4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

JEEP CHEROKEE 2,5td
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=152&t=38
Stránka 2 z 4

Autor:  Xader [ Sob, 07.10.2006, 15:19 ]
Predmet príspevku: 

Taky ferdik by mohol povedat svoje skusenosti ... on ma 2.5TD v Cherokee. Ale zase 4.0 v Cherokee musi byt super a bezproblemovy,silny motor.

Autor:  diesel [ Sob, 07.10.2006, 15:30 ]
Predmet príspevku: 

samozrejme som myslel ZJ v nafte od VM. :wink:

a tuším aj palo cherokee......

Autor:  Jacko [ Sob, 07.10.2006, 17:49 ]
Predmet príspevku: 

No a to tu mám len ja a Ferdík 2.5td :shock: Ja som myslel,že nás tubude aspoň 5 :( a že sa dozviem aj nejaké vychytávky,alebo vylepšenia :cry: no čo, už budem musieť bojovať sám :roll:

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 09.10.2006, 11:23 ]
Predmet príspevku: 

2Jacko - máš PM
ale píšem to aj sem pre ostatných

takže:

cherokee 2,5TD - je povodom lodny motor s delenymi hlavami valcov (kazdy valec ma svoju hlavu) a vyrabal sa ako 3, 4 a 5 valec. V cherokee je trochu nestastne vyriesene chladenie a tepelny rezim a preto je citlivejsi. A toto je jeho bolest, ktoru si vacsinou odnesu hlavy. Zvysok motora je "neznicitelny" Inak vykonovo a krutiacim momentom je ten motor velmi dobry.


a pokial budes respektovat urcite pravidla, tak vydrzi dost.
tie pravidla su zhruba taketo:
pravidelne menit olej a pouzivat prdpisany a kvalitny olej (ja Esso Mobil Delwac XHP 10w40)
mat v poriadku chladiaci system (dost a dobrej kvapaliny, tesnost, cistota...)
po studenom starte pockat kym nestupne tlak oleja
nenahanat motor - 3000 otacok max trvala prevadzka, 3500 kratkodobo
po vacsej zatazi (jazda po dialnici alebo v tazkom terene) nechat ho chvilu oddychnut na volnobehu - inak toto plati pre vsetky turbomotory -
setri sa tym turbo a jeho loziska, a u cherokee to ma este jeden dovod - nedojde k prudkej akumulacii tepla v hlavach
sledovat teplotu, ak vylezie cez 105 tak davat pozor.
mat v poriadku elektricky ventilator chladenia (ak mas klimu tak extra) a viskospojku mechanickeho vetraku - ak odide visko, tak ten motor prehrejes velmi lahko
inak to visko sa da prerobit bud natvrdo (zavarit), ale nedoporucujem, lebo je to jednak strasny hukot a tiez to berie cca 15 koni, alebo prerobit na dva samostatne elektricke ventilatory - to ma vyhodu hlavne ak veeelmi casto jazdis malymi rychlostami v kolonach
alebo proste vymenit za nove (2500 kc) a mam pokoj
namontovat pridavny chladic oleja S TERMOSTATOM
pripadne dobehove cerpadlo chladiacej vody
pripadne odvetranie kapoty


2Diesel : 2,5 je v Grande fakt slaba (asi ako Patrol s 2,8TD :D :-D :) ), skus sa poobzerat po 3,1TD - to je to isté, akurát má o jeden válec viac

Autor:  diesel [ Pon, 09.10.2006, 18:50 ]
Predmet príspevku: 

3.1 neni dobre. Tam sa piaty válec dosť prehrieva. 2.1 TD je "vraj" slabý pre cherokee. Ja som si naň zvykol. Ak je v grande 2.5TD rovnako slabý ako 2.1 v chero tak mi to nebude vadiť.

Autor:  Andrej [ Pon, 09.10.2006, 18:53 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
3.1 neni dobre. Tam sa piaty válec dosť prehrieva. 2.1 TD je "vraj" slabý pre cherokee. Ja som si naň zvykol. Ak je v grande 2.5TD rovnako slabý ako 2.1 v chero tak mi to nebude vadiť.


No nie som si istý ale nieje chero lahšie ako grand??? Ja ho mam na 1,9t :D Kolko ma XJ??

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 09.10.2006, 18:55 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
3.1 neni dobre. Tam sa piaty válec dosť prehrieva. 2.1 TD je "vraj" slabý pre cherokee. Ja som si naň zvykol. Ak je v grande 2.5TD rovnako slabý ako 2.1 v chero tak mi to nebude vadiť.



...vraj prehrieva ? vraj 2,5td je nahovno, vraj teta mara má 15 palcový lift na felícii a iné.
Prehrieva sa tak isto ako 2,5 v cherokee, tzn pozri vyššie.
A más pravdu, 2,5 v grande je asi ako 2,1 v XJ (alebo 2,8 v Patrole :-))

Autor:  diesel [ Pon, 09.10.2006, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

no mojej mamy brat to počul od sesternice brata koňa synovca tak to asi bude pravda né? :-D :wink:

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 09.10.2006, 19:29 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
no mojej mamy brat to počul od sesternice brata koňa synovca tak to asi bude pravda né? :-D :wink:


no iba ak tak :-) Toto sa už riešilo na starom fóre. Možno to znie tak že ja som obhajca tohoto motora, ale to nie je pravda. Ten motor má svoje muchy (ako každý) ale ak sa k nemu chováš slušne - viď to čo som napísal predtým - tak je to celkom držiak.
Chcem tým povedať, že mu treba dať čo pýta. Ja s tým jazdím a to mám veeeľmi ťažkú nohu a šlapem mu na krk, chovám sa k nemu "jak prasa" :-), dávam mu zabrať na cestách aj v teréne, ponáram ho do blata...
a aj tak drží. Pretože má pravidelnú údržbu a všetky agregáty v poriadku

Autor:  Jacko [ Pon, 09.10.2006, 19:42 ]
Predmet príspevku: 

:smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt023

Autor:  diesel [ Pon, 09.10.2006, 20:07 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
Ten motor má svoje muchy (ako každý) ale ak sa k nemu chováš slušne - viď to čo som napísal predtým - tak je to celkom držiak.
Chcem tým povedať, že mu treba dať čo pýta. Ja s tým jazdím a to mám veeeľmi ťažkú nohu a šlapem mu na krk, chovám sa k nemu "jak prasa" :-), dávam mu zabrať na cestách aj v teréne, ponáram ho do blata...
a aj tak drží. Pretože má pravidelnú údržbu a všetky agregáty v poriadku


No ja si práve toto taknejak myslím, ale chcel som to počuť od niekoho, kto s tým má skúsenosti. :wink: :D Vo štvrtok idem okukať jedného granda do nitry. V BA už jedného favorita na kúpu mám....na čo sa zamerať pri skúšobnej jazde?

Autor:  Andrej [ Pon, 09.10.2006, 20:29 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
palo-cherokee píše:
Ten motor má svoje muchy (ako každý) ale ak sa k nemu chováš slušne - viď to čo som napísal predtým - tak je to celkom držiak.
Chcem tým povedať, že mu treba dať čo pýta. Ja s tým jazdím a to mám veeeľmi ťažkú nohu a šlapem mu na krk, chovám sa k nemu "jak prasa" :-), dávam mu zabrať na cestách aj v teréne, ponáram ho do blata...
a aj tak drží. Pretože má pravidelnú údržbu a všetky agregáty v poriadku


No ja si práve toto taknejak myslím, ale chcel som to počuť od niekoho, kto s tým má skúsenosti. :wink: :D Vo štvrtok idem okukať jedného granda do nitry. V BA už jedného favorita na kúpu mám....na čo sa zamerať pri skúšobnej jazde?


Na všetko čo sa nebude zdať prirodzené zvuky, tvary, ako je zodraný interier a podobne. Daj maila niečo Ti pošlem niečo o kupe ojazdených aut je to sice z čiech ale da sa zamerať na kadečo.

Autor:  Luther [ Pia, 31.05.2013, 14:23 ]
Predmet príspevku:  Re: JEEP CHEROKEE 2,5td

Trochu by som oživil túto tému a touto cestou požiadal majitelov Grandov "f dízlu" o nejaké postrehy a skúsenosti. Každú chvíľu čakám na Granda, čo sa mi vráti z generálky motora a nerád by som sa znova vracal k oprave motora. Vopred ďakujem.

Autor:  diesel [ Pia, 31.05.2013, 14:46 ]
Predmet príspevku:  Re: JEEP CHEROKEE 2,5td

no to si teda vykopal riadnu fosíliu! :-D :-D Toho Granda mám už sedem rokov a dopustiť na neho nedám! Ročník 98. Ak budeš mať šťastie na kúsok, ktorý nezničil predchádzajúci majitel/servisný majsterko, tak ti statočne poslúži. Potrebuješ len poctivo dodržiavať výmeny oleja a udržiavať chladenie v dobrom stave. Nebehať s mrtvou viskospojkou, mať v dobrom stave chladič, pumpu, prípadne dorobiť chladič oleja. A hlavne nedať ho do rúk servisákom, ktorí "nepotrebujú" postup uťahovania hláv podla manuálu....veď oni už dvadsať rokov uťahujú hlavy... :-D

Autor:  Luther [ Pia, 31.05.2013, 14:53 ]
Predmet príspevku:  Re: JEEP CHEROKEE 2,5td

Dá sa povedať, že budem s čistým štítom, čo sa týka motora. Ten je komplet generálkovaný ľudmi, čo sa vyzanjú (dúfam, že naozaj). Po tom všetkom čo som sa dočítal, sa budem báť pridať vôbec naňom :D

Stránka 2 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/