4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

1,6 8V automat problém s radením za studena
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=145&t=18927
Stránka 1 z 2

Autor:  PepoTN [ Štv, 08.05.2014, 18:57 ]
Predmet príspevku:  1,6 8V automat problém s radením za studena

Ahojte offroaďáci. Mám problém s automatickou prevodovkou na Vitare, za studena, po dlhšom státí/hodinka-dve/ s vypnutým motorom má problém preradiť z 1 na 2 stupeň, po minútke jazdy radí potom bezchybne smerom nahor aj nadol. Viete mi niekto poradiť čo to môže byť?
Nikde na fóre som sa nenašiel podobnú tému, tak dúfam, že tu nájdem nejaké odpovede. :smt162

Autor:  Bobo73 [ Štv, 08.05.2014, 20:06 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Veľa oleja málo oleja alebo kedy bol menený olej v automate ??
Nie som odborník ale kontrola nezaškodí

Autor:  PepoTN [ Štv, 08.05.2014, 20:23 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

na výmenu olejov a filtrov idem tento mesiac, len som chcel vedieť, či ma čaká nejaký vážnejší problém s automatom, alebo či sa už niekto stretol s takýmto problémom. Auto mám druhý mesiac, predajca mi tvrdil, že všetky náplne sú menené, ale serv.knižka není, tak to idem meniť pre istotu nanovo, olej je číri a čistý v mierke.

Autor:  adam221 [ Štv, 08.05.2014, 20:24 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Ako pisal Bobo, urcite by som pozrel olej v automate.. Ja mam zase osobnu skusenost s Omegou, ked ju nastartujem za studena a zaradim D tak jednotku mi vzdy vytoci do cca 3500ot, potom uz radi ako ma.. Ked ju necham vychladnut tak zase vytoci jednotku... Pajero zase radi tak isto ci je studene alebo teple..

Autor:  devatnik23 [ Štv, 08.05.2014, 21:46 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Mal som podobný problém. Pozri akej farby je ten olej v prevodovke pretože niektorý pred predajom aby zdvihli cenu, ano vymenia olej ale za lacný hydraulický, ktorý je za studena hustejší ako original olej do automatov. Tak ked nieje červený, ale žltý tak je to jasné...

Autor:  OGO [ Štv, 08.05.2014, 22:01 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Ahoj., popisovaný jav by sa dal akceptovať v poriadnych mrazoch, kedy automat ( vlastne jeho riadiaca jednotka ) nevydá pokyn k preradeniu, nakoľko olej je tak studený, že sa ho snaží urýchlene zohriať riadeným preklzom hydrodynamického meniča.
V prípade už zohriateho auta aj prevodovky a čiastočného odstavenia motora by som uvažoval nad zosúladením čidiel, ktoré spolupracujú s riadiacou jednotkou. To že je potrebné meniť olej, aj filter je základ.
Čo sa týka predajcov, každý jeden bude tvrdiť, že náplne sú vymenené, lebo vie, že sa to najmä v automate dá zistiť len problematicky. Takže to by som bral s rezervou. Každopádne auto treba napichnúť na PC a kuknúť diagnostiku. Vizuálna kontrola oleja v AT je dobrá tak na množstvo, ale kvalitu ťažko zistiť, pokiaľ je tam miesto oleja už len nejaký smradľavý mazut, tak je už zle.
Daj pozor na výmenu oleja v automate. Nájdi si mechanika, čo sa do toho vyzná. Radšej priplatiť ako potom draho repasovať.

Autor:  PepoTN [ Štv, 08.05.2014, 22:20 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Vďaka za rady, hmm, mám pocit, že olej bol do žlta, zajtra to kuknem, ale mám pocit, že je to tak.
Tuším pri kompletnej výmene oleja je potrebná demontáž prevodovky a v servise, kam chodievam s druhým autom mi hneď povedal, že olej mi len odsaje, čiže neprebehne komplet výmena náplne.
Čo sa týka servisáka, určite by som privítal nejaký dobrý tip z Tn a okolia. Ak viete niekto o nejakom, hoďte mi číslo.

Autor:  OGO [ Štv, 08.05.2014, 22:45 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

V podstate sú 2 spôsoby ako vymeniť olej v automatickej prevodovke. Teraz myslím takú ktorá má hydrodynamický menič momentu, nie nejaké moderné dvojspojky. Takže dá sa napojiť na cirkulačný stroj, ktorý bude jedným vstupom pumpovať olej a druhým vypúšťať, kým nebude čistý. Teoreticky sa vymení celá náplň. Nevýhodou je kvantum oleja, ktoré na to treba.
Druhým spôsobom je klasicky sa vypustí olej, dá sa dole vaňa, vymení sa filter, obvykle treba aj nové tesnenie, a naplní sa prevodovka. Takýmto spôsobom sa vymení asi ½ náplne, lebo ostatok ostáva v meniči. Stade nevytečie. A vo veľkej väčšine sa to aj takto robí. Počul som skúsenosti, že v už riadne odjazdenej prevodovke menili olej tým prepumpovaním, no lenže prevodovku to tak vymylo, že potom nefungovala dobre. Toto mi vraveli chalani, čo to robili. Novšie prevodovky, zas viac odporúčajú na ten prepumpovací systém. Ja chodím do Príboviec č.25, je tam servis na prevodovky, má to Ľubo Križák, mám to síce ďaleko ale robia dobre a asi za 60 % ceny v autorizáku, a na počkanie. http://lubomt.autobazar.eu/

Autor:  PepoTN [ Pia, 09.05.2014, 16:20 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

tak a už v tom mám jasno, ani ma to nejako neprekvapuje, zahriaty olej je nad rysku a farbu neviem nejako identifikovať, ale od červenej má očividne dosť ďaleko. Čiže ma čaká komplet výmena náplne/dúfam, že sa tam neukáže horšia vada.
neviete niekto o dobrom a overenom mechanikovi bližšie k TN?

