Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf
výmena oleja v prevodovke
Autor |
Správa |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
keby som mal ja meniť olej v diferakoch a v prevodovke podla priručky na ARO M461, tak by som mal asi drahšiu udržbu ako na mercedese G v mercedes servise! V priručke sa píše , že treba meniť olej v prevodovkach a v difoch každých 1 500 km, príp. po každom brodení! dokopi tam ide cca 10L.
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Str, 06.02.2008, 23:22 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
finder píše: ...mi kamos servisak povedal, ze niektor naplne su dozivotne, tak neviem ...
- i keď sa niektorí doživotným náplniam smejete, v niektorých agregátoch niektorých áut je to tak;
- technika, ktorá je potenciálne častejšie vystavená riziku znehodnotenia oleja vodou (ako offy), má pomerne krátke intervaly, ktoré musíš dodržať v záujme neporušenia záručných podmienok; akonáhle sa nebavíme o záruke, omnoho viac prospešná, ako pravidelná výmena, je častejšia kontrola náplní, či nie je prítomná emulzia a kontrola kvality oleja - treba porovnať hlavne svetlosť porovnaním s tým istým ale nepoužitým; opisoval som tu svoju skúsenosť s výmenami u servisáka-kamaráta a som hlboko presvedčený o tom, že tak časté výmeny, ako sú napr. predpísané u patrola, je absolútna zbytočnosť a vyhadzovanie peňazí; u pajera mám raz tak dlhé amplitúdy a ani tie netreba dodržať, ak sa kontroluje kvalita častejšie...
aby som to zrozumiteľnejšie zhrnul - verte tomu, že v prevodovkách a difoch tie kvalitné oleje vydržia bez zásadnej zmeny aj niekoľkonásobok doporučenej kilometráže bez akéhokoľvek rizika, tie krátke intervaly sú skôr prevenciou proti jazdeniu na vodou prípadne úlomkami kovu znehodnotenom oleji
úlomky kovu - v oleji sa nájdu hlavne piliny z agregátu a v prípade citlivého používania aj nejaký ten väčší kovový úlomok; bezpečne však uviaznu na magnete vypúšťacieho šraubu, len ho tam treba mať...
o výmene oleja v motore nehovorím, tam je to spolu s filtrom samozrejmosť
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 07.02.2008, 0:13 |
|
|
mirko
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 7:52 Príspevky: 76 Bydlisko: Žilina
|
Shrek píše: Jestli to je spravne tak: Motour 4,5+0.3 Prevodovka manual 2,7 Diferak predni 1,0 Diferak zadni 2,5 Transferbox(rozvodofka) 1,7 ------- 12,7
Do motora 2.0 TDI ide 5,5+0,3, tie údaje do diferákov prevodoviek teraz na rýchlo neviem potvrdiť.
Vďaka všetkým za odporúčania, vychádza mi to na pravidelnejšiu kontrolu ako píše Jano, ale z toho čo čítam bude dobré keď s tou výmenou nebudem až tak otáľať. Momentálne mám však úplne iný problém, včera sa mi niečo dodrbalo na spojke, najprv extrémne stuhla, potom prestala úplne vypínať a nakoniec mi ostal spojkový pedál spadnutý v stlačenej polohe...takže paráda
_________________ Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI
|
Štv, 07.02.2008, 9:20 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Oleje meň, nič neskazíš...
a zlomené ovládanie spojky (vidlička) Ťa potrápi....
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 07.02.2008, 9:39 |
|
|
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
Jano JP píše: úlomky kovu - v oleji sa nájdu hlavne piliny z agregátu a v prípade citlivého používania aj nejaký ten väčší kovový úlomok; bezpečne však uviaznu na magnete vypúšťacieho šraubu, len ho tam treba mať...
Samozrejme o znehodnoteni oleja sa nehadam, ze kvalitne oleje vydrzia mnoho a mnoho.... Ide prave o tie piliny - ulomky kovov, casto tak miniaturne, ze ic nezachytis ani keby si ten olej filtroval cez neviemco. A prave to posobi ako brusna pasta na vsetky casti prevodovky a je tych pilin stale viac a viac. A sroub z magnetom? Ano zachyti toho vela, lenze nie neobmedzene mnozstvo, ked nemenis olej, nevykrucas ani vypustaci sroub a teda neodstranis nanesenu vrstvu a dalsie sa nemaju kam ukladat...
