Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 9:21
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 výmena oleja v prevodovke 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keby som mal ja meniť olej v diferakoch a v prevodovke podla priručky na ARO M461, tak by som mal asi drahšiu udržbu ako na mercedese G v mercedes servise! V priručke sa píše , že treba meniť olej v prevodovkach a v difoch každých 1 500 km, príp. po každom brodení! :lol: dokopi tam ide cca 10L.

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Str, 06.02.2008, 23:22
Profil ICQ
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
...mi kamos servisak povedal, ze niektor naplne su dozivotne, tak neviem ...

- i keď sa niektorí doživotným náplniam smejete, v niektorých agregátoch niektorých áut je to tak;
- technika, ktorá je potenciálne častejšie vystavená riziku znehodnotenia oleja vodou (ako offy), má pomerne krátke intervaly, ktoré musíš dodržať v záujme neporušenia záručných podmienok; akonáhle sa nebavíme o záruke, omnoho viac prospešná, ako pravidelná výmena, je častejšia kontrola náplní, či nie je prítomná emulzia a kontrola kvality oleja - treba porovnať hlavne svetlosť porovnaním s tým istým ale nepoužitým; opisoval som tu svoju skúsenosť s výmenami u servisáka-kamaráta a som hlboko presvedčený o tom, že tak časté výmeny, ako sú napr. predpísané u patrola, je absolútna zbytočnosť a vyhadzovanie peňazí; u pajera mám raz tak dlhé amplitúdy a ani tie netreba dodržať, ak sa kontroluje kvalita častejšie...

aby som to zrozumiteľnejšie zhrnul - verte tomu, že v prevodovkách a difoch tie kvalitné oleje vydržia bez zásadnej zmeny aj niekoľkonásobok doporučenej kilometráže bez akéhokoľvek rizika, tie krátke intervaly sú skôr prevenciou proti jazdeniu na vodou prípadne úlomkami kovu znehodnotenom oleji

úlomky kovu - v oleji sa nájdu hlavne piliny z agregátu a v prípade citlivého :-D používania aj nejaký ten väčší kovový úlomok; bezpečne však uviaznu na magnete vypúšťacieho šraubu, len ho tam treba mať...

o výmene oleja v motore nehovorím, tam je to spolu s filtrom samozrejmosť

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 07.02.2008, 0:13
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 7:52
Príspevky: 76
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Shrek píše:
Jestli to je spravne tak:
Motour 4,5+0.3
Prevodovka manual 2,7
Diferak predni 1,0
Diferak zadni 2,5
Transferbox(rozvodofka) 1,7
-------
12,7



Do motora 2.0 TDI ide 5,5+0,3, tie údaje do diferákov prevodoviek teraz na rýchlo neviem potvrdiť.
Vďaka všetkým za odporúčania, vychádza mi to na pravidelnejšiu kontrolu ako píše Jano, ale z toho čo čítam bude dobré keď s tou výmenou nebudem až tak otáľať. Momentálne mám však úplne iný problém, včera sa mi niečo dodrbalo na spojke, najprv extrémne stuhla, potom prestala úplne vypínať a nakoniec mi ostal spojkový pedál spadnutý v stlačenej polohe...takže paráda

_________________
Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI


Štv, 07.02.2008, 9:20
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Oleje meň, nič neskazíš...

a zlomené ovládanie spojky (vidlička) Ťa potrápi....

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 07.02.2008, 9:39
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
úlomky kovu - v oleji sa nájdu hlavne piliny z agregátu a v prípade citlivého :-D používania aj nejaký ten väčší kovový úlomok; bezpečne však uviaznu na magnete vypúšťacieho šraubu, len ho tam treba mať...

Samozrejme o znehodnoteni oleja sa nehadam, ze kvalitne oleje vydrzia mnoho a mnoho.... Ide prave o tie piliny - ulomky kovov, casto tak miniaturne, ze ic nezachytis ani keby si ten olej filtroval cez neviemco. A prave to posobi ako brusna pasta na vsetky casti prevodovky a je tych pilin stale viac a viac. A sroub z magnetom? Ano zachyti toho vela, lenze nie neobmedzene mnozstvo, ked nemenis olej, nevykrucas ani vypustaci sroub a teda neodstranis nanesenu vrstvu a dalsie sa nemaju kam ukladat...
Ja neverim ziadnej dozivotnej naplni, resp. neverim, ze ked kazdych 40tkm vzdy vymenim olej a nalejem tam rovnaky druh a typ ako tam bol, tak ze minimalne nezdvojnasobim zivotnost toho daneho komponentu...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Štv, 07.02.2008, 9:54
Profil ICQ WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo, ja som tiež na hony vzdialený od hádania sa (a s tebou už vôbec nie ;-) ) takže diskutujeme a vymieňame si názory a skúsenosti
a tiež som bol úzkostlivý na výmenu olejov, kým som to neabsolvoval s patričnými ukážkami a komentármi na svojom aute u priateľa od detstva, ktorý nie je obyčajný mechanik (okrem toho, že ako veterán ešte jazdieva preteky terénnych motocyklov, robí aj servismana jednému účastníkovi šesťdňovej...a v motorkách a autách sa šprtá od detstva; na zobranie do opravy sa u neho čaká niekedy aj mesiace, ale ľudia čakajú, lebo nik iný v regióne im to nespraví tak, ako on a on robí len s bratom, takže žiaden big-servis)
na tom magnete, určite si to videl, sú jemné kovové šupinky, ale nie je ich na zabehanej technike nijak veľa; ak by aj nejaké jemné čiastočky kovu z vnútorného ústrojenstva v oleji ostávali, ver tomu, žiaden brúsny papier by neboli schopné napodobniť - sú maximálne tak tvrdé, ako je tvrdý materiál vnútorného ústrojenstva, ktorý by mali brúsiť...

