uvolnia. Ale keď dám 4x4 urobý to zas zas sa nejako vzpriečia diferáky a auto začne brzdiť. Prosím neviete mi poradiť? Nezabudol som na niečo pri montáži prevodovky alebo kardanov?
ďakujem.


Pia, 01.10.2010, 19:29
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 27.10.2008, 19:46
Príspevky: 346
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vitara ma 4x4 50:50 natvrdo, ci cez medzi napravovy diferencial?
kolesa si nemenil? vecsie v predu, mensie vzadu? :-D


Pia, 01.10.2010, 19:41
Profil ICQ
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 06.12.2007, 19:15
Príspevky: 111
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skôr si myslím, že sú zle založené kardany, resp. zle spojené v tisíc-hrane.
Podľa mňa sa to šprajcuje v prednom kardane.

_________________
LR Defender 110 SW Td5 110kW, Superwinch EP 9, 2"lift, T3, CB/PMR


Pia, 01.10.2010, 20:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29
Príspevky: 501
Bydlisko: Michalovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
bado: vitarka ma natvrdo bez medzinapravoveho...
a taka otazocka pre mna zo zvedavosti olejik si do pridavnej nalial?
mas dobre zalozene kardane?

_________________
Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho... :D


Pia, 01.10.2010, 21:34
Profil ICQ
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.10.2010, 19:17
Príspevky: 6
Bydlisko: Šurany
Odpoveď s citáciou
No polohu kardanov som si pri pontáži nevšímal. Proste som ich dal ako boli. Nastrčil tisíchrany pootočil kolamy aby mi to zapasovalo na tie 4 šróby čo sú na diferákoch a hotovo. Aj na prednom aj na zadnom. Na tom záleží ako sa to osadí na tisíc haran? Lebo napr. ak máš zaradený iba zadný náhon a predné voĺnobežky máš odpojené tak sa ti točí iba zadný kardan a predný stojí. Tak my pripadalo jedno ako osadím kardany. Ak sa ale mýlim a treba ich navzájom nejak zosinchronizovať tak prosím poraďte ako. Za odpoveď vopred veĺmy ďakujem. Už som v koncoch.Celý deň som zadný kardan všeliako natáčal a nič nepomohlo. Stále sa vytvára medzy diferákmy vitvára napetie a kolesá brzdia.


Pia, 01.10.2010, 23:38
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.10.2010, 19:17
Príspevky: 6
Bydlisko: Šurany
Odpoveď s citáciou
Prevodovka aj prídavná prevodovka sú plné oleja.Pôvodného.V prevodovke podĺa manuálu 1,5litra a v prídavnej 1,7 litra. Ale do prevodovky idú nejaké dve hadičky gumenné. Hore sa zapájajú ako sú radiace páky. Neviete na čo slúžia? (aj keď myslím že na to vplyv asi mať nebudú).Dik za všetky odpovede.


Pia, 01.10.2010, 23:42
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mztak neviem či v pmke sme sa porozumeli ale myslel som to natočenie kardanov (krížov) takto nejako:
Obrázok

hore je zle a dole dobre vidíš hore je kríž jeden tak natočený a druhý inakšie a pod tým sú rovnako to je dobre
no neviem či to ma takto vitarka :wink:


Pia, 01.10.2010, 23:48
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.10.2010, 19:17
Príspevky: 6
Bydlisko: Šurany
Odpoveď s citáciou
kardny sú natočené rovnako. potom ako my to robilo tak som šiel do jamy a zo zaradeným 4x4 hýbal autom a pozeral ako idú kardany. keď bol predný kríž kolmo, tak som ten zadný kerdan vybral z tisíc hranu aj z diferáku a nastrčil som ho do prídavnej prevodovky tak aby bol krýž v rovnakej polohe ako kríž predného kardanu.potom som pootočil kolesamy aby sa tie 4 šróby na zadnom diferáku dali zašróbovať. výsledok je taký že aj zadný aj predný kardan(kríže) sú pri zapnutom 4x4 v rovnakej polohe. Avšak zase keď som to skúšal tak znova vzniklo medzy diferákmy napätie a začalo blokovať kolesá navzájom a auto brzdilo.Sa mi zdá ako keby predný diferák šiel pomalšie ako zadný. Ale to je asi blbosť. Neviem. Funkčnosť predného diferáku som overil tak že som nedal zadný kardan a šiel normálne. takisto aj zadný bez zapnutého predného ide normálne. Iba keď sú zapnuté oba tak sa ako keby vzpriečujú.Hlavne keď mám vytočené predné kolá tak vtedy sa to vzpriečy hneď.