Autor:  lubor [ Pia, 09.05.2014, 17:08 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Manzelka ma Swifta s AT ( 62tis km pri kupe) a olej sme menili hned po kupe. Aj moj mechanik najskor cez suzuki zistoval ktory dat (vraj pouzivaju dva druhy co sa nesmu miesat). Menilo sa to zhodenim vane, filter tam bol take kovove sitko co sa len opralo v benzine ale tesnenie islo nove. Cenu s porovnanim v suzuki ani nebudem porovnavat. Doporucil menit olej v AT po 60-70 tis km lebo cast ostava stareho.
Neviem kolko km mas najazdene ale mozes mat problem aj v tom, ze nik dlho nemeni olej a snazil sa to napravit pred predajom ale uz mozes mat "pripecene" lamely. To povedali mne, ze sa moze stat ak budem menit olej v AT podla navodu suzuki 180tis km, to je totiz ta dozivotna napln potom je AT kaput.
Ovela lepsie je ked ti predajca povie, ze oni to auto len umyli a ani boh nevie ci dakto nieco robil, pravost servisnej knizky tiez nieje na 100%.

Autor:  Volod [ Pia, 09.05.2014, 20:28 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

devatnik23 píše:
Mal som podobný problém. Pozri akej farby je ten olej v prevodovke pretože niektorý pred predajom aby zdvihli cenu, ano vymenia olej ale za lacný hydraulický, ktorý je za studena hustejší ako original olej do automatov. Tak ked nieje červený, ale žltý tak je to jasné...


Olej som menil prvý krát na 110 000 km. a čo si pamätám tak aj pred výmenou, keď som kontroloval stav tak nebol červený, ale taký bezbarevný maglajz a to som ho tam mal od výroby. Po výmene je olej tiež taký bezfarebný na kontrolke a servisuje ma maník z Mitshubihi. Sám som sa čudoval, že tam nie je filter, iba kovové sitko ako píše lubor, ale potvrdil mu to aj kámoš zo Suzuki, keď volal.

Autor:  PepoTN [ Sob, 10.05.2014, 12:26 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Na mojej Vitarke z roku pána 1993 ukazuje tachometer 53029 km, ale keďže je to len 5-miestny tachometer, má 153029 km, alebo dokonca 253029 km, ale motoricky ide pekne, keď je zohriaty motor, tak si len tak potichučky pradie, síce papá po meste do 20 litrov tak ako aj v teréne, ale na šetrenie PHM mám druhé auto:)
Ešte počkám pár dní, či sa tu neobjaví nejaký kontakt na mechanika z bližšia a ak nie, zavolám tomu p. Križákovi.
Inak vďaka za rýchle odpovede na môj problémik a dúfam, že aj táto téma pomôže ďalším kupujúcim pri kúpe automatu, na čo si majú dávať pozor.
Pomohli ste a pravdupovediac nečakal som tak rýchle rady, kedže som tu zaradený ako čumil. :smt136

Autor:  lubor [ Pon, 12.05.2014, 8:31 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Na farbu oleja sa netreba zameriavat, malzelka ma sice cerveny olej ale mechanik vravel, ze je aj zlty. Dolezite je cislo a nesmie sa zamenit. My sme tiez cakali tyzden nez zistil (cez kamaratov) ake je origo znacenie suzuki (maju svoje oznacenie) a teraz ho napisal do knizky aby som mohol menit akukolvek znacku ale typ nemenil.
Je dost mozne, ze ti aj v znackovom servise mohli zamenit olej. Teraz by chcelo zistit co tam presne patri a vymenit precerpanim ako tu uz bolo spomenute.

Autor:  PepoTN [ Pon, 12.05.2014, 16:33 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

U mňa je to o to jednoduchšie, keďže je na mierke oleja napísaný typ oleja - Dexron II ONLY, len ak to nebude len v oleji, mám problém, mechanik z MT ma nepotešil, že diely na túto prevodovku nemá v dosahu a bude problematické niečo zohnať ak by bolo treba.

Autor:  lubor [ Uto, 13.05.2014, 13:12 ]
Predmet príspevku:  Re: 1,6 8V automat problém s radením za studena

Niektore diely sa daju aj repasovat. Otec teraz daval lepit oblozenie na spojku kosacky, na veterany sa to robi bezne aj na brzdy. AT sa da tiez opravit otazne je ci to stoji za tie peniaze, ked som sa o tom teoreticky bavil s mechanikom vravel, ze cena opravy poskodenej AT moze byt 1500 EUR a viac. Mozno by sa dala lacnejsie kupit druha.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/