ale aby sme neteoretizovali, nie je problém odstrediť použitý olej na centrifúge s magnetickými stenami, alebo len nechať ho usadiť na magnetickej podložke, usadili by sa aj tie najjemnejšie častice; pochybujem, žeby tam nejaké boli, ak bol magnetický vypúšťací šraub na agregáte; ak by sa predsalen niečo našlo, treba to vyskúšať použiť na brúsenie rovnako tvrdého materiálu a výsledok bude - že ho akurát tak vyleští

všetko, čo som napísal, nie je odhováraním od výmien, ako Karlíto napísal, výmenou nič nepokazíš a to je pravda pravdúca; to ale neznamená, že treba nekriticky zožrať aj s navijákom doporučené výmeny ako nutné, keď sa dá rovnaká ak nie lepšia prevencia urobiť častejšou kontrolou kvality a meniť, keď sa kvalita zhorší (voda - okamžite, tmavnutie oleja - nie akútne ako pri vode, ale preventívne treba...)
inak skús pre srandu - chyť si ten použitý olej medzi brušká prstov a poskúšaj, čo je zač a to isté urob s fungl novým - aj ten tmavší, ak je číry, bude rovnako mastný a hladký, keď zavrieš oči, nebudeš vedieť, ktorý skúšaš...samozrejme, exaktné meranie fyzikálnych vlastností to nie je...

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Naposledy upravil Jano JP dňa Štv, 07.02.2008, 19:11, celkovo upravené 1



Štv, 07.02.2008, 10:21
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
JANO JP - máš pravdu, ale ... :-D

plávajúce pilinky v oleji sú tvrdšie ako ktorékoľvek gufero :-D :-D :-D
no, nie je ich tam zas tak moc. Po zábehu sa ich moc netvorí - ak je mechanizmus preťažený (dlhodobo) tak ano...

Horšie je, ak je oleja málo...

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 07.02.2008, 10:58
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Mirko,tento istý problem so spojkou sme riesili u kamaratovej vitary na jesen,tipovali sme prasknute mekano ....a vies co sa stalo?ten trn s polgulatou hlavou co drží vidlicu spojky na ktorej je spojkove ložisko, sa vydrapil s kusom hlinika z frémy.Dali sme to zavariť ,podla mna je to tam poddimenzovane.Prepacte že je to mimo olejov.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Štv, 07.02.2008, 12:19
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
...plávajúce pilinky v oleji sú tvrdšie ako ktorékoľvek gufero :-D :-D :-D

Karlito, ty ďáble jedna :-D :-D :-D ešte sa toho niekto chytí a začne vyvíjať gumu tvrdšiu ako pilinky v oleji a dotesnili sme... :-D

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 07.02.2008, 22:44
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje. ;-)

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 07.02.2008, 23:00
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
Karlito píše:
...plávajúce pilinky v oleji sú tvrdšie ako ktorékoľvek gufero :-D :-D :-D

Karlito, ty ďáble jedna :-D :-D :-D ešte sa toho niekto chytí a začne vyvíjať gumu tvrdšiu ako pilinky v oleji a dotesnili sme... :-D


Janči, takže doživotne asi nie... :-D :wink:

-ka-

PS: do Jetty ide 2,0l syntetika SAE 80, alebo G50 SAE75W-90 (daj radšej 80... je hustejší)

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 07.02.2008, 23:00
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje. ;-)


Presne Kapo to vystihou jedna pesnička...

dokazená prevodovka (napríklad) život neohrozí, stojí to iba problémy a peniažky.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 07.02.2008, 23:01
Profil WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje. ;-)

alebo: kto sa bojí alebo rád plní obchodníkom zbytočne vrecká, nech olej mení (a nech nechodí do lesa), a ten smelý alebo uvážlivý nech dôveruje ale aby neopravoval, nech aj preveruje.

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Pia, 08.02.2008, 1:37
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jano JP píše:
Kapo píše:
Takže to zhrniem: kto na to má alebo chce, nech olej mení, a ten chudobný alebo lakomý nech opravuje. ;-)

alebo: kto sa bojí ale rád plní obchodníkom zbytočné vrecká, nech olej mení (a nech nechodí do velkomesta), a ten smelý a lakomý nech dôveruje ale aby opravoval, nech aj poreferuje.


Ale sme tomu daly, čóóó ? :twisted:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 08.02.2008, 2:33
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 19.10.2006, 7:52
Príspevky: 76
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Mirko,tento istý problem so spojkou sme riesili u kamaratovej vitary na jesen,tipovali sme prasknute mekano ....a vies co sa stalo?ten trn s polgulatou hlavou co drží vidlicu spojky na ktorej je spojkove ložisko, sa vydrapil s kusom hlinika z frémy.Dali sme to zavariť ,podla mna je to tam poddimenzovane.Prepacte že je to mimo olejov.



Ja som to odtiahol do servisu a uvidím čo mi povedia, zatiaľ si však dávajú načas...keď sa to vyrieši tak aspoň pre info napíšem čo to bolo

_________________
Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI


Pia, 08.02.2008, 9:00
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: