4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Suzuki Grand Vitara 1,9 ddis http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=146&t=23076 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Syfon [ Pia, 11.05.2018, 21:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: Suzuki Grand Vitara 1,9 ddis |
Ahoj, v prvom rade, nemám Grand Vitaru a nemám s týtmo problémom v tomto aute skúsenosť, ale mám servisný manuál, takže čo píšem budú len poznatky z manuálu a nejaké moje vedomosti o DPF. Kontrolka vstrekovania sa rozsvieti aj v prípade keď zlyhajú všetky pokusy o regeneráciu filtra, teda najprv svieti kontrolka DPF kedy sa auto snaží o regeneráciu a vodič by mal prispôsobiť jazdu tejto situácii, ak tento proces zlyhá a filter sa nedá vypáliť rozsvieti sa kontrolka vstrekovania, zároveň sa deaktivuje EGR, obmedzí výkon a úplne zastavia pokusy o regeneráciu filtra, v tomto prípade pomôže už len nútená regenerácia vyvolaná servisom a teda originálnou SUZUKI diagnostikou. Neviem ako veľmi vedia alebo nevedia univerzálne diagnostiky spolupracovať s Vitarou a či dokážu vyvolať servisnú regeneráciu. K snímačom teploty (sú 3) nevedú hadičky ale káble, hadičky sa používajú na snímanie tlaku pred a za DPF filtrom a vedú do snímača diferenčného tlaku, tento snímač zisťuje ako veľmi je filter zanesený a je podstatný pre správnu činnosť DPF systému. Chybový kód P1435 som v manuále nenašiel, neoriginálna diagnostika nemusí vypísať správny kód poruchy, je tam iba P1431 - zanesené DPF a P1436 - zlyhanie regenerácie. V prvom rade zisti, či predchádzajúci majteľ nerobil nejaké zásahy do DPF systému napríklad vykuchanie filtra, to zistíš podľa toho či más výfuk čistý alebo zanesený sadzami. Ale ak si mal zodranú hadičku k diferenčnému snímaču môže to byť príčina problému a s kúskom štastia by pomohla nútená servisná regenerácia. |
Autor: | vitaragitara [ Sob, 12.05.2018, 8:56 ] |
Predmet príspevku: | Re: Suzuki Grand Vitara 1,9 ddis |
Ahoj... dík za informácie . DPF vykuchané by nemalo byť, nakoľko už kontrolka DPF sa raz rozsvietila niekedy v januáry, zobral som auto na diaľnicu a po cca 30 km kontrolka zhasla...Tak ak tomu dobre rozumiem, keď svieti kontrolka vstrekovania, tak je bloknutá funkcia spustenia regenerácie DPF... Tak sa budem musieť nahlásiť do autorizovaného servisu... dúfam že sa bude dať spustiť nútená regenerácia DPF filtra, nakoľko na aute stále jazdím a dúfam že nebude DPFko moc upchaté . Kto vymyslel DPF??? ,jemu by som ho namontoval na zadok a obmedzil mu na ňom priepustnosť!!! |
Autor: | Konicek [ Pon, 14.05.2018, 14:35 ] |
Predmet príspevku: | Re: Suzuki Grand Vitara 1,9 ddis |
Ahoj. Mal som toto auto (1.9ddis)asi dva roky, a aj ked to bola srdcovka išlo z domu...Neustále problémy s čerpadlov, turbom, vstrekami, DPF, riadením atď. ... Toto auto ma pekne vyškolilo. Neviem odkial si ale naozaj fachman na vitary je Pán Leždik zo suzuki Pieštany. Vždy sme to nejako vyriešili ale čo bolo veľa....V tvojom prípade by bolo minimálne treba to dať na origo diagnostiku. Prajem pevné nervy... |
Autor: | vitaragitara [ Štv, 31.05.2018, 18:20 ] | ||
Predmet príspevku: | Re: Suzuki Grand Vitara 1,9 ddis | ||
Ahoj páni... Tak regenerácia DPF filtra OK - vyčistený, ale kontrolka žhavenia stále svieti a nevedia to majstri v autorizovanom servise vymazať... Chybový kód P 1435 - obrázok z diagnostiky dolu.Vyjadrenie servisu software riadiacej jednotky je aktuálny, takže aktualizácia , takže sa nedá nič robiť iba ževraj vymeniť riadiacu jednotku , alebo že počkať kým kontrolka sama nezhasne , nato som pánovi argumentoval, že pokiaľ svieti táto kontrolka, tak riadiaca jednotka nespustí automatickú regeneráciu DPF filtra a pri daľších neúspešných pokusoch o regeneráciu by znovu táto kontrolka svietila To akože po výmene riadiacej jednotky ktorá je lacná asi ako namakaná PC zostava, tak sa po daľších neúspešných procesoch regenerácie DPF bude akože musieť vymeniť znovu za daľšiu novú ??? . Poraďte niekoho kto by vedel, čo by sa dalo robiť ? Určite nemienim vyhodiť prachy za novú RJ, radšej niejaké prehratie softweru, lebo v autorizovanom servise nehľadajú možnosť, ako zákazníkovi pomôcť, ale dôvod nato aby nemuseli rozmýšlať ,nič robiť a ošklbať o peniaze... Smutné natom, že aj ja som v minulosti robil v nemenovanom autorizovanom servise inej značky, ale nikdy som nehladal dôvod, ako zákazníka odradiť od adekvátneho riešenia, vždy som sa im snažil pomôcť , ale keď už bol stav táký, že sa už nedalo nič, tak sa pristupovalo k takýmto krokom. Viete a potom si Vás ľudia inak vážili, pravidelne navštevovali, čo zase nevedel ocenit Váš šéf!!! . Ale k veci, mám osloviť autorizovaný servis v Piešťanoch, alebo ?
|
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |