4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Vitara 2,0 V6 zhasina
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=145&t=11725
Stránka 1 z 2

Autor:  Rudy-Vitara [ Uto, 02.11.2010, 21:13 ]
Predmet príspevku:  Vitara 2,0 V6 zhasina

Prosim vás potreboval by som radu pre kamaráta, vravel mi že jeho Vitara 2.0 V6 zhasina napríklad ked sa blizi na krizovatku, brzdi rýchlosťou a vtedy ked vytlaci spojku auto skape, a ze volnobeh je niekde okolo 500 otacok. Ja som mu hned povedal ze je to maly volnobeh v prvom rade by mal riesit to. ale kolko by malo byt? zhruba 800 900 otacok za minutu? a v com by este mohol byt problem podla vas?

Autor:  012Roman_0 [ Uto, 02.11.2010, 21:28 ]
Predmet príspevku: 

Mi sme na našej mali tak okolo 800-900 ako píšeš.
EDIT: jáj hups mi máme 1.6 :-D

Autor:  GaboSB [ Str, 03.11.2010, 0:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Vitara 2,0 V6 zhasina

Rudy-Vitara píše:
Prosim vás potreboval by som radu pre kamaráta, vravel mi že jeho Vitara 2.0 V6 zhasina napríklad ked sa blizi na krizovatku, brzdi rýchlosťou a vtedy ked vytlaci spojku auto skape, a ze volnobeh je niekde okolo 500 otacok. Ja som mu hned povedal ze je to maly volnobeh v prvom rade by mal riesit to. ale kolko by malo byt? zhruba 800 900 otacok za minutu? a v com by este mohol byt problem podla vas?


Ako dlho mu to takto robí? Menil niečo na motore v poslednej dobe?
Môže to byť zaseknutý EGR ventil, alebo regulátor otáčok je špinavý.
EGR vylúči tak, že v mieste, kde je z výfuku odvod do egrka, treba dať nejakú podložku z plechu, proste to zaslepiť.
Regulátor otáčok je na vrchu motora na pravej strane vzadu. Odpojiť od neho kábel, odskrutkovať tušímm dve skrutky a vybrať. Mal by tam byť taký kužeľ, ktorý dosadá do sacieho potrubia - vyčistiť.

Autor:  Senator [ Str, 03.11.2010, 1:18 ]
Predmet príspevku: 

toto mi robilo na korejcovi vybral som celu skrtiacu klapku vycistil vsetko a stale to iste dal som nove sviecky nove kable a stale to iste...
nakoniec som vybral rozdelovac a cievka v nom bola rozpadnuta ze som sa cudoval ako to mohlo chytat...proste auto sem tam kuckalo potom otacky kolisali a nakoniec sa samo zadusilo teda podla mna bude problem v elektrine teda najlahsi sposob premerat kablovacku multimetrom(avomet)

Autor:  radole [ Str, 03.11.2010, 10:04 ]
Predmet príspevku: 

pozri hadice na sani ci tam nieje diera

Autor:  petersi [ Štv, 04.11.2010, 10:31 ]
Predmet príspevku: 

Raz na jednom aute som si s podobným problémom nevedel rady. Vadný bol posilovač brzd... Zrejme poškodená membrána...

Autor:  Pato2.0V6 [ Ned, 28.11.2010, 16:57 ]
Predmet príspevku: 

Zdravím páni ja som ten biedak s tou Vitarou. Je dovezená z Rakúska a máme ju len pár týždňov. Ďakujem Rudy-mu, že sa za mňa spýtal. Všetky spomenuté fakty som preveril, ale zdá sa, že všetko je v poriadku. Začínam mať podozrenie, že to naozaj bude ten posilňovač bŕzd. Pokiaľ je motor studený a má vysoké otáčky všetko je v poriadku. Motor má dobrý ťah, nebadám nijaké anomálie po stlačení plynového pedálu, preto vylučujem ten EGR ventil. K zdochnutiu motora dochádza, keď sa približujem ku križovatke, motor má nízke otáčky, brzdím rýchlosťou a aj brzdou, vtedy chcem stlačiť spojku aby som neničil motor príliš nízkymi otáčkami a vtedy skape. Ak stlačím spojku a nebrzdím nič sa nedeje. Za zmienku stojí aj to, že brzdy sú pomerne slabé, jazdil som na škode 120M a tá brzdila rádovo lepšie, čítal som, že vitary brzdia slabo, ale ja musím na brzdový pedál poriadne zatlačiť aby začala brzdiť. Je to model 1997 DeLuxe, celé auto v koži, má najazdené 94 000km, pravidelne servisované rakúskou majiteľkou, preto ma ani vo sne nenapadlo, že by to mohlo byť niečo s tým posilňovačom. Neviete, či bude treba vymeniť celý posilňovač, alebo sa dá nejako zrepasovať? Môže sa stať, že sa tá membrána úplne odtrhne a auto prestane totálne brzdiť? Vopred ďakujem za všetky komentáre a nápady.

Autor:  petersi [ Ned, 28.11.2010, 21:22 ]
Predmet príspevku: 

A načo repasovať? Za 20 € zoženieš posilovač aj s brzdovým valcom...

Autor:  Pato2.0V6 [ Pon, 29.11.2010, 23:37 ]
Predmet príspevku: 

Neviem či je to naozaj to pravé orechové vymeniť 13-ročný posilovač za rovnako starý príp. starší, tu už ide o život. :D

Obrázok

Autor:  Peter 69 [ Uto, 30.11.2010, 11:26 ]
Predmet príspevku: 

Nové je nové.Robíš si to pre seba.Ako si spravíš tak sa budeš voziť. :-D

Autor:  Pato2.0V6 [ Str, 01.12.2010, 18:43 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi do puce ako zistim ci je to naozaj ten posilovac? Nechce sa mi to zbytocne menit, pokial nie je zaruceny vysledok. Ked mam vyradenú rýchlost, volnobezne otacky tak po stlaceni brzdy sa nic nedeje, otacky ani neklesnu ani nestupnu, som z toho Jarin! Neni to vyhra, ked clovek v takomto pocasi nemoze brzdit motorom.

Autor:  GaboSB [ Str, 01.12.2010, 19:53 ]
Predmet príspevku: 

Normálne zaslep hadicu od posilovača a choď sa previezť, či to bude robiť zasa, alebo nie. Len daj pozor, lebo brzda bude potrebovať riadne pritlačiť.

Autor:  romo11 [ Str, 01.12.2010, 20:09 ]
Predmet príspevku: 

Vyskúšaj šliapnuť na brzdový pedál a až po tom naštartuj. Po naštartovaní motora by ti mal pedál klesnúť o kúsok nižšie.
Škrtiacu klapku máš čistú? Má to zrejme aj nejaký servomotorček voľnobehu, aj ten môže narobiť neplechu. Otáčky voľnobehu to má len nízke alebo aj kolíšu?

Autor:  Pato2.0V6 [ Str, 01.12.2010, 21:49 ]
Predmet príspevku: 

Auto je v PB a ja som v BA, tak pokusy budem moct robit, az ked budem doma. K tým otáčkam, keď chcem zastaviť, musím vyradiť rýchlosť a začať až potom brzdiť, v tej chvíli klesnú otáčky až na 200/min., pokiaľ úplne neskape, ak neskape okamžite stúpnu na cca 500/min a už sa držia. Ak na neutráli pridám vrátia sa na tých 500/min. Nikde som nenašiel koľko by vlastne tá V6 mala mať.
Keď chcem brzdiť, musím sa na ten pedál riadne zvaliť a to nie som žiaden vychudnutý maznáčik, až potom to brzdí.
Napadlo ma či ten problém nemôže mať niečo spoločné so spojkou, lebo aj tú treba stláčať až úplne na podlahu.

Ďakujem za všetky nápady.

Autor:  romo11 [ Str, 01.12.2010, 21:54 ]
Predmet príspevku: 

spojka s tým určite nebude mať nič spoločné, to je samostatný systém (hlavný valec, hadice a pracovný valec), nemá to nič spoločné s podtlakom, kdežto ten brzdový posilňovač áno. Tých 500 otáčok/min na voľnobeh je podľa mňa moc málo, tipoval by som že by bolo ideál okolo 750-800 :wink:

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/