Ja neverim ziadnej dozivotnej naplni, resp. neverim, ze ked kazdych 40tkm vzdy vymenim olej a nalejem tam rovnaky druh a typ ako tam bol, tak ze minimalne nezdvojnasobim zivotnost toho daneho komponentu...
|
Štv, 07.02.2008, 9:54 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Majo, ja som tiež na hony vzdialený od hádania sa (a s tebou už vôbec nie ) takže diskutujeme a vymieňame si názory a skúsenosti
a tiež som bol úzkostlivý na výmenu olejov, kým som to neabsolvoval s patričnými ukážkami a komentármi na svojom aute u priateľa od detstva, ktorý nie je obyčajný mechanik (okrem toho, že ako veterán ešte jazdieva preteky terénnych motocyklov, robí aj servismana jednému účastníkovi šesťdňovej...a v motorkách a autách sa šprtá od detstva; na zobranie do opravy sa u neho čaká niekedy aj mesiace, ale ľudia čakajú, lebo nik iný v regióne im to nespraví tak, ako on a on robí len s bratom, takže žiaden big-servis)
na tom magnete, určite si to videl, sú jemné kovové šupinky, ale nie je ich na zabehanej technike nijak veľa; ak by aj nejaké jemné čiastočky kovu z vnútorného ústrojenstva v oleji ostávali, ver tomu, žiaden brúsny papier by neboli schopné napodobniť - sú maximálne tak tvrdé, ako je tvrdý materiál vnútorného ústrojenstva, ktorý by mali brúsiť...
ale aby sme neteoretizovali, nie je problém odstrediť použitý olej na centrifúge s magnetickými stenami, alebo len nechať ho usadiť na magnetickej podložke, usadili by sa aj tie najjemnejšie častice; pochybujem, žeby tam nejaké boli, ak bol magnetický vypúšťací šraub na agregáte; ak by sa predsalen niečo našlo, treba to vyskúšať použiť na brúsenie rovnako tvrdého materiálu a výsledok bude - že ho akurát tak vyleští
všetko, čo som napísal, nie je odhováraním od výmien, ako Karlíto napísal, výmenou nič nepokazíš a to je pravda pravdúca; to ale neznamená, že treba nekriticky zožrať aj s navijákom doporučené výmeny ako nutné, keď sa dá rovnaká ak nie lepšia prevencia urobiť častejšou kontrolou kvality a meniť, keď sa kvalita zhorší (voda - okamžite, tmavnutie oleja - nie akútne ako pri vode, ale preventívne treba...)
inak skús pre srandu - chyť si ten použitý olej medzi brušká prstov a poskúšaj, čo je zač a to isté urob s fungl novým - aj ten tmavší, ak je číry, bude rovnako mastný a hladký, keď zavrieš oči, nebudeš vedieť, ktorý skúšaš...samozrejme, exaktné meranie fyzikálnych vlastností to nie je...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 07.02.2008, 19:11, celkovo upravené 1
|
Štv, 07.02.2008, 10:21 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
JANO JP - máš pravdu, ale ...
plávajúce pilinky v oleji sú tvrdšie ako ktorékoľvek gufero
no, nie je ich tam zas tak moc. Po zábehu sa ich moc netvorí - ak je mechanizmus preťažený (dlhodobo) tak ano...
Horšie je, ak je oleja málo...
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 07.02.2008, 10:58 |
|
|
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Mirko,tento istý problem so spojkou sme riesili u kamaratovej vitary na jesen,tipovali sme prasknute mekano ....a vies co sa stalo?ten trn s polgulatou hlavou co drží vidlicu spojky na ktorej je spojkove ložisko, sa vydrapil s kusom hlinika z frémy.Dali sme to zavariť ,podla mna je to tam poddimenzovane.Prepacte že je to mimo olejov.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Štv, 07.02.2008, 12:19 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Štv, 07.02.2008, 22:44 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Štv, 07.02.2008, 23:00 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Janči, takže doživotne asi nie...
-ka-
PS: do Jetty ide 2,0l syntetika SAE 80, alebo G50 SAE75W-90 (daj radšej 80... je hustejší)
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 07.02.2008, 23:00 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Kapo píše: Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje.
Presne Kapo to vystihou jedna pesnička...
dokazená prevodovka (napríklad) život neohrozí, stojí to iba problémy a peniažky.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Štv, 07.02.2008, 23:01 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Kapo píše: Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje.
alebo: kto sa bojí alebo rád plní obchodníkom zbytočne vrecká, nech olej mení (a nech nechodí do lesa), a ten smelý alebo uvážlivý nech dôveruje ale aby neopravoval, nech aj preveruje.
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Pia, 08.02.2008, 1:37 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Jano JP píše: Kapo píše: Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje. alebo: kto sa bojí ale rád plní obchodníkom zbytočné vrecká, nech olej mení (a nech nechodí do velkomesta), a ten smelý a lakomý nech dôveruje ale aby opravoval, nech aj poreferuje.
Ale sme tomu daly, čóóó ?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pia, 08.02.2008, 2:33 |
|
|
mirko
Učeň
Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 7:52 Príspevky: 76 Bydlisko: Žilina
|
Majod píše: Mirko,tento istý problem so spojkou sme riesili u kamaratovej vitary na jesen,tipovali sme prasknute mekano ....a vies co sa stalo?ten trn s polgulatou hlavou co drží vidlicu spojky na ktorej je spojkove ložisko, sa vydrapil s kusom hlinika z frémy.Dali sme to zavariť ,podla mna je to tam poddimenzovane.Prepacte že je to mimo olejov.
Ja som to odtiahol do servisu a uvidím čo mi povedia, zatiaľ si však dávajú načas...keď sa to vyrieši tak aspoň pre info napíšem čo to bolo
_________________ Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI
|
Pia, 08.02.2008, 9:00 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|