Sob, 02.10.2010, 0:13
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a skús vybrať kardán čo priradzuješ ho iba a skús tak ísť na zapnutom 4x4 čo to bude robiť
viem že panda a vitara je úplne iné ale mne to robievalo presne to isté na pande keď som mal zlu spojku bez 4x4 ok ale keď som ho zapol a ešte vytočil kolesa púšťal som spojku auto stálo iba dusilo a zrazu tak škublo ;-)
ešte sa pozri či ti nevymlátilo kardanové kríže :wink:
možno trepem ale čo ak nie?


Sob, 02.10.2010, 0:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže,
- je úplne jedno ako tam tie kardany nasunieš.

Ak chceš pomôcť, tak mi postupne odpovedz na otázky:
- ak priradíš predný náhon a ideš sa previezť, tak nastane pnutie aj keď ideš len rovno? Myslím tým, že nebudeš zatáčať.

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Sob, 02.10.2010, 22:00
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.10.2010, 19:17
Príspevky: 6
Bydlisko: Šurany
Odpoveď s citáciou
Ahojte. No myslím žeak idem presne rovno tak to ndobý respektíve totrvá oveľa dlhšie než sa vytvorý pnutie medzi diferákmy. Ak všaK NA 4X4 začne prudko točiť kolesamy tak sa to zablokuje skoro hneď po 2 až 3 metroch.Akekoby predný diferák sa krútitrošička pomalšie ako zadný.Ale to je len moja domnienka. Takto zašprajcované auto uvoľním už len tak že dvihnem jedno kolo do vzduchu a ono sa samé odseba pretočí asi o jednu otáčku a tlak sa uvoľní.


Ned, 03.10.2010, 10:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na autách, ktoré nedisponujú medzidifom, teda aj vitara sa NESMIE jazdiť na tvrdých povrchoch 4X4! Je jasné, že ak na tvrdom povrchu zatočíš a tým pádom predná náprava ide po inej kružnici ako zadná a teda prejde inú dĺžku dráhy, musí sa niečo vzpriečiť.
Predok treba preto priradzovať len na mäkkých povrchoch, ako blato, sneh, prašná-kamenistá cesta a pod.
Ešte je u teba možnosť, že niekto pred tebou menil diffi, teda predný, alebo zadný a dal tam iný prevod. Staršie vitary mali 5,125 a tuším 4,625 už neviem presne.
- Ak chceš vylúčiť, že máš rozdielne prevody v diffoch, stačí ak pridvihneš jednu stranu auta tak, aby boli kolesá na tej strane vo vzduchu. (dúfam, že tam nemáš LSD - samosvor, ale asi nie)
- Na prídavnej dáš predný náhon, na hlavnej prevodovke daj neutrál
- na kolesách si kriedou poznač na trebárs spodnej strane kolesa čiarku
- pretoč kolesom (je jedno či zadne, či predné) aspoň 2 otáčky (aj viac) a uvidíš, či budú značky opäť na tých istých miestach.
- Ak áno, sú prevody v poriadku a teda len si nevedel, že nemáš dávať 4x4 na suchom povrchu
- Ak nie, nemáš prevody rovnaké a tvoje podozrenie na pnutie má opodstanenie a budeme riešiť ďalej čo s tým.

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Ned, 03.10.2010, 10:49
Profil
Čumil

Registrovaný: Pia, 01.10.2010, 19:17
Príspevky: 6
Bydlisko: Šurany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahoj. No vieš ja to auto mám už asi rom a mám stále tie isté gumy. A už som chodieval po blate po prachu dokonca cez zimu aj po asfalte keď bol všede sneh a pod mostom kúsok nebol tak som prešiel aj na suchom asfalte zo 4x4 a bez problémov. Chapem že nejaké napätie vzniká bez medzinápravového difu ale toto je preste moc. Dal som 4x4 a šiel na mokrej tráve a už som počul ako mi kolesá prešmikujú a auto ide trochu težšie.Akonáhle som vyšiel na prašnú cestu tak už sa to začalo vzpriečovať totálne. A ešte taká pikoška potom som aj zapol iba zadný náhon ale auto bolo ajtak vzpriečené. Pomohlo až manuálne vypnutie voľnobežiek a podvihnutie kolesa. čiže veľkosť kolies prípadne rozdielnosť kardanov môžme vylúčiť.Prídavná prevodovka pri nevzpriečenom stave pracuje normálne. Na 2x2 je zapojený iba zadný kardan pri 4x4 predný aj zadný su spojené,pri neutrále sú stále spojené (odpojená je prídavná od normálnej) a pri 4x4redukcia stále spojené. Avšak keď sa mi už vzpriečia a dám 2x4 zadný náhon tak kardany zostanú ako kameň. Hoci predný by mal ísť pri vypnutých voľnobežkách a zaradenom iba zadnom náhone naprázdno.


Ned, 03.10.2010, 11:54
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
prepáčte mi za zasratie teraz
ale GABO ja keď na pande idem niekde trebars aj na dvore po kamienkoch s plno vytočenými kolesami a idem pomaličky tak mi zadné koleso ide tak škubavo ho tak prešmykuje až ale len keď mam priradený zadok (4x4)
je to z časti to isté ako sa tu rieši tento problém? ;-)


Ned, 03.10.2010, 13:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 885
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mztak píše:
Ahoj. No vieš ja to auto mám už asi rom a mám stále tie isté gumy. A už som chodieval po blate po prachu dokonca cez zimu aj po asfalte keď bol všede sneh a pod mostom kúsok nebol tak som prešiel aj na suchom asfalte zo 4x4 a bez problémov. Chapem že nejaké napätie vzniká bez medzinápravového difu ale toto je preste moc. Dal som 4x4 a šiel na mokrej tráve a už som počul ako mi kolesá prešmikujú a auto ide trochu težšie.Akonáhle som vyšiel na prašnú cestu tak už sa to začalo vzpriečovať totálne. A ešte taká pikoška potom som aj zapol iba zadný náhon ale auto bolo ajtak vzpriečené. Pomohlo až manuálne vypnutie voľnobežiek a podvihnutie kolesa. čiže veľkosť kolies prípadne rozdielnosť kardanov môžme vylúčiť.Prídavná prevodovka pri nevzpriečenom stave pracuje normálne. Na 2x2 je zapojený iba zadný kardan pri 4x4 predný aj zadný su spojené,pri neutrále sú stále spojené (odpojená je prídavná od normálnej) a pri 4x4redukcia stále spojené. Avšak keď sa mi už vzpriečia a dám 2x4 zadný náhon tak kardany zostanú ako kameň. Hoci predný by mal ísť pri vypnutých voľnobežkách a zaradenom iba zadnom náhone naprázdno.


No, vitara má riešenie vypnutia 4x4 na 4x2 cez pružinu. Teda ak je predok čo už len trocha vzpriečeny, tak ty páku dáš normálne úplne dozadu do polohy 4x2, ale pokiaľ sa to neuvoľní, tak pružina nepretlačí vidličku do správnej polohy. Ja musím niekedy aj cúvnuť, aby sa to vyradilo.
P.S. už si preveril tie prevody v diffoch?

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Ned, 03.10.2010, 16:21
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: